PDA

View Full Version : Vraagje over Gibson Les Paul Studio



KoenStradlin
7 juli 2010, 21:58
Zijn de gitaren het geld een beetje waard?

dimitri
7 juli 2010, 22:02
is maar een kwestie wat jij er van vindt he. Nogal subjectief als je het mij vraagt.

KoenStradlin
7 juli 2010, 22:04
heeft iemand er goede ervaringen mee?

kenx
7 juli 2010, 22:13
Ik zeg het niet vaak, maar gebruik de zoekfunctie 's...

dimitri
7 juli 2010, 22:15
Er zijn hier best al wat topics over geschreven. Kleine tip: testen, testen, testen....

macwilliams
7 juli 2010, 22:27
Whahahahahaha, wat een topic dit zeg.
Of een LP studio het geld waard is?
Als je je dat afvraagt moet je er niet eens naar gaan kijken, laat staan aanschaffen. Binnen een half jaar twijfel je toch weer.

Wat ik er van weet?
Gebruik de zoekfunktie en je komt er wel achter wat ik ervan weet.

Ibanez666
7 juli 2010, 22:31
Vind het niks die studio's... ja ok, leuk voor studiowerk, maar live... manman wat een bagger.

KoenStradlin
7 juli 2010, 22:33
Whahahahahaha, wat een topic dit zeg.
Of een LP studio het geld waard is?
Als je je dat afvraagt moet je er niet eens naar gaan kijken, laat staan aanschaffen. Binnen een half jaar twijfel je toch weer.

Wat ik er van weet?
Gebruik de zoekfunktie en je komt er wel achter wat ik ervan weet.

en er wordt weer een junior member uitgelachen:makeup:

macwilliams
7 juli 2010, 22:35
Vind het niks die studio's... ja ok, leuk voor studiowerk, maar live... manman wat een bagger.

Logisch dat jij het nix vind, met zo'n nickname.
Lelleke ibanez speulerdt.




ghehehe

Ibanez666
7 juli 2010, 22:41
Logisch dat jij het nix vind, met zo'n nickname.
Lelleke ibanez speulerdt.




ghehehe

ga weg ik heb ook 3 gibbies

macwilliams
7 juli 2010, 22:49
en er wordt weer een junior member uitgelachen:makeup:

En weer een junior die zich niet inleest en denkt met een origineel topic te komen. Of zich te goed voelt om de zoekfunktie te proberen.
Wat dacht je toen je dit topic opende over een van de meest bekende gitaar modellen ter wereld? Hier is op Nederlands grootste gitaarforum vast nog nooit een discussie over geweest.

Bedankt voor die duim naar beneden.

Nogmaals, geef eens wat meer info over jezelf en hoe kwam je tot het besluit om naar een Gibson te kijken.

Een studio is meestal zijn geld wel waard maar wat zijn je wensen?
Ik heb nu 6 gibsons waaronder 4 studio's een standard en een custom.
Er zijn er hier nog wel een paar multiple Gibson bezitters. En je hebt ook nog tegenstanders. ( lijkt soms net oorlog)

wees wat specifieker in je vraagstelling.

macwilliams
7 juli 2010, 22:51
ga weg ik heb ook 3 gibbies

Ik blijf nog even. :D
en dat weet ik toch, maar het was zo'n makkelijke dat ik hem wel moest maken. :seriousf:

Ibanez666
7 juli 2010, 22:56
Ik blijf nog even. :D
en dat weet ik toch, maar het was zo'n makkelijke dat ik hem wel moest maken. :seriousf:

Maak die gitaar nou maar! ;)

macwilliams
7 juli 2010, 23:02
Maak die gitaar nou maar! ;)

Dat is off topic....:makeup:

Squier02
7 juli 2010, 23:36
Heb zelf ook een Studio, vind het een heerlijke gitaar. Wel behoorlijk zwaar geluid. Alle rock gaat prima, van AC-DC tot Metallica.

Maar het is ook behoorlijk afhankelijk wat je muziekstijl, en over welke versterker je speelt. Speel je over een redelijke buizenversterker, dan JA. Maar moet je het nog met een Cube doen..zunde van het geld.

Rooker
8 juli 2010, 00:24
Heb zelf ook een Studio, vind het een heerlijke gitaar. Wel behoorlijk zwaar geluid. Alle rock gaat prima, van AC-DC tot Metallica.

Maar het is ook behoorlijk afhankelijk wat je muziekstijl, en over welke versterker je speelt. Speel je over een redelijke buizenversterker, dan JA. Maar moet je het nog met een Cube doen..zunde van het geld.

