PDA

View Full Version : Jackson vs Richwood



Craig
13 juli 2010, 23:02
Tja, electrisch vs semi-akoestisch in dit geval.. Echt appels met peren vergelijken ik weet 't.. Maar ik was vandaag in een gitarenshop in Haarlem en daar heb ik een paar semi-akoestische gitaren getest waaronder een Richwood van 279 euro incl ingebouwde tuner enzo.. erg degelijke gitaar maar toen ik verder in de winkel kwam zag ik een electrische gitaar die ik eigenlijk ook best vet vond namelijk een rode Jackson, vergelijkbaar met de Flying-V maar veel mooier naar mijn idee..
http://guitars.musiciansfriend.com/product/Jackson-JS30KV-King-V-Electric-Guitar-2008-Model?sku=511563
zo 1 geloof ik :P
voor 299, 2e hands welliswaar maar echt totaal geen gebruikerssporen!

Dus, wat denkt het publiek hier? Welke zal ik doen? Ook met het oog erop dat ik al een prima Fender Telecaster heb?

universe777
13 juli 2010, 23:10
Die King v is bij thomann 285 nieuw. En bij Rockpalace 299 nieuw.
Of je hebt verkeerd gekeken en het is een andere versie. Of ze verkopen een tweedehands voor de prijs van een nieuwe.

Jasper.
13 juli 2010, 23:15
Idd, appels met peren. Wat heb je op het moment het meeste nodig? Waar kun je het meeste mee?

Ik zou voor de jackson gaan trouwens:zz:

Craig
13 juli 2010, 23:52
Nou ik ben meer een kampvuur type. Vind 't hardstikke leuk om gitaar te spelen maar het gaat mij vooral om het zingen. Maarrrr als ik dan lekker zo'n electrische gitaar hoor met flink wat distortion.. Daar word je bijna geil van.. haha nee zonder grappen, ik vind 't allebei helemaal geweldig omdat een semi-akoestische je ook kan versterken maar zo'n Jackson vind ik ook echt te gek!
Dus wat te doen.. Ik heb echt geen idee haha

richwoodplayer
14 juli 2010, 00:34
de richwood natuurlijk!:rockon:

maar voor het zwaardere werk toch de jackson :D

Madcow
15 juli 2010, 00:38
Koop je de V en leer je alle solo's van europe en van halen:rockon:

Craig
16 juli 2010, 19:21
Er zijn nog meer gedadigden!
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/357308726-richwood-gitaar.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj/pYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12w JaGMKKxrNg/7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/332461252-flying-v-wit-of-zwart-nieuw.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj/pYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12w JaGMKKxrNg/7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1
Zwart dan wel..

Of toch 1 van de eerder genoemde? Want die Jazz gitaar kan je volgens mij amper akoestisch gebruiken wil je er een normaal geluid uit krijgen? :P
En die flying-V is volgens mij echt kwaliteit 0 dit uit elkaar valt als je een powerchord gebruikt als ik zo naar die prijs kijk.

Ik heb niet zo erg veel geld te besteden, aangezien ik nog veel meer hobbies heb waar ik serieus mee bezig ben haha. Ik ben een fanatieke golfer (en absoluut geen kak, bug off als je dat toch denkt :cheerup: ). En ik draai ook regelmatig op feesten als 'DJ' wat ook een dure hobby is, die CD spelers. Heb een eurootje of 300 uit te geven.. :)

YannickH
16 juli 2010, 21:22
die jackson is goed, ik heb er ook nog 1 tekoop;)(wel een rr)
wat je wel hebt met die js30 reeks is dat ze heel snel ontstemmen