PDA

View Full Version : [Delay]: Diamond Memory Lane 1 of 2 + Roland RE-501 Chorus Echo / SRE-555 Chorus Echo



DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 10:42
Ik wilde even checken of iemand ervaring heeft met deze delays èn ze wellicht zelfs heeft? Hier een fijne demo van de Diamond Memory Lane 1:
- http://www.youtube.com/watch?v=8-4ynnXZY3Y (http://www.youtube.com/watch?v=8-4ynnXZY3Y)
Zoals je hoort is het echt een ambient delay, mixed erg mooi met chords, klinkt erg warm. Ik heb er nooit echt naar omgekeken omdat ik altijd teveel van m'n Deluxe Memory Man hield en altijd naar andere delays heb gekeken* (zie lijstje onderaan voor andere delays) en deze dus ook heb gehaald. Ik was er nooit echt helemaal tevreden mee, dus ook dat weer verkocht. Ik heb nu nog een Damage Control TimeLine, mijn 90ies RI Deluxe Memory Man, gemodificeerde DL-4 (gebruik ik eigenlijk niet echt voor standaard delays, alleen de Volume Envelope) en de G-System modulated delay patches (custom made patches).

http://www.diamondpedals.com/images/memory_lane/picture_top.jpg

http://distribution.440hz.it/wp-content/uploads/memorylane2.jpg

Maar goed, ik zou dus graag nog 1 analoge delay erbij willen hebben, naast de DMM, en dat de Diamond tap tempo heeft en een tone control (voor de feedback slope!) is voor mij echt een huge plus. De ML2 heeft ook nog eens 2 verschillende delay tijden die je in kunt stellen en een dotted 8th setting, al weet ik niet of ik dat ècht zo vaak hoef te gebruiken, daar heb ik die andere delays voor.

Hier is een kleine clip van de Roland SRE-555 (die in feite gewoon de RE-501 is, maar dan in rack versie):
- http://www.youtube.com/watch?v=slSNMxpiJ_Y
(zie 8:34)
Prachtige tape delay. Erg lush en de chorus voegt natuurlijk een hoop lushness toe! Natuurlijk geen tap tempo, etc. Maar wèl langere delay tijd, losse chorus, reverb, etc. Echt, een prachtige unit, voor mij een stuk interessanter dan die overgehypte Space Echo's.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c3/RE-501.jpg

http://obliq.net/museum/sre555.jpg

Mijn vraag is dus:
Heeft iemand ervaring met deze units en heeft iemand ze zelfs misschien en woont hij/zij vlakbij Noord-Brabant? Ik zou ze graag willen uittesten voordat ik ze koop omdat beiden units nogal een smak geld kosten. Afspreken bij mij thuis of bij jou thuis is mogelijk. Ik heb waarschijnlijk wel wat gear wat je eventueel ook wel zou willen uitproberen.

* Hier overigens de lijst van de delays die ik al heb gehad en waar ik dus ook niet meer naar opzoek ben (voordat er weer een lijst komt met aanraders .. ;)):
Heb ik nog:
- Damage Control TimeLine
- Deluxe Memory Man 90ies RI (modded: true bypass)
- DL-4 (modded: volume drop mod, double preset mod, custom exterior)
- G-System delays (custom made patches)
- BOSS RV-3 (modded: high cut switch, white LED) (al gebruik ik die niet voor delays)

Gehad:
- Skreddy Echo (digital: tape voiced)
- Lunar Echo (analog)
- Ibanez/Maxon AD202 (analog rack delay w/ modulation)
- Yamaha E1010 (analog rack delay w/ modulation)
- Dynachord echocord mini (tape)
- DMM (Blue - 70ies, ook modded)
- DMM XO
- Eventide TimeFactor
- t.c. electronic Nova Delay

Nog wat andere common meuk:
- Echo Park (nogsteeds de beste delay voor zijn prijsklasse en features)
- BOSS DSD-2 (modded: 2-way switch: tape / analog sounds)
- BOSS RE-20
- BOSS DD-6
- BOSS PS-3
- Ibanez DE7
- Yamaha Magicstomp
- Carl Martin Red Repeat
- Behringer EM600 (prut, maar je moest ergens mee beginnen)

Gretsch 5120
14 juli 2010, 11:14
Voor mijn oudere ambientwerk gebruikte ik mijn GSP 2101; met name de multi-tap delays en de mogelijkheid tot het maken van alogorytms erg geschikt voor ambient; mijn signaal ging van de GSP naar een Echoplex voor looping en daarna naar een Lexicon MPX1 om de zaak weer stereo te trekken (de Plex is mono). De 2101 heeft een 4-tap delay aan boord, maar daar kun je er een paar van naast elkaar plaatsen als je je eigen algorythm maakt.

Voor mijn huidige Postrock-project gebruik ik een GSP1101; met name de tape-echo sim klinkt erg lekker...vooral de instelbare wow en flutter laten de zaak lekker over zijn nek gaan.

Op mijn Myspace-pagina kun je wat voorbeelden horen van mijn ambient-werk. Ik ben momenteel bezig met opnames voor het nieuwere werk, dus kan je daar nog nix van laten horen....

Indrukwekkende verzameling overigens!!!!

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 11:24
Niet om rude te zijn .. maar ik zet netjuist specifiek zo'n lijst neer om duidelijk te maken dat ik niet op zoek ben naar andere delays en specifiek op zoek ben naar analog voor deze plek op het pedalboard. Ik heb zat sims (waaronder nogsteeds 1 van de beste plugins op de markt: Soundtoys Echoboy), maar als ik the real deal wil, dan wil ik ook the real deal.

Ik snap best je adviezen over multi-tap delays, en dat is allemaal hardstikke cool, maar daar ging het even bij deze thread niet om. Ik gebruik voor dat soort dingen overigens liever een Lexicon PCM 92 of wellicht zelfs een oudere, de PCM 70 / 80. Voor zulke dingen gebruik ik overigens liever modulated reverbs. Maar dat is mijn smaak. :)

Misschien was mijn 'ambient' benaming niet goed uitgekozen (ik ben wel een groot ambient-man, absoluut), maar hier bedoelde ik het meer as in: een delay die achter je spel zweeft en een ruimtelijkheid creeërd, ipv. simpelweg een repeat of 2/whatever geeft. Dat is namelijk my kind of delay, vandaar dat ik ook zo weinig digital delay sounds gebruik. Die t.c. electronic en die Damage Control mogen dan wel digital zijn, maar er komt echt een prachtige texturele delay uit beiden units.