Helemaal mee eens:ok: MI altijd eerst investeren in je amp. Dat is een instand soundverbetering. Daarna maar is kijken of een Gibson over die degelijke amp nogsteeds is wat je zoekt:strat:;)

KoenStradlin
8 juli 2010, 12:08
Heb zelf ook een Studio, vind het een heerlijke gitaar. Wel behoorlijk zwaar geluid. Alle rock gaat prima, van AC-DC tot Metallica.

Maar het is ook behoorlijk afhankelijk wat je muziekstijl, en over welke versterker je speelt. Speel je over een redelijke buizenversterker, dan JA. Maar moet je het nog met een Cube doen..zunde van het geld.

ik speel meestal hardrock en ik speel over een fender super champ

geert1976
8 juli 2010, 12:34
Vind het niks die studio's... ja ok, leuk voor studiowerk, maar live... manman wat een bagger.


ga weg ik heb ook 3 gibbies

amateur!, je hebt maar 3 Gibsons! :seriousf::seriousf::seriousf::soinnocent:


@TS,

Wellicht was het handiger geweest om inderdaad even de zoekfunctie te gebruiken.

Maar het antwoord op je vraag: ja ze zijn het geld echt waard en zoals anderen ook al aangaven; ga er een paar proberen.

De Studio is een prima rock/hardrock gitaar, dus dat zit wel snor.

Ibanez666
8 juli 2010, 12:37
amateur!, je hebt maar 3 Gibsons! :.


Nog wel :)

geert1976
8 juli 2010, 12:41
Nog wel :)

Worden er twee hè:makeup:

Harry
8 juli 2010, 13:21
met alle respect Koen, het is ook zo'n ongelofelijk subjectieve vraag.....
Ook bij Gibson's is het een beetje van 'wat de gek er voor geeft'. Ik heb ooit 1800 gulden aan een Les Paul Custom uitgegeven, en dat ding deed toen wat ik er van verwachtte. Nu zou ik nooit meer zo'n dure gitaar kopen.

LesPaul1612
8 juli 2010, 14:33
prijs/kwalitatief moet je gewoon niet voor Gibson gaan. hele mooie gitaren hoor, niks mis mee, maar voor 1000 euro is er gewoon beter spul op de markt.

Als je graag een echte gibbie wilt en een originele Les Paul moet je gewoon die Studio nemen, maar een echte 'bang for the buck' zijn de Gibsons niet.

Orpheo
8 juli 2010, 14:36
prijs/kwalitatief moet je gewoon niet voor Gibson gaan. hele mooie gitaren hoor, niks mis mee, maar voor 1000 euro is er gewoon beter spul op de markt.

Als je graag een echte gibbie wilt en een originele Les Paul moet je gewoon die Studio nemen, maar een echte 'bang for the buck' zijn de Gibsons niet.

nee man, gibson is tha bomb, er is gewoon NIKS beters dan gibson! gibson for the win! ik heb een gibson les paul, of hoe zo'n ding ook heten mag, je weet wel, jimi page en agnus young en slesh en zack wild spelen er ook op enzowwww







Just kiddin, je hebt volkomen gelijk :)

macwilliams
8 juli 2010, 14:49
Zozo, dus al die lui inclusief mij hebben het mis.
mac opent z'n kliko en ropt z'n gitaren van de muur.

Orpheo
8 juli 2010, 14:52
Zozo, dus al die lui inclusief mij hebben het mis.
mac opent z'n kliko en ropt z'n gitaren van de muur.


ze zijn niet het beste, dat is echt een feit. een anderson is beter gebouwd, een PRS ook. maar of ze dezelfde 'mojo' hebben, dezelfde vibe, daar zeiden we niks over. ik speel met mate met plezier op mijn gibsons (om toch altijd weer een warmoth te pakken hoor, of de crimson). of het je ding is, is een ander verhaal. maar gibson is zeker (te) duur voor wat het levert.

geert1976
8 juli 2010, 15:03
prijs/kwalitatief moet je gewoon niet voor Gibson gaan. hele mooie gitaren hoor, niks mis mee, maar voor 1000 euro is er gewoon beter spul op de markt.

Als je graag een echte gibbie wilt en een originele Les Paul moet je gewoon die Studio nemen, maar een echte 'bang for the buck' zijn de Gibsons niet.

Zullen we die discussie maar niet weer beginnen die is al tig keer gevoerd en de meningen blijven hierover verdeeld.



ze zijn niet het beste, dat is echt een feit. een anderson is beter gebouwd, een PRS ook. maar of ze dezelfde 'mojo' hebben, dezelfde vibe, daar zeiden we niks over. ik speel met mate met plezier op mijn gibsons (om toch altijd weer een warmoth te pakken hoor, of de crimson). of het je ding is, is een ander verhaal. maar gibson is zeker (te) duur voor wat het levert.

Elke gitaar heeft zijn manco's, ook Gibsons, maar dit geld ook voor PRS, Fender en wat er nog meer op de markt is.

