PDA

View Full Version : Splijtbaar Tele element



MeneerJoost
9 juli 2010, 18:25
Heey gitaarhelden, ik heb weer eens een vraagje :P

Is het mogelijk om een 'splijtbaar' (single/humbucker) nek element in een Fender Baja Telecaster te plaatsen?

Deze tele heeft een 4way switch en S-1switch (een knopje in de volumepod om de elementen in en uit fase te zetten)

Nu wil ik een humbucker voor een minder schel geluid maar toch nog een singlecoil nek element erin houden om toch de stand 'half omhoogwijzend' met de S1switch ingedrukt te behouden. vage uitleg over die stand maar jullie moeten het daar maar even mee doen;)

Is dit mogelijk?

En vraag 2:
Wordt het geluid heel veel 'warmer' door 1 enkel humbuckertje?

FruscianteFan
9 juli 2010, 19:29
Kan best ja.

Hendriks
9 juli 2010, 20:06
Komt dan een schakelaar bij of de tonepot ook push/pull ,moet geen probleem zijn.

SEAL
10 juli 2010, 02:36
ja. dat kan...

munkie
10 juli 2010, 10:21
GFS Lil Puncher, humbucker in SC formaat, is splitbaar. Heb ik nog niet gedaan trouwens, weer een karweitje op de to-do-list :soinnocent:

RS-Rik
10 juli 2010, 10:52
Dan zou ik n hot of coolrails of JbJr aanraden van SD.

FruscianteFan
10 juli 2010, 11:43
Naast het inbouwen van een aparte knop of schakelaar om je element te splitten, kun je de boel ook zo aansluiten op je 4-wegschakelaar dat je in elke positie meteen het gewenste geluid hebt. Althans, ik denk dat het best mogelijk is om dat zo aan te sluiten.

Thyrif
10 juli 2010, 11:50
Naast het inbouwen van een aparte knop of schakelaar om je element te splitten, kun je de boel ook zo aansluiten op je 4-wegschakelaar dat je in elke positie meteen het gewenste geluid hebt. Althans, ik denk dat het best mogelijk is om dat zo aan te sluiten.

Dat kan best, alleen moet je wel even de juiste bladeswitch hebben. Altijd zo'n gedoe ook.
Seymour Duncan heeft trouwens voor humbuckers een triple shot, da's een mounting plate waar je de 4 draden van de pickups aan zet, en de grounds daarvan op je gewone circuit. Zitten twee schuifknopjes op de mounting plate om te schakelen tussen: serie, parallel, left coil, right coil. Maar daar heb je even niks aan want je hebt het over een tele element ^^

MeneerJoost
11 juli 2010, 21:37
of de tonepot ook push/pull

Jaa dat lijkt me wel tof ;) ga eventjes naar de elementen kijken die jullie opnoemden ;)

Thanks (: