PDA

View Full Version : Ebay Trouble



Chroxy
14 juli 2010, 00:08
Ik heb via Ebay in Oostenrijk een nieuwe gitaar gekocht.

Prima, zag er goed uit op de foto. Gitaar is enkele jaren oud, had wat plekjes maar de hals en fretten waren in erg goede staat volgens koper.

Gitaar laten opsturen, ontvangen, maar wat blijkt: frets zijn in vreselijke staat. De bekende gebruikersgroeven rond de eerste frets zijn er, maar ook dikke groeven beneden aan de hals. Benden is onmogelijk zonder, hoorbare, overgangen (in groef -> uit de groef).

Anyway, ik ben niet happy, koper geconfronteerd ermee, maar hij wil hem niet terugnemen evenals geld geven om de fretten te repareren. Gitaar was immers wel in goede staat, maar dit is duidelijk geen gebruikersschade.

Heeft iemand ook al eens problemen op Ebay gehad en hoe heb je dit opgelost?

Je hebt de Buyers protection: http://pages.ebay.com/help/policies/buyer-protection.html#conditions

alleen heb ik betaald via iban en die lijkt hier niet onder te vallen..

moscowits
14 juli 2010, 00:27
Heb je geen gebruik gemaakt van express overschrijven? Die valt wel onder de koper bescherming. Zo niet, dan heb je geen poot meer om op te staan en moet je de gitaar nemen voor wat het is.

Scopperloit
14 juli 2010, 07:41
Volgens mij heeft Moscowits helaas gelijk.
Voor IBAN overschrijvingen is er geen "klachtencentrum" à la PayPal.
Via eBay kopen is vaak op eigen risico, helaas is dit probleem is een perfect voorbeeld.
Overigens, wat voor gitaar is het eigenlijk?

mesaman
14 juli 2010, 12:03
t enige wat ik voor je hoop is dat je zn adres hebt.kan je er altijd even een opmerking plaatsen dat je op vakantie gaat en het er even met hem over wil hebben omdat je er toch langs gaat.Ik weet zeker als je hem op zn huis telefoon belt en even heel duidelijk bent er veel meer begrip zal zijn voor de situatie en hierdoor een oplossing in het verschiet ligt.maar het blijkt maar weer dat je heel erg op je hoede moet zijn.

zo heb ik ook nog een dikke rotte appel met iemand te schillen,en het wordt zeker payback time op de dag dat ik in het vliegtuig naar huis zit.
een man een man een woord een woord.

speedmusic
14 juli 2010, 12:39
het enige wat je kunt doen is hem slechte feedback geven, en proberen een klacht op te starten. Maar je zult er niet veel mee opschieten.

In mijn eBay begindagen heb ik ook tweemaal een probleem met een verkoper gehad, beide betalingen heb ik buiten paypal gedaan. Ondertussen ruim 500 transactie verder en dat doe ik dus nooit meer alleen maar paypal betalingen.

Succes met het vinden naar een oplossing.

Chroxy
14 juli 2010, 13:05
nja, stom stom stom van mezelf natuurlijk. Anyway, fretjes vlakken en dan werkt de gitaar perfect, alleen jammer natuurlijk..

Mocht iemand nog een goede oplossing hebben, hou ik me aanbevolen :)

lindstrom
14 juli 2010, 18:07
even je vakantie omboeken naar een tripje Oostenrijk?

Braindead
20 juli 2010, 14:52
Ik heb het zelf ook eens meegemaakt met ebay. Ook gewoon het geld overgemaakt en het artikel was niet in de beschreven staat. Op e-mail kwam geen reactie meer.
Tja wat kun je doen? Als je negatieve feedback geeft heb je waarschijnlijk ook negatieve feedback terug. Ik heb het maar als risico gezien dat je loopt als je iets via ebay koopt. Het ging bij mij om iets van 150 euro, voor mij niet de moeite er een heel theater over te maken.

Fenderfan
21 juli 2010, 14:45
Dat is precies de reden waarom ik alleen koop op e-bay als het een koopje is. Op die manier zijn zulke onvolkomendheden financieel niet zo pijnlijk.
Even laten vlakken dan maar. Zoals gezegt zit er niet veel anders op. Negatieve feedback kan natuurlijk altijd, maar dan moet er in de advert duidelijk staan dat er geen ingesleten frets in zitten.

Rembull1980
21 juli 2010, 15:22
Ai... is de gitaar verder dan wel goed? Het opnieuw fretten is ook volgens mij te doen, of niet?