PDA

View Full Version : warmoth project nummer 11



Orpheo
8 juli 2010, 22:07
Ergens in december 2009 was er een enorme sale bij warmoth. Ik vond daar een bloedmooie les paul body. maple top, mahonie back, waarbij ze beiden uit 1 deel bestonden, en de maple top echt ziekelijk mooi was qua flame.

helaas, ik had toen toch echt andere plannen :P

In mei stond ie er nog, en ik dacht, als ie er nog steeds staat als ik mijn salaris binnenkrijg, koop ik 'm.

en ja hoor. ik kocht 'm! ik heb er gelijk een hals bij besteld. 1 inch fatback wenge, ebben toets, passende binding, kruizen als inleg, en breder dan normaal (1 3/4, waar 1 11/16 normaal is). de mensuur is gebouwd op 25.5''.

ik geloof dat ik op 26 mei de bestelling geplaatst heb, en nu heb ik 'm al in huis! ze mikten op 6 tot 8 weken bouw-tijd, en het werd 5 weken bouwtijd! echt, SNEL!

Er zit geen lak op, een forumlid gaat dat doen voor mij. Maar ik was gewoon TE benieuwd, ik wilde de houtcombinaties en de pickups horen. ik heb 'm dus wel even in elkaar gezet, en hemeltje lief, die sound... die tone... die vibe! scheurt als een tierelier! heerlijk! hij weegt overigens...




3.5 kilo! :D echt SUPERLICHT. das dus met ALLES erop en eraan he?!

hier de foto's.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P2145_08-07-10.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P214401_08-07-10.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P214402_08-07-10.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P2144_08-07-10.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P163301_08-07-10.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1633_08-07-10.jpg

Die top is echt een beauty :mmmm:

marc_o
8 juli 2010, 22:12
Mooi stuk hout hoor, beetje druk met alle hardware voor mijn persoonlijke smaak.
Heb je al een kleur in gedachten?

Orpheo
8 juli 2010, 22:15
Mooi stuk hout hoor, beetje druk met alle hardware voor mijn persoonlijke smaak.
Heb je al een kleur in gedachten?

jep. purplemist burst.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-04-07165533.jpg

zoals de linker.

de middenpup (p90) word van goud hoor, dan valt 't minder op allemaal. de top en de kleur gaan spreken.

ER!K
8 juli 2010, 22:26
Mijn ESP weegt maar 3,4 KG :crazyhappy: (heeft veel minder hout, maar toch.. 't gaat om het idee :D)
OT: ik vind haar echt vet zo! beetje vreemde pickup configuratie, maar dat maakt haar wel erg sexy! :blast:

Orpheo
8 juli 2010, 22:33
de brug is overigens een PATB2, helemaal standaard. ik heb er alleen zelf een gouden kapje op gedaan, voor de mockup. de halspup is een grandioze SH3 stagmag, ook met kapje (komt nog wel een andere kap op, iets dat beter matcht, idem voor de middenpup).

de PATB2 scheurt als een geweldig beest! oh super. zelfs met de (tijdelijke :D ) nickelwound snaren, klinkt 't superstrak en scheurend. de stagmag in de hals is een verrassing. zo smooth en gearticuleerd en precies! gesplit is het superhelder en warm, echt als een singlecoil. zeer toffe set dus!

Fender75
9 juli 2010, 09:15
Mooie gitaar Orpheo. En als je toch aan het lakken gaat, neem dan gelijk de dorpel van het kozijn mee, die heeft een likkie nodig! :)

schizo910
9 juli 2010, 09:54
Cool, inderdaad een erg mooi stukkie hout. Wat de hardware betreft hebben we een andere smaak. :)

Wabbie
9 juli 2010, 10:20
Ga je prachtige top paars spuiten? Ik vind het zo blank juist supergaaf en ik ben geen Fan van LP's.

Pickup combi ziet er ook interesant uit trouwens.

Harry
9 juli 2010, 10:27
ik ben ook niet zo'n fan van die kleurtjes...

mesaman
9 juli 2010, 10:47
heb je weer zn tommy iommy hals?
maar ik ben zeker benieuwd naar het eind resultaat.
ga je er nog wat geks mee doen?

Orpheo
9 juli 2010, 11:44
Ga je prachtige top paars spuiten? Ik vind het zo blank juist supergaaf en ik ben geen Fan van LP's.

Pickup combi ziet er ook interesant uit trouwens.

nee, purplemist... dan komt de top zoveel mooier uit. kijk maar:

http://wildwestguitars.com/prs/cu22_10th_violet/10th_22_114722.jpg

http://www.mykaguitars.com/instruments/024/15.jpg

om te zeggen 'hij wordt paars', vind ik zo plat en cheap. de top word er echt tig keer toffer van.

rijsberman
9 juli 2010, 11:53
"Hij wordt paars" beschrijft het inderdaad onvoldoende.

Hij wordt gay. :stop:

Ik vind het ook zonde. Iced tea burst ofzo, of gewoon naturel spreekt me persoonlijk meer aan. Ah well to each his own.

Wabbie
9 juli 2010, 11:54
Yuck, vind ik nog steeds zonde! Maargoed het is dan ook niet mijn gitaar ;)

Orpheo
9 juli 2010, 11:55
Hij wordt paasr beschrijft het i nderdaad onvoldoende.

Hij wordt gay. :stop:

Ik vind het ook zonde. Iced tea burst ofzo, of gewoon naturel spreekt me persoonlijk meer aan. Ah well to each his own.

iced tea burst? walgelijk. zo klef, zo standaard, zo zoet.


en paars dekt de lading niet, werkelijk. je moet de kleur in het echt zien, wil je echt een oordeel kunnen vellen. Lexvandoef heeft 'm afgelopen winter in het echt gezien, en was ook verbaasd dat ie zo niet-paars was. op foto's is ie veel paarser dan in het echt. tis een prachtige kleur in het echt, maar een crime om vast te leggen op foto's.

Orbis
9 juli 2010, 12:00
Ligt het aan mij, of zie je zelden zo'n ééndelige top? Ik vind het er in ieder geval gaaf uitzien.

Orpheo
9 juli 2010, 12:00
heb je weer zn tommy iommy hals?
maar ik ben zeker benieuwd naar het eind resultaat.
ga je er nog wat geks mee doen?

ja, ik vind die inleg het meest classy. Ik ga zo betere foto's maken, ik schrok toch wel van de kwaliteit, het ziet er niet uit. ik wil vooral de hals laten zien.

het fretwerk is echt prachtig! supervlak, gecrowned, etc etc. supersmooth.

Orpheo
9 juli 2010, 12:01
Ligt het aan mij, of zie je zelden zo'n ééndelige top? Ik vind het er in ieder geval gaaf uitzien.
nee dat klopt helemaal. daarom ben ik ook zo uberblij met deze. tis helemaal tof, deze top, omdat de vlam van helemaal links naar rechts gaat, en van boven naar beneden, supergelijkmatig, en prachtig kwartiers. Volgens mij is het wenge ook kwartiers gezaagd...

macwilliams
9 juli 2010, 12:03
Dat gaat een pracht exemplaar worden. Ben ik wel zeker van.

allochthomas
9 juli 2010, 12:05
Persoonlijk had ik er gewoon een blanke lak overheen gedaan. Dat paars vind ik ook wel gaan, zolang je het hout nog kunt zien vind ik het prima:ok:

JeroenSchaaf
9 juli 2010, 12:13
Mooi ding Orpheo!

