PDA

View Full Version : Probleem met E-snaar



282
15 juli 2010, 12:25
Hallo,

Gisteren ben ik overgestapt van een 0.10 snaren naar 0.09, nu heb ik een probleem met de E-snaar, wanneer ik deze aansla komt hij tegen de achterste humbucker aan. Heb geen enkel probleem met de andere 5 snaren die functioneren normaal ;) De gitaar is een Les Paul met zo'n tune-o-matic brug.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en hopelijk ook een oplossing

Grtjs :punk:

geert1976
15 juli 2010, 12:50
humbucker iets naar beneden draaien (aan weerszijden zit een schroef, waarmee je de humbucker naar beneden en bocen kunt draaien.

Is je brug niet per ongeluk naar beneden gezakt? (misschien dat je eerst alle snaren hebt verwijderd om vervolgens nieuwe te plaatsen)

Ook kan het zijn, omdat je naar dunnere snaren bent gegaan, dat je hals iets rechter is komen te staan, waardoor de actie iets lager is gekomen.

282
15 juli 2010, 13:09
De humbucker naar beneden draaien gaat niet denk ik, daarvoor zou ik hem te laag moeten zetten. En ja ik heb eerst alle snaren verwijderd dus mss is het dat 2e wat je zegt. Maar hoe komt het dan dan het enkel bij de E-snaar is??

aaronstonebeat
15 juli 2010, 14:38
De humbucker naar beneden draaien gaat niet denk ik, daarvoor zou ik hem te laag moeten zetten.

Dat lijkt me heel sterk. Kun je er geen foto van laten zien?

Eko
15 juli 2010, 20:29
Je hebt een snaar , qua dikte , er op gezet die iets meer doorbuigt. Dat veroorzaakt het raken van de HB. Ik heb op m`n brug de mogelijkheid om hem iets omhoog te draaien. Moet ie wel weer opnieuw gestemd worden.

282
15 juli 2010, 21:26
ah ok, en moet ik dan alle snaren opnieuw erafhalen, of kan dat eventueel door ze gwn wat 'losser' te draaien??

Henri H
15 juli 2010, 22:24
Wat losser draaien moet wel lukken.
Maar waarom kan je humbucker niet omlaag?
Ik heb wel 's gelezen dat de afstand tussen snaar en element zo'n 6 a 7 mm. moet zijn, maar zeker weten doe ik het niet.

282
15 juli 2010, 22:35
En uh, humbucker omlaag?? hoe doe je dat precies?
Ik heb ng nooit aan een gitaar gesleuteld, vandaar, ik speel ng niet zo lang.
Zijn dat dan die 6 vijsjes op de humbucker, de 4 op de hoeken (naast de humbucker), of die 2 links en rechts v/d humbucker?

Avast bedankt voor al de hulp :lp:

aaronstonebeat
15 juli 2010, 22:41
Je laatstgenoemde optie; die zitten er speciaal voor dat doel.

Henri H
15 juli 2010, 22:42
...die 2 links en rechts v/d humbucker?
...Die dus.
Let wel, als je ze met de klok mee draait komt de humbucker omhoog, tegen de klok in omlaag (of was het nu andersom? :confused:).
Gewoon even proberen, paar slagjes en kijken wat ie doet.

aaronstonebeat
15 juli 2010, 22:47
Met de klok mee komen ze omhoog, althans aan de kant waar je draait.

Als je ze te ver omlaag draait, laat het schroefje het element los; het wil wel eens een beetje een gedoe zijn om het dan weer te laten pakken.