PDA

View Full Version : pedaalkoffer



Luctor
11 juli 2010, 18:26
Ik ben op zoek naar een betaalbare oplossing om mijn pedalen op een slimme en goede manier in een een koffer of bord te krijgen. Ik heb een Boss tuner, een Ibanez Tubescreamer, een Boss Chorus, een Dunlop Cry Baby Wah en een Boss 500H volumepedaal.
Nu overweeg ik om een Boss-koffer aan te schaffen voor 2 tientjes ter overbrugging van de tijd. Er is namelijk effe geen geld voor een dure oplossing.
Nu kan ik daar mijn 3 pedalen in kwijt maar dan zit ik nog met de Wah en Volumepedaal. Kortom: wat is raadzaam.
Graag jullie suggesties....

movo.
11 juli 2010, 18:30
DAP Showmaster 24 misschien? (http://www.btpshop.nl/flightcase-for-showmaster-24-p-1874.html)

Luctor
11 juli 2010, 18:41
Goeie site; kende ik nog niet. Qua prijs wel iets wat ik zoek. Even de maten checken!
Dank voor deze tip!

robert-gitarist
11 juli 2010, 18:52
Boss BCB-60 misschien een idee? Daar kun je ook je volume pedaal en wah in kwijt in tegenstelling tot de BCB-6 (die niet meer gemaakt word trouwens).
En in de BCB-60 heb je een aantal leuke en handige mogelijkheden.

Luctor
11 juli 2010, 19:26
Dat is de bedoeling. Alleen daar is momenteel even het geld niet voorhanden. Vandaar dat ik een goedkope tussenoplossing zoek. De BCB60 van Bos lijkt mij uiterst handig in gebruik.
Zeker aangezien ik geen enorme batterij pedalen hanteer.

robert-gitarist
11 juli 2010, 19:40
"even het geld niet voorhanden"...

Waarom wacht je dan niet even met aanschaffen tot je het bedrag hebt? Of je kijkt tweedehands na een BCB-60 ;)
Het is stom om nu geld uit te geven voor een tussen oplossing terwijl dit is, wat je uiteindelijk wilt hebben. Kost je uiteindelijk veel meer ;)

Als het wat goedkoper moet, Behringer heeft ook z'n board met ingebouwde voeding etc. PCB1000 ofzo geloof ik? Warwick is ook misschien iets om over na te denken.

*edit, of je gaat zelf inderdaad aan de slag met hout etc en verbouwd een Showmaster 24. Ook een goede optie maar als je echt makkelijk wilt hebben en tevens degelijk, de BCB-60 van Boss is dan uiterst geschikt. Ik heb zelf 2 BCB-6'en en die zijn heel erg degelijk.

the sure thing
11 juli 2010, 19:57
Ik zou voor de DAP flightcase gaan. Moet je nog wel een beetje aan klussen (plankje erin) maar dat zijn de kosten niet.

Ik heb nu een tijdje een pedaltrain, maar als mijn pedalensetup niet meer wijzigt, gaat alles weer in een DAP.

Thyrif
12 juli 2010, 10:06
Ik zat ook al te kijken naar zon DAP, ziet er prima uit. ik heb een Morley wah en een stuk of zeven stompboxes.
Hebben jullie een idee of dit allemaal in een 24 past? of toch beter een 48 dan?

JeroenP
12 juli 2010, 14:31
Wordt een beetje krap, maar je moet het eigenlijk proberen om daar achter te komen;)

In het topic "post foto's van jullie (zelfgemaakte) pedalboards" zie je veel voorbeelden met de dap flightcases. (heb er zelf ook een;))

Luctor
12 juli 2010, 18:15
Hoe bevestig je de pedalen in zo'n universele koffer?
Schroef je de pedalen aan een losse plank.....?
Ik kan mij even geen voorstelling maken van de manier waarop je de pedalen vast zet....

robert-gitarist
12 juli 2010, 19:29
Schroeven kan. Je kunt speciale clipjes kopen die je op de plaats van de schroeven van de onderkant van het pedaal bevestigd. Je kunt dit systeem ook zelf maken van de oogjes van een fietsketting (koop een fietskettign en een ketting pons en je hebt genoeg for life time. Of je gaat even langs de werkplaats van de fietsenmaker en vraagt hem of ie nog wat losse delen heeft liggen).

Een makkelijke en eenvoudige manier is het gebruik van Velcro (klitteband). Check maar eens even de zoekfunctie. Alles is al eens tot in de puntjes beschreven, zelfs met beeldmateriaal.

Luctor
12 juli 2010, 19:47
ok, thanx!
Klittenband is wel handig denk ik.
Dat van die ketting is wellicht steviger...
hmm, daar ga ik eens iets mee doen. Eerst de koffer....

Riky
12 juli 2010, 20:58
denk je dat je nog veel gaat uitbreiden? Anders zou ik een showmaster 48 nemen. Mooi op de groei:)

robert-gitarist
12 juli 2010, 22:09
ok, thanx!
Klittenband is wel handig denk ik.
Dat van die ketting is wellicht steviger...
hmm, daar ga ik eens iets mee doen. Eerst de koffer....

Dat denk je ;) Klitteband is net zo sterk. Ik heb ook klitteband gebruikt en ik kan me pedalenbak rustig op de kop houden zonder dat ze eruit lazeren.
Ik vind klitteband echt een prettige oplossing. Bij de schakels moet je eerst weer de boel los schroeven etc. Je verwisseld minder makkelijk een pedaaltje op die manier. Tevens is klitteband makkelijk te plaatsen.

* ff een edit: check het onderschrift van Riky even, dat is z'n Warwick board dat ik o.a. bedoel. Super handig!

*Riky, ik loop eigelijk schaamteloos spam te maken voor jou, wat schuift dat? :D :seriousf:

Mitch
12 juli 2010, 23:38
Hoe bevestig je de pedalen in zo'n universele koffer?
Schroef je de pedalen aan een losse plank.....?
Ik kan mij even geen voorstelling maken van de manier waarop je de pedalen vast zet....

Er is ook nog zoiets als de Pedalboards Tips 'n Tricks sticky, bovenaan dit subforum. Wellicht dat daar wat tips staan over het maken van een pedalboard!

http://somecallmeduh.files.wordpress.com/2007/10/captainobvious.jpg

the sure thing
12 juli 2010, 23:53
Er is ook nog zoiets als de Pedalboards Tips 'n Tricks sticky, bovenaan dit subforum. Wellicht dat daar wat tips staan over het maken van een pedalboard!

http://somecallmeduh.files.wordpress.com/2007/10/captainobvious.jpg+1. Zeer veel bruikbare tips. En schakeltjes-van-een-fietsketting-vastzet-methode rules!!!!!!!

Luctor
13 juli 2010, 12:50
Dank aan allen voor de tips.
Er is veel goeds te verkrijgen en met een beetje handigheid kun je nog voordelig uit zijn ook!
Ik ga er de komende tijd mee aan de slag!

HaroldA
13 juli 2010, 12:57
denk je dat je nog veel gaat uitbreiden? Anders zou ik een showmaster 48 nemen. Mooi op de groei:)

Mag ik daar wel aan toevoegen dat een 48 vol met pedalen bijna niet te tillen is?

In een 24 gaan 10 Boss-sized pedalen, maar een Morley way is wel achterlijk groot dus of je 8 pedalen + wah gaat halen durf ik niet te zeggen.

muziekschuur
13 juli 2010, 14:15
Ook de Harley Benton powerplant (38 euro) is een aanrader. Deze powert mijn DAP 24 met 6 pedalen. (Vox Wah, Mesa Boogie V-twin Ibanez stereo chorus , Behringer stereo reverb & bas synth & volume pedaal)

Nielsje
13 juli 2010, 14:21
Voor voedingen e.d. zou ik even de voedings FAQ (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118413) doorlezen.
De T-rex fuel Tank (en de goedkope kopie, de harley benton powerplant) zijn gewoon veredelde daisychains in een doosje.

Thyrif
13 juli 2010, 14:59
Mag ik daar wel aan toevoegen dat een 48 vol met pedalen bijna niet te tillen is?

In een 24 gaan 10 Boss-sized pedalen, maar een Morley way is wel achterlijk groot dus of je 8 pedalen + wah gaat halen durf ik niet te zeggen.

Bedankt voor het inzicht. De morley is wel breed ja, maar 7/8 stompboxes is wel het max. Nu nog een daisychain, ooit misschien een Flatliner SIX ofzo. Een 24 lijkt dus de beste optie. (en ik ben ook wel van weinig effecten in principe, KISS! (en dan niet de band))

HaroldA
13 juli 2010, 15:12
Bedankt voor het inzicht. De morley is wel breed ja, maar 7/8 stompboxes is wel het max. Nu nog een daisychain, ooit misschien een Flatliner SIX ofzo. Een 24 lijkt dus de beste optie. (en ik ben ook wel van weinig effecten in principe, KISS! (en dan niet de band))

Dit is een slechte foto van mijn 24 met verhoging, patchbox en voeding (Cioks Schizophrenic). De Ross pedalen zijn een stukje groter dan een Bossje:

http://img.sait.nl/gitaarnet/board/2010-05.jpg

Ik heb overigens wel de voorste rand verwijderd om 'm niet op te hoeven hogen...

Thyrif
13 juli 2010, 15:46
Dit is een slechte foto van mijn 24 met verhoging, patchbox en voeding (Cioks Schizophrenic). De Ross pedalen zijn een stukje groter dan een Bossje:

http://img.sait.nl/gitaarnet/board/2010-05.jpg

Ik heb overigens wel de voorste rand verwijderd om 'm niet op te hoeven hogen...

Ah, superhandig!
Als ik dat zo zie past een morley met 6 pedaaltjes net, misschien zelfs 7. Prima in mijn opzicht. Hardstikke bedankt :)

Iemand nog tips voor betaalbare patchkabels van redelijke kwaliteit? (dus geen stagg, maar ook geen dure planet waves ofzo)

Nielsje
13 juli 2010, 16:25
klotz heeft prima kabels die per twee voor 7,- euro gaan.

klikkerdeklik (http://www.musicallin.nl/musicallin/shop/index.php?page=art&chosenArtID=9493&chosenCatID=408)

Riky
13 juli 2010, 20:45
of thomann's eigen patch kabeltjes onder de naam pro snake.
Erg chill. Prima prijs en perfecte kwaliteit.

Thyrif
13 juli 2010, 23:15
klotz heeft prima kabels die per twee voor 7,- euro gaan.

klikkerdeklik (http://www.musicallin.nl/musicallin/shop/index.php?page=art&chosenArtID=9493&chosenCatID=408)

Thanks! Dat zullen ze wel worden, ook prima tevreden met mn Klotz instrumentkabels nu. (dat setje is 6 euro bij tonika btw)


HaroldA, nog een vraagje, hoe heb je die in/out connector geregeld? Zijn die dingen er gewoon? Of moet je dat zelf fiksen ^^

Mitch
13 juli 2010, 23:21
Mag ik daar wel aan toevoegen dat een 48 vol met pedalen bijna niet te tillen is?

In een 24 gaan 10 Boss-sized pedalen, maar een Morley way is wel achterlijk groot dus of je 8 pedalen + wah gaat halen durf ik niet te zeggen.

Watje :D
Mijne zit, volgeladen met 8 pedalen en een wah (die in een 48 dus ruim passen, een 24 ga je niet redden) ergens tussen een zware gitaarkoffer en een combo in. Makkie.

Riky
14 juli 2010, 00:09
Watje :D
Mijne zit, volgeladen met 8 pedalen en een wah (die in een 48 dus ruim passen, een 24 ga je niet redden) ergens tussen een zware gitaarkoffer en een combo in. Makkie.

inderdaad. Hoor vaker hier dat een 48 niet te tillen. Nou prima te doen. Weegt minder dan mn head. denk zelf minder dan mn speakerkast. Prima te doen.

