PDA

View Full Version : waar nieuwe buizen bestellen?



m@rijn
12 juli 2010, 12:03
ik vroeg me dus af: waar kan ik het voordeligst nieuwe buizen voor mijn jcm 800 bestellen? Het liefst zou ik ze in België bestellen. Ik heb me al suf gezocht, maar vind niet echt een goed en betrouwbaar adres. Mss dat iemand me kan helpen?

en anders, eurotubes, is dit een goed idee? is hun prijs goed? (tis de eerste keer dat ik ze vervang, dus ik ken er niet veel van ;))

veel dank!
Marijn

hole
12 juli 2010, 12:20
ik vind TAD (http://www.tubeampdoctor.com/) wel fijn.

Overigens, als het gaat om de buizen van je eindtrap, dan zou ik het lekker laten doen bij een techneut (als je zelf onvoldoende kennis hebt van biassen en zo)

Ibanez666
12 juli 2010, 12:27
Ik bestel altijd naar alle tevredenheid bij tonefactory. Ze mailen ook dezelfde dag nog terug (vaak savonds) als je vragen hebt.

Hendriks
12 juli 2010, 12:43
verelec.com aka Nico Verduin , CMW , etc

Chris Winsemius
12 juli 2010, 12:55
of DrTube!

Hendriks
12 juli 2010, 13:16
of DrTube!

Zo word je nooit een vermogend man Chris.

Chris Winsemius
12 juli 2010, 13:21
Zo word je nooit een vermogend man Chris.

Ach, als m'n amps maar tot 11 gaan ;)

Hendriks
12 juli 2010, 13:27
Ach, als m'n amps maar tot 11 gaan ;)

That's the spirit.

euserh
15 juli 2010, 00:57
[QUOTE=hole;2419402]ik vind TAD (http://www.tubeampdoctor.com/) wel fijn.

vindt ik niet zo'n verstandige keus, ze geven geen garantie op buizen.
laatst een aantal buizen gekocht, was er 1 lek, waarschijnlijk al vanaf de fabriek.
werd mooi niet vergoed dus helaas centjes weg.

G.G.
15 juli 2010, 06:56
Zelf bestel ik meestal bij verelec.com. Prijzen zijn overal zo'n beetje gelijk, maar de service per mail is erg goed.

Midwolda
15 juli 2010, 07:32
Ik vind alle genoemde adressen wel okee.
Meestal bestel ik niet alleen buizen maar ook andere dingen erbij, dus het ligt er dan maar aan
welke toko me op dat moment het best (en het snelst) kan voorzien van alles.
De TAD buizen beginnen wel een lichte voorkeur te krijgen voor wat betreft klank.


Ach, als m'n amps maar tot 11 gaan ;)
Dat doen ze. :rockon:

G.G.
15 juli 2010, 08:22
heb iin mijn madamp en mijn champkloon ook TAD's zitten (6V6) en ben daar zeer over te spreken. Weet niet hoe hun andere buizen zijn.....

cluseau
15 juli 2010, 09:27
zelf bestel ik meestal bij verelec.com. Prijzen zijn overal zo'n beetje gelijk, maar de service per mail is erg goed.
+1........

Frans.

Chris Winsemius
15 juli 2010, 09:34
[quote=hole;2419402]ik vind TAD (http://www.tubeampdoctor.com/) wel fijn.

vindt ik niet zo'n verstandige keus, ze geven geen garantie op buizen.
laatst een aantal buizen gekocht, was er 1 lek, waarschijnlijk al vanaf de fabriek.
werd mooi niet vergoed dus helaas centjes weg.

TAD is de laatste jaren imo sterk achteruitgegaan qua kwaliteit en ook qua service.
Ik test ze hier zelf gewoon als ze binnenkomen maar zelfs als dealer kun je niet te veel verwachten.
Voorheen was dat beduidend beter en/maar ze hebben ook vaak spullen die niet of nauwelijks op andere plekken te verkrijgen zijn.

Bepaalde TAD-buizen vind ik qua klank wel zeer ok (zeker voor moderne buizen) maar 't is dus (imo) even opletten en testen en dan maar hopen dat ze een beetje relaxt doen als er wat gaar is. Preampbuizen die rammelen, dus microfonisch zijn vinden zij bijvoorbeeld weer niet microfonisch. Setjes/kwartetjes vind ik vaak ook niet echt strak gematcht.

De TAD EL34-B-STR is een een Shuguang EL34 met "mislukt contract", de 6L6-typen van TAD heb ik nog niet elders kunnen vinden...


DrTube zit in NL, test zelf heel goed en is imo ook sterk garantie-gericht.

euserh
16 juli 2010, 00:21
tja buizen is net als goud of printer inkt, ze zijn gewoon geld waard en wordt dan ook flink handel in gedreven.

ik bouw al meer dan 40 jaar buizen versterkers voor de hobby, heb zelf versterkers mee ontwikkeld bij philips, helaas de halfgeleiders uitvoeringen want ook in mijn tijd waren alle buizen schakelingen al ontwikkeld en viel er eigenlijk niets nieuws meer te ontdekken.
wat nu alleen nog speelt is de kwaliteit van de buizen, er is echt wel rommel te koop maar de meeste mensen kunnen dit niet meten en vaak ook niet horen en moeten uitgaan van wat wordt aangeboden, of door anderen verteld wordt. Ik hoop dan maar dat ze een eerlijke buis krijgen voor het geld wat ze er voor moeten neer tellen.

natuurlijk wordt de kwaliteit ook bepaald door de uitgangs trafo, de andere componenten spelen ook een rol bij echter niet zo'n grote als ze vaak worden toe bedeeld zeker niet in de muziekinstrument versterkers.

laatst heb ik een partij buizen voor mijn verjaardag gekregen van een vriend van mij, hij is getrouwd met een russies vrouwtje en komt daar door wat makkelijker uit de aanbiedingen op ebay waar hij de buizen dan ook vandaan had.
nou blijken die buizen bij dezelfde plek weg te komen als een aantal buizen die TAD verkoopt en ze zijn echt niet slecht, verder heb ik een lokale leverantcier waar ik meestal JJ buizen koop die ik over het algemeen ook niet slecht vindt.
Nou was ik een fender champ aan het bouwen en had ik een 5Y3 nodig en omdat ik een aantal ''speciaaltjes'' nodig had bij TAD heb ik de 5Y3 maar mee laten komen en laat die nou lek zijn.

Ik koop ook nog wel eens wat bij Nico wat ook altijd naar tevredenheid is.
Verder laat ik nog wel eens wat uit Amerika komen bij Marsh of Angela.
Het schassis en frontplaat voor de champ heb ik overigens via ebay bij noojwut in thailand gekocht, kwalitiet is erg goed en had het vrijdag avond om 11 uur besteld en dinsdag morgen al in huis.

al met al een aardige hobby en tijd verdrijf.