PDA

View Full Version : Behringer kloons van bekende pedalen



Negative K3 fan
8 juli 2010, 13:25
http://thetoneking.com/wp/behringer-stomp-box-cross-comparison-chart/

Ik zat laatst op Thomann te neuzen en daar stonden opeens schandalig goedkope behringer pedalen die toevallig erg veel weg hebben van de bekende modellen. Zelfs een deluxe memory man kloon (ik zag dat barend daar al wat over had geschreven op diystompboxes). Heeft iemand wat zinnigs te zeggen over deze units?

link naar thoman (http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?gk=gief&bn=BEHRINGER&sw=&oa=pra)

SunnMustang
8 juli 2010, 14:56
Nee, maar ik ben ook heel benieuwd of deze pedalen van enige kwaliteit zijn.
Denk het eigenlijk niet aangezien de prijs. Maar dan ben je maar 30 euries kwijt he :)

Dolf
8 juli 2010, 16:00
Behringer TO800 heb ik paar jaar terug voor nog geen 20 euro gekocht. Zou een TS808 circuit moeten zijn. Heb hem eens ge-A/B't met mijn zelfbouw TS808 en ik hoor weinig (eigenlijk geen) verschil. Het is wel zeker geen exacte kopie want de gain potmeter is 1M ipv 500k, maar daarmee kun je gewoon het TS808 bereik en verder aan. Andere waardes niet bekeken aangezien het smd is op een (meen ik mij te herinneren) meerlagenprint.

Ik heb ook de graphic equaliser. Doet zijn werk goed, maar heb het nergens mee vergeleken dus kan daar niets van zeggen, ik gebruik hem ook nooit.

Er is trouwens al een oud Behringer topic, maar dat is ondertussen gigantisch omlaag gezakt.

Ben vooral beniewd naar ervaringen met de EHX-klonen....

muziekschuur
8 juli 2010, 16:26
Ik heb een reverb en een bas synth pedaal. Beiden zijn qua klank prima. Alleen het aan/uit schakelen is slecht. Als je deze prints zou inbouwen in een eigen doosje met een solide schakelaar denk ik dat je hele fijne pedaaltjes eraan zal hebben.

Ik vind de reverb qua klank erg goed. En de bass synth heb ik vergeleken met de Roland SYB5 en die is bijna hetzelfde. Er zit alleen nog een mengknop op de behringer en addresseert daar het grootse gebrek mee dat gebruikers van de SYB5 hebben (het droge signaal van de bas mixen met het effect van de synth om je bottom end niet kwijt te raken).

Wat ik bruut aan deze pedalen vind is dat je ze kan kopen voor de prijs van een rondje bier in de kroeg. Of de kinderen kunnen pappa een nieuw speeltje geven voor zijn verjaardag. Het is allemaal goed te doen dus. En koop je eens een misser, dan is dat dus geen ramp.

belfrink
8 juli 2010, 16:30
Die Behringer prijzen zijn echt belachelijk laag !

Dirk_Hendrik
8 juli 2010, 17:08
http://thetoneking.com/wp/behringer-stomp-box-cross-comparison-chart/

Ik zat laatst op Thomann te neuzen en daar stonden opeens schandalig goedkope behringer pedalen die toevallig erg veel weg hebben van de bekende modellen. Zelfs een deluxe memory man kloon (ik zag dat barend daar al wat over had geschreven op diystompboxes). Heeft iemand wat zinnigs te zeggen over deze units?

link naar thoman (http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?gk=gief&bn=BEHRINGER&sw=&oa=pra)


De Behringer "DMM" kun je beter zien als een impressie van de Ehx. De verschillen zijn erg groot. Van hun Sansamp GT2 clone, die ik pasgeleden uitgefikt cadeau kreeg, stond ik, na reparatie best te kijken. Erg dicht bij het origineel, die ik dus ook heb.

Metalheart
8 juli 2010, 18:16
Heb zelf een Vintage Tube Monster geprobeerd ooit (2 a 3 weken in oefenhok op verschillende amps) wat een braakproduct.

Andere producten ben ik wel over te spreken (mengpaneeltje voor een habbekrats is bijvoorbeeld ideaal en werkt prima) maar dit klonk nergens naar.
Tubewarmte zat er niet echt in.

Noisegate was een handige feature dacht ik, maar als ie beperkt tot niet werkt kan je beter n losse unit halen.

Echt overtuigd was ik voor het retourneren toen de plastic knopjes eraf kwamen rollen...

http://www.behringer.com/EN/Products/VT999.aspx

Wat wel leuk is van deze cheape pedaaltjes is dat je gauw een aantal fx bij elkaar verzameld hebt, dus voor starters is dit makkelijker als vrogger met BOSS pedalen verzamelen! ;)

Plant
8 juli 2010, 19:24
Behringer TO800 heb ik paar jaar terug voor nog geen 20 euro gekocht. Zou een TS808 circuit moeten zijn. Heb hem eens ge-A/B't met mijn zelfbouw TS808 en ik hoor weinig (eigenlijk geen) verschil. Het is wel zeker geen exacte kopie want de gain potmeter is 1M ipv 500k, maar daarmee kun je gewoon het TS808 bereik en verder aan. Andere waardes niet bekeken aangezien het smd is op een (meen ik mij te herinneren) meerlagenprint.

