PDA

View Full Version : Gas, Gas en nog eens Gas! Nieuwe ehx pedalen.



David1223
13 juli 2010, 17:20
De website van Electro Harmonix is geupdate met een headphone amp, 44 magnum amp en 3 nieuwe pedalen.

- Freeze. De freeze-functie uit een eerder, groter pedaal.
- Neoclone. Eindelijk een echte small clone in de nano uitvoering.
- Germanium Big Muff. Een overdrive en distortion in één.

Check it out:
Www.ehx.com

Einzeln
13 juli 2010, 20:06
Die muff klint goed op de video's net als de 44 magnum trouwens

Tankman
13 juli 2010, 21:43
Ik ben reuzebenieuwd naar de neoclone en de 44 magnum. De neoclone omdat ik hoop dat hij goed is, want de nano clone was een barrell.

De 22 caliber heb ik voor de zaak besteld en die was over een Vox Nighttrain cabinetje echt geniaal! Ik hoop dat de 44 hem live ff wat meer bruikbaar maakt. Dan ga ik hem gewoon in mijn setup verwerken!

Nielsje
13 juli 2010, 21:53
Ik ben reuzebenieuwd naar de neoclone en de 44 magnum. De neoclone omdat ik hoop dat hij goed is, want de nano clone was een barrell.

Waarom koop je niet gewoon een echte Small Clone? Die klinkt wel lekker.

iWishmaster
13 juli 2010, 22:15
Die .44 is interessant! De .22 was al goed, maar iets te weinig headroom naar mijn smaak.

Einzeln
13 juli 2010, 22:19
http://www.youtube.com/watch?v=ZHJEWFSYAYg
http://www.rockpalace.com/product/Electro-Harmonix-Germanium-4-Big-Muff-PI

titzenpitzer
14 juli 2010, 00:22
Damn. Ik begin al onmiddelijk te fantaseren hoe je die Freeze in je gitaar zou kunnen inbouw en de switch te vervangen door een schakelaar. Rrrr!

FruscianteFan
14 juli 2010, 00:41
Damn. Ik begin al onmiddelijk te fantaseren hoe je die Freeze in je gitaar zou kunnen inbouw en de switch te vervangen door een schakelaar. Rrrr!
Is toch veel fijner om dat met je voet te bedienen? Mijn handen heb ik nodig om te spelen...

En ik heb best een beetje gas voor zo'n poweramp, maar ach, kan niet alles hebben.

Cageman
14 juli 2010, 09:08
Waarom koop je niet gewoon een echte Small Clone? Die klinkt wel lekker.

hij zegt toch, ik hoop dat de neo clone goed is. of de orginele small clone toch nog beter klinkt weten we nog niet he.

titzenpitzer
14 juli 2010, 11:57
Is toch veel fijner om dat met je voet te bedienen? Mijn handen heb ik nodig om te spelen...

En ik heb best een beetje gas voor zo'n poweramp, maar ach, kan niet alles hebben.

Ik heb 2 keer hetzelfde woord gebruik, dom!
Ik bedoel een schakelaar die je gewoon moet 'flippen' waardoor je geluid freezed en ook zo blijft tot jem weer terug'flipt'. Beide handjes vrij!

FruscianteFan
14 juli 2010, 14:51
Ik bedoel dat je dan alsnog wel die schakelaar moet omzetten, en dat zou ik liever met een voet doen...

Jan Buurman
14 juli 2010, 15:49
Ik heb ge-searched maar niet echt gevonden.
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van zo'n stompbox-amp. Met de nieuwe Electro Harmonix 44 Magnum Power Amp zullen nog geen ervaringen zijn maar met zijn voorganger misschien wel.
Ik liep namelijk met het idee om een Bad Monkey te kopen voor zijn Mixer Output om hem te gebruiken als backup voor het geval mijn amp weigert. Maar dan moet je nog wel via de PA (indien aanwezig).
Deze twee EHX pedalen kun je dus ook als backup gebruiken als er geen PA is (kleinere gigs).
De Electro Harmonix 22 Caliber Electric Guitar Power Amp bestond blijkbaar al langer (Electro Harmonix 44 Magnum Power Amp zal hetzelfde zijn alleen met meet watts).
Wie heeft er ervaringen (live!!) mee?
Zijn er nog dergelijke alternatieven?

EDIT: Ik speel over een overstuurde JCM800. Stel dat die ermee kapt tijdens een gig...


.

Metalheart
18 juli 2010, 12:06
alternatieven voor de .44 is een CRATE Powerblock, kleine head en 150 w mono of 2x 75 w.

Lastig te krijgen 2nd hands, terwijl ze ooit 125 euri bij Feedback kosten.

Niet zo klein als een pedaal, maar wel een echt ampie. Gebruik m bijna wekelijks als oefenamp... al jaaaren!

Swan
18 juli 2010, 12:10
Ik heb 2 keer hetzelfde woord gebruik, dom!
Ik bedoel een schakelaar die je gewoon moet 'flippen' waardoor je geluid freezed en ook zo blijft tot jem weer terug'flipt'. Beide handjes vrij!

die optie zit ook gewoon in het pedaal.

Swan
18 juli 2010, 14:38
goeie Freeze demo:
http://www.youtube.com/watch?v=Fwlxr9koo0I&feature=player_embedded

titzenpitzer
18 juli 2010, 18:41
Oh, right!