HaroldA
14 juli 2010, 00:17
Watje :D
Mijne zit, volgeladen met 8 pedalen en een wah (die in een 48 dus ruim passen, een 24 ga je niet redden) ergens tussen een zware gitaarkoffer en een combo in. Makkie.

Ik moet met m'n gitaar- en pedalenkoffer een paar 100 meter lopen iedere repetitie. Ik draag dan veel liever mij 24 (waar ook 8 pedalenkoffer + wah in passen) dan mijn 48.

Dan maar een watje!

Fragedallic
19 juli 2010, 11:05
ideale bak om zoiets mee te doen.
dit is een 48 en heb gespierde armen :)

http://lh5.ggpht.com/_NdGijKG1skw/S8xqC2KVQAI/AAAAAAAAADQ/ppHT6Tfy8BU/s912/pedalboard_backt.png.jpg

Mitch
19 juli 2010, 11:26
Ik moet met m'n gitaar- en pedalenkoffer een paar 100 meter lopen iedere repetitie. Ik draag dan veel liever mij 24 (waar ook 8 pedalenkoffer + wah in passen) dan mijn 48.

Dan maar een watje!

Een paar honderd meter lopen? Dan ben je geen watje om te klagen over gewicht, maar dan gaat er logistiek wel iets mis!

HaroldA
19 juli 2010, 11:36
Een paar honderd meter lopen? Dan ben je geen watje om te klagen over gewicht, maar dan gaat er logistiek wel iets mis!

Van thuis naar m'n auto: ~40 meter, m'n auto moet ik zo'n 30-50 meter van de ingang van de rep. ruimte parkeren, in het gebouw zelf ook nog de trap af en de gang door: 40-50 meter.

En dat maal 2 = 220 tot 250 meter met in de ene hand mijn gitaarkoffer en in de andere m'n SM24 case.

FruscianteFan
19 juli 2010, 11:41
Ik loop zelf altijd meerdere keren.

guus-25
23 juli 2010, 15:06
een behringer pb1000 misschien?
kunnen ook wah/volume pedals in...

Dit is een pb1000 van iemand.... zitten ook wah/volume pedals op...http://www.felipeleon.net/images/contenido/guitarras/pedalboard_176x255.jpg

Dit is gewoon de mooie versie;)

http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/1b4a543437f20fcc46b8c934c660ba5e.jpg

jim__
23 juli 2010, 15:23
Behringer PB600 zal in jouw geval ook gaan werken, is weer even compacter. Werkt op zich prima, niet zo zwaar! Oja, een crybaby past er prima in, en 2 naast volgens mij ook. De PB1000 heeft alleen nog even meer de ruimte voor een 2e rij effectpedaaltjes. Mocht je de maten willen hebben wil ik het wel voor je uitmeten.

Heb de showmaster case 48 toevallig ook voor m'n pod x3 live + boss volumepedaal (heb de Behringer voor m'n analoge pedaaltjes), maar is inderdaad bij elkaar nogal zwaar en groot. Wel een onwijs mooie kist, maar dan moet je zelf dus nog het een en ander knutselen om de hoogte goed te hebben en er een voedingsunit in te zetten. Bij de Behringer hoeft dit uiteraard niet, daar zit alles al ingebouwd.

Zie hieronder de 48 om ter inschatting van de grootte.
http://lh6.ggpht.com/_RSf8wrB_eSg/SkRpAU8AJtI/AAAAAAAAAFs/3MN0wpPob90/s512/PIC_0101.jpg

Riky
23 juli 2010, 15:32
hmm zon behringer lijkt mij niet echt wat... Ziet er ook nog steeds vrij rommelig uit. Als je voor kant en klaar gaat is warwick ofzo mooier.

peter_heijnen
24 juli 2010, 10:28
Dit is gewoon de mooie versie;)

http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/1b4a543437f20fcc46b8c934c660ba5e.jpg
Zo, daar ligt toch al snel voor zo'n 100 euro aan pedalen..., maar wel best een mooie koffer eigenlijk.

Riky
24 juli 2010, 20:48
dat schuim + de dopjes waarmee het schuim bevestigd is staat me niet aan. Erg slordig. Lijkt beetje zo'n boormachine koffer.