PDA

View Full Version : welk merk dean of ephiphone



kevin-tuenter
9 juli 2010, 20:43
hallo ik ben eigenlijk een basgitarist maar ik wil ook gewoon 6 snaartjes lere spelen.. maar nu heb ik een harley benton... jullie voelen hem al.. het liefst gooi ik hem in een versnipperaar en verbrand ik hem waarna ik het as in zout zuur gooi.:mad: maar ik ben op zoek naar een nieuwe en nu heb ik 2 mooie gitaartjes gezien een dean cadilac en een ephiphone sg 400:crazyhappy:
maar wie weet mij te vertelle over hoe deze gitaartjes spelen. als basgitaar zou ik namelijk geen van beide aanrake.:seriousf:

http://a1.images6.thomann.de/pics/bdb/112307/23184_800.jpg

http://a2.images6.thomann.de/pics/bdb/213167/697958_800.jpg

Chocola
9 juli 2010, 20:49
Allereerst: prijs jezelf gelukkig dat je nog een HB hebt, ik begon op iets slechters.

Dan: ga beide proberen, en ga sowieso meerdere gitaren en exemplaren proberen voor je tot een koop overgaat.

De Epi heeft geniet mijn persoonlijke voorkeur, maar dit kan bij jou totaal verschillend zijn. Mocht je de SG willen hebben dan raad ik je aan een tweedehandse te kopen, scheelt je erg veel geld en die zijn vaak net even wat beter (korea for the win).

Tupelo
9 juli 2010, 20:49
Die Dean ken ik niet.
Ben geen fan van SG's, maar ze spelen geweldig comfortabel.
Alleen al om die reden zou ik voor de Epiphone kiezen.
Die Dean is bovendien lelijk.
Lelijker dan een SG.
Terwijl die al lelijk zijn.

aaronstonebeat
9 juli 2010, 21:05
Ik heb al zeven jaar een Epi G400. Misschien heb ik geluk gehad met het toevallige exemplaar (indertijd ook een hele tijd in de winkel zitten proberen en vergeleken met andere) maar ik vind het een geweldige gitaar; hoef er ook geen andere elementen op ofzo. Je hebt wel het typische sg-probleem dat de balans niet helemaal goed is; de kop wil omlaag als je staand speelt. Maar dat went en voor mijn gevoel hoort dat nu bij het model (er zijn wel meer Gibson-modellen met dat soort eigenaardigheden).

Dean ken ik helemaal niet uit eigen ervaring.

davidof
9 juli 2010, 21:15
Ik heb al zeven jaar een Epi G400. Misschien heb ik geluk gehad met het toevallige exemplaar (indertijd ook een hele tijd in de winkel zitten proberen en vergeleken met andere) maar ik vind het een geweldige gitaar; hoef er ook geen andere elementen op ofzo. Je hebt wel het typische sg-probleem dat de balans niet helemaal goed is; de kop wil omlaag als je staand speelt. Maar dat went en voor mijn gevoel hoort dat nu bij het model (er zijn wel meer Gibson-modellen met dat soort eigenaardigheden).

Dean ken ik helemaal niet uit eigen ervaring.

I second that! 'k heb de Epiphone g400 ook al zo'n 5 jaar en nooit echte problemen mee gehad, speelt & klinkt super voor de prijs. 'k Heb nu ook een Epiphone Prophecy sg (EMG elementen) welke ik persoonlijk nog beter vind :p

DGB
9 juli 2010, 21:38
ik zou alleen al voor de looks de epi aanschaven want dat andere ding ziet er gewoon niet uit:sssh: maar ik zou zegge ga er gewoon een paar uit proberen in de winkel en zie wat het beste speelt dat is uit eindelijk toch het belangrijkste. succes:ok:

aaronstonebeat
9 juli 2010, 21:41
Allemaal een kwestie van smaak natuurlijk.

Maar ik moet zeggen dat ik die Dean een gedrocht vind.
SG is een klassieke schoonheid :lovelove:

RoelSmoel
9 juli 2010, 21:58
ik zou alleen al voor de looks de epi aanschaven want dat andere ding ziet er gewoon niet uit:sssh: maar ik zou zegge ga er gewoon een paar uit proberen in de winkel en zie wat het beste speelt dat is uit eindelijk toch het belangrijkste. succes:ok:

Een Epiphone aanschaven? Heb je net een nieuwe gitaar, ga je er al in liggen hakken/schaven hoe je het wilt noemen.. Argh..

Jasper.
9 juli 2010, 22:05
Ik vind de dean erg mooi, heeft wel wat dat model. En ik heb ooit een dean razorback v bespeelt, en ik moet zeggen dat ik die neck wel erg lekker vind.

kevin-tuenter
10 juli 2010, 11:43
ja ik heb beide uitgeprobeert en ook nog een paar squiers en ibanez enz maar de sg heeft gewonne niet de sg 400 maar de 310 serie... geweldig ding speelt lekker klinkt lekker en een mooie look.:ok:
iedereen bedankt voor de reacties ik heb er zeker wat aan gehad.

p.s. dat aanschaven van die sg dat laat ik maar achterwege ;)

wrvh
10 juli 2010, 11:46
Ik vind de Dean ook wel gaaf.

De G-400 vind ik persoonlijk helemaal niks. Het lijkt in grote lijnen op een SG, maar als je hem naast een Gibson houdt zie je duidelijk verschillen in body shape. Hij oogt wat 'opgepompt'. Volgens mij komt het doordat de bevels van een echte SG wat dieper zijn dan van de G-400.

Hoe dan ook, het maakt hem een stuk minder mooi. Daarnaast zijn ze kopzwaar. En die headstock ziet er niet uit. En de finish oogt wat cheap. Doe die Dean maar ;)

Jasper.
10 juli 2010, 12:13
ja ik heb beide uitgeprobeert en ook nog een paar squiers en ibanez enz maar de sg heeft gewonne niet de sg 400 maar de 310 serie... geweldig ding speelt lekker klinkt lekker en een mooie look.:ok:
iedereen bedankt voor de reacties ik heb er zeker wat aan gehad.

p.s. dat aanschaven van die sg dat laat ik maar achterwege ;)

Vreemd, meestal is de 400 serie de betere.
Veel plezier ermee! En nu spelen :blast:

davidof
10 juli 2010, 18:02
Ik vind de Dean ook wel gaaf.

De G-400 vind ik persoonlijk helemaal niks. Het lijkt in grote lijnen op een SG, maar als je hem naast een Gibson houdt zie je duidelijk verschillen in body shape. Hij oogt wat 'opgepompt'. Volgens mij komt het doordat de bevels van een echte SG wat dieper zijn dan van de G-400.

Hoe dan ook, het maakt hem een stuk minder mooi. Daarnaast zijn ze kopzwaar. En die headstock ziet er niet uit. En de finish oogt wat cheap. Doe die Dean maar ;)

G400 ? Kopzwaar ? no way :D

aaronstonebeat
10 juli 2010, 18:05
G400 ? Kopzwaar ? no way :D

Die van mij wel hoor. Een vriend van me heeft een gibson sg en daarbij is het nog erger.

davidof
10 juli 2010, 18:35
Die van mij wel hoor. Een vriend van me heeft een gibson sg en daarbij is het nog erger.

Volgens mij staat sg ervoor bekend net lichter te zijn dan de gemiddelde gitaar ? 'k Heb eens op en Les Paul gespeeld & dat was toch een pak zwaarder :p

aaronstonebeat
10 juli 2010, 19:12
Het gaat om de balans tov het ophangpunt. Als je een sg omhangt en je houdt 'r verder niet vast, zal de hals omlaag gaan hangen. Het heeft niets met het absolute gewicht te maken