PDA

View Full Version : Egnater Tourmaster 4100



muziekschuur
15 juli 2010, 18:41
Vandaag via Youtube me even ingeleefd in een Egnater Tourmaster 4100. Deze versterker (naast de zeer smakelijke geluiden die ik eruit hoorde) heeft wat interessante features.
Achterop kun je kiezen uit 100 watt, 50 watt en 25 watt. Maar hij kan dus ook op half vermogen gezet worden waardoor het vermogen van 50-25 naar 12,5 watt kan zakken.

Ook het bijpassende cabinet kan zich aanpassen aan de impedantie die het "ziet" bij de input. Handig dus als het cabinet gebruikt wordt met andere heads of combo's.

Al met al heel veelzijdig qua klank. Maar ook veelzijdig met het wattage en met de ingebouwde effecten, bias mogelijkheid e.d..

Ik ben nieuwsgierig wat huidige eigenaren te vertellen hebben over hun versterker.... Hoe doet ie het bij jou....

dml
15 juli 2010, 20:11
Review:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=113585

stikel
16 juli 2010, 21:04
Medeforummer Luke-Wannabe oftewel Leon (ik heb recent gelezen dat hij waarschijnlijk beroemd wordt maar nog niet helemaal droog achter de oren is ;)) heeft er eentje (een Egnater Tourmaster) op MP staan en zou je er dus wat over kunnen vertellen.

groet Jan


http://link.marktplaats.nl/351651527

peter_heijnen
17 juli 2010, 09:54
Ook het bijpassende cabinet kan zich aanpassen aan de impedantie die het "ziet" bij de input.
Waarschijnlijk bedoel je het andersom en past de output van de amp zich aan wat ie 'ziet', of heeft die cab een actieve input of dergelijke?

Luke-wannabe
17 juli 2010, 11:37
Ik vind het opzich wel een fijne versterker, maar wil toch wat simpelers, daarom doe ik hem weg.

De Egnater is wel heel veelzijdig in zijn klank, maarja elk nadeel heeft zijn voordeel, daardoor heeft -ie wel wat minder een 'eigen smoel'. Maar dat is niet per definitie slecht ofzo. Het gaat er om wat jij mooi vind.

keithfan
25 september 2012, 18:25
Ik zie dat dit topic al twee jaar oud is, maar als jullie t niet erg vinden stel ik er toch nog een vraag over. Diegene de m hebben, hoe clean is t cleane kanaal? Volgens de manual is het eerste cleane kanaal het meest clean. Hoe clean krijg je dit kanaal? Ik zou deze amp graag een keer testen maar kan m bij winkels in de buurt niet vinden...