PDA

View Full Version : Line pod 6 Studio Gx



Sultanofswing
15 juli 2010, 18:49
Hey forum.

Ik heb dus me line pod 6 studio gx aangesloten aan me computer & gitaar om optenemen, maar hij ZOOOOEEEMT waneer ik hem op distortion zet.

Ik weet dat dit normaal is voor distortion maar dits echt een hele dikke zoem, als ik mijn hand over de snaren leg hoor je het nogsteeds @!$@!#% :angry:

Ik weet dat het door magnetische velden komt etc etc, maar hoe kan je dit het beste tegen gaan? Want ik moet me computer aan hebben om te recorden samen met mijn gitaar..

Gitaar= Ibanez grg170dx

McVenco
15 juli 2010, 19:12
Magnetisch veld van je monitor/speakers misschien? Ga eens wat verder van je pc vandaan zitten en probeer het nog eens, of zet je speakers eens uit en neem dan iets op (ja, lastig want je hoort niks, maar als je het resultaat terughoort en de zoem is weg weet je dat het aan de speakers ligt).

Ik hoor bij sommige amp/distortion combinaties op mijn GX ook een dikke brom/zoem, maar ik ben nog niet gaan proberen om dat op te lossen door apparatuur te verplaatsen (heb hem nog maar net 2 dagen...)

Sultanofswing
15 juli 2010, 19:26
Ah goed idee, maar wat me ERG is opgevallen met de pod studio gx is de pplek waar hij staat, op de bureau/pc verliest hij echt gewoon 90% van het kwaliteit, zet je hem echt HEEEL ver weg, dan klinkt het wel wat beter.. alleen heb ik niet zo een lange usb voor dat :soinnocent:

McVenco
15 juli 2010, 22:38
Bij mij staat ie recht voor de pc, en heb geen last van zwaar kwaliteitsverlies eigenlijk. Alleen een beetje een brom die ik nog weg moet zien te werken...

Sultanofswing
16 juli 2010, 17:35
Hah heb hem helemaal stil gekregen op distortion, ik heb mijn pod aan de andere kant van de kamer. me computerstekker nu direct in de muur geprikt ipv zo een contactdoos waarin meerdere in kan. En een nieuwe gitaarkabel, wat wel helpt..

Hijs ECHT stil nu :rockon: