PDA

View Full Version : Speaker output probleem



Ibanez666
16 juli 2010, 12:04
Ik heb een (buizen) head met 2 speaker outs en sinds kort geeft een van deze outputs een veel zachter signaal. Er komt dus nog wel een signaal door, maar veel en veel minder. Enig idee wat het zou kunnen zijn?

Het gaat om een Palmer Model Three, dus geen bekende amp, geen schema's enz.

cluseau
16 juli 2010, 13:55
Ik heb een (buizen) head met 2 speaker outs en sinds kort geeft een van deze outputs een veel zachter signaal.

De vraag is of deze uitgangen hun eigen eindtrap hebben, ik betwijfel dat. Betekent dus dat ze parallel staan of op aparte wikkelingen van de trafo. Als één van die wikkelingen kortgesloten zou zijn werkt de andere ook niet meer. Deze optie valt dus ook af. Kapotte jack? Ik zou het niet weten en vind het een vreemd verhaal. Ben wel nieuwsgierig naar de oplossing.

Frans.

Negative K3 fan
16 juli 2010, 15:16
Als het een 'normale' amp zou zijn geweest, dan zou ik zeggen een los contact. In dit geval kun je alleen maar gokken, trek hem eens los zou ik zeggen.

Ibanez666
16 juli 2010, 15:31
Als het een 'normale' amp zou zijn geweest, dan zou ik zeggen een los contact. In dit geval kun je alleen maar gokken, trek hem eens los zou ik zeggen.

wat versta je onder normale amp? Transistor?

Ijselrobo 07
16 juli 2010, 16:39
wat versta je onder normale amp? Transistor?

Ik denk dat hij versterkers van bekendere makers bedoelt, bijvoorbeeld marshall, fender, vox enz. enz.

cluseau
16 juli 2010, 16:47
Voor de duidelijkheid, hebben deze uitgangen een gelijke impedantie?

Frans.

Ibanez666
16 juli 2010, 20:30
Voor de duidelijkheid, hebben deze uitgangen een gelijke impedantie?

Frans.

Twee uitgangen en een schakelaar met 4 en 8 0hm

Ik heb hem altijd gebruikt met 2 maal 8ohm kasten op de 4 ohm stand en 1 kast (van 8ohm) op de 8 ohm stand