PDA

View Full Version : post je tranings schema en of oefeningen



DGB
16 juli 2010, 12:36
Ik traing zelf minimaal 2.15 uur als het kan meer (zoveelmogelijk) per dag ligt er maar net aan wat ik tedoen heb die dag hier volg ik dan ook een trainings schema voor. Nu vind ik het wel intresant om te weten hoe iedereen traint wat je zo aldoet tijdens je training en hoeveel uur je er in stopt per dag. Je kan natuurlijk ook oefeningen posten die je veel hebben geholpen en waar je denkt dat andere ook wel iets aan hebben.
Zelf heb ik een traings schema wat ik nu al een tijd je doe en wat voor mij goed werkt.
het ziet er als het volgende uit:

15 min: vinger oefeningen (voor sneller te woorden op het fredbord)- hammer ons en pulloffs-tapping sweep picking alternatieve picking enzo........ hiervoor gebruik ik verschillende oefeningen onderandere the 10 hour workout van Steve Vai http://www.ultimate-guitar.com/tabs/s/steve_vai/10-hour_guitar_workout_tab.htm elke dag een aantal oefeningen en dat wisselt dan ook weer per dag.

15 min: scales (toonladers) oefenen kan je er nooit genoeg van weten ;)

15 min: akkoorden en strum technieken oefenen en improviseren.

15 min: gehoor training naar nummers luistern en proberen uit te vogelen en intervallen. trainen

15 min: tabs lezen en tegelijkertijd spelen.

15 min: eigen nummers maken solo's en heel de mikmak.

15 min: muziek theorie van boeken tijdschriften en internet.

30 min a 1 uur: jammen met een cd of backing track of een vriend en nieuwe nummers leren improviseren.

Nu zie je wel dat het een vrij druk schema is dus als ik meer tijd dan stop ik er ook meer tijd in en ik wissel per dag ook een aantal oefening af zo dat je niet in 15 min 15 oefening loopt te doen ;)

Ik zou wel willen dat ik geen sociaal leven had en geen werk zo dat ik volle 10 uur per dag kon trainen net als Steve Vai maar ja dat is helaas niet mogelijk :(

nou ik hood dat somige van jullie hier wat aan hebben en dat we nog wat van elkaar kunen opsteken.
Met vriendelijk groet Burry aka DGB :lp:

budje
16 juli 2010, 12:58
Tot vorige week op maandagavond en op dinsdagavond oefenen met mijn inmiddels ex-band, nu zoals altijd op zondagavond jamsessie in de kroeg.

En thuis oefenen alleen als ik zin heb en waar ik ook maar zin in heb :crazyhappy:

terrasbeest
16 juli 2010, 14:41
Als ik al es oefen, ik moet er dan wel ècht zin in hebben, ben ik er meestal al mee klaar om acht uur 's ochtends, geen uitvluchten of excuses hier.
's Avonds de meer plezierige dingen : spelen dus, en dingetjes uitzoeken.

Drill : toonladders in vijf posities, sommige ladders kom ik nooit aan toe.

stratestic
16 juli 2010, 15:17
Ik maak ook weleens zo'n schema en probeer me er ook echt aan te houden maar dat duurt vaak niet langer dan 2 weken...
Nadeel is vaak dat je teveel wilt doen en daardoor blijft hangen of ver over tijd gaat. De oefeningen worden steeds langer en je doet steeds minder verschillende dingen.

Voor de rest gewoon goed gitaarnet volgen:zz:

Ibanez666
16 juli 2010, 15:52
Ik ga altijd op de bank zitten met mn LP, onversterkt en speel een end heen. Als een leuk riffjes speel, pak ik snel een camera en neem ik het op en ga ik die riff net zo vaak spelen tot het bij mn arsenaal hoort

teajay
3 oktober 2010, 02:10
1. Ik zet een nummer op van Django Reinhardt en hak mee. Soms pak ik wat nootjes mee die ik herken.
2. Ik tokkel klassiek met stukjes van Carcassi of Bach.
3. Ik improviseer een eindje heen in kwintensequenzen en wat dies meer zij.

