PDA

View Full Version : EMG elementen



SymphonY-X
1 mei 2003, 14:28
Hey,
Ik heb zelf een ibanez rg270dx, nu zou ik graag de pickups willen vervangen in die van de Zakk Wylde Pro set van Emg (een Emg81 en 85 humblucker). Maar nu las ik ergens "Humbucking Pickups in a system designed to retro-fit into Les Paul guitars"
Maar ik d8 dat zulke dingen universeel waren?? kunnen jullie me vertellen of ik ze met een gerust hart kan bestellen??
thx Timo

Ibanez RuleZ
1 mei 2003, 14:50
ik zou ze gewoon laten inbouwen, dan leg je het probleem gewoon bij de winkelier neer.

Overigens, als je Michael Romeo geluid wilt, dan moet je geen EMG's er in stoppen :wink:, hij gebruikt tegenwoordig een DiMarzio X2N (bridge) en een DiMarzio Evolution (neck).

maar dat was er ff naast.

Harrald

SymphonY-X
1 mei 2003, 15:08
hehe ok :smile: thx voor snelle reply.
Ik zal er nog ff overna denken wat ik er in ga doen...

dml
1 mei 2003, 15:31
Het enige wat anders is aan de ZW-set is de meegeleverde set potmeters, deze zijn van het long-shaft type dus een langer schroefgedeelte. Dit speciaal voor LP's maar met een beetje geluk passen ze ook gewoon in een RG. Je kunt natuurlijk ook een losse 85 en 81 kopen, dan ben je net zo duur uit en je hebt de standaard potmeters.
De elementen uit de ZW-set wijken dus NIET af van de normale 85 en 81.

Ibanez
1 mei 2003, 18:19
Op 2003-05-01 14:50, schreef Ibanez RuleZ:
ik zou ze gewoon laten inbouwen, dan leg je het probleem gewoon bij de winkelier neer.

Overigens, als je Michael Romeo geluid wilt, dan moet je geen EMG's er in stoppen :wink:, hij gebruikt tegenwoordig een DiMarzio X2N (bridge) en een DiMarzio Evolution (neck).


Harrald
Micheal Romeo gebruikt ook emg's. Het echte micheal romeo geluid krijg je met combinatie van factoren

Timmer
1 mei 2003, 19:00
Ehm..volgens de officiele syx site gebruikt hij live ESP's, beide met X2N en ToneZone

Bij recording equipment staat alleen maar 2 ESP guitars (geen info over pickups), maar dat zouden de zelfde kunnen zijn.

Misschien dattie vroeger op EMG speelde, maar daar weet ik niks van.

Ibanez RuleZ
1 mei 2003, 19:05
vroeger waren het inderdaad 2x EMG81's dat wel. Maar sinds Twilight in Olympus gebruikt ie DiMarzio's

Harrald

Ibanez
1 mei 2003, 19:11
Ok, want in zijn instructie video speelt ie op een esp met emg's.

Timmer
1 mei 2003, 19:33
Hmm dus op The Divine Wings of Tragedy speelde ie op EMG? Klinkt behoorlijk vet moet ik zeggen.

Het trouwens net vandaag The Oddysey gekocht en dat klinkt toch ook wel ERG lekker.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Timmer op 2003-05-01 19:33 ]</font>

Ibanez
1 mei 2003, 21:28
Ik heb vandaag de divine wings of tragedy gekocht :smile: (ik heb V en the odyssey al) En het gitaargeluid erop is er gaaf maar op the odyssey is het nog wel het vetst.

Soulflyhigh
2 mei 2003, 00:15
Op 2003-05-01 14:28, schreef SymphonY-X:
Hey,
Ik heb zelf een ibanez rg270dx, nu zou ik graag de pickups willen vervangen in die van de Zakk Wylde Pro set van Emg (een Emg81 en 85 humblucker). Maar nu las ik ergens "Humbucking Pickups in a system designed to retro-fit into Les Paul guitars"
Maar ik d8 dat zulke dingen universeel waren?? kunnen jullie me vertellen of ik ze met een gerust hart kan bestellen??
thx Timo


Dude no offense, maar waarom ga je voor meer dan 200 pleuro elementen inbouwen bij een RG270dx?

Groetjes Soulflyhigh :smile:

jorrit
2 mei 2003, 12:04
zou ik ook niet doen maar goed een nieuwe gitaar kopen (die ook beter is..) en daar emg's in bouwen is nog duurder....missschien koopt ie er later een betere trem etc. op....

UncomfortableDotOrg
2 mei 2003, 14:11
Ik heb een RG 320 (ook powersounds dus) en ik zat er eerst ook aan te denken om er twee emg's, of bill lawrences in te gooien, maar ik vond ook dat het de gitaar niet waard was... want je kunt je geluid wel een stuk verbeteren door er meer dan 200 euro aan elemten in te gooien, maar dan speelt de gitaar nog steeds behoorlijk kut, en de tremolo blijft kut, enzovoorts enzovoorts...

toen heb ik dus besloten een tweedehands dimarzio in de brug te gooien (aangezien de gitaar toch maar bedoelt is om te rocken)... en door te sparen voor een echte vette gitaar...

je moet helemaal zelf weten wat je doet, misschien vind je jou gitaar wel de bomb, maar ik zou doorsparen voor een goeie gitaar...