Ibanez666
8 juli 2010, 15:05
Zullen we die discussie maar niet weer beginnen die is al tig keer gevoerd en de meningen blijven hierover verdeeld.




Elke gitaar heeft zijn manco's, ook Gibsons, maar dit geld ook voor PRS, Fender en wat er nog meer op de markt is.

elke prs die ik tot nu toe in handen heb gehad vond ik k*t

Midwolda
8 juli 2010, 15:25
Als je graag een echte gibbie wilt en een originele Les Paul moet je gewoon die Studio nemen, maar een echte 'bang for the buck' zijn de Gibsons niet.
Squeeze me? :???:

Mijn Studio, uit 1999, in nieuwstaat, inclusief straplocks en oude koffer, kostte me €650,-.

BANG!

Rembull1980
8 juli 2010, 15:31
Het zit ook deels tussen de oren... bij mij ook helaas. Gibson :lp: heeft iets magisch net als Fender :strat:

Ibanez666
8 juli 2010, 15:37
Het zit ook deels tussen de oren... bij mij ook helaas. Gibson :lp: heeft iets magisch net als Fender :strat:

Yep da's bij mij ook zo. Net als met Harley Davidson en een Japanse chopper. De Jap zal ongetwijfeld beter rijden, langer heel blijven en technisch geavanceerder zijn, maar het mist wel datgene dat de Harley wel heeft: Mojo

Het is dus net wat het je waard is...

Ferraririk
8 juli 2010, 15:37
BANG!

en het vuil is weg

Braindead
8 juli 2010, 20:00
Ik vind ze ook best bang for the buck. Kijk eens naar een goede pre 1994 Giubson Les Paul studio (ebben toets). Laat je 700 euro kwijt zijn, dan heb je (uitzonderingen daar gelaten) echt wel een vet gitaartje. Wat zijn voor dat geld dan de alternatieven?

Let wel. Ik ben geen erg groot Gibson fan en speel most of the time liever iets anders maar ik vind (sommige) wel goede gitaren en juist een goede prijs kwaliteit verhouding hebben. Bij de standards vind ik die prijs kwaliteit verhouding al meteen een stuk minder.

Morio66
8 juli 2010, 20:56
Voor EUR 600,00 een Studio uit 1995 gekocht... maakt mij geen drol uit of het tussen de oren zit, maar ik vind het een super ding... had ik ook gevonden als het er eentje van 800 was geweest, of een nieuwe voor EUR 1.000.. Uiteindelijk gaat het erom hoe jij je eigen gitaar ervaart, niet wat anderen er van vinden...

mesaman
8 juli 2010, 22:32
t zijn gewoon goede gitaren.klaar. tis net als je een nieuwe bmw 650 koop is hij ook te duur en zijn er betere/mooiere/snellere te koop of 2e hands bla bla bla.
op je vraag kan ik gewoon ja zeggen een studio is net zo goed als een custom,goedkoper maar niet mooier(smaak) maar zoals gezegd,ga kijken en speule!

HUESSEN
8 juli 2010, 22:37
Yep da's bij mij ook zo. Net als met Harley Davidson en een Japanse chopper. De Jap zal langer heel blijven maar het mist wel datgene dat de Harley wel heeft: Mojo

Het is dus net wat het je waard is...


FOUT Een jap eindigt na 20 jaar op de schroothoop, een Harley niet....

macwilliams
8 juli 2010, 22:48
FOUT Een jap eindigt na 20 jaar op de schroothoop, een Harley niet....

Beide uit 1978, beide in goede conditie.


http://i1014.photobucket.com/albums/af267/gibsongestapo/4ab806ff.jpg?t=1278622044

RoelSmoel
8 juli 2010, 22:50
Gibson.. Rommel.. Begin er maar niet aan.. Macwilliams kan je er alles van vertellen:cheerup::lp:

macwilliams
8 juli 2010, 23:39
In aansluiting wat anderen hierboven gepost hebben en wat ik een hele tijd geleden al eens gepost heb maar nu in een note dop:

Harley, Indian, fender, Gibson hebben allen Mojo, aantrekkingskracht en iets magisch voor die die er gevoelig voor zijn. Ik laat soms mijn irationele/ emotionele kant de boventoon voeren en dan heb ik dus een zwak voor dit soort dingen. En dat terwijl ik weet dat er beter te krijgen is. Dan heb je dus dat Japanse, Koreaanse en Chinese spul en hoe je het ook went of keert, het is goed spul maar toch is het het echt niet. Nou ja het is natuurlijk ingegeven door gevoel totaal ongehinderd van nuchterheid of ratio.

