PDA

View Full Version : Jeehannes stelt zich



Jeehannes
13 juli 2010, 16:51
voor. Mijn naam is John, ik speel gitaar in de band Beever. Ik overweeg over te stappen van analoge apparaten op de laptop, maar ben eigenlijk wel erg traditioneel. Ik bespeel Gibsons, maar mijn hoofdgitaar is speciaal voor mij gebouwd.

Harry
14 juli 2010, 10:10
hoi John, welkom! Zijn er ergens plaatjes te zien van je speciale gitaar?

Jeehannes
14 juli 2010, 17:42
Yep:) Op deze picasasite (http://picasaweb.google.com/johndegen/AllanSGuitarInMyHands#) zie je het prototype en het hele bouwproces (in foto's van wisselende kwaliteit). De bouwer is een Deen die destijds mijn chef was. De body bestaat uit Goncalo Alves (achter) en Padauk (voor). De hals is van Ziricote en extra dik. Al deze houtsoorten hebben een hardheid van meer dan 1800, dus de gitaar weegt meer dan een Les Paul, hoewel de body smaller is. Maar de eerste keer dat ik een A-akkoordje maakte dacht ik dat ik per ongeluk een sustainpedaal had aangesloten:cooler:

Robtuner
14 juli 2010, 21:43
Yep:) Op deze picasasite (http://picasaweb.google.com/johndegen/AllanSGuitarInMyHands#) zie je het prototype en het hele bouwproces (in foto's van wisselende kwaliteit). De bouwer is een Deen die destijds mijn chef was. De body bestaat uit Goncalo Alves (achter) en Padauk (voor). De hals is van Ziricote en extra dik. Al deze houtsoorten hebben een hardheid van meer dan 1800, dus de gitaar weegt meer dan een Les Paul, hoewel de body smaller is. Maar de eerste keer dat ik een A-akkoordje maakte dacht ik dat ik per ongeluk een sustainpedaal had aangesloten:cooler:
Welkom hier,
En damn mooie gitaar man.
En veel plezier op het forum.

Groetjes, :cheerup::strat:

marc_o
14 juli 2010, 22:26
Welkom inderdaad en verdomd, wat een toffe gitaar!! Leuk ontwerp en die elementen zijn echt te gek!
Hoera voor custombouw, ben er ook gek op!

Harry
15 juli 2010, 10:12
niet mijn smaak, maar wel bijzonder! Ik ben meer van de traditionele ontwerpen.

McVenco
15 juli 2010, 10:29
Gaaf gitaartje zeg! :ok:

Alumitone's zie je trouwens ook niet veel, ben toch wel eens benieuwd hoe die klinken (youtube filmpjes heb je niet zoveel aan vind ik)




Oh, en welkom natuurlijk!

lindstrom
15 juli 2010, 10:31
welkom alhier :ok:

DGB
15 juli 2010, 22:32
zo mooie costum man en welkom op het forum:ok: