PDA

View Full Version : Toneking Metropolitan



Rick trodat
16 juli 2010, 08:59
Ik heb er van de week even op gespeeld.

Wat een versterker en wat een geluid! Maar omdat ik 3k niet kan missen, vraag ik me eigenlijk af op welke fender is dit ding gebaseerd? Het lijkt een blackface achtige overdrive te geven. Heel fender.

E-J
16 juli 2010, 12:50
Ik heb er van de week even op gespeeld.

Wat een versterker en wat een geluid! Maar omdat ik 3k niet kan missen, vraag ik me eigenlijk af op welke fender is dit ding gebaseerd? Het lijkt een blackface achtige overdrive te geven. Heel fender.

Hoi Rick,

Moeilijk te zeggen. Ik heb eens gehoord dat het ritme kanaal los gebaseerd is op een Fender Deluxe Reverb, en het leadkanaal op een Tweed Deluxe, maar daar houd de vergelijking waarschijnlijk ook bij op. Die Tone King versterkers zijn tamelijk uniek in hun ontwerp (twee 'versterkers in één') en voicing. Ik ben bang dat geen enkele Fender je echt dat geluid gaat geven.

Ik heb een tijdje terug bijna een Tone King Imperial gekocht maar uiteindelijk werd voor mij de prijs te hoog omdat er nog aan moest gebeuren (240V transformator, invoerheffingen etc). Nu heb ik sinds kort een Vernet (Ceriatone) Overtone Special en met de juiste buizen kan die op het cleane kanaal aardig Blackface achtig klinken en en op het overstuurde kanaal als een Tweed Deluxe. Is alleen geen combo en heeft geen reverb... maar voor de rest denk ik dat deze versterker je ongeveer hetzelfde kan bieden.

groetjes,
Emiel

King of the Blues
16 juli 2010, 15:11
ff wat youtube filmpjes gecheckt.....klinkt super.... is er een nederlands verkooppunt?

Rick trodat
17 juli 2010, 09:20
Volgens mij wel. Ik heb deze bij een vriend van mij getest.

guitarguru
17 juli 2010, 10:15
Ben zelf heel benieuwd naar de Imperial. Slechts 1999 euro........... Staat er een bij Guitar Center in Wierden.

Rick trodat
17 juli 2010, 12:48
De (tijdelijke) gitarist van Alain Clark speelde in Scheveningen over een imperial samen met een marshall bluesbreaker. Hij gebruikte alleen voor iedere solo zijn wah. Het slagwerk klonk zeker niet verkeerd.

PT1989
21 juli 2010, 17:16
Imperial is niet meer bij Haar Guitars tekoop, maar de man van Tone King vertelde dat ze wel aan het onderhandelen zijn met meer Europese dealers!

Rick trodat
9 november 2010, 14:50
BUMP:

Ik zeur meestal over filmpjes. In het echt klinkt ie altijd anders.. Maar wat een geluid:

http://www.youtube.com/watch?v=ca1WhuCWMx4

http://www.youtube.com/watch?v=S2MdgFpC16E

stevie_vp
9 november 2010, 15:42
Nog nooooit van gehoord. Wel supersound!

tidalwave_sideburns
9 november 2010, 16:04
Ik vind dat eerste filmpje niet zo heel best klinken, helemaal als die kerel dat pedaaltje intrapt. De Les Paul vind ik ook niet zo lekker klinken, veel te stofzuigerig. Tweede filmpje is een stuk beter,alleen jammer van dat typische kartonnen stratgeluid, vooral in het begin.

Die midbite functie is interessant, dat hoor je wel duidelijk. De rest, tja, zo'n groot verschil hoor ik niet zo. Mooie, elegante versterker, mooi geluid zou eruit moeten komen met een fatsoenlijke gitaar.Is die 3000 dollar waarschijnlijk wel waard.

Buzzel
9 november 2010, 16:48
Dat klinkt geweldig! Maar wel een beetje duur.

PT1989
10 november 2010, 21:55
zit nog te gassen op de imperial (fulltone tte erop) en klaaaaaaaaaaar nooit meer gas. voorlopig is de singleman prima

Eko
11 november 2010, 18:38
Ik heb er over gespeeld bij Guitarcenter in Wierden. Prachtige tone in dat ding. Geen wonder dat Mark Knopfler er bij zweert. Ik vind hem vergelijkbaar met Dr. Z amps zoals de mazz sr. Die heeft ook zo`n cutknop er op waarmee je het geluid van prachtig sprankelend clean naar een mooie dikke rand kunt zetten zonder daarbij dynamiek en of tone op te offeren. Die zijn ook niet goedkoop , maar what the heck , tone mag wat kosten.

PT1989
16 november 2010, 00:47
zijn hier eigenlijk gebruikers op dit forum met een imperial...??

tillens
26 september 2011, 00:35
Even bumpen, zijn er al mensen die een of ander van tone king hebben bespeeld de afgelopen tijd? zijn nu ook te krijgen bij max guitars..

Eko
26 september 2011, 20:31
Ik heb uiteindelijk een Victoria Golden Melody gekocht. Heb vreselijk zitten twijfelen tussen de Tone King en deze. De tremelo gaf de doorslag. Ik gebruik nooit 2 kanalen en speel alleen maar met 1 basissound. Alleen een tremelo als effect en eventueel een boost voor de solo`s. De tremelo van de Victoria , op deze amp, is fenomenaal.
Het signaal wordt na de ingang gesplist via high-lo pass filters. Ze worden na het splitsen 180 graden gedraaid en weer samen gevoegd. Het geeft een hele volle warme tremelo waar het signaal nooit helemaal 0 is.
Tweede reden was dat ik hier eigenlijk een kleine Twinreverb heb terwijl deze enkele kilos minder weegt en met een gelijkrichter buis nog te sturen is in wattage. Deze levert nu 40 watt en is bloedverziekend mooi als ie half open staat.
is een mengeling van en Bassman ( vroege 50`s ) tonestack ,een reverb uit een Superreverb en een tremelo uit een Tanconcert. Gemaakt van de originele onderdelen , net als Fender in de 50`s.