PDA

View Full Version : Nieuwe pickups binnen, maar nog een probleem



Soesje
10 juli 2010, 22:44
Hoi allen,

Ik heb vandaag de GFS Dream 90 Neck en Dream 180 Bridge pickups binnen gekregen.

Dus meteen de boel geinstalleerd in me Epi LP Standard en testen...
Dream 90 in de neck klinkt heerlijk, stukken beter dan de stock pickup.

Maar nu... de Dream 180.. klinkt erg dun en iel.. de stock pup klinkt veel beter in vergelijking.. maar ik denk dat het komt door fout dat ik gemaakt hebt.
Als ik namelijk de switch in het midden zet.. klinkt het geluid nog dunner en ieler.. terwijl dat niet zou moeten.

Enig idee?

Rinze
10 juli 2010, 22:48
Ik denk dat je even naar de verbindingen vanuit de 180 moet kijken, het klinkt alsof je de spoelen daarvan in tegenfase hebt aangesloten.

lindstrom
10 juli 2010, 23:23
Ik denk dat je even naar de verbindingen vanuit de 180 moet kijken, het klinkt alsof je de spoelen daarvan in tegenfase hebt aangesloten.

+1, weinig toevoegingen, gewoon even de wiring nalopen..

is het 4 conductor wiring?

Soesje
11 juli 2010, 00:16
Mmm, ik heb van de bridge pickup de zwarte kabel geaard en de groene op de + aangesloten in ieder geval op dezelfde positie als de stock pickup.

Alleen (misschien wel dom van me) zit er ook nog een rood+wit kabeltje aanelkaar maar die heb ik nergens op aangesloten alleen afgetaped met een stuk tape.

Zit daar nu m'n probleem?

jutter
11 juli 2010, 00:17
Mmm, ik heb van de bridge pickup de zwarte kabel geaard en de groene op de + aangesloten in ieder geval op dezelfde positie als de stock pickup.

Alleen (misschien wel dom van me) zit er ook nog een rood+wit kabeltje aanelkaar maar die heb ik nergens op aangesloten alleen afgetaped met een stuk tape.

Zit daar nu m'n probleem?

De rode en de witte heb je wel aanelkaar verbonden?

Soesje
11 juli 2010, 00:20
De rode en de witte heb je wel aanelkaar verbonden?

Ja de rode en de witte zijn aan elkaar de soldeert daarna afgetaped.

jutter
11 juli 2010, 00:24
Ja de rode en de witte zijn aan elkaar de soldeert daarna afgetaped.

Okay. Heb je al geprobeert de zwarte op de + te solderen en de groene op de _?

Soesje
11 juli 2010, 00:34
Okay. Heb je al geprobeert de zwarte op de + te solderen en de groene op de _?

Nee nog niet, ga ik proberen en laat het resultaat hier horen.

lindstrom
11 juli 2010, 00:34
Okay. Heb je al geprobeert de zwarte op de + te solderen en de groene op de _?

+1

er zit toch een handleidingkje bij waarin staat welke draad wat is?

jutter
11 juli 2010, 00:40
Nee nog niet, ga ik proberen en laat het resultaat hier horen.

Probeer het maar. Hetzelfde probleem wat jij nu hebt heb ik ook eens gehad. Soms kloppen de schema's niet, dus gewoon even de draden(+/-) omgekeerd aansluiten. Ik hoor het wel van je. Succes!

Soesje
12 juli 2010, 00:20
Probeer het maar. Hetzelfde probleem wat jij nu hebt heb ik ook eens gehad. Soms kloppen de schema's niet, dus gewoon even de draden(+/-) omgekeerd aansluiten. Ik hoor het wel van je. Succes!

Draden zojuist omgekeerd aangesloten en voila je hebt gelijk! Bridge pickup klinkt nu fantastisch en ook samen met de neck!

Bedankt!