PDA

View Full Version : wiring met 1 humbucker + volume



Keevinkos
11 juli 2010, 11:43
Wie heeft er hier een schema voor 1 splitbare humbucker + 1 volume pot? Ik kan ze niet op internet vinden.

Mijn gitaar ruist als de malle, en ik heb het idee dat hij verkeerd is aagesloten, het schema wat ik heb gebruikt heeft iemand ooit een keer voor mij uit het hoofd opgeschreven.

bedankt!

Nocki
12 juli 2010, 15:36
de kern op lug 1 van de potmeter.
de mantel op 3. en op de potmeter behuizing vastsolderen.

Lug 2 is de output...

even zorgen dat de brug en de output ook allemaal de aarde delen op de potmeter...

snaarplukker
13 juli 2010, 00:47
Niet goed gezocht hé!!! Klikkerdeklik (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=1h_1v_sp).;)

Keevinkos
13 juli 2010, 18:06
@ snaarplukker: bedankt! dat is een mooi schema. Ik had de aardedraden verkeerd gesoldeerd, en heb het nu goed, maar hij ruist nog steeds. Hij klopt nu helemaal behalve dat van dat Bare draadje. dat snap ik niet helemaal, er komen maar vier draden uit mijn humbucker (dimarzio dp103) geen bare?!

TimS
13 juli 2010, 18:29
Is dat niet de mantel ofzo?

snaarplukker
13 juli 2010, 21:28
Is dat niet de mantel ofzo?
Jazeker........!;)
Alleen moet je andere kleur draadjes gebruiken. Groen blijft groen, rood wordt wit, wit wordt zwart en zwart wordt rood.
Zie deze bijlage (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=color_codes).

Keevinkos
14 juli 2010, 14:09
kan iemand mij even in simpele taal iets vertellen over de mantel? ik snap het niet helemaal waar dat ding nu vandaan komt enzo, en waar het voor dient. Dan ga ik vanmiddag nog weer eens solderen:ok:

snaarplukker
14 juli 2010, 21:56
De mantel is het gevlochten omhulsel dat om de 4 kerndraden zit, net onder het kunststof buitenmantel van de kabel.

Keevinkos
15 juli 2010, 09:37
en dat moet dus ook nog aan de pot gesoldeerd worden?

snaarplukker
15 juli 2010, 10:58
en dat moet dus ook nog aan de pot gesoldeerd worden?
Ja................!!!