PDA

View Full Version : remote control voor stombox pendalen



gradje pbc
14 juli 2010, 14:54
hey hallo,

ik wil m'n pedaaltjes (type boss) in een rack stoppen en ze bedienen met een midi switcher.

ik heb een rockman die 8 programmeerbare latch schakelaars heeft (switch to ground), zoals zo'n engl of CAE.
2 ervan gebruik ik voor mijn amp te schakelen de andere zou ik voor
de effecten kunnen gebruiken.

Ik heb zelf al een looper gemaakt die met een switchjack is uitgerust.... maar ik dacht eigenlijk: kan ik niet een gat boren in de pedaaltjes en met een jackplug de effecten aan en uit zetten met een eenvoudige overbrugging?

iemand ervaring ermee?

groetjes,

gérard

Aca Ilic
14 juli 2010, 14:57
heey Gerard,

ik heb geen ervaring met bosch pendaaltjes, wel met Black & Decker.....:-)

gradje pbc
14 juli 2010, 15:02
oops.......;)

Jan Buurman
14 juli 2010, 15:04
Edit nog even de n weg. PeNdaaltjes waren al uit gestorven dacht ik...;)

gradje pbc
14 juli 2010, 15:08
als je zo bijdehand bent, kun je misschien ook eens over de vraag nadenken

Heynis
14 juli 2010, 15:13
Je kunt er relays mee aansturen, waarmee je loops in en uit zou kunnen schakelen. Zoiets is best simpel te bouwen.

gradje pbc
14 juli 2010, 15:17
Je kunt er relays mee aansturen, waarmee je loops in en uit zou kunnen schakelen. Zoiets is best simpel te bouwen.

dus jij adviseert om het toch met een looper te doen en niet in de stompbox te rommelen?

tommus42
14 juli 2010, 15:40
Ik heb een Nobels preamp/booster met een remote switch (van de fabriek uit), maar is erg handig als je 'm in de effectlus aansluit.
Ik zou niet weten hoe je dat aanpakt, misschien idd handiger met een switcher.

gradje pbc
14 juli 2010, 15:46
grappig om nobels te lezen:
ik had een nobels CH-D om te proberen, maar die remote switch is volgens het momentary principe en dat werkt niet met latch switching van mijn rockman..... en deze stompbox ombouwen van momentary naar latch zal
wel niet mogelijk zijn.

JoVe
14 juli 2010, 16:52
Je pedalen laten schakelen met de Rockman door iets kort te sluiten in het pedaal zal lastig gaan, tenzij het pedaal intern al geschakeld wordt met een relay (bij Boss pedalen niet het geval). Bovendien is het zonde om je pedalen zo te verbouwen, want dan zul je een gat moeten boren en kun je het pedaal niet los meer gebruiken. Een oplossing zou kunnen zijn om een paar 'loops' met relays bij elkaar in een behuizing te stoppen en deze 'loops' schakelen met de Rockman (zoals Rockman zelf ook heeft geproduceerd: http://www.rockman.fr/Reviews/DRL.htm).

Een simpelere oplossing is het kopen van een Voodoo Lab GCX of verwanten.