PDA

View Full Version : Alternatief Boss HR-2?



MichaelSS
15 juli 2010, 20:14
Ik heb al even wat lopen spitten op het-net, maar zo niks kunnen vinden.

Mijn vraag: bestaat er een alternatief voor de Boss HR-2? Ik ken de PS-serie van Boss, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel. Een echte harmonizer zoek ik dus.

De reden dat ik de Boss niet aanschaf is de be-lac-he-lijke prijzen die mensen op Martkplaats ervoor durven te vragen.

Graag hoor ik het!

robert-gitarist
15 juli 2010, 21:04
hee michael,

al de ps-5 geprobeerd van boss?deze is zo uitgebreid dat je misschien daar een heel eind mee komt. De demo's op youtube van de ps-5 laten maar deels zien en horen van wat hij kan. Ik had al gelezen in je openingspost dat je niet opzoek was na een Ps van boss maar toch denk ik dat de ps-5 het dichst bij de Hr-2 komt van de boss pedalen. Vrees dat als de ps-5 niet aan je eisen voldoet,toch na een anders merk moet kijken.

Succes ;)

Dirk_Hendrik
15 juli 2010, 22:45
hee michael,

al de ps-5 geprobeerd van boss?deze is zo uitgebreid dat je misschien daar een heel eind mee komt. De demo's op youtube van de ps-5 laten maar deels zien en horen van wat hij kan. Ik had al gelezen in je openingspost dat je niet opzoek was na een Ps van boss maar toch denk ik dat de ps-5 het dichst bij de Hr-2 komt van de boss pedalen. Vrees dat als de ps-5 niet aan je eisen voldoet,toch na een anders merk moet kijken.

Succes ;)
Ik geloof dat de PS5 het leukste pedaal is waar ik in de afgelopen 2 maanden mee gestoeid heb. Als was het maar om het totaalgebrek aan latency.

titzenpitzer
15 juli 2010, 23:50
Ik ken de gemiddelde 2dehandsverkoopprijs niet maar valt dit mee?
http://www.2dehands.be:80/muziek/muziekinstrumenten/effecten/boss-harmonist-hr-2-74414465.html?qq=harmonist&pcpl=&pc_id=&afd=

De PS5 lijkt mij inderdaad ideaal in deze situatie. Ik heb zowel de PS2 als de PS3 en met beiden kan je goed "harmonizen", al heeft de PS3 wel een lompe latency, jammer genoeg. (voor de geïnteresseerden: binnenkort ga ik op youtube een uitgebreid demo-videootje zetten van de PS3, want wat er nu op staat is nogal magertjes vind ik)

MichaelSS
16 juli 2010, 15:37
Begrijp me niet verkeerd!

Andere merken zijn prima hoor! Bij voorkeur zelfs. Ik weet dat Boss deze 2 series aanbied, maar, wellicht niet duidelijk in mijn beginpost, ben ik ook opzoek na een ander merk.

titzenpitzer
16 juli 2010, 15:50
Oei, ik kom met parate kennis niet verder dan een digitech whammy of een EHX HOG, beiden nogal aan de dure kant..

Metalheart
18 juli 2010, 10:13
whammy heeft veel latency, daarom gebruik ik m niet tot nauwelijks meer...

jungletarzan
18 juli 2010, 21:19
Ik heb beide pedalen en moet zeggen dat ik de PS een stuk beter vind.
De tracking is een stuk sneller, bij de HR komt het een fractie later wat het een stuk lulliger maakt, beetje komisch als je bv. een oktaaf lager wil.
De PS komt dicht in de buurt van een octaver, alleen met de HR kan je 2 harmoniën tegelijk instellen en als je dat wil moet je inderdaad verder zoeken.