PDA

View Full Version : wie is er allemaal met een stratocaster(kopie) gestart voor elektrisch gitaarspelen?



SEAL
8 juli 2010, 17:52
hier ben ik wel benieuwd naar... ik heb het idee dat iedereen wel eerst een stratje gespeeld heeft.

HUESSEN
8 juli 2010, 17:53
ik niet.............. Flying V:rockon:




moet toch iets bekennen: eerst gitaar was een strat model met perloid slagplaat en van die schuifknopjes(merk weet ik niet meer). Had deze gekregen en wist nog eens niet hoe je zo'n ding moest stemmen.Na verloop van tijd na een ouwehoer jamsessie met vrienden de gitaar op de betonnen vloer in honderd stukken geslagen.Dit viel overigens niet mee met zo'n stalen pin in de hals.(Zijn nog VHS video beelden van :seriousf:)

Johan91
8 juli 2010, 17:53
Ik :)

Een Yamaha Pacifica, ben er zeer tevreden over. Ondertussen met zelfbouw Tele bezig!

RoelSmoel
8 juli 2010, 17:57
Nouja.. Superstratje, zonder tremelo.

PT1989
8 juli 2010, 17:59
Es 335 van Samick

aaronstonebeat
8 juli 2010, 17:59
Höfner 176; maar dat lijkt er alleen van een afstand door de oogharen een beetje op.

Tweede van rechts en dan met lichte slagplaat en pearloid headstock (heimwee :lovelove:)

http://www.vintageguitars.org.uk/graphics/hofner67p4.jpg

Platyhelminthes
8 juli 2010, 18:27
Check! Een Squier CV 50's :)

RUIS
8 juli 2010, 18:29
Hondo II LesPaul hier. Maar ik ben begonnen met bassen en dat was op een Precision-copy, telt dat ook?

Mr. Dynamite
8 juli 2010, 18:30
QTX beginners stratje :soinnocent:
K heb hem nog steeds en gaat ook niet meer weg, altijd leuk je eerste gitaar aan de muur.

Vraag me trouwens wel af waarom er zoveels strats worden verkocht als beginners gitaar.. Genoeg die graag metal enz willen spelen maar toch als eerste gitaar een strat bij de lokale muziekzaak kopen

D3nnis
8 juli 2010, 18:41
Ja! Hier ook een strat kopie als eerste gitaar.
Een zwarte Fenix strat met witte slagplaat!
Hij klinkt eigenlijk behoorlijk goed, alleen is de hals een beetje getordeerd, dat is wel jammer.

Schuey
8 juli 2010, 18:41
Hier ook ja, een verschrikkelijk ding, blij dat ik hem weg heb gedaan :sssh:

newbreed
8 juli 2010, 18:52
Hondo II les Paul die binnen enkele maanden
werd ingeruild op een suzuki stratocaster
die al snel plaats moest maken voor een
1973 fender strat.

TimS
8 juli 2010, 18:53
Squier Double Fat Strat uit de Standard series was mijn eerste gitaar :)

Heb inmiddels wel de pickups vervangen, voor de rest is het een prima gitaar. Ik speel er meer op dan de gitaar die ik voor optredens gebruik eigenlijk.

LesPaul1612
8 juli 2010, 18:55
QTX beginners stratje :soinnocent:
K heb hem nog steeds en gaat ook niet meer weg, altijd leuk je eerste gitaar aan de muur.

Vraag me trouwens wel af waarom er zoveels strats worden verkocht als beginners gitaar.. Genoeg die graag metal enz willen spelen maar toch als eerste gitaar een strat bij de lokale muziekzaak kopen

ik snap het wel; stratjes zijn goedkoper om te maken dan Les Pauls en als beginner is het makkelijker om goed te klinken op een stratje dan op een Les Paul(naar mijn mening)

Mr. Dynamite
8 juli 2010, 18:59
Vind je?
Ik vind die starters strats echt mega crap klinken.
Als je voor dat geld een (bolt on) les paul oid koopt dan klinkt het iig al wat dikker enzo :)

Dommedik
8 juli 2010, 19:02
Jah, een squier affinity FatStrat. Mijn beginner... erg fijne hals. KLonk alleeen niet heel erg goed, beetje schel, hoog, kent het wel. Snel een Godin G1000 aangeschaft. KLinkt acoustisch en versterkt 100 x beter.

Maar wel blij dat ik op die squier begonnen ben. Zeer fijne gitaar.

Eko
8 juli 2010, 19:07
Yep, beginjaren 70. Diamond strat in sunburst. leuke strat. Daarna trouwens ooit eens een strat ( van meneer Leo) met een schuurmachine bewerkt. Hij was zwart en ik vond wit mooier. Hij was tenslotte al meer dan 10 jaar oud , wat is dan zo`n ding nog waard.........

Plant
8 juli 2010, 19:16
Nope, een Framus Television van een rommelmarkt uit Basel. Eentje uit '66 meen ik, deze lijkt er het meest op alleen de mijne was sunburst:

http://www.oddbod.net/images/framus2.JPG

Maar die was niet best meer. Daarna ging ik over op een Epiphone Sheraton II uit '90. Dat zie ik als mijn eerste serieuze elektrische gitaar.

LesPaul1612
8 juli 2010, 19:18
Vind je?
Ik vind die starters strats echt mega crap klinken.
Als je voor dat geld een (bolt on) les paul oid koopt dan klinkt het iig al wat dikker enzo :)

jah, maar om een goede distortion klank uit een LP te krijgen moet je al wat meer geoefend hebben. Een stratje is makkelijker clean te bespelen(op distortion klinken de beginnersstrats wel zwaar k*t ja<<)

JP074
8 juli 2010, 19:28
Yep,

een strat imitatie van het merk Custom.

Is echter jammerlijk overleden in 1995...

rozh
8 juli 2010, 19:33
QTX beginners stratje :soinnocent:
K heb hem nog steeds en gaat ook niet meer weg, altijd leuk je eerste gitaar aan de muur.

Vraag me trouwens wel af waarom er zoveels strats worden verkocht als beginners gitaar.. Genoeg die graag metal enz willen spelen maar toch als eerste gitaar een strat bij de lokale muziekzaak kopen

same here.

KoenStradlin
8 juli 2010, 19:33
een squier bullet strat:rockon:
die nu al aardig versleten is na 3 jaar:hippie:

Braindead
8 juli 2010, 19:50
Een Japanse fender Squier double fat strat. Heerlijk gitaartje die ik nog steeds heb.

Anderie
8 juli 2010, 19:51
Hier ook een witte bullet strat en man wat hou ik van dat ding (L) lekker afraggen zonder bang te zijn voor beschadigingen en t leuke is ze klinkt nog goed ook !

Braddie
8 juli 2010, 19:58
Ik ben begonnen op een Crafter Cruiser st120.
Simpel dingetje, maar een heerlijke sound.
Speelde er 3 maanden op, voordat ik mijn eigen Custom Les Paul aanschafte(en de Crafter is in overweging, Kan ik over kopen voor 100 euro)

McVenco
8 juli 2010, 21:08
Ik ben begonnen met een Spaanse gitaar. 6 jaar les gehad en pas 2 jaar daarna mijn eerste elektrische gekocht. Mijn eerste gitaar ziet er tegenwoordig zo uit:

http://img.photobucket.com/albums/v205/McVenco/100_1178.jpg

En mijn eerste elektrische eiersnijder:

http://img.photobucket.com/albums/v205/McVenco/100_1226.jpg

Lijkt qua bodyvorm in de verte iets op een strat, maar daarmee houdt de gelijkenis wel op...

geert1976
8 juli 2010, 21:46
Op een Fender Strat, Jappaner van begin 80, van mijn ouders gekregen:makeup:

Daarna kocht ik al snel een Yamaha SG 1000 erbij (dat ding ligt ook nog bij mijn ouders, net als mijn strat, tussen de rest.....)

Slechtste aankoop ooit: in 1991 Nieuwe Jackson USA met FR, wat een kutding zeg, na 2 maanden op zolder geflikkerd, waar die nog steeds ligt.

Schuey
8 juli 2010, 21:47
Slechtste aankoop ooit: in 1991 Nieuwe Jackson USA met FR, wat een kutding zeg, na 2 maanden op zolder geflikkerd, waar die nog steeds ligt.

Voor 50 euro mag je hem komen brengen :seriousf:

FruscianteFan
8 juli 2010, 21:47
Squier uit een starterspakket. Prima gitaar, is nu een frankenstrat met dikke humbucker.

geert1976
8 juli 2010, 21:48
Voor 50 euro mag je hem komen brengen :seriousf:

nope, leuk voor later:ok:

macwilliams
8 juli 2010, 21:54
Begonnen op een avora LP. Toch wel spijtig dat ik die weg heb gedaan.
Daarna een Koreaanse bc rich en als je die goed met vaseline inbrengt voeltie als een strat.

tostiapparaat
8 juli 2010, 21:59
hier ook een strat kopie, van caliber,

heeft ondertussen allemaal tekeningen erop, 10 rondjes over de tegels in de tuin gemaakt en in de fik gestaan,

aaronstonebeat
8 juli 2010, 22:07
Ik vind dat dit zich tot een heel leuk onderwerp ontwikkelt :ok: Als iedereen nu even zijn of haar eerste gitaar vermeldt ...

Plant
8 juli 2010, 22:13
hier ook een strat kopie, van caliber,

heeft ondertussen allemaal tekeningen erop, 10 rondjes over de tegels in de tuin gemaakt en in de fik gestaan,

Macwilliams lief aangekeken? Of zelf gedaan (Jimi Hendrix act) / ongelukje / ... ? :blast:

rijsberman
8 juli 2010, 22:24
Ibanez Artist ARX500 :ok:

http://images.miretail.com/products/optionLarge/Ibanez/457662.jpg

kijk ook eens hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=131891), half jaar oud.

Keevinkos
8 juli 2010, 22:29
ik ben ook begonnen op een stratje, een richwood strat. Prima ding echt, en heel af en toe gebruik ik em nog, alleen moet ie een keer heel goed afgesteld worden, t ding is zo scheef als wat:makeup:

Gearjunkie
8 juli 2010, 22:35
Ook hier, een echte ROCKET de luxe was het...

Sleight
8 juli 2010, 22:46
squier strat affinity, goedkoopste wat er was :)


Vind je?
Ik vind die starters strats echt mega crap klinken.
Als je voor dat geld een (bolt on) les paul oid koopt dan klinkt het iig al wat dikker enzo :)

dat snap ik niet helemaal
ik koop voor 195 euro een gitaar incl versterker en standaard
volgens mij bestaat er niet echt een les paul (incl versterker en standaard) voor die prijs...

JiJeWoW
8 juli 2010, 22:50
squier strat affinity, goedkoopste wat er was :)



dat snap ik niet helemaal
ik koop voor 195 euro een gitaar incl versterker en standaard
volgens mij bestaat er niet echt een les paul (incl versterker en standaard) voor die prijs...

Ook een squier strat pack hier ;)

J.B.
8 juli 2010, 22:52
Jup, Ibanez.
http://i984.photobucket.com/albums/ae325/JB66/DSC00002.jpg

Mesjoggah
8 juli 2010, 22:54
Daytone stratocaster copy, verkocht dat dan weer wel..

bat
8 juli 2010, 22:59
Mijn eerste electrische gitaar was een Epiphone superstrat met gelijmde hals, Kahler FR achtige en twee humbuckers en een SC. In een soort parelmoer wit. Echt een waanzinnig mooi ding om te zien, paste uitstekend bij mijn wens metal te gaan spelen. Maar ik ontdekte dat metal me toch qua spelen minder lag en dat ik absoluut niks had aan zo'n duikvluchtjengelstengel, dus na anderhalf jaar heb ik 'm ingeruild tegen een Squier Telecaster Silver Series. Ik kreeg er nog hetzelfde voor als wat ik er nieuw voor betaald had ook!

Mikos
8 juli 2010, 23:25
Helaaas, telecaster hier !

aaronstonebeat
8 juli 2010, 23:28
Helaaas, telecaster hier !

Hoezo???

Dat is één van de beste die er gemaakt zijn.

davidof
8 juli 2010, 23:34
Fender squier =]

Morio66
8 juli 2010, 23:38
Sakai Strat met gedraaide hals..... daarna Ibby Roadstar II, met hele mooie hals.... daarna Squier (CV / Standard)... zal wel met USA Fender eindigen....

hezz
8 juli 2010, 23:48
Yes, ook een stratje hier! En ik gebruik 'em nog steeds... in aangepaste staat :D

T'was volgens mij een Amuse die nog best okay was, electronica en hardware was alleen wel ruk. Inmiddels is de electronica, de pups, de hals, de brug en de topkam allemaal vervangen met iets beters. Tuners gaan ook nog wel ooit vervangen worden, maar die zijn nog best okay en blijven goed op stemming. Het blijft ondanks z'n goedkope massa-productie verleden toch één van m'n favoriete players! Maar het is dan ook alleen z'n ziel die nog bestaat, behalve de body is 't eigenlijk gewoon een nieuwe gitaar.

deefke666
8 juli 2010, 23:54
mijn eerste elektrische gitaar was een charvel nr 4 copie van vester....
met een boom van een hals, en een tremolo die op niet veel trok....
stelde niet veel voor maar toch zou ik er echt blij van worden moest ik die terug in huis kunnen hebben :seriousf:

TDZH
9 juli 2010, 00:43
Een SX hierzo, heb ook nog een Schecter 006 maar die vind ik niet zo tof. Gebruikt nog steeds bij voorkeur de Strat. Binnekort een topgitaar kopen van m'n diplomageld, een Gibson SG waarschijnlijk : )

jonesd
9 juli 2010, 01:29
Yep, ook hiero:

Squier silver series japan, tweedehands overgenomen van een maat:

http://i92.photobucket.com/albums/l19/jonasdonvil/strat.jpg

Is nog steeds een heel fijne player.

RS-Rik
9 juli 2010, 08:19
Ik ook, alleereerst een geleende affinity, en toen een gekochte jackson js-1

Rembull1980
9 juli 2010, 08:34
Was begonnen met Epiphone S310
http://www.elderly.com/items/images/30U/30U-9304_front.jpg

Nu 11 jaar later is deze gitaar nog steeds goed en speelt erg lekker.

Van Dattum
9 juli 2010, 08:45
Mijn allerallerallereerste gitaar was zo'n lelijk gedrocht van multiplex met van die grote rechthoekige PU's en schuifschakelaars. Ik was er toen wel erg blij mee...
Daarna mijn eerste serieuze plank: Een transparant donkerblauwe Westone Spectrum MX. Lekker gitaartje!!
Die is opgevolgd door een Fender Strat Plus uit 89 en die heb ik nog steeds (en gaat ook nooit meer weg...).

Remy669
9 juli 2010, 08:46
Ik speel sinds februari op een Squier Affinity Strat uit zo'n pakket:mmmm:

JTB
9 juli 2010, 08:51
Ben ooit begonnen met een Peavey Predator, kan me er weinig van herrinneren, is 15 jaar geleden geweest (ik word oud).

tidalwave_sideburns
9 juli 2010, 08:54
Mijn eerste gitaar was ook een strat, overgenomen van de gitarist van de Skabouters. Een hele verbetering van een Spaanse gitaar met een actie van 2 centimeter. Toendertijd wist ik niets van gitaren, hoe de modellen allemaal heetten en welke gitaren er allemaal waren en was ik eigenlijk meer bezig met spelen. Ik was allang blij dat ik eindelijk een electrische gitaar had. Ik heb hem later zilver gespoten met een smurfblauwe pickguard. Van een afstandje zag je niet dat die gitaar echt helemaal afgeleefd was, maar als je wat dichterbij kwam.... enfin, veel uren gemaakt op dat ding.

Fender75
9 juli 2010, 09:10
Een zwarte Fender Squier, made in Japan, met HSS configuratie en Floyd Rose. Fijne gitaar, maar ik had er toen nog weinig verstand van, en heb hem voor veel te weinig verkocht...

wietse
9 juli 2010, 09:18
yep een heuse the animal strat, prima gitaartje trouwens, heb hem later weer verkocht voor meer geld dan ik er voor had gegeven, gekocht voor 120 gulden (nieuw) en verkocht voor 75 euro.

Puerco
9 juli 2010, 09:22
Ik ging ook voor een squier als eerste elektrische, vrouw meegenomen om er één uit te zoeken, zegt ze:"wat moet je nou met zo een neppe, koop toch gewoon een echte"......:crazyhappy:
Nou is een squier natuurlijk geen "neppe" maar weet zij veel :soinnocent:
Een Fender strat is het geworden dus, de cp60's in sonic blue.
Ik heb ze beiden nog (de vrouw en de gitaar) en doe ze ook nooit meer weg!:lovelove:!:lovelove:!

Woml
9 juli 2010, 09:27
Ik heb eerst een hele tijd zitten modderen op de ouwe Höfner van mijn vader, die hij al in geen tien jaar had aangeraakt.
Maar mijn eigen eerste gitaar was inderdaad een strat-kloon. Een Marlin Sidewinder, waarvan ik nog steeds baal als een stekker dat hij is gejat :(

D-string
9 juli 2010, 09:27
Ik ben begonnen met een overgekocht starterssetje van Yamaha. Zelf heb ik bewust voor een strat met HSS gekozen. Ik dacht vooraf dat ik veel op de H in de brug zou spelen, maar nu speel ik meestal op de twee Singles. Dit lijkt me dan ook een goede stap om erachter te komen wat ik uiteindelijk wil spelen.

Dick Wolkendeck
9 juli 2010, 09:28
Mijn eerste elektrische is een 1981 Hondo II stratkopie met multiplex body. De gitaar op zich klonk best goed, andere pups erin en het was net echt.

B0UDEWIJN
9 juli 2010, 09:36
Hier ook, begonnen op een Stagg strat.

jasses
9 juli 2010, 09:50
Begonnen met een yamaha superstrat. Heeft veel wat ik nu echt niet meer wil in een gitaar (floyd rose-achtige trem, HSH-configuratie en die vorm!).
Maar al bij al een uiterst degelijke gitaar, en nog steeds in mijn bezit omdat ik er toch niks meer voor krijg sinds ze een deftige trip naar het asfalt maakte.

deftone82
9 juli 2010, 09:53
yup, ik ook!

Een geleende squier...de eerste gitaar die ik daarna kocht was ook fender mex. strat!

fastfolkert
9 juli 2010, 09:57
eind jaren 70 begonnen op een Harimu LP kopie in volledig esdoorn.. Groffe frets, brede bindingen en hele foute gouden hardware....Tweedehands gekocht ergens en in 1981 verkocht aan een lokale gospel-band :cooler:
Toen een 1981 Ibanez Artist AR100CS gekocht (nieuw) en dat is nog steeds mijn main gitaar. Speelt prima, snelle, platte hals en lekker geluid.
Nooit een strat gehad, dus....

nickofzo
9 juli 2010, 10:49
stratocaster van de kijkshop.. die hangt nu ondersteboven aan mijn plafond

zat nog een haak in namelijk.. dus ook maar haak ipv strapbutton gedaan.. ding klonk nergens meer naar..

ik zal kijken of ik een nieuwe foto kan maken ervan.. telkens komen er namelijk weer nieuwe stickers overheen;p
der zit zon 5 jaar aan stickers op dat ding

Daan_B
9 juli 2010, 10:59
Een richwood strat:makeup:

niekrhcpniek
9 juli 2010, 11:06
stratje van de blokker :seriousf:
toen vond ik hem goed genoeg

guitargeek3
9 juli 2010, 12:07
Strat van de Wehkamp, merk: Amuse.
Gitaar is nu bekleed met zwart pluche, traanplaat slagplaat en 12 snaren ipv 6.
Hij luisterd tegenwoordig naar de naam: Fluffy 12.

Orbis
9 juli 2010, 12:07
Squier Affinity starterset hierzo. Ik heb 'm twee dagen geleden nog eens uit het vet gehaald voor een absurde noise-sessie met een vriend, waar mijn tremolo-loze Tele minder volstond. In het noisegeweld viel het geluid van de Strat nog wel mee (niet zo gek ook, met zo'n verkracht signaal), maar toen ik even clean speelde was alles van heimwee toch weer weg. Lelijk, dun en neuzig geluid.

Willi@m
9 juli 2010, 13:15
Begonnen met een Ibanez starterspakket van Feedback. Vrij snel de deur uitgedaan voor een Squier Stratje. Nu wederom een Strat aan de muur hangen. Denk dat er nooit iets anders meer gaan komen dan een Tele misschien :mmmm:

Mr Orange
9 juli 2010, 13:20
ooit beginnen met een onbekend merk rode strat.:ok:
half jaar gehad en die na jaar ingeruild voor jackson prof.japanse serie.:blast:

nickofzo
9 juli 2010, 13:21
Strat van de Wehkamp, merk: Amuse.
Gitaar is nu bekleed met zwart pluche, traanplaat slagplaat en 12 snaren ipv 6.
Hij luisterd tegenwoordig naar de naam: Fluffy 12.

ja Amuse was t ja.. en als je de headstock tegen het licht houd.. op de juiste manier kan je "prince" lezen.. kwam ik ooit per toeval achter

Harry
9 juli 2010, 13:26
mijn eerste elektrische was een Arirang, die ik verkoos omdat het de goedkoopste was in de lokale muziekwinkel. Er was geen internet om reviews te lezen, en de Music Maker kende ik niet, dus ben simpelweg op de prijs afgegaan. Mijn 2e elektrische was een japanse Squire uit 1986.
Heb ze allebei nog!

Demonturtle
9 juli 2010, 13:28
Zeven jaar geleden ben ik ook op een Stagg strat begonnen. Beste aankoop ooit. Ik heb zo'n afkeer van het ding gekregen dat ik maar beginnen bassen ben, wat mij tot nu toe meer dan behoorlijk lukt en bevalt.

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat na het oppakken van de 69 Gibson Les Paul custom van de gitarist van mijn band, het toch begint te kriebelen om een degelijke gitaar aan te schaffen.

TimoSomers
9 juli 2010, 13:31
Een van m'n eerste gitaren was een strat uit 63 :soinnocent:.

Maar m'n eerste echte eigen gitaar was een Ibanez K7.

Stratman70
9 juli 2010, 13:49
Begonnen op een avora LP. Toch wel spijtig dat ik die weg heb gedaan.
Daarna een Koreaanse bc rich en als je die goed met vaseline inbrengt voeltie als een strat.
Avora... een maatje van mij had een Avora basgitaar, die zo'n verschrikkelijk kromme hals had! Hij heeft er veel op geoefend en is daarna nederlands kampioen boogschieten geworden.

Ik had toen een 'echte' Morris Strat imitatie! Helaas ergens halverwege de jaren 90 overleden door teveel autopsieverrichtingen. Eeuwig zonde. dat was echt een puik gitaartje zo met van die blikken fretjes enzo.

pietvanbuiten
9 juli 2010, 16:08
ik ben begonnen met een gibson sg, gekocht van de gitarist die ik ging vervangen in de
eerste band.
Verdiend met een krantenwijk.
ja, zo ging dat veertig jaar geleden.....
Ben nog steeds bezig in de scene o.a. met mijn dochter en schoonzoon
nu met een gibson les paul custom en enkele fender strats.......

Tupelo
9 juli 2010, 16:13
Een lelijke blauwe The Animal Stratocaster ja.
In eerste instantie alleen gekocht om aan de muur te hangen.
Ik was zo rijk toen ik 18 was.
Uitwonende studiefinanciering, bijna voltijdbaan in de horeca, later de plantage erbij.
Leek Orpheo wel.
Was nog net zo eigenwijs ook.
Combinatie lage lasten zijn de grondslag geweest voor al mijn gear.
Daarna is alles verkocht.
Weer aangekocht.
Weer verkocht etc.
En nu ben ik stabiel.
Wat ik heb is maatwerk en past bij mij en mijn financiële plaatje versus muzikant. :)

interessander
9 juli 2010, 16:21
Begonnen met een Hyundai Strat met een Vector versterkertje, ik heb de strat nog, maar in onderdelen. Tweede gitaar was een Ibanez RG 550, dat was een enorme verbetering en die beschouw ik eigenlijk ook meer als echte "eerste gitaar"

titzenpitzer
9 juli 2010, 16:42
Schuldig! Een gitzwart "gothic"-model van Stagg..

Shibby
9 juli 2010, 17:57
Ibanez GAX70, ik wilde hem eigenlijk in het zwart, maar die hadden ze niet meer... Toen maar gegaan voor metallic blauw.

lindstrom
9 juli 2010, 18:10
The Animal van de Whekamp incl het bijhorende versterkertje, riem en kabel..

humbucker
9 juli 2010, 18:31
Squier stratje hier!

Volgende gitaar was een USA RI, een hele verbetering :)

speedmusic
9 juli 2010, 18:50
Not guilty mijn eerste was een Telecaster waarvan ik het merk niet meer weet, daarna nooit meer een Tele gehad tot vorig jaar de Joe Strummer. Maar in de komende tijd gaan er weer een aantal tele's komen waaronder een la cabronita inspired model vandaar dat de Joe op de kick lijst staat.

st.robot
9 juli 2010, 18:51
check! ik weet tot heden nog steeds niet wat voor 1 het was. gewoon strat-kopie. zwart gelak met zwarte slagplaat en op de headstock stond mustang

héél veel spijt dat ik ze weg heb gedaan

Thyrif
9 juli 2010, 20:00
Mijn eerste was een Ibanez SA, en die heb ik nogsteeds! (speel er alleen bijna nooit meer op, beetje uitleen-ding geworden ook)

Chocola
9 juli 2010, 20:19
Vulcano Stratocaster met MEGA! Amp :D.

geert1976
9 juli 2010, 20:25
Vulcano Stratocaster met MEGA! Amp :D.

van je buurman? (sorry inkoppertje)

Chocola
9 juli 2010, 20:34
van je buurman? (sorry inkoppertje)

Het heeft wel indruk op je achtergelaten hé Geert :D. Mijn buurman verkoopt alleen échte Fenders (uit de Squierfabriek :soinnocent::sssh:), geen fucking Vulcano :D.

Hij kwam bij de Blokker vandaan als startercrap. Blijft niet gestemd, klinkt als kut, ruikt naar kut, smaakt naar kut, speelt als kut.

Hij ligt hier zielig naast mij, helemaal kapot, alles uit elkaar, geschuurd en wel om ooit... als ik het nodig vind hem kanariegeel te spuiten met zwarte hardware. Alle onderdelen heb ik al maar het lakken e.d. ben ik nog niet zo goed in :sssh:.

:grouphug:

geert1976
9 juli 2010, 20:41
Het heeft wel indruk op je achtergelaten hé Geert :D. Mijn buurman verkoopt alleen échte Fenders (uit de Squierfabriek :soinnocent::sssh:), geen fucking Vulcano :D.

Hij kwam bij de Blokker vandaan als startercrap. Blijft niet gestemd, klinkt als kut, ruikt naar kut, smaakt naar kut, speelt als kut.

Hij ligt hier zielig naast mij, helemaal kapot, alles uit elkaar, geschuurd en wel om ooit... als ik het nodig vind hem kanariegeel te spuiten met zwarte hardware. Alle onderdelen heb ik al maar het lakken e.d. ben ik nog niet zo goed in :sssh:.

:grouphug:

smaakt naar kut:???: leg dat is uit:???:

bagheera
9 juli 2010, 20:43
mijn eerste electrische gitaar
strat copie zwarte body witte slagplaat voor 99 EUR 2de hands
Een aria pro II
zo ziet ze der nu uit :cooler:
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_0113.jpg

met John surh pickups
maar je blijft horen dat het een cheapy is hoor

Chocola
9 juli 2010, 20:44
smaakt naar kut:???: leg dat is uit:???:

Ik was haar aan het schuren, en die verf die loskomt smaakt echt heel erg vies :(.

Misschien maar niet meer met haar schuren :D.