Hoe dan ook geen systeem, maar dat gaat veranderen.

johantipker
3 oktober 2010, 14:37
wat ik de laatste jaren heel fijn vind in mijn vrije tijd:

ik oefen mijn standaardlicks / standaard techniekdingen graag mbv een metronome (in vorm blijven, beter worden). Ik zap dan graag ondertussen een beetje op internet (bijv gitaarnet). Kijk ondertussen eens een joetjoep filmpje..

...een dergelijke oefenroutine heb ik al een jaar of 6.

Vervolgens improviseer ik over wat standards, mbv band in a box, van die aebersold playalongtracks of (dat is de nieuwste kick) begeleid door metronome

ik raakte laatst heel geinspireerd door Chris Potter, die iets van 10 min onbegeleid tekeer trekt over All the things you are, en dat moet ik dan ook kunnen....

http://www.youtube.com/watch?v=ngoE1hreStc

:D




Voor je het weet vliegen de uurtjes voorbij...

O ja, ik kijk geen TV....
:cheerup:

ShredTallicA
3 oktober 2010, 15:24
Mijn perfecte oefening:

http://static.lulu.com/product/paperback/between-the-buried-and-me-colors-guitar-songbook/1718336/thumbnail/320

Steven Otto
3 oktober 2010, 15:26
Mijn oefenschema bestaat ook uit covers spelen.
Ik kies dan een nummer uit welke in nog niet goed kan spelen, en waar interessante nieuwe stukken in zitten. Die aparte riffs beschouw ik dan als een oefening en als ik alle oefeningen goed kan, kan ik dat nummer spelen. Hoera.

Thiez
3 oktober 2010, 16:17
Ik oefen veel te weinig. Bij mij is het meestal wat improviseren enzo en nummertjes schrijven voor me band. Ik zou meer echt oefeningen moeten lopen en toonladders oefenen maar gek genoeg kom ik hier nooit echt aan toe. Gaat vanzelf weer over naar iets anders.
Ook covers lukt me nooit. Ik speel dan grootste deel van het nummer de eerste keer mee en de solo improviseer ik altijd wat.

dietera
4 oktober 2010, 17:48
Idem hier. Mijn routine is: voeten op de voetbank, broek open zetten, vet muziekje opzetten en mee improviseren. Heeft me ondertussen toch al een eind gebracht, maar ik denk toch dat ik 1000 keer verder zou staan met een beetje zelfdiscipline en een theorieboek of twee. Probeer ik de laatste tijd ook te doen, maar het wordt afwachten of ik het volhou :)

KoenStradlin
4 oktober 2010, 19:19
1. Ik zet een nummer op van Django Reinhardt en hak mee. Soms pak ik wat nootjes mee die ik herken.
2. Ik tokkel klassiek met stukjes van Carcassi of Bach.
3. Ik improviseer een eindje heen in kwintensequenzen en wat dies meer zij.

Hoe dan ook geen systeem, maar dat gaat veranderen.

wie gaat nou hakkuh op Django Reinhardt:dontgeti:

Steven Otto
4 oktober 2010, 20:42
Idem hier. Mijn routine is: voeten op de voetbank, broek open zetten, vet muziekje opzetten en mee improviseren. Heeft me ondertussen toch al een eind gebracht, maar ik denk toch dat ik 1000 keer verder zou staan met een beetje zelfdiscipline en een theorieboek of twee. Probeer ik de laatste tijd ook te doen, maar het wordt afwachten of ik het volhou :)

En wie zet er nou zijn broek open? ;)

Zijn dit allemaal nieuwe technieken die ik niet ken?! :???:

ShredTallicA
4 oktober 2010, 20:56
Jeweetzelluf! Spelen met je swans! :rockon::rockon::rockon: