PDA

View Full Version : Marshall 85th Anniversary 1923 Head



Ijselrobo 07
10 juli 2010, 13:39
Hey allemaal,,

De Marshall 85th Anniversary 1923 Head viel mij laast op,
http://www.accentmusic.com/product_images/Marshall_Amps_Marshall_1923_85th_Anniversary_50W_T ube_Guitar_Amp_Head/Marshall_Amps_Marshall_1923_85th_Anniversary_50W_T ube_Guitar_Amp_Head_Medium-fvDkke8zm.jpg
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe is de clean en de metal van deze head?
En welke cabinet kan ik erbij gebruiken?

Grtz. From Ijselrobo 07

pimmetje
10 juli 2010, 15:44
Ik verplaats 'm naar moderne versterkers.
Vragen => PM.

Mr. Dynamite
10 juli 2010, 15:55
Willem da guide van het forum heeft er een dacht ik, pm hem eens ;)

Rutger Molenberghs
10 juli 2010, 17:58
Deze is geloof ik een Marshall DSL met een opdruk ter ere van de 85ste verjaardag van Jim Marshall (volgens de Marshall website is hij 'Based on the legendary JCM 2000 Dual Super Lead platform...'). Kijk dus eens hoe een standaard DSL het doet qua clean en metal.

jerome
11 juli 2010, 10:15
Tis een 50 watt head dus je kan m op bijna elke Marshall cab aansluiten, 2 x 12 of 4 x 12, zolang de cab maar 50 watt of meer is...
Maar een ander merk cab kan natuurlijk ook ;)

refused199
11 juli 2010, 12:45
Ik heb echt het idee dat marshall met veel te veel DSL's is blijven zitten oid, en dat terwijl het goeie amps zijn! crisisprobleempje misschien? :dontgeti:

Er is namelijk ook nog een speciale serie uitgekomen met een MC412cab erbij, die zag er dan inwendig weer hetzelfde uit maar had hij wat verschillen aan de standaard onderdelen van de buitenkant. Zou dan de afzet van die dingen te laag zijn dat ze nu aan t eind van de JCM2000 serie nog met teveel amps bleven zitten?!

big dooley
12 juli 2010, 02:21
Ik heb echt het idee dat marshall met veel te veel DSL's is blijven zitten oid, en dat terwijl het goeie amps zijn! crisisprobleempje misschien? :dontgeti:

Er is namelijk ook nog een speciale serie uitgekomen met een MC412cab erbij, die zag er dan inwendig weer hetzelfde uit maar had hij wat verschillen aan de standaard onderdelen van de buitenkant. Zou dan de afzet van die dingen te laag zijn dat ze nu aan t eind van de JCM2000 serie nog met teveel amps bleven zitten?!

integendeel... de DSL is nog steeds waanzinnig populair (met name in de states), en daarom proberen ze er het maximale eruit te halen... wat aardig lukt

als het ding niet meer verkocht zou worden, hadden ze zich volledig geconcentreerd op de JVM en de VM

refused199
12 juli 2010, 10:27
Okee dan heb ik misschien de afzet een beetje verkeert ingeschat vanuit dit kleine landje.;)
Het is sowieso zeker een populaire amp onder de gebruikers. Waaronder ikzelf, ben er dik tevreden mee.