Ben benieuwd hoe die uiteindelijk gaat worden! Hou dit topic zeker even in de gaten.

Orpheo
9 juli 2010, 13:12
ik heb net weer op deze gitaar gespeeld, op wat hoger volume dan gisteravond.

het volgende valt op.

die PATB2, met zijn 21k DC weerstand en de ceramische magneet, word COMPLEET weggeblazen door de stagmag (16k, alnico2 slugs!)

klinkt te gek hoor, daar niet van.

de stagmag is super. de patb2 is super (maar te weinig output). de patb2 is als een JB, maar VEEL minder schel. dat soepele van de jb heeft ie, maar niet die bite. hij is wel transparant en superprecies. tis een soort combi tussen de fullshred en de jb (maar de echte hybrid van de jb/fullshred vind ik lekkerder; die is wat moderner, en deze is wat meer vintage gevoiced, raar maar waar).

ik voel me direct thuis op deze gitaar. de actie is direct goed, ik hoefde niks te stellen aan de halspen, geen ratels, niks. hij speelt dus te gek, en klinkt te gek. mijn vingers vliegen over de hals alsof ik 'm al jaren heb... goed teken, lijkt mij?

universe777
9 juli 2010, 15:32
Hey Orpheo,
Coole gitaar hoor. Vraagje: is het bij dit soort warmoth modellen niet mogelijk van die verzonken neck-ringen te gebruiken i.p.v. zo'n hals plaat? Persoonlijk zou ik dat mooier vinden. Iets subtieler. Of is dit een bewuste keuze?

Johannes
9 juli 2010, 16:06
Hey Orpheo,
Coole gitaar hoor. Vraagje: is het bij dit soort warmoth modellen niet mogelijk van die verzonken neck-ringen te gebruiken i.p.v. zo'n hals plaat? Persoonlijk zou ik dat mooier vinden. Iets subtieler. Of is dit een bewuste keuze?

+1, denk dat er ook een klein voordeel te behalen valt als het gaat om toon. Zonder metalen plaat aan de body kan het hout beter resoneren zonder dat het wordt afgeremd door extra massa.

Hendriks
9 juli 2010, 16:14
Hey Orpheo,
Coole gitaar hoor. Vraagje: is het bij dit soort warmoth modellen niet mogelijk van die verzonken neck-ringen te gebruiken i.p.v. zo'n hals plaat? Persoonlijk zou ik dat mooier vinden. Iets subtieler. Of is dit een bewuste keuze?

Of het wat met het geluid doet weet ik niet , maar ziet er zeker mooier/afgewerkter uit.

Tupelo
9 juli 2010, 16:15
Tja ik kan er weer helemaal niets mee.
Niettemin, gefeliciteerd met weer een nieuwe plank ! :cheerup:

Waarom maak je geen mooi fotoboekje voor in je sig ?
Kunnen we zo nu en dan eens kijken hoe de collectie erbij staat.

aaronstonebeat
9 juli 2010, 21:34
Mooi ding :ok: En werkt 'r vooral af zoals jij dat wil.

Heb je enig idee waarom de 'kabelgoot' loopt zoals ie doet? Ik dacht dat die normaal vanaf de switch rechtstreeks naar de control cavity loopt, schuin onder alle pickup frezingen door? Nu zal er een apart kanaal zijn voor het brugelement?
Niet dat het iets uit zal maken, maar ik zag het en vraag het me af.

Zitten er ook nog holtes in, dat 't gewicht zo laag is? Wenge is zwaar en mahonie kan ook behoorlijk aan het gewicht zijn.

Ik ben erg benieuwd hoe ze met lak gaat tonen.

Jasper.
9 juli 2010, 22:13
Erg mooi vind ik, nog even afwachten met die burst.
Ik vind deze pickupconfiguratie zo ook wel erg mooi lijken trouwens. ben alleen niet zo'n fan van die inleg. En al helemaal niet als ik het op bijna al mijn gitaren zou hebben. Maarja, het zijn jouw gitaren, en jij moet je er lekker bij voelen. :ok:

interessander
9 juli 2010, 22:21
Zo'n single piece top is wel erg mooi inderdaad!

Dirk_Hendrik
9 juli 2010, 22:43
Brrr. Een hoop herrie.. en dat was nog maar visueel.

Tupelo
9 juli 2010, 22:44
Dat gaat een pracht exemplaar worden. Ben ik wel zeker van.
Ik zou 'm een McFlame geven. :D

Ergens ben ik best benieuwd naar Orph zijn LP's.
Zou er best een middagje op willen spelen.
Orph weet altijd goed te beschrijven hoe ze voelen en klinken.
Maar ik ben te weinig muzikant om daar echt goed aan te kunnen refereren.
God weet ben ik om wanneer ik er zelf op gezeten heb..

Orpheo
9 juli 2010, 23:50
Erg mooi vind ik, nog even afwachten met die burst.
Ik vind deze pickupconfiguratie zo ook wel erg mooi lijken trouwens. ben alleen niet zo'n fan van die inleg. En al helemaal niet als ik het op bijna al mijn gitaren zou hebben. Maarja, het zijn jouw gitaren, en jij moet je er lekker bij voelen. :ok:

die kleur zie je ongeveer op die foto die ik postte in de 3e post. dat is een gitaar van mijzelf, en die kleur komt heel erg dicht in de buurt van wat ik wil.

de inleg, tja... de bedoeling was al om dit een reissue van die gitaar te maken. dus de inleg 'hoort' erbij (en ik vind die 't allermooist :P )

@aaronstonebeat: die kabelgoot loopt zo, omdat 't dan makkelijker is om de kabeltjes door te voeren. sommige gibsons hadden dat ook zo :P de les paul is massief. mahonie is echt niet zo zwaar hoor. maple, das pas zwaar! maar ik heb dikke mazzel. de top is natuurlijk kwartiers gezaagd, en de hals geloof ik ook :cheerup:

warmoth doet geen verzonken neckplate, en doet ook geen ferrules. logisch, omdat ze 'replacement parts' maken! als je 't wilt, moet je het zelf doen. Ik wil het niet. ik denk dat die plate beter werkt, omdat je de hals en neck strakker aan elkaar kunt schroeven, dan met ferrules, omdat de druk beter verspreid word.

aaronstonebeat
10 juli 2010, 00:09
Verschillende mahonies wegen nogal verschillend. Mijn zelfbouw 'LP' is wat dunner dan een echte maar weegt meer dan 4,5 kg; Heeft dan wel een eiken top (dun, 10 of 11 mm en een eiken toets; denk niet dat daar het echte gewicht in zit, esdoorn zal zeker zo zwaar zijn). Heeft wel een flink dikke hals, ook van hetzelfde mahonie.

Maar je nieuwe aanwinst ziet eruit als een te gek instument !!!

Mitch
10 juli 2010, 10:55
de middenpup (p90) word van goud hoor, dan valt 't minder op allemaal.
Ik snap hoe het bedoeld is, maar ik moest hier toch wel heel erg om lachen! Drie gouden pickups, dan valt het minder op als -ie om de nek hangt van BA Baracus.
Hij heeft overigens nog wel een versterker tip voor je.
http://www.aceshowbiz.com/images/news/00029780.jpg

grayfink
10 juli 2010, 12:54
Ik moest hier juist weer om lachen:

.....
Orph weet altijd goed te beschrijven hoe ze voelen en klinken.
Maar ik ben te weinig muzikant om daar echt goed aan te kunnen refereren.
God weet ben ik om wanneer ik er zelf op gezeten heb..
Omdat ik Tupelo juist wel als muzikant zie en de TS niet. :D



Disclaimer: Ik heb werkelijk geen idee van het spelniveau van Orpheo, ook slaapkamergitaristen kunnen heel goed zijn, maar omdat hij nog nooit iets heeft laten horen heeft hij wel een beetje de schijn tegen. Dat gezegd hebbende, ik kan er ook niks van en ieder mag zijn hobby op de manier beleven die hem of haar goeddunkt uiteraard.

johanb
10 juli 2010, 13:02
De gitaar klinkt nu geweldig,ben je niet bang dat als je hem gaat kleuren/lakken een deel van het geluid kwijt raakt

Hendriks
10 juli 2010, 13:04
Ik moest hier juist weer om lachen:

Omdat ik Tupelo juist wel als muzikant zie en de TS niet. :D



Disclaimer: Ik heb werkelijk geen idee van het spelniveau van Orpheo, ook slaapkamergitaristen kunnen heel goed zijn, maar omdat hij nog nooit iets heeft laten horen heeft hij wel een beetje de schijn tegen. Dat gezegd hebbende, ik kan er ook niks van en ieder mag zijn hobby op de manier beleven die hem of haar goeddunkt uiteraard.

Haha , ja de beschrijvingen van het geluid zijn altijd grappig om te lezen , ik kan mij er dan helaas weinig bij voorstellen.

Orpheo
10 juli 2010, 13:13
De gitaar klinkt nu geweldig,ben je niet bang dat als je hem gaat kleuren/lakken een deel van het geluid kwijt raakt

ik denk dat het wel wat uit gaat maken, maar niet extreem veel. ik vind de kleur ook gewoon belangrijk.

@hendriks en grayfink: best. ik verzamel, daar gaat het mij om.

Luke-wannabe
10 juli 2010, 13:14
Ik krijg altijd het idee dat ze het zelfde klinken :D. Elke gitaar van Orpheo brult, schreeuwt en heeft belletjes in het hoog!

Orpheo
10 juli 2010, 13:29
Ik krijg altijd het idee dat ze het zelfde klinken :D. Elke gitaar van Orpheo brult, schreeuwt en heeft belletjes in het hoog!

nee, absoluut niet ;) deze heeft geen belletjes in t hoog hoor :D maar om voor allemaal een beschrijving te geven hoe ik ze vind klinken op dit moment, is wel een behoorlijke opgaaf hoor ;)

Luke-wannabe
10 juli 2010, 14:18
Ik zit maar te stangen hoor ;). Maar brullen komt wel vaak langs :D

Pepe
10 juli 2010, 14:28
Ik heb nog nooit een gitaar gehad die brult, dat kunnen alleen mijn amps. Ik probeer Orph zijn omschrijvingen ook altijd terug te vertalen naar frequentie curves maar dat valt soms niet mee.
Niettemin, tis altijd leuk om zijn enthousiaste mening te lezen.

TimoSomers
10 juli 2010, 14:32
Ik heb anders wel gitaren die echt brullen hoor, in tegenstelling tot sommige 'droge, dode' gitaren.
Snap wel wat hij bedoelt met brullen.

Pepe
10 juli 2010, 14:47
Maar misschien is zijn brullen bij jou schreeuwen. En ik noem het weer throaty. Je weet het niet.

Als een gitaar zou brullen dan kan ie dat ook op een hifi versterkertje maar goed, semantiek gedoe.

Tupelo
10 juli 2010, 14:54
Tijd voor een index. :ok:

Thyrif
10 juli 2010, 15:01
Een Orpheo to english translation sheet?

lindstrom
10 juli 2010, 15:22
Ik heb eens gelezen dat Orpheo zijn voorkeur heeft voor bolt-on neck/body montage, zelf vind ik het heel erg jammer dat Warmoth geen setneck gitaren in hun program hebben. ik vind dat Warmoth spul er namelijk echt goed uitzien.
Als ze een setneck montage zouden verkopen zou ik een Warmoth overwegen, een "les paul" hoort in mijn ogen nog altijd een setneck te zijn.

Tupelo
10 juli 2010, 15:24
Vind ik ook.
Daarentegen heb ik geen ervaringen met bold on's. :ok:

In mijn verbeelding maakt het uit.
Als Orph om de hoek zou wonen zou ik ze serieus allemaal weleens willen proberen.

universe777
10 juli 2010, 15:55
Vindt je dat het er mooier uit zien, het bij een Les Paul zo hoort, of beter klinken?

Ik heb van alle soorten neck verbindingen gitaren in huis. Sustainen doen ze allen evengoed. Ze klinken wel allemaal anders maar dat doen de bolt-on/neck thru's/set necks onderling met elkaar ook.


Ik heb eens gelezen dat Orpheo zijn voorkeur heeft voor bolt-on neck/body montage, zelf vind ik het heel erg jammer dat Warmoth geen setneck gitaren in hun program hebben. ik vind dat Warmoth spul er namelijk echt goed uitzien.
Als ze een setneck montage zouden verkopen zou ik een Warmoth overwegen, een "les paul" hoort in mijn ogen nog altijd een setneck te zijn.

lindstrom
10 juli 2010, 16:00
Vindt je dat het er mooier uit zien, het bij een Les Paul zo hoort, of beter klinken?

Ik heb van alle soorten neck verbindingen gitaren in huis. Sustainen doen ze allen evengoed. Ze klinken wel allemaal anders maar dat doen de bolt-on/neck thru's/set necks onderling met elkaar ook.

vind het mooier en vind dat het zo hoort, het heeft verder totaal niks te maken met het wel of niet beter klinken.. de geschiedenis heeft inmiddels voldoende bewezen dat bolt-on ook gewoon een hele goeie verbinding is.

Het is dus puur de concervatieve gedachte.

universe777
10 juli 2010, 16:12
OK fair enough. Dacht dat je er misschien een andere reden voor had. Ik geef je helemaal gelijk dat voor sommige instrumenten een bepaalde verbinding estetisch mooier staat. :ok:

Orpheo
18 juli 2010, 18:25
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-07-18134423.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-07-18152646.jpg

Exi
18 juli 2010, 18:29
Mooi kleurtje Orpheo!:ok:
(wel jammer van de flits. De gitaar buiten zetten en met zij-licht fotograferen (dus 's ochtends/ 's avonds) kan ook heel lekker zijn.)

Orpheo
18 juli 2010, 18:39
Mooi kleurtje Orpheo!:ok:
(wel jammer van de flits. De gitaar buiten zetten en met zij-licht fotograferen (dus 's ochtends/ 's avonds) kan ook heel lekker zijn.)

Ik heb geen flits gebruikt. Tis puur t licht van buiten...

Exi
18 juli 2010, 18:43
Ah ok, dacht al zoiets toen ik hem nogmaals bekeek. De lichtbron komt inderdaad niet van de camera, maar je snapt waar ik heen wilde.

kalmah
18 juli 2010, 19:02
Zonde om zulke mooie gitaren telkens van die lelijke kruizen als inleg te geven:stop::makeup:
Maar da's natuurlijk subjectief ;)

nickofzo
18 juli 2010, 19:27
Zonde om zulke mooie gitaren telkens van die lelijke kruizen als inleg te geven:stop::makeup:
Maar da's natuurlijk subjectief ;)

sorry, ik dacht even aan verhogingen. maar die grap zal ik dan maar niet maken.

____

algoed mooie paintjob

Orpheo
18 juli 2010, 19:32
Zonde om zulke mooie gitaren telkens van die lelijke kruizen als inleg te geven:stop::makeup:
Maar da's natuurlijk subjectief ;)

Beetje respectloos om zo iemands werk af te kraken... ik vind ze mooi. Ik heb ze zelfs op mn 2 crimsons zitten .

Maar das natuurlijk subjectief.

universe777
18 juli 2010, 19:40
Mmm, vind denk ik de kleur van de linker mooier. Maar een geweldige top.

Orpheo
18 juli 2010, 19:49
Mmm, vind denk ik de kleur van de linker mooier. Maar een geweldige top.

Op de bovenste foto komt dr kleur t best uit. Je ziet dat ze elkaar dan niet veel ontlopen. Op de tweede ligt de nieuwste dichter in de zon. En tis natuurlijk geen burst. Ik wilde die hele killertop kunnen zien...

Oh ja, ik maak nog wel een foto van de back. Dat warme paars is echt grandioos.

kalmah
18 juli 2010, 19:51
Ik zei ook dat het subjectief is.. maar ik vind 't doodzonde..je vraagt neem ik aan met zo'n topic om iemands mening? En waarom niet een keer iets anders?

Vind 't een bloedmooie gitaar, al ben ik geen fan van 3 pu's op een LP. Maar de inleg vind ik gewoon niet geweldig. En hoezo iemands werk? Je hebt ze toch alleen uitgekozen, niet ontworpen?

G.G.
18 juli 2010, 19:54
2 gitaren en een hele zooi inlegkruisjes.






























:-)

Hendriks
18 juli 2010, 20:01
Top is mooi ,maar ben niet gecharmeerd van 3 humbuckers en de inlays vind ik ook niet mooi , maar ieder zijn meug.

Orpheo
18 juli 2010, 20:12
Ik zei ook dat het subjectief is.. maar ik vind 't doodzonde..je vraagt neem ik aan met zo'n topic om iemands mening? En waarom niet een keer iets anders?

Vind 't een bloedmooie gitaar, al ben ik geen fan van 3 pu's op een LP. Maar de inleg vind ik gewoon niet geweldig. En hoezo iemands werk? Je hebt ze toch alleen uitgekozen, niet ontworpen?

Lakwerk, samenstellen, tis wel mijn werk hoor. Ik heb de kleur ontworpen, om maar het meest voor de hand liggende te noemen. Tis niet dat ik naar feedback ben gegaan en m zo uit t rek heb gepakt... Zoals hendriks zijn post schreef, snap ik precies wat ie bedoeld, maar wel respectvol (hij uit echt zn mening, in plaats van direct zeggen, tis lelijk). Ondanks je smileys, vind ik het niet echt getuigen van respect.

Martijn-w
18 juli 2010, 20:26
Jezus Orph, kap toch eens met je zelfverdediging. So what als iemand zegt dat ie het niet mooi vindt. Als jij het maar mooi vindt, toch?

Persoonlijk vind ik de kruizen ook niet mooi, top van die rechtse is wel gaaf.

Chocola
18 juli 2010, 20:31
Lakwerk, samenstellen, tis wel mijn werk hoor. Ik heb de kleur ontworpen, om maar het meest voor de hand liggende te noemen. Tis niet dat ik naar feedback ben gegaan en m zo uit t rek heb gepakt... Zoals hendriks zijn post schreef, snap ik precies wat ie bedoeld, maar wel respectvol (hij uit echt zn mening, in plaats van direct zeggen, tis lelijk). Ondanks je smileys, vind ik het niet echt getuigen van respect.

Dat kansloze gedoe altijd maar weer over respect als iemand zijn mening geeft. Ben je autistisch ofzo? Grow up Orpheo, blend in ;).

Ontopic:

Erg mooie kleur en top, daar ben ik zeker enigszins jaloers op. Ik kan al die felle kleurtjes wel waarderen. Dit is one-piece top toch? Toch is het not my cup of tea, die inlegkruisjes verneuken de gitaar als geheel ben ik bang. Als ik die wegdenk is het echt een leuke gitaar met een meesterlijke kleur. Wat voor pickups gaan dit beestje versterken?

Doet me overigens toch enigszins denken aan:
http://www.drogisterij.net/producten/400x400/178216_1_Alldays_Inlegkruisjes_Normaal_kamila.jpg

Humor: http://www.zeikerdje.nl/wp-content/uploads/2010/03/AHVervangtInlegKruisjesDoorInlegHalveMaantjes.jpg

JeanPaul du Vinnie
18 juli 2010, 20:38
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-07-18134423.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-07-18152646.jpg
Ik vind 'm wel mooi, de rechtse. Een beetje soberder dan je andere gitaren, wat minder bling. Mooi dus.

kalmah
18 juli 2010, 21:06
Wil je dan alleen maar horen dat iedereen 't mooi vindt? Ik vind 't gewoon niet mooi, klaar. Da's mijn mening. Iedereen geeft hier z'n mening. Velen zeggen dat ze 't mooi vinden, omdat ze niet met jou in discussie willen gaan, omdat je toch elke keer weer in de verdediging schiet. Uiteraard zullen er ook genoeg zijn die 'm wel mooi vinden.
Zie dit niet persoonlijk, maar ik mag gewoon zeggen wat ik wil, waarom respecteer jij mijn mening niet? Als jij 't mooi vindt, prima! Mooi voor je, veel plezier ermee. Maar ik vind 't niet mooi. Mag toch?

En de een gebruikt smiley's anders dan de andere..

Verder, on-topic!

Orpheo
18 juli 2010, 21:07
Dat kansloze gedoe altijd maar weer over respect als iemand zijn mening geeft. Ben je autistisch ofzo? Grow up Orpheo, blend in ;).

Ontopic:

Erg mooie kleur en top, daar ben ik zeker enigszins jaloers op. Ik kan al die felle kleurtjes wel waarderen. Dit is one-piece top toch? Toch is het not my cup of tea, die inlegkruisjes verneuken de gitaar als geheel ben ik bang. Als ik die wegdenk is het echt een leuke gitaar met een meesterlijke kleur. Wat voor pickups gaan dit beestje versterken?

Doet me overigens toch enigszins denken aan:
http://www.drogisterij.net/producten/400x400/178216_1_Alldays_Inlegkruisjes_Normaal_kamila.jpg

Humor: http://www.zeikerdje.nl/wp-content/uploads/2010/03/AHVervangtInlegKruisjesDoorInlegHalveMaantjes.jpg

Kansloos om met autisme te zwaaien. Ik wil jou nog wel eens zien, als iemand zo nuffig reageert op n project waar je flink op zwoegt. Hoe hendriks zijn mening verwoorddr, niets dan lof.

Maar om te antwoorden: patb2+ in de brug, stagmag in de hals.

Ps: de hardware word wel gewoon weer goud.

Orpheo
18 juli 2010, 21:16
Wil je dan alleen maar horen dat iedereen 't mooi vindt? Ik vind 't gewoon niet mooi, klaar. Da's mijn mening. Iedereen geeft hier z'n mening. Velen zeggen dat ze 't mooi vinden, omdat ze niet met jou in discussie willen gaan, omdat je toch elke keer weer in de verdediging schiet. Uiteraard zullen er ook genoeg zijn die 'm wel mooi vinden.
Zie dit niet persoonlijk, maar ik mag gewoon zeggen wat ik wil, waarom respecteer jij mijn mening niet? Als jij 't mooi vindt, prima! Mooi voor je, veel plezier ermee. Maar ik vind 't niet mooi. Mag toch?

En de een gebruikt smiley's anders dan de andere..

Verder, on-topic!

@ martijn w: zie onderstaande. Tis overigens geen verdediging. Immers, meningen kunnen me niet boeien. Ik erger me eerder... Aan de lompheid der verwoording. Of zoiets.

Ik val niet over je smaak, maar over hoe je het verwoord. 'het is lelijk' versus 'het is mijn smaak/ding niet'. Enorm verschil, zelfde idee, met t verschil dat je bij t eerste míjn smaak niet respecteert, en bij de tweede wel. Dat is waar ik over val.

Oh ja, vergeten. Tis inderdaad een enkeldelige top, en back.

Orpheo
18 juli 2010, 21:31
De patb2+ is feitelijk een gewone patb2, maar dan met n dikkere magneet.dit is nodig om op te kunnen boxen tegen die stagmag, want die is enorm luid in de hals (maar klinkt enorm leKker!).

Rooker
18 juli 2010, 21:38
Heerlijk al dat sentiment, het lijkt af en toe net een vrouwen forum!!!
Met alle respect voor de vrouwen hoor;)

He Orph... Ik zit wel eens te kijken naar jou gear he, en volgens mij heb jij best veel Warmoth Les Paul's. Ik vind ze trouwens in al die kleuren en zeker ook deze weer errug mooi. Maar het valt mij op dat er een geschroefte neck op zit. Heb je dan nog wel die tipische sustain van een Les Paul? Of moet je dit niet vergelijken met een Les Paul, maar zien als een aparte klasse?? Ik denk met mijn misschien wat gebrekkige kennis altijd dat je in iedergeval een gelijmde neck moet hebben bij een Les Paul omdat bijvoorbeeld de goedkope Epiphones een geschroefte hals hebben. Echter. Die gitaren van jou en bijv deze nieuwe zien er geheel niet budget uit. Kun jij me uitleggen??

Chocola
18 juli 2010, 21:44
Heerlijk al dat sentiment, het lijkt af en toe net een vrouwen forum!!!
Met alle respect voor de vrouwen hoor;)

He Orph... Ik zit wel eens te kijken naar jou gear he, en volgens mij heb jij best veel Warmoth Les Paul's. Ik vind ze trouwens in al die kleuren en zeker ook deze weer errug mooi. Maar het valt mij op dat er een geschroefte neck op zit. Heb je dan nog wel die tipische sustain van een Les Paul? Of moet je dit niet vergelijken met een Les Paul, maar zien als een aparte klasse?? Ik denk met mijn misschien wat gebrekkige kennis altijd dat je in iedergeval een gelijmde neck moet hebben bij een Les Paul omdat bijvoorbeeld de goedkope Epiphones een geschroefte hals hebben. Echter. Die gitaren van jou en bijv deze nieuwe zien er geheel niet budget uit. Kun jij me uitleggen??

Ik speel wel eens over geschroefde halzen (en neen dan doel ik op Les Paul's en geen Strat :P) en ik merk persoonlijk nooit echt zoveel verschil. Denk dat het eerder iets te maken heeft met de bouw van de gitaar. Waarom zorgt lijm voor een betere overdracht dan dat je iets helemaal op elkaar perst d.m.v. schroeven? Bovendien ken ik heel wat strats die meer sustain hebben dan menig Les Paul. Ik weet niet in hoeverre het bijdraagt, maar gok erop dat het wel mee zal vallen ;). Ik geloof er in ieder geval niet in dat je automatisch minder sustain hebt met een stel schroeven in je nek (klinkt wat luguber :D).

Orph kan je hier vast het fijne over vertellen.

@Orph: waarom doet Warmoth eigenlijk geen verlijmde halzen? Echt moeilijk is het niet en als mensen dit toch graag willen dan moet het toch kunnen? Of kan je wel je halzen zonder schroefgaten bestellen zodat je het zelf kan verlijmen met elkaar?

Chocola
18 juli 2010, 21:50
Kansloos om met autisme te zwaaien. Ik wil jou nog wel eens zien, als iemand zo nuffig reageert op n project waar je flink op zwoegt. Hoe hendriks zijn mening verwoorddr, niets dan lof.

Maar om te antwoorden: patb2+ in de brug, stagmag in de hals.

Ps: de hardware word wel gewoon weer goud.

Hmmm, als je goed zoekt kan je wellicht wel wat topics vinden. Bovendien gebeurd me dit best vaak op mijn werk. Ik wil jou nog wel eens zien kijken als je ziet hoe ik reageer op dat soort reacties ^__^.

En je zegt een patb2+ in b en stagmag in hals, maar er zijn toch drie gaten? Wat doe je met mid P90 gat?

En autisme... mijn excuses.

Orpheo
18 juli 2010, 21:58
Heerlijk al dat sentiment, het lijkt af en toe net een vrouwen forum!!!
Met alle respect voor de vrouwen hoor;)

He Orph... Ik zit wel eens te kijken naar jou gear he, en volgens mij heb jij best veel Warmoth Les Paul's. Ik vind ze trouwens in al die kleuren en zeker ook deze weer errug mooi. Maar het valt mij op dat er een geschroefte neck op zit. Heb je dan nog wel die tipische sustain van een Les Paul? Of moet je dit niet vergelijken met een Les Paul, maar zien als een aparte klasse?? Ik denk met mijn misschien wat gebrekkige kennis altijd dat je in iedergeval een gelijmde neck moet hebben bij een Les Paul omdat bijvoorbeeld de goedkope Epiphones een geschroefte hals hebben. Echter. Die gitaren van jou en bijv deze nieuwe zien er geheel niet budget uit. Kun jij me uitleggen??

