PDA

View Full Version : engl blackmore



koen77
14 juli 2010, 15:39
Hoe klinkt het lead kanaal van deze versterker ? Ik hoorde dat er iets meer marshall in zat dan in andere engls. Ik speel nu met een engl sovereign, zou de overstap het waard zijn of klinken die heel gelijkaardig ?
Bedankt voor de input.

Thiez
14 juli 2010, 15:45
Ik heb zelf de engl blackmore. Ik vind ook de engl souvereign een erg vette amp maar nadeel dat hij alleen in combo versie uitgevoerd is.
Besef je wel dat de blackmore veel eenvoudiger is dan de souvereign. Het is eigenlijk maar een 2 kanaals amp met per kanaal nog low en highgain setting. Dus geen 4 losse kanalen zoals bij de souvereign. En ook heeft de blackmore maar 1 eq ipv voor ieder kanaal een losse eq.

www.myspace.com/challengerhardrock Deze demo nummertjes zijn opgenomen met de engl blackmore op leadkanaal en dan low gain. De gitaar die het nummer begint ben ik met de blackmore en de gitaar die later bijvalt is een marshall TSL100.

Bij eugenetics schake ik bij de bridge (1,45min) naar het high gain lead kanaal en bij de solo speel ik high gain lead + contour switch aan.

koen77
14 juli 2010, 17:09
Bedankt Thiez, toffe band trouwens, goede sound, lekker strak en heel goede zanger !

Thiez
14 juli 2010, 17:37
Thanx. Maar wat is de reden dat je zit te twijfelen om over te stappen naar blackmore?

koen77
14 juli 2010, 19:29
het is nogal een zwaargewicht en ik ben niet 100% tevreden met het lead kanaal, ik moet er steeds een tubescreamer voor steken om voldoende mids te hebben. Ik raak nogal moeilijk door de mix als ik repeteer.

macwilliams
14 juli 2010, 20:19
Probeer ook de Steve Morse sig van ENGL.
Nooit meer een tube screamer nodig gehad.

Thiez
14 juli 2010, 21:10
Dat is wel fijn aan de blackmore. Die contour switch pushed de mids. Geeft lekkere sound voor een solotje en prikt goed.

Idd zoals mac zegt. De steve morse is wel stukje duurde maar geweldige amp ook. Heb hem paar weken geleden eindelijk uit kunnen proberen maar dat is ook echt een gave top. Ik hou het bij de blackmore omdat die lekker basic is. 7 knoppen en thats it. Maar de steve morse heeft heerlijk leadkanaal met veel instel mogelijkheden wat betreft je mids.

macwilliams
14 juli 2010, 21:36
Hmmm, ik dacht dat de blackmore even uitgebreid was alleen slightly anders gevoiced.
Mooi dat je die ook eens hebt geprobeerd thiez, heb je hem kunnen laten brullen op fatsoenlijk volume? Enne ENGL&greenbacks all the way baby:blast:

Thiez
14 juli 2010, 22:15
Nee blackmore is wat eenvoudiger. Blackmore heeft 2 kanalen en per kanaal low en high gain. Dit samen met maar 1 eq.
Terwijl de steve morse 3 kanaals is met allemaal losse eq en voor het lead kanaal zelfs een uitgebreide toneregeling voor de mids.

Ik vond het wel een heel vet ding. Het is complex opzich. Je moet even om leren gaan met de tonecontrols enzo op 3e kanaal. Maar het is gewoon mooi een clean kanaal, crunch/rock kanaal en een lead kanaal. Allemaal in te stellen zoals je het wilt. Dat is wel heel fijn.
Bij blackmore zit ik met gedeelde eq en dat is soms wel lastig.

Maar idd, engl en greenbacks is heaven! Ik zit nog wel te twijfelen om 2 greenbacks uit me marshall te verwisselen met G12-65's om hem misschien wat vollere mids te geven. maar dat moet ik nog keer uitproberen.

macwilliams
14 juli 2010, 22:26
Ja die tone controls moet je even de logica van door krijgen. En wanneer dat gebeurt wil je niet meer terug naar de oude tone controls die eigenlijk niets doen tov de tone controls van de SM.

Ja die 65 watters zouden er zomaar bij kunnen komen zodra er een leuk bandje is.