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 11:25
Indrukwekkende verzameling overigens!!!!
Thanks, maar valt mee hoor. Zoals je ziet heb ik ze ook niet allemaal meer. :)
Je muziek is trouwens best nice. Niet helemaal mijn smaak en style qua ambient, maar ik vind het zeer zeker niet slecht.

Gretsch 5120
14 juli 2010, 12:09
- http://www.youtube.com/watch?v=slSNMxpiJ_Y
(zie 8:34)

Thnx voor je link naar dat filmpje...die Roland springt er wat mij betreft echt uit in vergelijk met die andere pedalen; enorm vet en breed geluid....

En sorry voor mijn eerdere post...had er gewoon overheen gelezen dat je specifiek vroeg naar die effecten.... :makeup:

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 12:18
Thnx voor je link naar dat filmpje...die Roland springt er wat mij betreft echt uit in vergelijk met die andere pedalen; enorm vet en breed geluid....

En sorry voor mijn eerdere post...had er gewoon overheen gelezen dat je specifiek vroeg naar die effecten.... :makeup:
haha, de thread naam noemt de twee effecten nog ook .. ;) - Maar het is niet erg, don't sweat it! :)
En ja, de SRE-555 springt er zeker bovenop. Wat een 3D geluid, zeg.

Mitch
14 juli 2010, 12:25
Sorry, maar ik moet eerst even knorrig doen. Lush, lushness, real deal, style, rude, don't sweat it..... ik geloof dat we nu wel weten dat je voornamelijk op Amerikaanse fora hangt. :listen: Is ook erg te merken aan het feit dat je eerst de vraag stelt over een pedaal, er daarna een Youtube link bij plakt en zelf een uitgebreid verslag doet van hoe het ding klinkt. Totally TGP dude :seriousf:

Afijn, tot zover mijn geknor.
Ik heb de versie 1 van de Memory Lane een paar keer gehoord en ook zelf getest en ik was er niet kapot van, zeker voor het geld. Oké, je hebt een EQ, maar als de basissound niet fijn is kun je EQ'en tot je een ons weegt: het wordt er niet fijner van. Schijnbare veelzijdigheid noem ik dat, kom je op veel pedalen tegen. De geluidskwaliteit van de echo's nemen relatief snel af, waardoor je moeilijk veel herhalingen in kan stellen zonder in feedback te gaan. Hoe dat met de versie 2 is... geen idee. Ik blijft het verder ook erg veel geld voor zo'n apparaat vinden en vraag me sterk af hoe het zich houdt t.o.v. bijvoorbeeld de nieuwe Deluxe Memory Boy.

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 12:34
Sorry, maar ik moet eerst even knorrig doen. Lush, lushness, real deal, style, rude, don't sweat it..... ik geloof dat we nu wel weten dat je voornamelijk op Amerikaanse fora hangt. :listen: Is ook erg te merken aan het feit dat je eerst de vraag stelt over een pedaal, er daarna een Youtube link bij plakt en zelf een uitgebreid verslag doet van hoe het ding klinkt. Totally TGP dude :seriousf:
Mijn excuses als ik snobby overkom .. totaal niet de bedoeling.
Het punt is dat ik de link plaatste omdat Karl, die kerel, het pedaal op een manier laat horen die erg aansluit op mijn style, aardig wat modulation, vrij veel repeats die in elkaar blenden. En als ik er geen additionele meningen over zou willen, dan had ik deze thread natuurlijk niet gemaakt.


Afijn, tot zover mijn geknor.
Ik heb de versie 1 van de Memory Lane een paar keer gehoord en ook zelf getest en ik was er niet kapot van, zeker voor het geld. Oké, je hebt een EQ, maar als de basissound niet fijn is kun je EQ'en tot je een ons weegt: het wordt er niet fijner van. Schijnbare veelzijdigheid noem ik dat, kom je op veel pedalen tegen. De geluidskwaliteit van de echo's nemen relatief snel af, waardoor je moeilijk veel herhalingen in kan stellen zonder in feedback te gaan. Hoe dat met de versie 2 is... geen idee. Ik blijft het verder ook erg veel geld voor zo'n apparaat vinden en vraag me sterk af hoe het zich houdt t.o.v. bijvoorbeeld de nieuwe Deluxe Memory Boy.
Hm, ik denk dat dat dan smaak is, niet? Ik vind de decay, als het wat meer omhoog gekrikt is, netjuist erg cool klinken. Ik wil, persoonlijk, ook geen herhalingen horen, zoals jij dat zegt. Ik wil dat ze in elkaar worden gevoegd als een wolk van repeats, iets wat Karl, van die demo, erg goed laat horen. Dat vind ik het meest boeiende aan analoge delays en dat is wat de DMM ook uitstekend kan doen.
Ik heb wèl gehoord dat de 1 heel wat meer gevoelig is dan de 2, maar als ik die demo hoor, dan zijn dat genoeg repeats voor mij. Als je de EQ verder indraait en dus meer hoog krijgt, dan gaat hij ook sneller oscilleren. Ik weet niet of je meer van donkere delays houd, of van wat heldere delays? Want als je bijv. veel met de ML1 hebt gespeeld en heel vaak de EQ zo hoog mogelijk hebt gehouden, dan is het absoluut zo dat hij snel oscilleerd. Dus, dat is een vraag van mij aan jou.

De Deluxe Memory Boy, waar jij het over hebt, heb ik een paar keer beluisterd, demo's gehoord, clips gezien en ik vind dat basisgeluid ècht heel erg standaard. Ik vind die delay niet echt prettig gevoiced en de modulatie al helemaal niet (die unit is ook totaal niet vergelijkbaar met de Deluxe Memory Man en ik snap eigenlijk niet waarom ze die serie Toy/Boy/DMB geen andere naam hebben gegeven). Dus ik denk dat het dan ligt aan onze smaak qua (analoge) delays.

Mitch
14 juli 2010, 12:46
Mijn excuses als ik snobby overkom .. totaal niet de bedoeling.
Het punt is dat ik de link plaatste omdat Karl, die kerel, het pedaal op een manier laat horen die erg aansluit op mijn style, aardig wat modulation, vrij veel repeats die in elkaar blenden. En als ik er geen additionele meningen over zou willen, dan had ik deze thread natuurlijk niet gemaakt.

You're killing me :seriousf:


Hm, ik denk dat dat dan smaak is, niet? Ik vind de decay, als het wat meer omhoog gekrikt is, netjuist erg cool klinken. Ik wil, persoonlijk, ook geen herhalingen horen, zoals jij dat zegt. Ik wil dat ze in elkaar worden gevoegd als een wolk van repeats, iets wat Karl, van die demo, erg goed laat horen. Dat vind ik het meest boeiende aan analoge delays en dat is wat de DMM ook uitstekend kan doen.
Ik heb wèl gehoord dat de 1 heel wat meer gevoelig is dan de 2, maar als ik die demo hoor, dan zijn dat genoeg repeats voor mij. Als je de EQ verder indraait en dus meer hoog krijgt, dan gaat hij ook sneller oscilleren. Ik weet niet of je meer van donkere delays houd, of van wat heldere delays? Want als je bijv. veel met de ML1 hebt gespeeld en heel vaak de EQ zo hoog mogelijk hebt gehouden, dan is het absoluut zo dat hij snel oscilleerd. Dus, dat is een vraag van mij aan jou.

De Deluxe Memory Boy, waar jij het over hebt, heb ik een paar keer beluisterd, demo's gehoord, clips gezien en ik vind dat basisgeluid ècht heel erg standaard. Ik vind die delay niet echt prettig gevoiced en de modulatie al helemaal niet (die unit is ook totaal niet vergelijkbaar met de Deluxe Memory Man en ik snap eigenlijk niet waarom ze die serie Toy/Boy/DMB geen andere naam hebben gegeven). Dus ik denk dat het dan ligt aan onze smaak qua (analoge) delays.
De basisklank van de Boy/Toy lijn is inderdaad vrij standaard. Ik zeg dus ook niet dat ik dat zelf zou willen hebben, ik vraag me alleen af hoe dit zich in de praktijk tot elkaar verhoudt.
Dat je met meer hoog sneller oscilleert, bedankt voor de uitleg, maar zo ver was ik wel :D De degradatie is en blijft gewoon vrij snel en daardoor juist naar mijn idee nét niet lekker voor ambient. Iets geleidelijker zou prettiger te controleren zijn. Maar goed, als het voor jou genoeg is: klare zaak.
Als je 90's DMM je wel aan staat, maar net niet cool genoeg is, zou je misschien eens op zoek kunnen gaan naar een vintage exemplaar. Klinken net effe interessanter, hebben een mooier klankbeeld en klank degradatie dan een '90s exemplaar én de Memory Lane.
Mar da's dan weer mijn smaak.

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 12:53
You're killing me :seriousf:
We snappen het, je vindt het irritant. Excuses. Ik weet het, het kan storend zijn, al dat Engels er tussendoor. Het kruipt er bij mij echt snel in en het is zelfs zo erg dat ik soms eerder op Engelse woorden kom dan Nederlandse.



De basisklank van de Boy/Toy lijn is inderdaad vrij standaard. Ik zeg dus ook niet dat ik dat zelf zou willen hebben, ik vraag me alleen af hoe dit zich in de praktijk tot elkaar verhoudt.
Dat je met meer hoog sneller oscilleert, bedankt voor de uitleg, maar zo ver was ik wel :D De degradatie is en blijft gewoon vrij snel en daardoor juist naar mijn idee nét niet lekker voor ambient. Iets geleidelijker zou prettiger te controleren zijn. Maar goed, als het voor jou genoeg is: klare zaak.
Als je 90's DMM je wel aan staat, maar net niet cool genoeg is, zou je misschien eens op zoek kunnen gaan naar een vintage exemplaar. Klinken net effe interessanter, hebben een mooier klankbeeld en klank degradatie dan een '90s exemplaar én de Memory Lane.
Mar da's dan weer mijn smaak.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op mijn 90ies RI DMM en wil hem totaal niet vervangen, maar ik wil simpelweg nog een andere analoge delay die iets anders gevoiced is (of speciaal voor jou: een andere klank heeft). Ik heb overigens wat oudere DMM's tegenover die van mij gezet, incl. een blauwe (ja, met modulatie) uit de jaren 70 en elke keer kwam de mijne als winnaar eruit. Die van mij is gewoon echt precies naar mijn smaak gecalibreerd, en dat is echt super fijn. Hij heeft overigens ook echt veel repeats voordat gaat oscilleren zoals ik hier laat horen (oude vid overigens:)
- http://www.youtube.com/watch?v=cbU7yDX-_EE
Het grootste gedeelte van de klank is de DMM. (overigens niet om te 'pronken', etc. voor als ik daar weer op mijn flikker over krijg .. ;) - gewoon ter aantoning dat de DMM dat netjes kan) Ik had hier overigens de mix wel ver opengedraaid voor deze clip, normaal heb ik hem maar 15% ingemixt.

Dus, MOCHT de ML1 / 2 dat ècht niet kunnen, dan heb ik de DMM nog voor dat soort taken.

PS: dit is tot nu toe echt het meest vijandige forum dat ik ooit hebt bezocht ..

Mitch
14 juli 2010, 12:59
Als ik het goed begrijp is je keuze dus al gemaakt, TGP style, maar twijfel je nog aan welke van de twee opties (Roland/Diamond) je je geld gaat uitgeven. Uit praktische overwegingen zou ik zeggen: de Diamond. Als je wil opvallen en niet bang bent voor onderhoud ga je natuurlijk voor tape!

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 13:01
Als ik het goed begrijp is je keuze dus al gemaakt, TGP style, maar twijfel je nog aan welke van de twee opties (Roland/Diamond) je je geld gaat uitgeven. Uit praktische overwegingen zou ik zeggen: de Diamond. Als je wil opvallen en niet bang bent voor onderhoud ga je natuurlijk voor tape!
Dit is nou exact wat ik bedoel met dat vijandige op dit forum ..
Ik heb mijn keuze nog helemaal niet gemaakt. Ik beschreef de vergelijkingen tussen de ML / DMM en de DMB. En het heeft niks met opvallen te maken. De Roland zou duidelijk een studio apparaat zijn en waarschijnlijk nooit de deur uitkomen.