Chocola
9 juli 2010, 20:44
mijn eerste electrische gitaar
strat copie zwarte body witte slagplaat voor 99 EUR 2de hands
Een aria pro II
zo ziet ze der nu uit :cooler:
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_0113.jpg

met John surh pickups
maar je blijft horen dat het een cheapy is hoor

Ik vind hem eigenlijk best wel nice eruit zien !

bagheera
9 juli 2010, 20:47
Ik vind hem eigenlijk best wel nice eruit zien !

ja hoor ik ook :) hij zou alleen nog wat beter mogen klinken
misschien maak ik em ooit is na t'is te zeggen goeie basis
daarmee bedoel ik goede body en goede hals goede trem je weet wel the works

Chocola
9 juli 2010, 20:50
ja hoor ik ook :) hij zou alleen nog wat beter mogen klinken
misschien maak ik em ooit is na t'is te zeggen goeie basis
daarmee bedoel ik goede body en goede hals goede trem je weet wel the works

Ja inderdaad. Goede elementen heb je al, slagplaat ook. Dus denk dat een body + neck kopen dan nog vetst is, dan gaat het geheid een van je favogitaren worden. Althans, dat zou het wel bij mij doen denk ik.

kevin-tuenter
9 juli 2010, 20:52
stagg huppelepup stratocaster... klinkt voor geen meter en is alleen leuk om de buurman mee in de nek te slaan en nu een harley benton.... ook zelfde kwaliteit en de bijzondere eigenschap om na 10 min spele weer vals te zijn.... maar ik ben nu op zoek naar iets anders.:punk:
btw mijn bass is een squier P-bass dus eigenlijk de grote 4 snarige broer van de strat. love that thing:punk:

DGB
9 juli 2010, 21:46
begon akoestish maar me eerst elctrische gitaar is een lespaul en me strat moet nog steets kommen hoop binne nu en 6 maanden :strat:

Jules Vermeij
9 juli 2010, 21:47
k Heb een Squier Strat, maar kun je dat een kopie noemen? ;)

daghengst
9 juli 2010, 23:24
Een Hohner ST Professional. Tweedehands gekocht van een student in Eindhoven, speelde zeer fijn maar toch alweer ingeruild tegen een D.Lewis LP. Af en toe denk ik nog wel eens aan haar, mijn eerste vriendinnetje...

Liquid_Metal
9 juli 2010, 23:37
Een zwaar gesuperstratte squier: scaloped neck, DiMarzio Super Distortion in de brug (als enige pickup) met coilsplit functie.
Jaren nadat ik mijn eerste bewust gekozen gitaar ging kopen (een fender highway one) kwam ik erachter dat de oude een superstrat was, met scaloped neck. Ik kocht de Fender omdat ik in de veronderstelling was altijd op een Strat gespeeld te hebben en het eindelijk tijd voor een echte werd. Was een erg grappige gewaarwording.

Inmiddels ben ik weer een beetje terug bij de superstrats.

Oshiri
10 juli 2010, 08:27
Mijn eerste is een Ibanez SA serie. Speelde fijn in de winkel en zag er ook nog eens goed uit. Speel er nu iets van 3 maanden op.
http://www.harmoniusz.pl/sklep/images/sa260fm_tlb_1.jpg

G.G.
10 juli 2010, 08:33
Mijn eerste strat-achtige was de actieve, super snelle Yamaha RGX 612A. Dat was echt een heerlijke superstrat.

tostiapparaat
10 juli 2010, 09:54
Macwilliams lief aangekeken? Of zelf gedaan (Jimi Hendrix act) / ongelukje / ... ? :blast:


zelf gedaan, ik moest afreageren toen ik door had dat het best wel een kutding was,

je eerste gitaar vind je altijd helemaal geweldig, totdat je een betere hebt

UnDefined
10 juli 2010, 10:17
Mijn eerste is een Ibanez SA serie. Speelde fijn in de winkel en zag er ook nog eens goed uit. Speel er nu iets van 3 maanden op.
http://www.harmoniusz.pl/sklep/images/sa260fm_tlb_1.jpg

Hooh, ik vind het jammer dat je die bodies niet kan kopen met 2 humbucker routings...

Ik begon met een Cort Stratocaster:
http://img24.imageshack.us/img24/480/ss8525941024x768.th.jpg (http://img24.imageshack.us/i/ss8525941024x768.jpg/)

Nog altijd een zeer goede gitaar... (voor z'n geld dan toch)

SEAL
10 juli 2010, 11:54
ik dus ook,

een squier stratje. Inmiddels zit dat onder de stickers, en heeft 'ie twee splittable humbucker. tweede en derde zijn ook strats, maar vooral omdat die voor 22.50 en 0 euro op de rommelmarkt lagen.

http://94.100.122.249/708750001-708800000/708789101-708789200/708789101_5_tHfY.jpeg

toen had ie nog maar een humbucker, en geen splittable shit. maar wat de stickers betreft, die zijn nog steeds hetzelfde

Venlonaer
10 juli 2010, 13:18
Jack & Danny strat..(was ooit zwart maar dat heeft niet lang geduurd)

Speelde nja slecht...hij ligt nu uit elkaar te wachten totat hij weer overgespoten wordt.

http://img20.imageshack.us/img20/2340/s0175.jpg (http://img20.imageshack.us/i/s0175.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Plant
10 juli 2010, 21:57
mijn eerste electrische gitaar
strat copie zwarte body witte slagplaat voor 99 EUR 2de hands
Een aria pro II
zo ziet ze der nu uit :cooler:
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_0113.jpg

met John surh pickups
maar je blijft horen dat het een cheapy is hoor

Potdorie, die groene slagplaat is wel erg mooi in combinatie met die zwarte body :cheerup: Die moet ik onthouden.

Basileia
11 juli 2010, 04:18
Yup, een squier in sunburst. Getest tegen een instapmodel Ibanez RG, die eigenlijk veel lekkerder speelde, maar ja, ik was 13, en ik wilde een "echte" elektrische gitaar.

Na een jaar of 3 een middenklasse Ibanez S gekocht, en die squier tot experimenteerhout gepromoveerd. Ondertussen kaalgeschrapt (keiharde poly laklaag), in de blanke meubellak gezet, SD Blackout in de halspositie gehangen, Fender brug en schaller tuners erop gezet en metal mee gespeeld. Laatste toevoeging is een setje piezo zadels, en sinds die erop zitten is het om eerlijk te zijn weer m'n lievelingsgitaar...

vulvasonic
11 juli 2010, 11:47
Mijn eerste was een Maya SG. Mijn tweede (een jaartje later) was een hardtail Fender Stratocaster (Dan Smith) in Sienna Sunburst. Staat nu hier naast me.

joskedentweede
11 juli 2010, 11:57
Ik ben begonnen op een zwarte Squier Strat, jammer genoeg doet die het niet meer.. Ik heb al een paar keer er aan willen beginnen om te repareren, maar zo goed was ze nu ook weer niet, ik hang ze later wel aan de muur als herinnering.

LesPaul1612
11 juli 2010, 12:00
Nee, ben begonnen op een oude akoestische van mijn moeder.
Daarna al vrij snel een mooie Les Paul gekocht.

Van stratjes moet ik weinig hebben:lp:....

Jasper.
11 juli 2010, 12:24
Ik heb eerst een richwood strat gehuurd, na 4 of 5 maanden wist ik wel zeker dat ik hiermee door zou gaan en heb ik een ibanez RG320 gekocht. 1 of 2 maanden later een VOX valvetronix combo'tje en de richwood met marshall MG kon weer terug.

Mikos
11 juli 2010, 17:14
Hoezo???

Dat is één van de beste die er gemaakt zijn.

Het was meer omdat 't hier ging om wie er op een strat kopie begon dat ik Helaas zei, omdat ik dat dus niet gedaan heb.
En dat is inderdaad een geweldige gitaar!

YannickH
11 juli 2010, 19:00
ik ben begonnen met een oude knalrode superstrat van het merk maison.
echt een rotplank!
ik heb de gitaar nietmeer maar weet misschien iemand iets meer over het merk maison?

Rooker
11 juli 2010, 23:50
ik ben begonnen qua electrisch opeen een of andere super gare Ibanez strat met 2 humbuckers due ik me in de maag heb laten splitsen door een of andere oplichter. Later heb ik zomaar een tele (squier) gekocht. Gewoon een zwart witte uit china ( goedkoopste die er is), wat een bocht ding ook. Deze twee hebben bijna mijn droom om een degelijke giteerist te worden verziekt omdat ik dacht "hier ga ik nooit geluid uit krijgen". Toen kocht ik een Fender Mex Splatterd strad. Deze speelde aardig maar is door de winkelier echt (besef ik nu) ruk afgesteld. Heb er door de zelfde gitaarboer nog SCN's in laten zetten maar de gitaar klinkt nogsteeds ruk.
Nu heb ik inmiddels een paar jaar geleden een Fender USA Hot Rod deluxe '57 aangeschgaft bij Kees Dee. Deze gitaar heeft mijn lol in gitaar spelen weer helemaal terug gebracht. Ik bespeel deze gitaar elke minuut dat ik maar kan. En heb veel progressie geboekt in mijn spel sinds ik haar heb!!!!!
Ik kan de beginnende gitarist op dit forum dus niet vaak genoeg waarschuwen....................
Koop niet zomaar een gitaar. Ga in meerdere winkels op zo veel mogelijk verschillende gitaren spelen. Let daarbij op de helderheid van de klank op elke Fret en of de hals goed in je hand ligt ( dat je overal goed bij kunt). Want geloof me het ligt in 99% van de gevallen niet aan jou. Als je de goede gitaar vooir je hebt, verbeterd hij instand al je spel..............
Voor mij,,,,,,,,, Leve de Hot Rod '57

joost104
12 juli 2010, 09:59
...een heuse the animal strat...

Daar ben ik ook mee begonnen... ik moet hem nog ergens hebben ;)

beruk
12 juli 2010, 10:04
Ja... Ooit eens een japanse squier te leen gehad, een rh model waar ik de snaren van om heb gedraaid. Vanaf die tijd ben ik een strat liefhebber, maar dan wel lh.
Wel eerst een Epiphone emperor II gehad, maar uiteindelijk gekozen voor een zwarte MiM strat:rockon:

Juuleman
12 juli 2010, 18:12
Mijn eerste gitaar was een Yamaha EG012.

Hier ben ik heel tevreden over.

(Heb inmiddels ook een Ibanez ICT700 ;))

Kars-
12 juli 2010, 18:17
Begonnen met een Fender Starcaster (voor volgens mij 90 euro...)
wat een poep gitaar

Luctor
12 juli 2010, 18:20
Ik ben ooit begonnen op een witte Fender Squier Stratocaster. maar kon er helemaal niks mee behalve stemmen, scheuren en janken. Heb hem tweedehands gekocht voor destijds fl.325,00 en jaren later verkocht voor fl. 500,00 bij een inruilactie. Heb toen een Epiphone Howard Roberts gekocht. Ik wist toen al welke kant ik op zou gaan.

Zjef
12 juli 2010, 18:32
Akoestisch begonnen en dan in mijn 16e levensjaar een Fender Telecaster (Highway One) gekocht.

http://www.tamsta.lt/images/269706.jpg

Nog steeds mijn elektrische 'main axe' trouwens, ook al zijn er behoorlijk wat gitaren bijgekomen.

laurensmusic
12 juli 2010, 22:52
Ik begon op een spaanse gitaar die was gekocht bij de marskramer:rockon:. serieus, t ding kostte 35 gulden, klonk nergens naar, 2 jaar op gespeeld XD. mn eerste electrische was een behringer, zo'n mislukt stratje.. heeft t ook maar een half jaar overleeft. Had jarenlang (jaar of 4 XD) een trauma aan strats maar bij steffsen toch overstag gegaan.. heb m nu 2 dagen, en ik kan m niet meer loslaten. absoluut een aanrader!!

heej mzzl

laurens

Tankman
12 juli 2010, 23:01
Ik ben begonnen en heb de eerste 2 jaar gespeeld op een Spaanse gitaar, maar mijn eerste electrische gitaar was een Peavey Raptor Special uit een Peavey starterset. Een misvormde stratcopy, maar toch tot vandaag een van mijn lekkerst spelende (doch slechtst klinkende) gitaren. De versterker uit het pakket was een Rage 158 die nogsteeds trouw dienst doet als thuisversterker.

Mr.Bluesbreaker
12 juli 2010, 23:06
Hier ook op een stratkopie begonnen, een Samick strat met een humbucker in de brug.
Best een redelijke startersgitaar als je het vergelijkt wat je nu van Stagg, Squier Affinity etc ziet. Heel lang met plezier op gespeeld, maar het verschil tussen een goede middenklasser was natuurlijk enorm. Daarna overgeschakeld naar de koreaanse Satriani signature van Ibanez.

Bram+
13 juli 2010, 08:25
Elektrisch ben ik begonnen op een Squier Stratocaster. Ik was toen 11 en had ook nog les op de muziekschool en zo. M'n tweede elektrische gitaar en eerste zelf betaalde gitaar was een Fender Telecaster. Die laatste is inmiddels ook een paar jaar de deur uit. How things change :D

Stiekem wil ik weer een 'Tele' terug, maar wel iets bijzonders.

Hiro
13 juli 2010, 08:39
Ik heb eerst zon Ibanez GX setje van een mat van me geleend om te kijken of t iets voor mij was, maar die vorm vond ik verschrikkelijk.
Ben altijd al meer ene les paul mens geweest, maar omdat ik werkeloos was toen moest ik een heel goekoop setje hebben.
Die heb ik toen gevonden op ebay zon bakers set uit duitsland.
Wat een bagger was dat zeg, verschrikkelijk in elkaar gezet, vreselijk slecht geluid en de versterker wou ik al helemaal niet over beginnen.
Maar ja goedkoop is duurkoop.
Nu weet ik wel beter ;)

snaarplukker
13 juli 2010, 13:45
Je kon beter vragen "wie niet". Had zeker 12 pagina's bespaard.;)

Jan Buurman
13 juli 2010, 14:57
Ik ben begonnen omdat ik van iemand een semi akoestische Egmond kreeg. Mijn vader heeft hem toen "bespeelbaar" :roll: gemaakt. Na wat oefenen op het blues-schema en House of the Rising Sun heb ik (na flink wat baantjes) een Ibanez SG gekocht. Dit moet rond 1980 geweest zijn.
Maar mijn grote droom was een Fender Stratocaster. Veel van mijn idolen speelden op een strat. Dus weer hard werken en sparen. En uiteindelijk had ik hem... een hoogblonde Fender Stratocaster!!!! :strat:
Maar in de loop der tijd kwam ik er steeds meer achter dat ik stiekum de SG toch vaker pakte.
Ik bleek geen strat-man te zijn.... Vanaf dat moment eigenlijk alleen Gibson/Gibson-achtige gitaren gehad.
Ongeveer 25 jaar later (twee jaar geleden) had ik een gigje met een gelegenheidsbandje in Engeland en had geen zin om al mijn spullen voor een paar nummers mee te sjouwen. Het bleek dat ik daar op andermans spullen mocht spelen. Het betrof een Stratocaster... Ik dacht: een beetje gitarist moet overal op kunnen spelen dus laten we dat maar doen.
Dat viel tegen!!!! Ik heb absoluut géén lekker gig gespeeld. Ik kan blijkbaar echt niet over weg met een strat.... hij ligt mij gewoon niet.

.