Kijj voor de gein eens naar de prijzen op de site van warmoth, en vergelijk het totaalplaathe met n gibson.ik zou wel gek zijn om dat geld neer te tellen voor gitaar als ie slechter is dan gibson, of soortgelijk, nietwaar? Waarom zou n set neck de monopolie kunnen hebben op goede tone en sustAin? Als de hals strak in de pocket zit, en er niks tussen hals en body zit om de tone en resonantie te dempen, zou je sustain en tone dus goed moeten zijn. En dat is ook zo bij warmoth. Veel bolt on gitaren hebben n crappy joint, en dat is een tonekiller. Bij gibson is de joint ook belabberd hoor. Je ziet t alleen niet, maar die halzen zitten niet mooi strak, en met veel teveel lijm vast. Lijm zou nauwelijks nodig moeten zijn, maar gibsons pockets zijn al te ruim.

Of je het kan vergelijken met een les paul? Ik vind van wel, vele anderen van niet. Velen die op mijn warmoths gespeeld hebben, klagen over de 'slechte tone'... Vergeten dat het n momentopname was met ouwe, verroeste snaren, en dat ik ze afgesteld heb op hoe ik ze wil hebben in tone en bespeelbaarheid..ik vind warmoth zo goed, dat ik al mn gibsons ervoor verkocht heb, om nieuwe warmoths te kunnen kopen.

Orpheo
18 juli 2010, 22:06
Ik speel wel eens over geschroefde halzen (en neen dan doel ik op Les Paul's en geen Strat :P) en ik merk persoonlijk nooit echt zoveel verschil. Denk dat het eerder iets te maken heeft met de bouw van de gitaar. Waarom zorgt lijm voor een betere overdracht dan dat je iets helemaal op elkaar perst d.m.v. schroeven? Bovendien ken ik heel wat strats die meer sustain hebben dan menig Les Paul. Ik weet niet in hoeverre het bijdraagt, maar gok erop dat het wel mee zal vallen ;). Ik geloof er in ieder geval niet in dat je automatisch minder sustain hebt met een stel schroeven in je nek (klinkt wat luguber :D).

Orph kan je hier vast het fijne over vertellen.

@Orph: waarom doet Warmoth eigenlijk geen verlijmde halzen? Echt moeilijk is het niet en als mensen dit toch graag willen dan moet het toch kunnen? Of kan je wel je halzen zonder schroefgaten bestellen zodat je het zelf kan verlijmen met elkaar?

Zonder schroefgaten kan, maar verijmen niet. De hele constructie leent zich daar niet toe. Warmoth doet t niet, omdat ze n licwntie hebben voor fender replacement parts. N fender hals moet op n lp kunnen, en n lp hals op n fender.daarnaast, als verlijmen al kon direct vanuit de fabriek, zou gibson heibel kunnen maken, en nu miet, omdat t teveel verschilt van n gibson.vandaar ook geen multiply binding en geen kop inleg.

Het derde gat, daar komt n minihumbucker in...

Mitch
18 juli 2010, 22:11
Het zal wel altijd een terugkerend element blijven. Orpheo heeft een aparte smaak, er reageren mensen met de mededeling dat ze het lelijk vinden, die opmerking wordt als niet prettig ervaren en een bitch-fight in de dop is geboren. Laten we dit keer van harte hopen dat het in die dop blijft.
Of het terugkerende karakter van die akkefietjes nou ligt aan de reactie van de poster of de reactie van de topic starter moet iedereen maar voor zichzelf bepalen. Klagen over de vorm van de boodschap is ook maar een manier om het ongenoegen te uiten maar daardoor loopt zo'n welles/nietes discussie weer langer. Kan ook niet zijn wat je wil.
En in hoeverre het nuttig is om negatieve kritiek te leveren in een topic moet ook iedereen maar voor zichzelf bepalen. Er is zoiets als vrijheid van meningsuiting, dat wil nog niet zeggen dat dat dan ook altijd maar moet worden gebruikt.

Back on topic please...

JeanPaul du Vinnie
19 juli 2010, 14:29
Ps: de hardware word wel gewoon weer goud.
Geen zin om eens te experimenteren met chroom? Ik denk dat dat prachtig zou werken in combinatie met de top.

Orpheo
19 juli 2010, 14:37
Geen zin om eens te experimenteren met chroom? Ik denk dat dat prachtig zou werken in combinatie met de top.

ik heb het geprobeerd, maar ik vind het niet mooi. chroom en nickel zijn zo kil, goud is veel warmer.

ik heb gisteren en vandaag de laatste laklaagjes erop gedaan. Ik wacht nu op m'n hardware, dan zet ik 'm in elkaar (kan niet wachten om 'm te horen!) en dan gaat ie lekker uitdampen, de komende 4 weken. ik denk niet dat ik nog kans zie 'm te polijsten voor ik op vakantie ga (begin augustus). als 't wel lukt, mooi meegenomen. Maar ik vind dit al wel goed (genoeg) zo. hoewel polijsten niet zo rottig is. Micromesh en kommandant 4, and you're good to go.

Tupelo
19 juli 2010, 19:56
De top ziet er mooi uit zo vind ik.
Alleen die kruisjes ben ik zelf ook geen liefhebber van.
Verder zou ik hem niet te glimmend maken wanneer het mijn gitaar was.
Ben bang dat teveel bling schreeuwt en afleidt van de top.
Vond 'm bij aanvang niet zo speciaal, maar zo ziet 'ie er toch erg lekker uit.

Orpheo
19 juli 2010, 20:02
Ik heb, in afwachting van het uitharden van de lak, de gitaar weer hardware gegeven, onder andere om het totaalplaatje te kunnen beoordelen. Ik heb nu een ander setje in de gitaar gedaan, namelijk 2 jb/bluesbucker hybrids. Ik ben benieuwd naar de tone! Ik ga de stagmag en patb2 toch nog een keer hybridizen. Wat magnet swaps, ik laat t er niet bij zitten. Ik heb te weinig geprobeerd...dikke kans dat t wel kan werken, en dat ik gewoon 2 draadjes verkeerd aan elkaar heb geknoopt.

Ik heb nog niet gepolijst, wel na de laatste laklaag met micromesh 600 geschuurd, en het stof afgespoeld met lakverfrisser. Eind augustus, vanwege mijn vakantie, zal ik me wagen aan polijsten.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-07-19163510-1.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-07-19145858.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-07-19145929.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2010-07-19163510.jpg

TimoSomers
19 juli 2010, 20:05
Dit ding schreeuwt echt om zilver vind ik.
EDIT: Als je je vinger op de middelste PU legt is het wel heel vet trouwens, maar die is dan ook ergggg lelijk imo.

Orpheo
19 juli 2010, 20:37
Timo, de middenpup zal matchend worden, en anders prak ik er een gewone humbucker in. Maar ik zal nooit meer een 2 pupper nemen.

lindstrom
19 juli 2010, 20:41
vind als die pickups eigenlijk niet zo mooi..

(lees: godsgruwelijk kapot lelijk!)

Orpheo
19 juli 2010, 20:49
vind als die pickups eigenlijk niet zo mooi..

(lees: godsgruwelijk kapot lelijk!)
Ghehe, ik ook. Ik wacht op de juiste kapjes. wat er nu in zit, is abaoluut niet permanent. Zodra ik de gouden minihumbucker heb, gaat alles goud worden. Dit is alleen als mockup, en om te kijken welke pups t beste gaan werken.