Heb je iemand als orpheo die daar minder gevoelig voor is dan ik dan ga je je spullen allemaal custom laten bouwen. En wat hij ook zegt en beredeneert, toch heeft hij nogsteeds twee gibsons. en die spelen niet slecht en hebben de Mojo van een echte Gibson. Die warmoth's zijn te gekke gitaren en spelen goed. Maar ik heb liever de echte.

Orpheo
8 juli 2010, 23:43
In aansluiting wat anderen hierboven gepost hebben en wat ik een hele tijd geleden al eens gepost heb maar nu in een note dop:

Harley, Indian, fender, Gibson hebben allen Mojo, aantrekkingskracht en iets magisch voor die die er gevoelig voor zijn. Ik laat soms mijn irationele/ emotionele kant de boventoon voeren en dan heb ik dus een zwak voor dit soort dingen. En dat terwijl ik weet dat er beter te krijgen is. Dan heb je dus dat Japanse, Koreaanse en Chinese spul en hoe je het ook went of keert, het is goed spul maar toch is het het echt niet. Nou ja het is natuurlijk ingegeven door gevoel totaal ongehinderd van nuchterheid of ratio.

Heb je iemand als orpheo die daar minder gevoelig voor is dan ik dan ga je je spullen allemaal custom laten bouwen. En wat hij ook zegt en beredeneert, toch heeft hij nogsteeds twee gibsons. en die spelen niet slecht en hebben de Mojo van een echte Gibson. Die warmoth's zijn te gekke gitaren en spelen goed. Maar ik heb liever de echte.
precies, tis je eigen 'gevoel' erbij. Ik wil iets dat gibson niet kan leveren. nja, eigenlijk een paar dingen.

1: exotisch hout. gibson doet dat gewoon niet, klaar.
2: ik wil zelf kiezen welke frets ik erop krijg, welk halsprofiel, welke topkambreedte, welke mensuur, etc etc, om zo nog meer diversiteit in tone te kunnen bouwen.
3: ik wil heel specifiek mijn tone en speelgemak kunnen finetunen, en met een gibson kan dat veel minder dan met een warmoth, of een custombuild gitaar.

en waarom ik dat wil? omdat het voor mij een werktuigelijk kunstwerk (of kunstzinnig werktuig, wat je wilt) is. de mojo prak ik er zelf wel in. ik speel mn instrumenten zelf in, en weet precies wat ik eraan heb. ik ben de allereerste persoon die er snaren oplegt, en dat is toch wel iets speciaals voor mij.

TDZH
9 juli 2010, 00:59
fout een jap eindigt na 20 jaar op de schroothoop, een harley niet....

+ 123456789

rijsberman
9 juli 2010, 01:38
FOUT Een jap eindigt na 20 jaar op de schroothoop, een Harley niet....

Ja, 20 jaar, zo lang doet een harley er nooit over.

Midwolda
9 juli 2010, 06:25
Mijn Japanse motor heeft als bouwjaar 1986... nu 24 jaar jong dus
en ik sleutel er een stuk minder aan dan "vroeger" aan m'n Harley's.
Maar misschien is dat wel de Mojo: sleutelen aan de Harley was altijd leuk,
hij werd er beter van, of mooier, of comfortabeler of wat dan ook
en bij deze Jap is het eigenlijk alleen maar onderhoud.

Hoe dan ook: als ik geen Gibson zou hebben zou ik er als den donder èèn gaan halen!
Wel raar: met Fender gitaren heb ik dat gevoel niet, met Fender amps weer wel. :roll:

mesaman
9 juli 2010, 08:14
een japanner koop je als je een snelle racer wilt! en wil je echt rock&roll dan koop je een harley.klaar!
dus wil je een snelle hypermoderne gitaar koop je een ibanez/esp/?wil je rock&roll koop je gewoon een gibson.

kom op zeg,zo moeilijk is het ook niet!

Morio66
9 juli 2010, 09:21
Wel raar: met Fender gitaren heb ik dat gevoel niet, met Fender amps weer wel. :roll:

Heb ik dus ook (sinds kort).. was helemaal van de Fender (die ik nog niet heb, maar bijna had gekocht), Squiers staan..... En toen kwam de Gibson.... gaan kijken, op gespeeld, raar gevoel van verliefdheid.... heb ik nog niet met een Fender gehad.... komt wellicht nog wel, maar dan zal het wel een Tele zijn...
Fender amp ben ik dan wel helemaal blij mee....
Het is dus niet alleen maar de naam.. veel Fenders in mijn handen gehad, maar nog niet die 100% klik gehad.....en het true :lovelove: gevoel....

nickofzo
9 juli 2010, 10:31
@morio

leuk gevoel is dat heh, klinkt heel bekend.
ik zou er ook niet aan moeten denken om zonder mijn gibson te spelen:O

en telkens wanneer de koffer open gaat.. :mmmm: