PDA

View Full Version : Vraag i.v.m. stemmechanieken



ThomasPF
10 juli 2010, 13:06
Ik heb onlangs stemmechanieken (Fender 70's "F") besteld voor (ik dacht) een linkshandige gitaar, maar het waren toch rechtshandige. Wat zou ik nu het best doen? Die rechtshandige proberen te verkopen en de linkshandige kopen? Of kun je rechtshandige tuners ook gebruiken voor een linkshandige gitaar?

aaronstonebeat
10 juli 2010, 15:53
In principe kan het; ik heb het wel eens gedaan en het lijkt erop dat de mechanieken de kracht kunnen weerstaan ondanks dat ze in de verkeerde richting worden belast.

Maar ik zou het niet doen. De knop zit dan aan de andere kant van het asje; als je zelf een kop ontwerpt, kun je daar rekening mee houden maar op een standaard fender-kop zal het er vreemd uitzien.

Gearjunkie
11 juli 2010, 00:05
Ik heb onlangs stemmechanieken (Fender 70's "F") besteld voor (ik dacht) een linkshandige gitaar, maar het waren toch rechtshandige. Wat zou ik nu het best doen? Die rechtshandige proberen te verkopen en de linkshandige kopen? Of kun je rechtshandige tuners ook gebruiken voor een linkshandige gitaar?

De winkel neemt die tuners echt wel terug hoor, zeker als je een setje linkshandigen bestelt.

ThomasPF
11 juli 2010, 10:35
Wel ze zeggen dat ik wel degelijk rechtshandige besteld hebt, en na het grondig bekijken van de bestelbon zie ik dat ze gelijk hebben. De linkshandige stonden onder de rechtshandige en ik was dus gewoon verstrooid. Ik kan ze inruilen maar moet dan wel zelf opdraaien voor de verzendingskosten (naar en van Amerika) en dat zou verspilling van geld zijn... Ik kan ze best zelf verkopen en terug nieuwe kopen..

G.G.
11 juli 2010, 10:49
Thomas,

let even goed op de codering bji stemmechanieken. Als je vanaf de voorzijde naar de kop kijkt, dan zitten bij een rechtshandige strat de mechanieken aan de linker kant (6L(inks) dus, voor een rechtshandige strat 6R(echts) voor een linkshandige strat.

Heel verwarrend, maar linkshandig is 6R en rechtshandig is 6L