TimoSomers
19 juli 2010, 20:50
Timo, de middenpup zal matchend worden, en anders prak ik er een gewone humbucker in. Maar ik zal nooit meer een 2 pupper nemen.

Dat scheelt een heleboel!
Deze witte p-90 vloekt natuurlijk ongelooflijk hard met de rest.
Ben benieuwd hoe 'ie wordt! Mooi topje iig.

Orpheo
19 juli 2010, 21:02
Dat scheelt een heleboel!
Deze witte p-90 vloekt natuurlijk ongelooflijk hard met de rest.
Ben benieuwd hoe 'ie wordt! Mooi topje iig.

Probeer m maar te visualiseren met n gouden minihumbucker in t midden, en 2 gewone gouden in de brug en hals, allen met zwarte ramen. Dan kom je al n heel eind.

Braindead
19 juli 2010, 21:09
Mooie gitaar man! Die top is echt geniaal. Ik vind die kruisjes juist wel mooi. Zijn ook bijna een Orpheo trademark geworden hier op het forum :D Persoonlijk zou ik ook eerder voor zilver gegaan zijn wat betreft hardware maar je moet gewoon doen wat jij het mooiste vind. Zelfde voor 3 pickups, ik stoot er altijd tegenaan met spelen maar als je daar geen last van hebt heb je wel wat extra soundopties zo.

marc_o
19 juli 2010, 21:13
Ik vind de kleur verschrikkelijk mooi!
leuk hoor je eigen draai overal aan geven.

Goud warmt wel e.e.a. op qua uiterlijk. Zelf zou ik het op 2 pups houden, nikkel kapjes en nikkelen hardware, is wel kouder, maar voor mij ook cooler...


(man o man, wat een ge-wel-dige woordspeling schud ik daar even uit mijn mouw....even bijkomen hoor) :)

Wabbie
19 juli 2010, 22:11
Ondanks dat ik de kleur mooier vind dan ik had verwacht, zou ik het nog steeds een vettere gitaar gevonden hebben als je de top blank gelaten zou hebben.

Ik zou zelf ook bij deze kleur voor chrome hardwear zijn gegaan ipv goed. Maar ik ben nooit zo'n liefhebber van gouden hardwear geweest.

Orpheo
20 juli 2010, 00:59
Blank is zo'n blotebillengezicht... ;) niet mijn ding. Ik zal wel nog ooit zoiets doen, maardan met een zwarte dye in de nerf, zodat de nerf nog extremer naar voren komt.

Basileia
20 juli 2010, 07:05
Prachtige top! Ik denk dat je er meer uit haalt met chroom enzo, maarja, smaak hè. Dat even terzijde: wat doet je besluiten om 3 pickups te monteren? Is dat puur (toon)functioneel, of vind je het mooier? Ik vind persoonlijk een hss, hsh of sss configuratie op een stratlike model wel mooi, maar als je 3 humbuckers gebruikt vind ik het er vreemd uitzien. In het kort: wat voegt de derde humbucker in een LP type toe, en waarom wil je nooit meer terug naar een 2 pupper?

Edit: als je een keer tijd hebt zou ik ze graag eens bewonderen, en wat praten over pickups, aangezien je toch wel de autoriteit op dat gebied bent.

Tupelo
20 juli 2010, 07:43
Volledig (mat) zwarte hardware hier. Gerust plastic kapjes. :ok:

interessander
20 juli 2010, 09:30
Volledig (mat) zwarte hardware hier. Gerust plastic kapjes. :ok:

Volledig mee eens, al dat goud, chrome en nikkel ook altijd.

Kleur ziet er erg goed uit op de top, mooi gedaan!

lindstrom
20 juli 2010, 09:36
Gerust plastic kapjes. :ok:

Inderdaad, dan zie je de verkeerde spacing ook niet ;)







:soinnocent:

macwilliams
20 juli 2010, 10:07
Je kunt ook geheel gesloten gouden kapjes kopen. Dan zie je de pool ook niet piecen.

Orpheo
20 juli 2010, 11:49
ik heb vannacht een rondje langs hel gemaakt, en weer terug. Ik ben zo eigenwijs om toch weer een hybrid te proberen. de patb2 en de stagmag. op retour.

De boel doormeten, en wat zie ik tot mijn grote schrik? bij een van de twee hybrids, krijg ik geen dc waarde. shit. een spoel is kapot. waar nu weer...


Blijkt de connector van een van de patb2 leads los zijn gaan laten. bout, bout, dubbel bout. Voor het eerst ben ik dus maar een pickup echt gaan ontleden, en het leadje gaan proberen vast te solderen. gelukkig, het werkte! de pickup doet 't weer. maar wat was dat een zenuwenklus.



Ik heb 2 kapjes die PRECIES over de polepieces van de stagmag vallen. goud, gelukkig. Die ga ik er straks overheen zetten, en ik ga kijken hoe ze nu klinken. Ik heb ze natuurlijk al eens gemaakt, maar ik denk dat ik een fout gemaakt heb, intern, met de magneetpolariteit, en ik denk dat er ook een faseprobleem was.

lets give it another go, shall we?

Orpheo
20 juli 2010, 13:56
zo, deze variant doet 't. de halspup moet ik nog testen, de brugpup doet 't. Hij klinkt wat lief, wat dun. de '59/custom hybrid in de hals is veel sterker dan de brugpup, maar beiden aan parallel is wel heel prettig, moet ik zeggen.

ik heb er een double ceramic magnet in zitten, en die ga ik nu vervangen voor een alnico8. ik gebruik die tegenwoordig nog maar zelden in de brugpositie, maar ik denk dat dat precies is wat ie nodig heeft.

Ik ga er ook gelijk een airbucker van maken, maar dat is geboren uit noodzaak (en luiheid, haha). ik heb al grote spacers in de pickup zitten, die compenseren voor de dikke ceramische magneet. Ik heb geen zin om nog meer te knoeien met spacers, dus ik maak er een airbucker van.

Orpheo
20 juli 2010, 15:13
nee, het werkt totaal niet. Spijtig, maar waar. het doet niet wat ik wil. het faseverschil hielp de vorige keer niet mee, maar ik heb nu eigenlijk simpelweg problemen met de output. een pickup met 2 spoelen, 44 awg, 20k ohm DC, met een dikke magneet, word weggeblazen door een pickupje met 12k, 42/43 awg hybrid, en alnico2 bar magneet. belachelijk, maar waar. ik snap d'r geen hol van.

universe777
20 juli 2010, 17:17
ik snap d'r geen hol van.
Heb ik een beetje met al dat technische gepraat van jou.. :seriousf:
Ik had echt gelijk met die Mad Scientist vergelijking hahaha

Vind t allemaal heel interessant maar ik ben je helemaal kwijt.

Orpheo
20 juli 2010, 17:41
Heb ik een beetje met al dat technische gepraat van jou.. :seriousf:
Ik had echt gelijk met die Mad Scientist vergelijking hahaha

Vind t allemaal heel interessant maar ik ben je helemaal kwijt.

Simpel gezegd: een paf blaast n zogenaamd high output element weg.

Vanavond gaan ze weer uit elkaar. Terug naar de originele configuratie. Ik neem 2 gouden kapjes, zonder gaten, voor deze pickups. Heb het helemaal gehad.

