PDA

View Full Version : Welke versterker



bouf
15 juli 2010, 14:56
Hallo allemaal,

ik heb sinds vorige week een P-bass gekocht!
Nu ben ik op zoek naar een versterker die vooral thuis en af en toe op repetities zal gebruikt worden.

Budget is niet te groot... Max. 300€

Muziekgenre is rock.

Naar welke merken kijk ik best uit??

Ijselrobo 07
15 juli 2010, 15:31
Ik gebruik nu de marshall MB30...
Met de mensen die klassiek willen horen heb ik vaker geruzie, maar om rock te spelen is het ding wel oke,,
Maar mischien moet je de MB60 eens proberen, gaat ietsjes over je buget, maar hoe meer geld je erin steekt, hoe'n betere amp je hebt ;)

MarkF
15 juli 2010, 16:07
Eden-Nemesis en Ashdown hebben ook leuke oefen amps in hun pakket voor jouw budget. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Nemesis N-11 (http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/nemesis/n-11) of de Ashdown Perfect-Ten (http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/ashdown/perfect-ten).

Succes, Mark

bouf
16 juli 2010, 14:19
Kent iemand de "Ashdown MAG C115-300 EVO II Combo"

Dit ziet er mij wel een degelijke amp uit. Misschien wel wat te luid voor thuis met zijn 350 watt??

Wabbie
16 juli 2010, 14:38
Ashdown MAG serie staat goed aangeschreven als start versterkers. 350 Watt klinkt fors, maar dat ding kan ook prima zacht en het grote voordeel is dat voor optreden is voorlopig ook wel meer dan genoeg vermogen hebt.
Wil je een beetje lekker kunnen spelen met een bandje heb je toch al snel iets van 200 a 250 watt aan vermogen nodig, afhankelijk van de efficientie van je speaker en de muzieksoort.

Verder heeft Eden de Nemisis lijn overboord gegooid dacht ik, dus misschien dat je in de uitverkoop nog ergens goedkoop een nemisis op de kop kunt tikken. Anders kunnen je eens kijken naar de goedkopere Eden combo's of naar Markbass, die had ook wat goede goedkope setjes.

Verder zeker tweedehands moet je voor 300 euro een erg vette oude Trace Elliot op de kop kunnen tikken. TE's zijn gebouwd om de derde wereldoorlog te overleven en gaan knetterhard als het moet, zeker een versterker die ik zou overwegen als ik een klein combotje nodig zou hebben.