Tja, kijk maar eens op het zelfbouw forum hoeveel mensen een zelfgebouwde (dus elektronisch gekloonde) tubescreamer hebben. Ook ik. Het schema en de componenten zijn gemeengoed, dus iedereen kan ze bouwen. Ook Behringer. En die zullen hetzelfde klinken. Het prijsverschil zul je voornamelijk terugzien in de gebruikte materialen en de degelijkheid. Spring eens 100 x bovenop een Ibanez en 100 x bovenop een Behringer en luister dan nog eens ;)

Dolf
8 juli 2010, 20:02
Het prijsverschil zul je voornamelijk terugzien in de gebruikte materialen en de degelijkheid. Spring eens 100 x bovenop een Ibanez en 100 x bovenop een Behringer en luister dan nog eens ;)

Dat is zeker zo, laat ons eerlijk zijn cheaper kan het niet. Maar ik vind het wel goed dat ze bestaan. Ik speel niet in een band en treed ook nooit op, voor woonkamergebruik is het 'built like a tank'-principe niet echt nodig. Ook voor de beginners (lees 15-jarigen) vind ik het goed dat ze niet noodzakelijk de volle pot hoeven te betalen.

Over het feit dat het kopieën zijn van circuits die over het algemeen wel intellectueel eigendom zijn van iets of iemand, kan je dan wel weer discussiëren. Ook denk ik dat niet elk circuit een exacte kopie zal zijn (zoals D_H al aangeeft).

j-op
8 juli 2010, 20:20
Ik kon de hele zaal horen slikken toen ik mijn Behringer distortion modeler aanzette bij mijn eerste 'echte' optreden. Daarnaast heb ik de phase shifter ook (gehad), maar ik heb het verschil tussen bypass en aan nooit gehoord voor 'ie definitief kapotging. Dat lijkt me genoeg gezegd.
;)

Plant
8 juli 2010, 22:44
Over het feit dat het kopieën zijn van circuits die over het algemeen wel intellectueel eigendom zijn van iets of iemand, kan je dan wel weer discussiëren. Ook denk ik dat niet elk circuit een exacte kopie zal zijn (zoals D_H al aangeeft).

Ja, ik dacht al dat ik commentaar zou krijgen hierop in mijn post :makeup:
Natuurlijk is het zo dat wel iemand dit circuit bedacht heeft en misschien zitten er rechten op en is het niet zo netjes dat iedereen ermee aan de haal gaat.

Maar iets echt heel bijzonders is het niet en de componenten zijn 'standaard' componenten die je in iedere elektronicawinkel kunt kopen. Dus kun je erop wachten dat in ieder geval hobbyisten ermee aan de haal gaan. Commercieel uitbuiten is dan weer een tweede, maar de (mechanische) kwaliteit is niet gekopieerd. Als je voor 2 tientjes een gelijkwaardige kloon van een Ibanez tubescreamer op de markt zou zetten, dan heb je een punt.

muziekschuur
8 juli 2010, 23:13
Ik denk dat voor een echte gigger dat een bos pedaaltje en wat bijzondere pedaaltjes van een "betere fabrikant" zoals een Fulltone de beste keuze is.

Maar als je een jonge gitarist bent met een Line 6 amp en een Squier en een doos van die Behringer pedaaltjes, dan kun je dan WEL ineens de sound van The Edge benaderen. En heb je een beter idee wat je "later" nodig hebt. Dat vind ik het goede nieuws van die Behringer pedaaltjes. En die plastic aan en uit schakelaars zijn KUT. (Zo, ik heb het gezegd....). Maar toch vind ik ze aardig om dingen te leren kennen.

Dolf
9 juli 2010, 09:41
Ja, ik dacht al dat ik commentaar zou krijgen hierop in mijn post :makeup:


Laten we deze discussie zeker niet starten :makeup:

Mijn opmerking is ook niet bedoeld op de hobbyist die zijn eigen TS kloon bouwt. Meer op het feit de Behringer (naar alle waarschijnlijkheid) gewoon kopieën van verschillende pedalen verkoopt.

showband
9 juli 2010, 10:57
het eerste half jaar verkocht elke muziekwinkel die pedaaltjes voor 17,50
En een jaar later zijn ze allemaal 28 euro en meer geworden.

die "BEHRINGER TO800 VINTAGE TUBE OVERDRIVE" is inmiddels bijna 40 euro aan het worden!!!!!!!!! Daarvoor koop je een tweedehand TS10!

Ik ben pedalenverzamelaar en heb toen ze nieuw waren drie pedaaltjes gekocht. De TO800 bleek qua geluid door de beugel te kunnen en de andere twee waren k*t. Leuk voor de heb. :)

Ik heb die TO toen tot backup gepromoveert en er eentje bijgekocht voor in de oefenruimte. (geen probleem als ie gejat wordt ;-) Ampje van 125eur pedaal 17,- snoertje en lekker onverzekerd laten staan.

Allemaal leuk als ze rond de 15 euro hangen... maar de prijzen die ze nu vragen raken de prijzen van digitech en dat diskwalificeert ze per direct. een castmetal digitech "bad monkey" is nog maar 5 euro verschil met een "kapot als je er naar kijkt" behringer.

Guitarleon
9 juli 2010, 11:45
de behringer RV600 reverb machine is zeer geschikt om de " the Edge " shimmer sound mee te krijgen! te gek! en dat voor maar 5 of 6 tientjes!

zie deze clip: http://www.youtube.com/watch?v=B9FjSQ8Rxgw
of zoek op youtube naar " shimmer sound"

Jedeel
9 juli 2010, 12:58
En die plastic aan en uit schakelaars zijn KUT. (Zo, ik heb het gezegd....). Maar toch vind ik ze aardig om dingen te leren kennen.

Is het niet te doen dan om de plastic schakelaars te vervangen door de betere variant?