Rooker
20 juli 2010, 17:50
Ik snap het ook niet meer:makeup:. Maar als het je lukt kun je dus straks ook je eigen pickups wikkelen....toch??...dat is dan wel weer mooi meegenomen. Ik zou het zelf allemaal niet durven met zo'n dure gitaar.
Je post toch straks nog wel een paar fotos met de gouden plaatjes erop he? En dan zonder blauwe filter, dan krijg ik echt een goede impressie.
So far, vind ik hem er erg mooi uit zien. Ook de kruisjes die op jou gitaren zitten vind ik wel grappig. Aan het einde van een optreden heb je dan je hele rozenkransje weer gehad. Jij zit gebakken haha.

Orpheo
20 juli 2010, 17:58
Nee, ik wikkel niet zelf. Ik heb er het geduld, noch de spullen voor.

Dat blauwfilter zit in de gitaar zelf, nou ja, het blauwige.krijg ik er niet uit. Als alles volledig af is, post ik foto, met alle plezier.

Ik kan er nog steeds niet over uit, dat t niet werkte. Ik heb zelfs de zwaarste magneet gebruikt die ik heb, en nog was die paf hotter...wellicht is t totaal toch groter dan de som det delen?

Rooker
20 juli 2010, 18:43
Nogmaals excuus, maar je hebt hier temaken met een tech leek. Ik zou er met alle liefde alles over leren maar ik weet op het moment niet eens wat een blauwfilter is. Ik gebruik mijn gitaar als instrument net als mijn computter. Ik speel er op maar heb hem nog nooit van binnen bekeken. Nogmaals, dit betekent niet dat het mij niet interesseert ik vind het zelfs heel interessant;)

Orpheo
21 juli 2010, 12:33
Nogmaals excuus, maar je hebt hier temaken met een tech leek. Ik zou er met alle liefde alles over leren maar ik weet op het moment niet eens wat een blauwfilter is. Ik gebruik mijn gitaar als instrument net als mijn computter. Ik speel er op maar heb hem nog nooit van binnen bekeken. Nogmaals, dit betekent niet dat het mij niet interesseert ik vind het zelfs heel interessant;)

een computer is ook wel heel wat lastiger dan een gitaar :D

zonder dollen: ik heb 'm net uit 't rek gepakt. 2 dagen heeft ie gewoon maar gestaan. wat me opvalt: PERFECT nog op stemming. wow. meer nog, hij resoneert zo belachelijk lekker. Zal wel aan die nekplaat liggen (nietwaar, FD? ;))

en de lak; toch wel mooi kleurtje, lijkt me zo! het glimt ook iets meer dan de vorige keer dat ik er naar keek (lijkt 't wel :P )

die pickups staan er totaal niet bij, maar ik moet ze nog aansluiten, heb echt geen idee hoe ze klinken. ik hoop een beetje ok. ik wil ze namelijk erin laten. de mini humbucker heeft polepieces, en de stagmag en patb2 krijgen dichte kapjes.. dat ziet er dus niet uit met een minihumbucker die polepieces heeft.

Daarom hoop ik dat deze pickups er goed in gaan klinken. Ik heb al ervaring met deze pickups in andere gitaren, en dat klonk al heel lekker. ik ben nog wel bereid een paar magnetswaps te doen, just in case. ik verwacht een alnico5 in de hals en alnico5 in de brug, of een kleine ceramische magneet in de brug voor wat meer bite. qua DC is het een hotte middenmoot: 17k-18k.

de stagmag en patb2 gaan met dichte kapjes (en een neppert met een dichte kap!) in mijn twaalfde project.

Orpheo
21 juli 2010, 15:08
*tring tring* de deurbel. (oh nee, ik zit nog in den haag, de haagse deurbel: TEring, TEring :P ).

pakketje. Maandagmiddag besteld bij axesrus.co.uk, nu reeds de hardware in huis. 2 kapjes met gaten (passen net op een duncan...rottige spacing!) en 2 kapjes met een gretsch-style H gefreesd, en studs (setje reservestuds, waarom ik ze besteld heb? geen idee, maar het leek me handig :P )

die h-kapjes heb ik feitelijk ook niet nodig, maar ze zijn zo tof, goedkoop, en ze passen mooi over de PATB2 en de stagmag. niet dat die pickups, met die kapjes, in m'n nieuwe, mooie 11e warmoth LP gaan hoor. die gaan in #12, of een ander. ik heb zoveel pickups en gitaren, ik weet effe soms niet wat waar in moet of kan :D

k heb ook nog een set novatrons (die dichte kapjes moeten hebben), en een set prails waar ik vanaf moet, of juist niet. dan moet ik dus n gitaar bouwen OM de pickups heen :P :seriousf:

Exi
21 juli 2010, 15:25
http://www.spiegel.de/img/0,1020,1481343,00.jpg

Orpheo
21 juli 2010, 15:30
http://www.spiegel.de/img/0,1020,1481343,00.jpg

ik snap niet waarom je een foto post van een junkyard.

almarvk
21 juli 2010, 15:41
Dan vat je de grap niet helemaal :D

Orpheo
21 juli 2010, 15:54
Dan vat je de grap niet helemaal :D

zoveel parts, ik moet er nog een autootje omheen maken....



vat ik'm dan? :P

almarvk
21 juli 2010, 16:19
Nee, totaal niet :)

Mitch
21 juli 2010, 16:26
Je zit op een hoop oude troep.
Iets met GAS (uitlaat...)
Deze hobby is een prachtige uitlaatklep voor je.
Je verzameling onderdelen is vergelijkbaar met die op de foto.

Geen idee, dit is wat ik zo direct kan verzinnen :chicken:

almarvk
21 juli 2010, 16:32
Ik dacht meer aan de persoon en zijn 'systeem' die op de foto staat...

Orpheo
21 juli 2010, 16:45
het is dus afwachten wat exi bedoelde, tot ie post :P

anyway.

die jb/bluesbucker hybrid klinkt eigenlijk niet zo tof. heel warm, heel 'snoezig', maar geen BITE. pinch harmonics komen aardig door, maar al met al: dit is shit. bye bye, dit gaat eruit. Ik houd 't op de JB, of de jb/fullshred hybrid, maar hier kan ik niks mee.

McVenco
21 juli 2010, 17:07
http://www.spiegel.de/img/0,1020,1481343,00.jpg

Is dat niet een van de Ludolfs?

Exi
21 juli 2010, 17:09
Je zit op een hoop oude troep.
Iets met GAS (uitlaat...)
Deze hobby is een prachtige uitlaatklep voor je.
Je verzameling onderdelen is vergelijkbaar met die op de foto.

Geen idee, dit is wat ik zo direct kan verzinnen :chicken:
Het was eigenlijk nr. 4, maar je mag hem interpreteren zoals je wilt. Dat is het mooie van foto's.
Ja ik weet het, hij was flauw.http://gjmedia.nl/downloads/smileys/hmm.png

@McV. inderdaad van Die Ludolfs. Geniale lui:D

Maar Orpheo. Ik heb echt respect voor je kennis en gear en bedankt voor het delen van je visies.
En nu weer ontopic.