Het is duidelijke dat je een aversie voor TGP hebt, maar ik kan gelukkig toch wel zeggen dat ik daar nog nooit zo aangesproken ben als hier.

ewout
14 juli 2010, 13:03
Ik ben het met Mitch eens wat betreft de Memory Lane. Om daaraan te te voegen: het ding maakt je geluid milkshake dik en alhoewel ik eerder hier heb gezegd dat dat soms inderdaad erg mooi is; het is ook niet weg te draaien met de knoppen. Een one-trick schaap in wolfskleren, als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat mij opvalt is dat de mensen die ik ermee hoor spelen altijd zo'n blubberige 'honk' achter hun geluid aan hebben hobbelen. Zelf denken ze dan 'lekker dik geluid', maar de rest van de band denkt dan 'sodemieter een end op met dat rommelige geluid'.

Wat specifieker nog: de eerste repeat klinkt naar mijn mening te hard en er zit een bepaalde harde ' tik', ' klik' of 'pok' in het geluid wat al snel gaat irriteren. Draaien aan de EQ veranderd het geluid zeker, maar ik vond het nogal onbruikbare geluiden opleveren. Als het basisgeluid wat natuurlijker was, dan was die knop ook niet nodig. Op mijn memory man deluxe mis ik een eq knop ook helemaal niet. De modulatie is erg subtiel en zo donker dat het in een bandmix totaal niet te horen is, hoe je ook draait aan de knoppen. Zelfs met een custom gebouwde Memory Lane met 'extra' modulatie.

Bouwkwaliteit, looks en tap-tempo zijn dan weer hele dikke pluspunten. Maar dat boeit niet als het geluid niet lekker genoeg klinkt. ;-)

ewout
14 juli 2010, 13:15
Tijdens het tikken van mijn vorige reactie is de discussie flink doorgegaan zie ik; even nog terugkomen op het DMM vs DML: de Memory Lane is echt heel anders dan de Memory Man als je ze naast elkaar zet. Geen vervanging, of een verbetering, helaas. Dat hoopte ik destijds ook toen ik de Memory Lane testte.

Wat denk je van de Moog of de Toneczar? Ik sta voor die laatste als sinds december 2006 op de wachtlijst - als het goed is. De moog heb ik zelf nooit geprobeerd en de Toneczar lijkt me alles wat de Memory Lane graag zou willen zijn.

Mitch
14 juli 2010, 13:27
Dit is nou exact wat ik bedoel met dat vijandige op dit forum ..
Ik heb mijn keuze nog helemaal niet gemaakt. Ik beschreef de vergelijkingen tussen de ML / DMM en de DMB. En het heeft niks met opvallen te maken. De Roland zou duidelijk een studio apparaat zijn en waarschijnlijk nooit de deur uitkomen.

Het is duidelijke dat je een aversie voor TGP hebt, maar ik kan gelukkig toch wel zeggen dat ik daar nog nooit zo aangesproken ben als hier.

't Is maar net hoe snel je je aangevallen voelt? :chicken:
Dergelijke topics komen daar gewoon veel voor. Punt. En met opvallen bedoel ik misschien wel de sound? Sjiezes zeg...
En ik heb geen aversie tegen TGP, hoe kom je daarbij? Ik zit er dagelijks. Het Effects subforum laat ik wel links liggen vanwege de makkelijke beïnvloedbaarheid die daar heerst.

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 13:30
't Is maar net hoe snel je je aangevallen voelt? :chicken:
Dergelijke topics komen daar gewoon veel voor. Punt. En met opvallen bedoel ik misschien wel de sound? Sjiezes zeg...
En ik heb geen aversie tegen TGP, hoe kom je daarbij? Ik zit er dagelijks. Het Effects subforum laat ik wel links liggen vanwege de makkelijke beïnvloedbaarheid die daar heerst.
Ik weet niet wat jouw probleem is, Mitch. Ik snap ook niet zozeer waar dit allemaal vandaan komt. Of ja, ik weet het wel, op de een of andere manier irriteer je je aan mij. Of het nu komt door de Engelse woorden, of door het feit dat ik op TGP rondhang. Het zal overigens allemaal best.
Okay, correctie dan: je hebt een aversie tegen het effects-sub-forum van TGP. Hetzelfde punt. Okay, duidelijk.

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 13:33
Tijdens het tikken van mijn vorige reactie is de discussie flink doorgegaan zie ik; even nog terugkomen op het DMM vs DML: de Memory Lane is echt heel anders dan de Memory Man als je ze naast elkaar zet. Geen vervanging, of een verbetering, helaas. Dat hoopte ik destijds ook toen ik de Memory Lane testte.

Wat denk je van de Moog of de Toneczar? Ik sta voor die laatste als sinds december 2006 op de wachtlijst - als het goed is. De moog heb ik zelf nooit geprobeerd en de Toneczar lijkt me alles wat de Memory Lane graag zou willen zijn.
Nee-Nee, even om duidelijk te zijn: het zou geen vervanging zijn voor de DMM. Dat is ook absoluut niet de bedoeling.

En de ToneCzar? Ik vind hem best aardig, maar de wait is nu ongeveer .. 3 tot 4 jaar en dat is het me niet echt waard. Ik vind hem overigens niet zo heel bijzonder gevoiced. De Moog is nice, lekker donker en heeft een FX loop en zou ik opzich weleens willen proberen, maar ik voel er niet echt een aantrekkingskracht voor.

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 13:36
Ik ben het met Mitch eens wat betreft de Memory Lane. Om daaraan te te voegen: het ding maakt je geluid milkshake dik en alhoewel ik eerder hier heb gezegd dat dat soms inderdaad erg mooi is; het is ook niet weg te draaien met de knoppen. Een one-trick schaap in wolfskleren, als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat mij opvalt is dat de mensen die ik ermee hoor spelen altijd zo'n blubberige 'honk' achter hun geluid aan hebben hobbelen. Zelf denken ze dan 'lekker dik geluid', maar de rest van de band denkt dan 'sodemieter een end op met dat rommelige geluid'.

Wat specifieker nog: de eerste repeat klinkt naar mijn mening te hard en er zit een bepaalde harde ' tik', ' klik' of 'pok' in het geluid wat al snel gaat irriteren. Draaien aan de EQ veranderd het geluid zeker, maar ik vond het nogal onbruikbare geluiden opleveren. Als het basisgeluid wat natuurlijker was, dan was die knop ook niet nodig. Op mijn memory man deluxe mis ik een eq knop ook helemaal niet. De modulatie is erg subtiel en zo donker dat het in een bandmix totaal niet te horen is, hoe je ook draait aan de knoppen. Zelfs met een custom gebouwde Memory Lane met 'extra' modulatie.

Bouwkwaliteit, looks en tap-tempo zijn dan weer hele dikke pluspunten. Maar dat boeit niet als het geluid niet lekker genoeg klinkt. ;-)
Zo! Kijk! Dit is heel duidelijk.
Dat van die EQ is heel interessant, nooit verwacht dat er dan nog onbruikbare geluiden uit zouden komen. Hetzelfde geld voor de tik/klik/etc. Nog nooit van gehoord maar ergens geeft het me wel zorgen! Dit is nou exact zoiets waarom ik zo'n unit in het echt eens wil proberen om te kijken of het 'voor mij is'.

Ik ga voor de rest niet al teveel in op de smaak van de delay per se, zoals dat milkshake dik. Dat is gewoon de smaak en applicatie. Ik vind dat zelf netjuist erg prachtig, als het zo donker is dat het zich mengt met akkoorden, bijv.

ewout
14 juli 2010, 13:50
Zo! Kijk! Dit is heel duidelijk.
Dat van die EQ is heel interessant, nooit verwacht dat er dan nog onbruikbare geluiden uit zouden komen. Hetzelfde geld voor de tik/klik/etc. Nog nooit van gehoord maar ergens geeft het me wel zorgen! Dit is nou exact zoiets waarom ik zo'n unit in het echt eens wil proberen om te kijken of het 'voor mij is'.

Ik ga voor de rest niet al teveel in op de smaak van de delay per se, zoals dat milkshake dik. Dat is gewoon de smaak en applicatie. Ik vind dat zelf netjuist erg prachtig, als het zo donker is dat het zich mengt met akkoorden, bijv.

Misschien had ik het zo moeten zeggen: Memory Lane zit echt heel anders in de bandmix dan andere delay's en daar waren de meningen altijd over verdeeld. Ik vond het zo af en toe zeker mooi hoor, ik bedoelde dat 'milkshake dik' ook positief.

Ik zou hem zeker testen in het echt voor het kopen en zeker niet bestellen zonder hem bespeeld te hebben.

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 13:54
Misschien had ik het zo moeten zeggen: Memory Lane zit echt heel anders in de bandmix dan andere delay's en daar waren de meningen altijd over verdeeld. Ik vond het zo af en toe zeker mooi hoor, ik bedoelde dat 'milkshake dik' ook positief.

Ik zou hem zeker testen in het echt voor het kopen en zeker niet bestellen zonder hem bespeeld te hebben.
Ja, absoluut! Maar dat is vooral vaak zo met wat donkere delays. En opzich kan dat mooi zijn om alleen wat ruimte te geven aan gitaren, zonder dat je een overduidelijk 'delay' (als in echo-echo) effect krijgt.

ewout
14 juli 2010, 14:16
Nee-Nee, even om duidelijk te zijn: het zou geen vervanging zijn voor de DMM. Dat is ook absoluut niet de bedoeling.

En de ToneCzar? Ik vind hem best aardig, maar de wait is nu ongeveer .. 3 tot 4 jaar en dat is het me niet echt waard. Ik vind hem overigens niet zo heel bijzonder gevoiced. De Moog is nice, lekker donker en heeft een FX loop en zou ik opzich weleens willen proberen, maar ik voel er niet echt een aantrekkingskracht voor.

Ok, snap ik het wat beter.

De voicing van de Echoczar lijkt trouwens heeeel erg op die van de Memory Lane. Je kunt er echt nagenoeg dezelfde geluiden uithalen. De echoczar is echter wel een stuk veelzijdig en daarom heb ik me destijds op de waitlist gezet, nadat ik een beetje teleurgesteld was met de mogelijkheden van de Memory Lane.

Bij secondes 35 en 36 van deze Echoczar demo hoor je trouwens precies zo'n 'honkerige' repeat net zoals de Memory Lane dat continu lijkt te hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=Spw71JYokf0&NR=1

ruezzz
14 juli 2010, 14:58
Nieuwe telg van Strymon: El Capistan dTape™ Echo, ziet er veelbelovend uit...
Kreeg toevallig net een newsmail - en het is niet zo'n heel bekend merk nog in Europa, geloof ik, dus ik dacht ik zet hem ff in deze post.

http://www.strymon.net/2010/07/12/el-capistan-a-preview/

Ik heb zelf de Blue Sky Reverberator van Strymon: erg mooi voor Ambient/Shimmer.

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 18:41
Ok, snap ik het wat beter.

De voicing van de Echoczar lijkt trouwens heeeel erg op die van de Memory Lane. Je kunt er echt nagenoeg dezelfde geluiden uithalen. De echoczar is echter wel een stuk veelzijdig en daarom heb ik me destijds op de waitlist gezet, nadat ik een beetje teleurgesteld was met de mogelijkheden van de Memory Lane.

Bij secondes 35 en 36 van deze Echoczar demo hoor je trouwens precies zo'n 'honkerige' repeat net zoals de Memory Lane dat continu lijkt te hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=Spw71JYokf0&NR=1
Ik hoor niks storends, om eerlijk te zijn?
Ik vind overigens zijn, Kasner's, demo's niet zo heel boeiend qua qualiteit, maar ik heb van de week op de ToneCzar website gekeken en naar al die samples geluisterd en ik vind hem toch anders klinken. Niet slecht, maar de modulation vind ik sowieso een beetje anders. De grotere delaytijd is natuurlijk wel ontzettend geil.

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 18:42
Nieuwe telg van Strymon: El Capistan dTape™ Echo, ziet er veelbelovend uit...
Kreeg toevallig net een newsmail - en het is niet zo'n heel bekend merk nog in Europa, geloof ik, dus ik dacht ik zet hem ff in deze post.

http://www.strymon.net/2010/07/12/el-capistan-a-preview/

Ik heb zelf de Blue Sky Reverberator van Strymon: erg mooi voor Ambient/Shimmer.
Nee, ik ken Strymon en ben ook op de hoogte van deze delay, maar er zijn nog geen demo's/clips van deze uit, dus het is nu allemaal nog speculatie. Ik vond de Brigadier niet zo heel erg boeiend. Ik heb de Damage Control TimeLine, het zijn exact dezelfde makers, en ik vind de TimeLine toch wel wat boeiender.

ewout
14 juli 2010, 20:26
Ik hoor niks storends, om eerlijk te zijn?

? Ik hoor daar ook niets storends. Ik probeer alleen een voorbeeld te geven met wat ik bedoel met 'honkerig'. Bij die repeats daar hoor je amper laag, amper hoog, alleen een dikke midhump, alsof de 'onderwater galm' preset aanstaat op je stereo installatie.

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 20:28
? Ik hoor daar ook niets storends. Ik probeer alleen een voorbeeld te geven met wat ik bedoel met 'honkerig'. Bij die repeats daar hoor je amper laag, amper hoog, alleen een dikke midhump, alsof de 'onderwater galm' preset aanstaat op je stereo installatie.
Dat was me niet eens opgevallen, om eerlijk te zijn. Ik weet niet of het de video recording is? Misschien lgt dat meer aan de EchoCzar, dan?
Iniedergeval, ik heb net even Max Guitar Store in Nijmegen gemailt of ze een Memory Lane op voorraad hebben. Ik moet nog wat gear afdroppen om door een vriend van me te laten modden en kijken of hij klaar is met m'n oude Electric Mistress en dan wil ik daar ook even langsgaan om hem te testen.

Mitch
14 juli 2010, 21:20
Misschien had ik het zo moeten zeggen: Memory Lane zit echt heel anders in de bandmix dan andere delay's en daar waren de meningen altijd over verdeeld.


? Ik hoor daar ook niets storends. Ik probeer alleen een voorbeeld te geven met wat ik bedoel met 'honkerig'. Bij die repeats daar hoor je amper laag, amper hoog, alleen een dikke midhump, alsof de 'onderwater galm' preset aanstaat op je stereo installatie.
Dit dus. Wat ik al zei: hij heeft een bepaalde basissound die wel heel erg specifiek is, de EQ mogelijkheden ten spijt. En dat zijn typisch van die finesses die je op clipjes, hoe mooi opgenomen ook, vaak niet hoort. Het hangt natuurlijk ook af van de input (gitaar, andere effecten) en de basisklank van je amp, maar die middige 'plok'... nèh, niet fijn hoor. Er zijn analoge delays (of digitale met filtering om een analoge na te bootsen) die zich meer richten op afkap van hoog, en delays die zich richten op afkap van hoog én laag. Dat kan heel tof zijn als het geleidelijk gaat, als het meteen vanaf de eerste echo is én die eerste echo is wat harder dan de rest, dan heb je een behoorlijk dominante delay die je dus niet zo makkelijk voor ambient in kan zetten.

Dirk_Hendrik
14 juli 2010, 22:36
Ik heb hier een draadje zitten lezen waar m'n bek bijna open valt van verbazing. Ik heb me nooit aangemeld bij TGP omdat ik al teveel threads heb gezien waar iemand die de TGP smaak niet volgt genadeloos wordt neergesabelt. Stellen dat het hier zo vijandig is smaakt voor mij dus soortgelijk. brr. Elk forum is anders. Geniet ervan een ander smaakje tegen te komen.

Maar dus, De Diamond ML. DML houd ik echt voor aan de Ibanez DML. Wat betreft de DMM heb ik al jaren lang interne ruzie tussen of ik nou moet kiezen voor het EH pedaal of toch maar voor de Digitale MultiMeter. Afkortingen zijn irritante dingen.

Eeh ja dus.. die Diamond dus.
Bij elke delay ga ik uiteindelijk af of hoe ik er mee ga spelen. Niet zozeer hoe hij klinkt maar wel hoe hij me inspireert. Chris Winsemius noemde dat een paar weken terug, zeer terecht, "Hoe voelt hij". Met een DMM ben ik dus meteen vertrokken en ben ik zo een uurtje verder met improvisaties gebaseert op delaypatronen. Datzelfde heb ik met een Ibbie AD9, AD99 maar ook met een Boss DD2 (of, maar niet per se, 3 want daar zitten te grote versieverschillen in) en een Digitech hardwire delay. Maar bijvoorbeeld geen moment met een Carl Martin Red Repeat of een Malekko.
Retesmaakgevoelig dus en totaal niet te baseren op klank maar veel meer op hoe het ding reageert op wat jij speelt. En op diezelfde manier had ik hooggespannen verwachtingen van die Diamond. Die schitterend gebouwd is en qua functionaliteit, zeker een jaar of 4 terug, al z'n concurrenten ver vooruit was. Maar qua feel was ik binnen 5 minuten klaar. Niet dus. Doe me dan maar een DD2, graag zelfs. Veel intuiitiever met het opzetten van m'n delaypatroontjes.

jammer want ik vind die Diamond een gaaf ding...

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 23:01
Ik heb hier een draadje zitten lezen waar m'n bek bijna open valt van verbazing. Ik heb me nooit aangemeld bij TGP omdat ik al teveel threads heb gezien waar iemand die de TGP smaak niet volgt genadeloos wordt neergesabelt. Stellen dat het hier zo vijandig is smaakt voor mij dus soortgelijk. brr. Elk forum is anders. Geniet ervan een ander smaakje tegen te komen.
Je hebt toch hetzelfde nu gelezen? Nu kan ik zo nog makkelijk wat voorbeelden nemen uit het topic waar ik mezelf in heb voorgesteld en het topic waar men foto's van zichzelf plaatst. Ik moet heel eerlijk zijn, ik zit al een fikse tijd op TGP en post daar aardig veel maar ben nog nooit persoonlijk aangevallen, uitgemaakt als peppie, 'semi-interessant doe met mijn muzieksmaak' - ik op TGP hang en daardoor ook 'dat gedrag vertoon' (het is gewoon een gear forum, niks speciaals aan) - dat ik dezelfde lengte heb als Van Velzen en of ik nu 'echt zo klein ben' (ik ben 1.71M [een hardstikke normale lengte] en Van Velzen is 1.50M - slaat dus totaal nergens op) - noem het maar op. En ik ben hier pas een dag of 3 á 4? Ik heb zulke opmerkingen en vijandigheid nog niet op andere fora meegemaakt. Klaar.


Maar dus, De Diamond ML. DML houd ik echt voor aan de Ibanez DML. Wat betreft de DMM heb ik al jaren lang interne ruzie tussen of ik nou moet kiezen voor het EH pedaal of toch maar voor de Digitale MultiMeter. Afkortingen zijn irritante dingen.

Datzelfde heb ik met een Ibbie AD9
Alrighty then .. ;)


Eeh ja dus.. die Diamond dus.
Bij elke delay ga ik uiteindelijk af of hoe ik er mee ga spelen. Niet zozeer hoe hij klinkt maar wel hoe hij me inspireert. Chris Winsemius noemde dat een paar weken terug, zeer terecht, "Hoe voelt hij". Met een DMM ben ik dus meteen vertrokken en ben ik zo een uurtje verder met improvisaties gebaseert op delaypatronen. Datzelfde heb ik met een Ibbie AD9, AD99 maar ook met een Boss DD2 (of, maar niet per se, 3 want daar zitten te grote versieverschillen in) en een Digitech hardwire delay. Maar bijvoorbeeld geen moment met een Carl Martin Red Repeat of een Malekko.
Retesmaakgevoelig dus en totaal niet te baseren op klank maar veel meer op hoe het ding reageert op wat jij speelt. En op diezelfde manier had ik hooggespannen verwachtingen van die Diamond. Die schitterend gebouwd is en qua functionaliteit, zeker een jaar of 4 terug, al z'n concurrenten ver vooruit was. Maar qua feel was ik binnen 5 minuten klaar. Niet dus. Doe me dan maar een DD2, graag zelfs. Veel intuiitiever met het opzetten van m'n delaypatroontjes.

jammer want ik vind die Diamond een gaaf ding...
Grappig dat je dat zegt en ergens is dat dan wèl weer smaakgevoelig, want Karl, die kerel van de demo op de eerste pagina schreef dit:


It’s an overused word, but ‘organic’ actually does this pedal justice. It really does respond to your playing, and almost seems to bloom and wither with your dynamics. And the best modulation I have ever heard.

The craziest thing about this pedal is it’s response. For me, it has had the biggest learning curve of any pedal I have ever played. It reacts to everything you do, and many times almost plays you, rather than the other way around. It’s almost a grab-bag for what you’re going to get out of it when you feed certain things into it. And I love that. I’m still discovering things about it years later.

There is a steep learning curve; not so much on the knobs, but on actually playing live with the pedal. It will give you some crazy oscillation at odd times, and seem to sound and react differently when you play what you thought was the same thing into it. But that’s also what I love about this pedal; it’s pushed me and inspired me musically.
Maar wat jij dus zegt is dat hij je totaal niet inspireerde. Ook dat is dan smaak, toch? Of zie ik dat verkeerd? Als je er geen 'gevoel' bij hebt, dan sluit hij niet bij je aan en vindt je een unit niet fijn. Maar deze kerel, die heeft hem al ongeveer wat langer dan een jaar.

Nielsje
14 juli 2010, 23:18
Misschien moet je de Diamond gewoon kopen, en het ondervinden...:dontgeti:
Het schijnt dat de Jr. versie binnenkort uitkomt, dus kan je een 'reguliere' vast wel voor een mooi prijsje vinden!

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 23:20
Misschien moet je de Diamond gewoon kopen, en het ondervinden...:dontgeti:
Het schijnt dat de Jr. versie binnenkort uitkomt, dus kan je een 'reguliere' vast wel voor een mooi prijsje vinden!
Nee, ik ga hem van de week, als het goed is, uitproberen bij Max Guitar Store in Nijmegen (even gemailt of ze hem daar hebben). En ja, de Jr. is daarentegen wèl digital, heeft alleen een mod depth of speed knop (1 van de twee, weet even niet welke) en geen EQ. Ik denk dat hij sowieso wel wat anders zal klinken (heb al wat clips gehoord op hun facebook). Een beetje zoals de vergelijking tussen de Deluxe Memory Man en de Memory Boy, lijken eigenlijk niet op elkaar qua klank.

Mitch
14 juli 2010, 23:28
Gozer, ik ben maar net 3 cm langer, zijn we nu weer vriendjes? ;)

Effe serieus: je vraagt om gebruikservaringen. Je hebt die nu van drie personen gehad. Tegen ieder van die drie, die een kritische noot heeft bij de Memory Lane, werp je tegen dat het maar smaak is. Dat is terecht. Want ik ben met je eens dat je aan een anders mening maar weinig hebt als je geen ervaring hebt met die ander. Als jij van die Karl precies weet wat je aan 'm hebt, dan moet je daar van uitgaan. Van het forum heb ik redelijk wat mensen ontmoet, waaronder toevallig de twee andere reagerende forumleden en ik heb op zijn minst enig idee hoe hun smaak zich verhoudt tot die van mij. Dat heb je van ons niet, dus die meningen zijn lastig te wegen.

En je zal me wel vijandig vinden, maar ik vind het wel grappig om te zien dat je het irritant van me vindt dat ik je verwijt dat je al je zinnen op de apparaten gezet hebt en dat ik me afvraag in hoeverre je nou echt ervaringen vraagt of gewoon bevestiging zoekt, terwijl ik dan vandaag op Marktplaats en Gitaarmarkt Gezocht-advertenties van je tegenkom voor zowel de Diamond als de Roland, gedateerd vóórdat je dit topic startte. Dan mag je me best verwijten dat ik je niet met een fluwelen handschoen verwelkomd heb, maar niet dat ik je slecht heb ingeschat :D

DemolitionColorScheme
14 juli 2010, 23:38
Dat ik om meningen vraag is niet zo gek, dat ik een counter-argument lever ook niet. Het punt van dit topic, voor mij, was om informatie in te winnen en dat is gelukt. Ik heb kritische punten gehoord waardoor ik heb besloten dat ik hem ècht eerst wil uitproberen voordat ik hem koop, iets wat ik, in alle eerlijkheid, nooit doe. Ik koop gear waar ik informatie over win en mijn smaak heeft (vooral gear dat wat moeilijker is te vinden en ik al blij ben dát ik het vind) en als het me niet boeit, dan verkoop ik het met winst. Zo ben ik.
De andere reden voor het openen van dit topic was:


Mijn vraag is dus:
Heeft iemand ervaring met deze units en heeft iemand ze zelfs misschien en woont hij/zij vlakbij Noord-Brabant? Ik zou ze graag willen uittesten voordat ik ze koop omdat beiden units nogal een smak geld kosten. Afspreken bij mij thuis of bij jou thuis is mogelijk. Ik heb waarschijnlijk wel wat gear wat je eventueel ook wel zou willen uitproberen.

Het punt over de gevonden advertenties:
Ik werk zo altijd. Als ik ergens in geïnteresseerd ben gooi ik al advertenties op, vooral van gear waar ik van weet dat het een tijdje gaat duren voor ik reacties heb gehad. Dat ik interesse heb in bepaalde units wil al zeggen dat ik ze wil uitproberen. Als ik niet genoeg informatie heb verzameld en ik krijg een reactie op mijn advertentie, dan vraag ik de verkoper ook nog vragen.
Ik heb bijv. ook een advertentie staan voor een Binson EchoRec. Die advertentie heb ik al 2 jaar online staan, elke keer opnieuw, omdat ik weet dat die units, vooral in Nederland, érg zeldzaam zijn. Ik heb door die tijd dus al wat mensen gevonden die een Binson collectie hebben (of simpelweg 1 Binson) en er wel 1 willen verkopen. Pasgeleden heb ik eindelijk iemand gevonden, een oudere man, die zijn Binson EchoRec 2 wilde verkopen aan mij, omdat hij er twee had (hij heeft elk Binson model) en dat voor €600,- (erg schappelijke prijs voor een Binson EchoRec 2).

Dus ja, om er weer op neer te komen: je hebt me wèl slecht ingeschat. Nogmaals.

Mitch
14 juli 2010, 23:52
Nou.... die advertentie waarin je de aspirant verkoper uitlegt dat zijn eventueel aan te bieden product een dalende verkoopsprijs heeft en tegelijk je stelling hier dat als iets je niet boeit, je het met winst verkoopt... mwoh. Denk ik toch echt dat ik je redelijk heb ingeschat. Maar goed, wij gaan het niet eens worden, niet vandaag en morgen ook niet. Da's verder geen probleem, ik zal me verder niet meer met je topics bemoeien tenzij er iets te modereren valt, dus voel je verder door mij niet gehinderd op dit forum.
Overigens denk ik serieus, dat met jouw smaak, je qua adviezen en gebruikerservaringen op TGP beter af bent.

MarkS
14 juli 2010, 23:54
Och, soms moet je ook op dit forum door het vermeende wise-guy gehalte heen prikken en goed lezen wat er tussen de regels staat geschreven. Dat vergt soms enige gewenning, maar dan merk je dat iets, hoewel soms een beetje rottig verwoord, toch goed is bedoeld ;-)

DemolitionColorScheme
15 juli 2010, 00:00
Nou.... die advertentie waarin je de aspirant verkoper uitlegt dat zijn eventueel aan te bieden product een dalende verkoopsprijs heeft en tegelijk je stelling hier dat als iets je niet boeit, je het met winst verkoopt... mwoh. Denk ik toch echt dat ik je redelijk heb ingeschat. Maar goed, wij gaan het niet eens worden, niet vandaag en morgen ook niet. Da's verder geen probleem, ik zal me verder niet meer met je topics bemoeien tenzij er iets te modereren valt, dus voel je verder door mij niet gehinderd op dit forum.
Overigens denk ik serieus, dat met jouw smaak, je qua adviezen en gebruikerservaringen op TGP beter af bent.
Ik ben daar wel heel eerlijk in ja, dat als ik iets koop, dat ik het ga proberen met winst te verkopen. Is dat een gek iets? Nee, dat is op de tweedehandse markt vrij normaal. En ja, de ML's gaan wel dalen, ook vanuit Diamond zelf.

Maar goed, nee, wij gaan het inderdaad niet eens worden en als een mod op het forum al een regel als dit geeft:

Overigens denk ik serieus, dat met jouw smaak, je qua adviezen en gebruikerservaringen op TGP beter af bent.
... krijg ik natuurlijk weer helemaal het 'verwelkomende' gevoel wat ik dagen hier aan het voelen ben. Dit is een Nederlands forum, redelijk goed bezocht, en ik weet zeker dat er in Nederland genoeg mensen zijn die ook bepaalde units uitproberen. Of ze nu 'boutique' zijn of niet, dat doet er totaal niet op. Winkels verkopen tegenwoordig ook gewoon Diamond pedals, als voorbeeld. Dus vind ik het alles behalve raar om Nederlanders te vragen of ze er ervaringen mee hebben gehad èn of ik hem misschien kan uittesten (iets wat ik op TGP nooit zou kunnen vragen, want tja, 99% woont niet in Nederland).

DemolitionColorScheme
15 juli 2010, 00:01
Och, soms moet je ook op dit forum door het vermeende wise-guy gehalte heen prikken en goed lezen wat er tussen de regels staat geschreven. Dat vergt soms enige gewenning, maar dan merk je dat iets, hoewel soms een beetje rottig verwoord, toch goed is bedoeld ;-)
Ik zal het in m'n gedachten houden. :)
Thanks!

Mitch
15 juli 2010, 00:18
Nou, nog één keer dan: ik zeg dat niet om je te bevestigen in je lange tenen/onheuse bejegening*)-verhaal, ik zeg dat vanuit ervaring met beide forums. Je oproep tot testen is duidelijk, je vraag om ervaringen is gezien de gemiddelde smaak en trendgevoeligheid (nee, ook dat is geen waarde oordeel, gewoon een constatering) beter op zijn plaats bij TGP. Daar zitten aanmerkelijk meer leden die een Diamond hebben of hebben gehad, bijvoorbeeld.


*) doorstrepen wat niet van toepassing is

DemolitionColorScheme
15 juli 2010, 00:23
Nou, nog één keer dan: ik zeg dat niet om je te bevestigen in je lange tenen/onheuse bejegening*)-verhaal, ik zeg dat vanuit ervaring met beide forums. Je oproep tot testen is duidelijk, je vraag om ervaringen is gezien de gemiddelde smaak en trendgevoeligheid (nee, ook dat is geen waarde oordeel, gewoon een constatering) beter op zijn plaats bij TGP. Daar zitten aanmerkelijk meer leden die een Diamond hebben of hebben gehad, bijvoorbeeld.


*) doorstrepen wat niet van toepassing is
Yes, daar ben ik het zeker met je over eens.
Nou, zijn we het alsnog over 1 puntje eens! :)

apekop
15 juli 2010, 01:07
Pasgeleden heb ik eindelijk iemand gevonden, een oudere man, die zijn Binson EchoRec 2 wilde verkopen aan mij, omdat hij er twee had (hij heeft elk Binson model) en dat voor €600,- (erg schappelijke prijs voor een Binson EchoRec 2).


en heb je hem gekocht?

Dirk_Hendrik
15 juli 2010, 07:53
Conclusie.
Nutteloos draadje. Keuze is gemaakt en eventuele posts moeten die keuze bevestigen. Als dat niet het geval is ligt dat aan het forum.

doei. Ga maar lekker TGP-en