PDA

View Full Version : ervaring met Worn Cherry/Worn Brown op LP?



fastfolkert
9 juli 2010, 09:35
Sinds ik een paar keer op de Gibson LP Studio 1990 (glanzend zwart gelakt) van mijn bandmaatje heb gespeeld, Ben ik van plan er ook een aan te schaffen (heb nu een 1981 Ibanez Artist).
Ik zie dat er "goedkope" LP studio's zijn in de uitvoering Worn Cherry en Worn Brown; zo te zien een soort beits die niet is afgelakt met een hoogglanslak.

Heeft iemand ervaring met die uitvoering? En dan met name hoe die lak/beits zich houdt op termijn? Ik ga niet ruw met m'n spullen om, en de gitaar zal merendeels in huis worden gebruikt. Toch zou ik het jammer vinden als die lak/beits ernstig slijt, bijvoorbeeld waar je rechter onderrarm op de body rust.


Thx, FF

macwilliams
9 juli 2010, 09:57
Zal ff wat topics zoeken.

macwilliams
9 juli 2010, 10:01
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117945

das 1

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=123408

das 2.

Ik heb ze beide nog en ik vind ze echt gaaf.

fastfolkert
9 juli 2010, 10:35
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117945

das 1

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=123408

das 2.

Ik heb ze beide nog en ik vind ze echt gaaf.

Thx voor de links; ziet er goed uit!

Omdat je ze beide nog hebt; kun je iets zeggen over de "slijtvastheid" van WC en WB? Of heb je ze met een speciale olie oid. behandeld?

Thx, FF

macwilliams
9 juli 2010, 10:43
Een ervan heb ik van zijn beitslaag ontdaan. Daar heb ik geen problemen mee dus.
De ander slijt eigenlijk alleen daar waar normaal de slagplaat zit en dat kun je dus voorkomen door de slagplaat te laten zitten.
De hals word wel steeds gladder en de beitslaag raakt ingespeeld.
Deze gitaar is gedeeltelijk hol en qua tone eigenschappen staat het allemaal
wel beschreven in het topic.

Jan Buurman
9 juli 2010, 10:46
Komt die LP erbij of in plaats van de Artist? Ik vind die Artists altijd erg cool.
Bevalt die Ibanez niet? Het lijkt mij een vergelijkbare plank, misschien zelfs wel "beter" dan zo'n LP Studio.


(PM-etje als hij weggaat)

fastfolkert
9 juli 2010, 10:55
Komt die LP erbij of in plaats van de Artist? Ik vind die Artists altijd erg cool.
Bevalt die Ibanez niet? Het lijkt mij een vergelijkbare plank, misschien zelfs wel "beter" dan zo'n LP Studio.


(PM-etje als hij weggaat)

Nee, helaas, die AR100 blijft. Het is mijn eerste "echte' gitaar; toentertijd van mijn eigen vakantiewerk-geld gekocht in 1981 en in mijn eerste studentenbandje gebruikt :hippie: (/sentimental mood on).

Die Artist speelt en klinkt idd. prima, maar het is toch mijn doel om ooit nog eens "the real thing" (= Gibson LP) bezitten.
Ik weet niet of die AR100 beter is dan een Studio; de sustain van mijn AR100 is minstens zo goed denk ik; maar een Gibson heeft IMHO weer wat meer "mojo" (voor wat dat waard is....). Bovendien zijn die Studio's redelijk betaalbaar, ook nieuw. Maar ik houd dus niet van een afwerking die op termijn overmatig slijt en er dan "roadworn' uit gaat zien.

Thx voor het meedenken, FF

macwilliams
9 juli 2010, 11:27
Nee, helaas, die AR100 blijft. Het is mijn eerste "echte' gitaar; toentertijd van mijn eigen vakantiewerk-geld gekocht in 1981 en in mijn eerste studentenbandje gebruikt :hippie: (/sentimental mood on).

Die Artist speelt en klinkt idd. prima, maar het is toch mijn doel om ooit nog eens "the real thing" (= Gibson LP) bezitten.
Ik weet niet of die AR100 beter is dan een Studio; de sustain van mijn AR100 is minstens zo goed denk ik; maar een Gibson heeft IMHO weer wat meer "mojo" (voor wat dat waard is....). Bovendien zijn die Studio's redelijk betaalbaar, ook nieuw. Maar ik houd dus niet van een afwerking die op termijn overmatig slijt en er dan "roadworn' uit gaat zien.

Thx voor het meedenken, FF


Er stonden laatst op marktplaats een paar wijnrood gelakte studio's waaronder een of twee met ebben toets. Zijn uit de begin jaren '90 en dat zijn redelijk slijtvaste gitaren. Zijn eer klein beetje duurder dan een nieuwe faded maar oh zo het geld waard.

Ik weet niet van waar je moet komen maar anders kom je maar eens kijken.