PDA

View Full Version : Wie herkent deze versterker?



guitarkid
10 juli 2010, 14:25
Hallo allen.

Wie weet wat voor versterker er achter mij op deze foto staat. De foto komt uit 1976.
Ik speelde in die tijd op een Framus Jan Akkerman en volgens mij was het een Kustom versterker, maar ik zou het graag zeker weten.
Bij voorbaat dank!

Gr. C.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/FramusJanAkkerman2.jpg

matto
10 juli 2010, 23:32
Ik denk...Schaller!

guitarkid
11 juli 2010, 00:20
Ik denk...Schaller!

Dank voor je reactie, maar het was zeker geen Schaller!

Gr. C.

Midwolda
11 juli 2010, 04:29
Ik zie daar toch echt dit logo staan... http://www.kustom.com/Content/20085/bnrKustomLogo.jpg

misschien een Kustom III Lead, Late series? Check this out... (http://www.broadwaymusicco.com/kustom3.htm)

ps. er staat een Early te koop op MP (http://link.marktplaats.nl/358399742)... lekker dichtbij ook. ;)

G.G.
11 juli 2010, 09:33
Lijkt me inderdaad een Kustom 3 Lead. Heb ik ook gehad ergens tussen 1992 en 1994. Wat een kutversterker was dat zeg....

guitarkid
11 juli 2010, 09:50
Dus inderdaad een Kustom!! En een "late" Lead III nog wel... ;)
Ik kan me van deze versterker gek genoeg niets herinneren, niet waar ik 'm weg had en niet waar hij gebleven is. Ik gebruikte hem samen met een Big Muff en een Small Stone phaser en de Framus Jan Akkerman. De BM is helaas weg, de SS heb ik nog en de Akkerman is al heel lang geleden verkocht.
Ik weet dat ik ook nog een tijd op zo'n "gewatteeerde" Kustom top en cab gespeeld heb. Daar heb ik zelfs geen foto's meer van. Jammer.....
@Midwolda: als die versterker in Assen een late variant was geweest had ik 'm misschien nog wel opgehaald, for fun!
Iedereen bedankt voor de reakties!

Gr. C.

refused199
11 juli 2010, 12:38
Dus inderdaad een Kustom!! En een "late" Lead III nog wel... ;)
"gewatteeerde" Kustom top en cab gespeeld heb. Daar heb ik zelfs geen foto's meer van. Jammer.....

Klinkt als een Kustom Tuck N roll amp. Hoe beviel die als ik vragen mag?:)

Pepe
11 juli 2010, 12:52
Klinkt als een Kustom Tuck N roll amp. Hoe beviel die als ik vragen mag?:)

John Fogerty zou een onderscheiding moeten krijgen omdat hij de enige persoon op de planeet was die uit die amps een fatsoenlijk geluid kon krijgen. Aldus Fogerty zelf.

Saf
11 juli 2010, 13:01
ik heb ook nog eens een lead III gehad en een bass II maar dan de latere versie dan die op de foto staat. Beide vond ik prima te pruimen amps. Die BassII zie ik nog regelmatig live gebruikt worde nen blijf het ee nheerlijke amp vinden.

refused199
11 juli 2010, 13:03
John Fogerty zou een onderscheiding moeten krijgen omdat hij de enige persoon op de planeet was die uit die amps een fatsoenlijk geluid kon krijgen. Aldus Fogerty zelf.
Ok, dat zegt dan dus wel genoeg lijkt me:hippie:

in ieder geval gaven die kasten hem wel een eigen geluid! Ik ben een tijdje terug nog op zoek geweest naar zo'n kast, gwoon omdat ze er gaaf uit zien en ik benieuwd was wat er van te maken viel. Maar zo te horen zijn de meningen er over verschillend.

guitarkid
11 juli 2010, 16:24
Klinkt als een Kustom Tuck N roll amp. Hoe beviel die als ik vragen mag?:)

Ik heb er nog opnamen van en die klinken eigenlijk wel ok...
Maar ik had toen eigenlijk nog niet zoveel verstand van versterkers etc. en ik vond die Kustom te gek omdat één van mijn grote helden toen (jawel, John Fogerty !!!) er één gebruikte!

Gr. C.

^smurf
12 juli 2010, 08:12
ik heb zo'n tuck & roll amp, een sidewinder met 15" speaker.
Beste transistor bak die ik gehoord heb, met een leuke tremelo en vibrato er op.
Ding weegt alleen gigantisch veel.

even
12 juli 2010, 15:50
Je bent het zelf op de foto zeg je, maar weet niet meer wat voor versterker je had..??
Daar kan ik me nou helemaal niets bij voorstellen. Of was het ding geleend?
Wazige periode soms :-))
Ik speel zelf vanaf 1977 electrisch maar weet nog goed wat voor versterkers ik heb gehad door de jaren heen.
Ben benieuwd...........

Mzzl, Erwin.

guitarkid
16 juli 2010, 12:59
Je bent het zelf op de foto zeg je, maar weet niet meer wat voor versterker je had..??
Daar kan ik me nou helemaal niets bij voorstellen. Of was het ding geleend?
Wazige periode soms :-))
Ik speel zelf vanaf 1977 electrisch maar weet nog goed wat voor versterkers ik heb gehad door de jaren heen.
Ben benieuwd...........

Mzzl, Erwin.

Ik wist vrijwel zeker dat het een Kustom was, maar niet meer wat voor type.
En ik kan je vertellen dat ik veel versterkers heb gehad en dat er dus een aantal is waarvan ik bijv. niet het juiste typenummer meer weet. Zo had ik een ooit "Road"-combo. Geen idee meer wat voor één...
En een Ampeg-top. Dito......

Gr. C.

Dosmanos
25 juli 2010, 23:41
Onze C. was toen meer into drums, en ook van een best wel bekend bandje...:-) Hij maakte ook ( daarvoor nog meen ik ) muziek met een heel bekende dame in de grunneger scene en meer verklap ik lekker niet...