PDA

View Full Version : Radio nowhere, Springsteen



RedBuell
9 juli 2010, 22:48
Ik ben bezig met radio nowhere, heb voor het gemak de pro guitar tabs opgezocht die ik in tuxguitar afspeel.

Volgens tuxguitar en ook de chords tabs die ik heb opgezocht is de tuning E standard en de chords zijn Em, C, G, D/F# (d met f# in de bas) die steeds weer net anders van volgorde is.

Als ik dit meespeel klinkt het nergens naar, op veel youtube filmpjes wordt een capo gebruikt op de 2e fret maar in tuxguitar of op de gewone tabs zie ik daar niks van terug, in tuxguitar staat dat de tuning e standard is. Nou vraag ik me af of ik een capo moet gebruiken en dan gewoon alsof die capo op de 2e fret er niet zit "Em, C, G en D/F#" moet spelen vanaf de capo wat dus eigenlijk F#m, D, A, E/G# is of dat ik iets anders fout doe.

Sorry voor de rare vraag stellig trouwens, ik kan het ff niet goed en kort uitleggen wat ik precies bedoel, misschien moet deze ook naar tabs ipv theorie en techniek.

aaronstonebeat
12 juli 2010, 15:55
... dus eigenlijk F#m, D, A, E/G#

Dat is 'm op wat volgens mij de studioversie is. Met capo op 2 lijkt het dan of je Em etc speelt.
Ik kom ook een versie tegen die een halve toon hoger is, capo in derde positie:
hierzo (http://www.youtube.com/watch?v=h8Xb8Cq9NrI).

Zit trouwens ook nog een stukje Bm-G-D-A/C# in; Am-F-C-G/B als je de capo gebruikt.