Nielsje
13 juli 2010, 14:59
Ik ben op zoiets begonnen:

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/105828/3/Squier-SP10-Strat-Pack-Sunburst.jpg

De amp is, gelukkig, long gone. De gitaar is nog steeds in mijn bezit, en van een niet onaardig stukje hout gemaakt. Heeft ooit een fikse upgrade gehad, foto's/ verslag wel ergens op dit forum.

Snoberizer
13 juli 2010, 18:01
Een Superstrat ja, de Jackson JS-1 waarmee ik nog altijd speel, terwijl ik spaar voor een kick-assgitaar!

Geen slecht gitaartje om mee te beginnen trouwens.

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/3/7/0/270370.jpg

arcane
13 juli 2010, 18:23
Ik ben niet begonnen met een strat. Destijds (ca. 1995) was ik alleen maar into metal, en wilde ook alleen maar metal spelen. Heb dus eigenlijk altijd met humbucker gitaren gespeeld. Pas 2 jaar geleden heb ik een tele aangeschaft en heb bij mijn sg de hums vervangen door p90's. en sinds vrijdag heb ik mijn 9e gitaar erbij, en dat is nu eindelijk wel een strat, weliswaar van van London City, maar het is een strat (waar ik heel erg blij mee ben).

Jan Buurman
13 juli 2010, 18:40
Naar aanleiding van mijn verhaaltje (zie hieronder) over mijn strat ben ik eens in de foto boeken gedoken. Wel lachen om die foto's uit de jaren '80 weer eens te zien!! Maar goed, mijn strat... kan iemand aan de hand van deze twee foto's iets achterhalen over mijn Fender? Ik heb hem midden '80 tweede hands gekocht. Zegt de headstock iets? Of die neckplate? Het viel mij op dat die niet rechthoekig is.... of hebben alle strats dat :chicken: ?
(Sorry voor de wazige pics, foto van foto)

http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/strat003.jpg

http://i89.photobucket.com/albums/k202/JanBuurman/strat006.jpg


Ik ben begonnen omdat ik van iemand een semi akoestische Egmond kreeg. Mijn vader heeft hem toen "bespeelbaar" :roll: gemaakt. Na wat oefenen op het blues-schema en House of the Rising Sun heb ik (na flink wat baantjes) een Ibanez SG gekocht. Dit moet rond 1980 geweest zijn.
Maar mijn grote droom was een Fender Stratocaster. Veel van mijn idolen speelden op een strat. Dus weer hard werken en sparen. En uiteindelijk had ik hem... een hoogblonde Fender Stratocaster!!!! :strat:
Maar in de loop der tijd kwam ik er steeds meer achter dat ik stiekum de SG toch vaker pakte.
Ik bleek geen strat-man te zijn.... Vanaf dat moment eigenlijk alleen Gibson/Gibson-achtige gitaren gehad.
Ongeveer 25 jaar later (twee jaar geleden) had ik een gigje met een gelegenheidsbandje in Engeland en had geen zin om al mijn spullen voor een paar nummers mee te sjouwen. Het bleek dat ik daar op andermans spullen mocht spelen. Het betrof een Stratocaster... Ik dacht: een beetje gitarist moet overal op kunnen spelen dus laten we dat maar doen.
Dat viel tegen!!!! Ik heb absoluut géén lekker gig gespeeld. Ik kan blijkbaar echt niet over weg met een strat.... hij ligt mij gewoon niet.

.

Spades
13 juli 2010, 22:37
Na heel vaak het volgende te lezen op onder andere dit forum:
Ik heb vorig jaar mijn eerste elektrische gitaar gekocht maar eigenlijk is het een flut ding omdat hij maar 100 euro was.

Heb ik besloten dat ik die weg niet ging volgen en heb ik gelijk een Gibson Les Paul Studio aangeschaft. Wat een onwijs apparaat zeg! Heb wel op een Fender Stratocaster en een Telecaster gespeeld maar ik vond vooral de Strat he-le-maal niks. Kreeg er geen fatsoenlijk geluid uit en voelde niet lekker. Telecaster gaat er in de toekomst zeker komen maar ik ben voorlopig mijn LP Studio nog niet zat haha.

aaronstonebeat
14 juli 2010, 01:17
Naar aanleiding van mijn verhaaltje (zie hieronder) over mijn strat ben ik eens in de foto boeken gedoken. Wel lachen om die foto's uit de jaren '80 weer eens te zien!! Maar goed, mijn strat... kan iemand aan de hand van deze twee foto's iets achterhalen over mijn Fender? Ik heb hem midden '80 tweede hands gekocht. Zegt de headstock iets? Of die neckplate? Het viel mij op dat die niet rechthoekig is.... of hebben alle strats dat :chicken: ?


De beroemde/beruchte driepuntsbevestiging! Is een tijdje door Fender gemaakt en je kon met die ene voorste bout de hoek van de hals veranderen. Sommigen schijnen het niets gevonden te hebben omdat de hals naar verluidt niet heel goed vast zat. Ik heb er zelf nooit op gespeeld, dus kan het niet echt beoordelen. Dat systeem hebben ze niet zo gek lang gevoerd, dacht ik. Zou aan de hand daarvan al redelijk te dateren moeten zijn.

Steffjuh
14 juli 2010, 09:40
Dit was het pakketje waar ik mee begonnen ben:

http://www.themusicroom-online.co.uk/images/aria-stg-electric-guitar-package.jpg

Ondertussen heb ik de 10 watt amp omgebouwd tot een "portable" amp werken op een "scooter" accu.

De gitaar heeft ook modificaties gehad, Tremolo vervangen voor Floyd Rose, de 3 cheap ass single coils vervangen voor 1 EMG 85 element bij de brug, Slagplaat zelf een nieuwe voor gemaakt van plexiglas, Output vervangen voor een iets "betere", verder geheel opgeschuurd en is er een mooie grijze laag verf overheen gegaan.

Jan Buurman
14 juli 2010, 12:35
De beroemde/beruchte driepuntsbevestiging! Is een tijdje door Fender gemaakt en je kon met die ene voorste bout de hoek van de hals veranderen. Sommigen schijnen het niets gevonden te hebben omdat de hals naar verluidt niet heel goed vast zat. Ik heb er zelf nooit op gespeeld, dus kan het niet echt beoordelen. Dat systeem hebben ze niet zo gek lang gevoerd, dacht ik. Zou aan de hand daarvan al redelijk te dateren moeten zijn.

ThanX, ben meteen gaan google-en. Het blijkt een late '71-er te zijn.

De 'late'1971 Stratocaster
De vierpuntsbevestiging van de hals werdt vervangen door een driepuntsbevestiging (met het 'F-je'). De tremolo, tot nu toe uitgevoerd in tweedelig staal, werdt vervangen door een geharde eendelige unit. De brugzadels verloren hun 'Fender Patent Pend' stempel. Een tweede 'snarenboom' werdt op de kop geplaats, ditmaal om ook de G en de D-snaar in bedwang te houden. De afstelling van de halspen werdt verplaatst van de bodyzijde naar de kop van de gitaar: de zgn. 'Bullet' (kogel).

