PDA

View Full Version : Marshall oversized 212 cab



refused199
9 juli 2010, 17:46
Hallo,

Voor m'n 2e head (een 5watter zelfbouw) was ik op zoek naar een marshall 1960B cab zodat ik deze cab ook kan combineren met m'n jcm2000 halfstack.
Toen kwam ik deze (voor mij) vreemde oversized 2x12 tegen. Kan iemand me vertellen wat voor 'n cab dit is?
Volgens de eigenaar is hij zo'n 30 jaar oud en hij vraagt er 250,- euro voor.
Ik vond de cab het niet waard en zag er dus vanaf maar ben toch benieuwd of iemand me er meer over kan vertellen?
http://link.marktplaats.nl/360219701

(ik heb uiteraard al via google e.d. gezocht dus kom daar niet mee aanzetten, met verschillende zoektermen krijg ik nog geen resultaat)

macwilliams
9 juli 2010, 18:11
Welk type speaker zit daar in? Celestions met zilver/grijs in het midden van de conus? Ken ik niet.

Die lui mogen wel meer info verschaffen.

Persoonlijk vind ik hem best aan de prijs.
Maar ik kan het mis hebben.

Chris Winsemius
9 juli 2010, 18:48
meestal klinken speakers met 'n alu dome heel erg (lees: te) bright met scheur....

jerome
10 juli 2010, 11:40
Dat lijken wel oude Fane speakers met zoŽn alu dome...

refused199
11 juli 2010, 10:50
Ok dan ben ik dus niet de enige die hem aardig aan de prijs vond. Dat terwijl er bij mij de twijfel bestaat of het wel een originele marshall cab is.

Verder niemand info er over?:soinnocent:

the sure thing
11 juli 2010, 19:55
Er bestaan marshall 2x12 kasten (buik en straight) die even groot zijn als 4x12 kasten. De speakers lijken mij in ieder geval niet origineel. Mochten ze dat wel zijn, zijn ze zeker niet gewild.

Wat mij ook opvalt is de "piping" aan de bovenkant/de bovenplank zeg maar. Alleen oude Marshalls hebben dat volgens mij. De kast LIJKT mij wel origineel, ik betwijfel of het speakerdoek origineel is. Als 30 jaar oud is, is het zeker geen origineel speakerdoek.

Als met al: EUR 250,- is wat aan de hoge kant.