PDA

View Full Version : Nieuwe pups voor telecaster



thierry1982
12 juli 2010, 21:22
Hallo,

Ik heb een Telecaster zie onderstaande foto. Fantastische gitaar, briljante body en nek ben alleen niet blij met de sound. Vind het erg iel, logisch zullen jullie zeggen de meeste Telecasters hebben een iel geluid.

Nu wil ik de elementen gaan vervangen en in de brug een SD Little '59 gaan doen en de nekpickup vervangen met een Fender Samarium Noissless.

Is deze combinatie aan te raden voor classic rock? Of raden jullie mij wat anders aan?

http://img819.imageshack.us/img819/8408/8725513126ur0n.jpg

laurensmusic
12 juli 2010, 23:11
Denk dat die te krachtig zullen zijn. SCN pickups klinken (in mijn oren) niet vintage genoeg. Idd swampash + maple neck + vintage-achtige electronica & pups = iel. Misschien meer in de richting denken van blues pickups. Texas Specials, Van Zandt blues p/u's of persoonlijk raad ik aan om op www.steffsen.be te kijken. Windt eigen p/u's, heb geen ervaring met z'n tele's maar mn strat is perferct. Ik denk dat overwound p/u's je iele geluid omzetten naar schel of scherp geluid (dat head-ache high zeg maar). Blues p/u's geven je gewoon wat meer body, midden en een licht verhoogde output. Maar ik weet niet hoe t in jouw oren werkt, dus...proberen, proberen, proberen en uhm.. proberen. ruk gitaren van vrienden uit hun handen, ga door de hele muziekwinkel, luister ;-).

veel suc6

demetalenman
15 juli 2010, 09:36
Hoi TS,

Ik heb ook de little 59 in mijn Tele gehad. Ikzelf hield niet echt van dat geluid. Was een heel erg drukkend , en een beetje doffig geluid. Vanwege de output matched het element niet met die van een doorsnee hals element.

Dit is echter wel een kwestie van smaak.

Nu heb ik een Dimarzio Chopper in mijn Tele. En dit element vind ik echt super. Hij is wat minder extreem dan de Little 59, dus hij staat wat dichterbij een normaal tele element, enkel met wat verhoogde output en iets meer bas. En hij gaat perfect samen met een standaard nek element. Er is ook nog een kleiner broertje van de Chopper, de Fast Track. Ik zou zeker even kijken op de Dimarzio website.

thierry1982
21 juli 2010, 00:32
Bedankt voor de tips - Ik heb inmiddels de Rockwind A3 pickups van BG pickups besteld. Deze zouden volgens het Harmony Central forum precies moeten doen wat ik zoek en ze waren nog prima te betalen ook :).

Alleen de levertijd is 6 tot 8 weken..

vulvasonic
21 juli 2010, 23:46
Annuleren en alsnog voor de Little '59 gaan! :D
Ik heb er zelf een op m'n tele en ik zou niets anders willen. Ik kan er perfect mee rocken (de harmonische boventonen vliegen je om de oren) en als je overschakelt naar het halselement, dan speel je meteen spatclean. Ik vind het ideaal!

Haast ik me er wel aan toe te.voegen dat je daarmee dus niet meer die typische snerpende teletwang hebt van het brugelement. Maar persoonlijk heb ik daar nooit een nacht om wakker gelegen. :)

815wanggaoshu
22 juli 2010, 07:34
The long again today

barno
22 juli 2010, 09:38
Op welke versterker speel je? mijn ervaring is dat lage output en iel klinken vaak worden gelijkgesteld met "mindere pickups". tot je je tele es inplugt in een bassman of vibroking.

Steffsen is een aanrader, zijn pups zijn vergelijkbaar met de boutique dingen van vanzandt enz... maar een stuk goedkoper.