Jan Buurman
14 juli 2010, 12:40
Had ik hem nog maar.... KLIK (http://cgi.ebay.nl/Fender-Stratocaster-1971-72-Natural-HC-EC-/140372095290?cmd=ViewItem&pt=Gitarren&hash=item20aed4313a) :roll::roll:

aaronstonebeat
14 juli 2010, 12:46
Had ik hem nog maar.... KLIK (http://cgi.ebay.nl/Fender-Stratocaster-1971-72-Natural-HC-EC-/140372095290?cmd=ViewItem&pt=Gitarren&hash=item20aed4313a) :roll::roll:

Holy shit :crazyhappy:

Zatar
14 juli 2010, 12:54
Niet met een strat, maar met een tele... USA deluxe... 850€ incl koffer splinternieuw in keymusic te sint niklaas (kerel kwam binnen na me, kocht een tele met koffer -> komt na een half uur terug binnen "kan ik me nog bedenken? Ik wil die Gretsch!" 'Sorry maar eens de winkel verlaten mogen wij die niet meer terugnemen aan volle prijs' "Oke goed, maar ik wil sowieso de Gretsch anders beklaag ik het me nog" ... komt de verkoper terug naar mij "er is net een special op maat voor jou binnengekomen")

Robtuner
14 juli 2010, 13:02
http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/109865/Kirk-Hammett-Limited-Edition-Signature-Guitar-Pack-Black.jpg

Daar ben ik mee begonnen, maar ga vanmiddag in de stad is even kijken naar een waardige vervanger.

Jan Buurman
14 juli 2010, 13:23
De beroemde/beruchte driepuntsbevestiging! Is een tijdje door Fender gemaakt en je kon met die ene voorste bout de hoek van de hals veranderen. Sommigen schijnen het niets gevonden te hebben omdat de hals naar verluidt niet heel goed vast zat. Ik heb er zelf nooit op gespeeld, dus kan het niet echt beoordelen. Dat systeem hebben ze niet zo gek lang gevoerd, dacht ik. Zou aan de hand daarvan al redelijk te dateren moeten zijn.

Je hebt helemaal gelijk! Onderaan deze Ebay advertentie (http://cgi.ebay.nl/Fender-Stratocaster-1971-72-Natural-HC-EC-/140372095290?cmd=ViewItem&pt=Gitarren&hash=item20aed4313a) zie je foto's van het systeem als het uit elkaar gehaald is..

Nooit geweten. Toen bestond internet niet om het op/uit te zoeken....

LesPaul1612
14 juli 2010, 16:56
http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/109865/Kirk-Hammett-Limited-Edition-Signature-Guitar-Pack-Black.jpg

Daar ben ik mee begonnen, maar ga vanmiddag in de stad is even kijken naar een waardige vervanger.

Vind ik zo raar.... Wil je als beginner een elektrische gitaar kopen om vooral Metallica te spelen, wordt je zo'n metal onwaardige strat aangesmeerd.:???:

TDZH
14 juli 2010, 18:21
Vind ik zo raar.... Wil je als beginner een elektrische gitaar kopen om vooral Metallica te spelen, wordt je zo'n metal onwaardige strat aangesmeerd.:???:

Oh dus ik was niet de enigste die dat ff niet snapte?:chicken:

aaronstonebeat
14 juli 2010, 18:32
Ik denk dat dat toch relatief is. Lang, lang geleden in een universum hier ver vandaan was ik helemaal weg van Ritchie Blackmore en zijn Deep Purple die het toch ook allemaal maar uit een gewoon stratje (eerder ook wel eens een ES335) haalde. Nu klonk dat met een ander geluid dan de moderne metal, maar toch. Naar mijn idee zit het voor een groot deel in de versterking.
Ik heb 'n standaard uitgeruste tele en als ik de versterker maar goed instel, kom ik zelfs daarmee een heel eind in de richting

LaszloVersteeg
14 juli 2010, 19:22
Vind ik zo raar.... Wil je als beginner een elektrische gitaar kopen om vooral Metallica te spelen, wordt je zo'n metal onwaardige strat aangesmeerd.:???:

Zeker nog nooit Iron Maiden gezien?:stop:


Wat Kirk Hammet met een strat te maken heeft, dát is mij een raadsel:???:
Maar ik vind de strat wel mooi eruit zien, ik moest het doen met een zwart witte strat

Orbis
14 juli 2010, 19:29
Zeker nog nooit Iron Maiden gezien?:stop:


Wat Kirk Hammet met een strat te maken heeft, dát is mij een raadsel:???:
Maar ik vind de strat wel mooi eruit zien, ik moest het doen met een zwart witte strat

Maar die hebben er toch tenminste humbuckers in gemikt?

De link met Kirk ontgaat mij overigens ook volledig.

Portel
14 juli 2010, 19:49
Ik.
Een Jaysound Stratocaster

LaszloVersteeg
14 juli 2010, 20:04
Maar die hebben er toch tenminste humbuckers in gemikt?

Volgens mij niet hoor. Weet ik niet zeker though.

Midwolda
14 juli 2010, 20:44
Je kon beter vragen "wie niet". Had zeker 12 pagina's bespaard.;)

Ik niet.
Speel nu zo'n 40 jaar gitaar maar had tot een jaar of vier geleden nog nooit een Strat vastgehouden.
Les Paul all the way, baby... maar ik begin nu ook wel de single-coils te waarderen hoor.

geert1976
14 juli 2010, 20:49
Volgens mij niet hoor. Weet ik niet zeker though.

Die hakten een zwembad in de body en mikten er Dimarzio's in hoor:ok:

aaronstonebeat
14 juli 2010, 21:32
Ja, bij Iron Maiden kwam je toch wel humbuckers tegen; en sowieso ook explorers, les pauls ed.
Motörhead, Eddy Clark; ook een strat met een brug-humbucker.

aaronstonebeat
14 juli 2010, 21:57
En hier: Justin Sandercoe geeft een lesje sweep picking op een tele, met een standaard brugelement (http://www.youtube.com/watch?v=M29-VU5WliM&playnext_from=TL&videos=x4Ku7E0-3WY&feature=sub).
Goed, 't is geen metal; maar je kunt een heel eind komen ook met setups die oorspronkelijk voor country en rockabilly waren bedoeld.

lindstrom
14 juli 2010, 21:57
Ik weet het nog heel goed dat ik mijn eerste gitaar (nep strat) kreeg, ik haatte de vorm en looks van een strat maar hee,.. ik had een elektrische gitaar..

LesPaul1612
16 juli 2010, 23:02
Ik denk dat dat toch relatief is. Lang, lang geleden in een universum hier ver vandaan was ik helemaal weg van Ritchie Blackmore en zijn Deep Purple die het toch ook allemaal maar uit een gewoon stratje (eerder ook wel eens een ES335) haalde. Nu klonk dat met een ander geluid dan de moderne metal, maar toch. Naar mijn idee zit het voor een groot deel in de versterking.
Ik heb 'n standaard uitgeruste tele en als ik de versterker maar goed instel, kom ik zelfs daarmee een heel eind in de richting

Waarom leveren ze dan geen dual rectifier bij dat pakketje:blast::blast:

aaronstonebeat
16 juli 2010, 23:31
Waarom leveren ze dan geen dual rectifier bij dat pakketje:blast::blast:

Tja, ik neem aan dat er dan weinig winstmarge overblijft :D

Epiphone Casino For Life
16 juli 2010, 23:45
strat? niks voor mij. mijn gitaar leraar heeft er 1 en ik vind het helemaal niks.
een tele vindt ik dan wel weer goed voelen en klinken.
en een LP ook en die heb ik nu (epi model :sssh:) sinds... gisteren (donderdag)
klinkt geweldig en je kan er alles mee wat in mijn stijl/genre past; classic rock :lp:
ik ben verkocht voor een Les Paul. :hippie: