PDA

View Full Version : New features



Pepe
7 juli 2010, 20:51
Dit forum is leuk & aardig maar dreigt een beetje te verouderen zo. Waar de rest van de wereld doet aan insluiten van video's, serieuze bandbreedte, feeds, floating previews en sharing & like features... gitaarnet voegt een paar grappige smiley's toe als update. Hip in 2000 maar internet is 10 jaar verder.

Ik snap dat er geen budget is (?) en dan houd alles op natuurlijk. Bovendien is gitaarnet geen ding van zichzelf, een merk of entiteit.
Is er geen visie, business plan of desnoods een idee waar het naar toe moet gaan?
Het hoeft niet gelijk te concurreren met Facebook maar wordt het geen tijd voor wat handige en hippere dingetjes?

marc_o
7 juli 2010, 22:42
Dat is inderdaad zo....het is dan ook wel wat aan het inkakken het laatste jaar. Misschien een medegevolg daarvan?

Pepe
8 juli 2010, 01:04
Ik merk bij mezelf een gitaarnet vermoeidheid, er zit geen schot in, het gaat nergens naar toe uiteindelijk omdat je niks terug ziet van al die tijd die je er in steekt.
Misschien is het persoonlijk en is het slechts een natuurlijk proces, ruimte maken voor de nieuwe lichting.

Maar ik kan me voorstellen dat voor de nieuwe lichting, gewend aan direct chat, het profileren van jezelf en het delen van voorkeuren dit een ongelooflijk ouderwets ding is waar zelfs een avatar nog uitgevonden moet worden.

Je zou kunnen beginnen met de profielpage uit te breiden en toegangelijk te maken voor Faceboek, GoogleWave and the likes.

marc_o
8 juli 2010, 11:38
Merk ik ook wel inderdaad. Aan de andere kant is dit een kennisforum en wanneer je verder bent wordt de kennis steeds minder interessant....je weet het al.
Ik vergelijk het maar met de guitaarbeurs in Ahoy vroeger. De eerste keer keek ik m'n ogen uit, want ik wist niets en had weinig. Gaandeweg werd de beurs voor m'n gevoel alsmaar kleiner, minder merken werden interessant en je ging gerichter op zoek....dan staan er alleen maar een hoop stands in de weg.

Misschien worden we wel te oud, hahahaha, dat zal het zijn.

Don Capo
8 juli 2010, 12:12
Ik ben het eigenlijk wel een beetje met je eens. Ik zal er eens een topic voor openen in het Modforum. Wij kunnen er ook niks aan veranderen, maar tenminste het doorspelen aan de grote baas.

Bram+
8 juli 2010, 12:18
Volgens mij waren de interessegroepen en de tags die je onderaan een thread kan hangen de laatste grote toevoegingen, maar die zijn allebei prematuur van kant gemaakt :D Van alle toevoegingen binnen de profielpagina wordt ook niet echt goed gebruik gemaakt, dus misschien is het forum er niet klaar voor.

Wat ik ook een nette feature vind op andere forums: dat automatisch afbeeldingen verkleinen in threads.

Er is in ieder geval te weinig liefde voor het forum. Het duurt soms weken voordat er iets voor elkaar is en de voorpagina (je weet wel, die jaren '90 pagina waar je terecht komt als je (per ongeluk) http://www.gitaarnet.nl intypt) negeert het eigenlijk ten volle. Ja er is een link naar het forum, maar daar is ook alles mee gezegd. Waarom er door de voorpagina bijvoorbeeld niet meer gebruik gemaakt wordt van de kennis en informatie op het forum snap ik niet.

Pepe
8 juli 2010, 14:39
Het zou een idee zijn, wat dat betreft, voor een kleine applicatie op de frontpage die automatisch de eerste 30 karakters van de laatste 20 postings laat zien. Dat moet zo in elkaar te draaien zijn. En vervolgens kan je die als widget in je brouwser zetten of als feed aanbieden. De homepage van gitaarnet... enfin..

Bram+
8 juli 2010, 18:19
Ja bijvoorbeeld, en zo'n boxje ook vrij standaard op andere 'community' websites, maar de homepage hier is blijkbaar geen onderdeel van de community :D Is er bijvoorbeeld de laatste keer dat er een (grootschalige) meeting georganiseerd werd door het forum iets van aandacht aan besteed? Verder niks dan lof voor de beheerders van de website hoor, en ze proberen er ook wel iets van te maken, maar het doet wel een beetje web 1.0 en afstandelijk aan :D

Pepe
8 juli 2010, 23:42
Ik neem aan dat dit een open source forum is, PHPBB of zoiets? Misschien updaten met de laatste mods?

Ergens heb ik het idee dat dit niet gaat gebeuren, kleine revisie.

UnDefined
9 juli 2010, 00:06
Ik neem aan dat dit een open source forum is, PHPBB of zoiets? Misschien updaten met de laatste mods?

Ergens heb ik het idee dat dit niet gaat gebeuren, kleine revisie.

Niets open source het is vBulletin...
Wees al blij dat jij het forum systeem niet moet betalen want het kost redelijk wat. (285$ is niet zoveel maar op de duur loopt dat wel op)
En om zo'n groot aantal bezoekers toe te kunnen laten op het forum mag je zeker ook een serieuze host zoeken die zoveel ruimte ondersteunt.

Maar een update naar vBulletin 4 kan zeker geen kwaad.
Of een nieuwe layout zou ook al wonderen doen ;).

Pepe
9 juli 2010, 02:40
285 dollar per jaar, dat is toch drie keer niks? Een klein bannertje van een sponsor voor een week?
Bandbreedte kan oplopen maar het is maar een forum he, geen streaming video content.

Maar goed, het is niet mijn geld dus ik probreer een beetje mee te denken om met minimale middelen het forum een beetje up to date te houden.

UnDefined
9 juli 2010, 11:12
285 dollar per jaar, dat is toch drie keer niks? Een klein bannertje van een sponsor voor een week?
Bandbreedte kan oplopen maar het is maar een forum he, geen streaming video content.

Maar goed, het is niet mijn geld dus ik probreer een beetje mee te denken om met minimale middelen het forum een beetje up to date te houden.

Ik weet niet wat voor budget de beheerder heeft...
En zie je dan ergens een banner staan?

Edit: @homepage van het forum staat er 1

marc_o
9 juli 2010, 11:19
Ik weet niet wat voor budget de beheerder heeft...
En zie je dan ergens een banner staan?

Edit: @homepage van het forum staat er 1


1???
Pardon, even leren tellen, ik zie er zo al een stuk of 7

Pepe
9 juli 2010, 13:56
Dat brengt het bij het business model. Je geeft muziekwinkels de mogelijkheid advertenties te uploaden, die worden gebundeld en zoekbaar. Wat redactionele content hier en daar en een forum om bezoekers te genereren voor die advertenties. En daarnaast kan een muziekzaak nog een additioneel bannertje plaatsen. Dat laatste, dat zijn niet de inkomsten, dat is het eerste.

Maar als het genereren van bezoekers zo succesvol is dan wordt het een ander verhaal; deze specifieke doelgroep is dan ook interessant voor, ik roep maar wat, games, sport en kleding, muziek en film, uitgaan en events.

Dat dit niet gebeurt maar blijft steunen op een Gbase model kan betekenen dat er helemaal, relatief gezien, niet zoveel bezoekers komen.
Of dat de eigenaar gewoon geen energie in GN wil stoppen.

Dan gaan we toch lekker gewoon verder met smiley's http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Don Capo
15 juli 2010, 09:38
Off topic berichten verwijderd

Graag weer on topic.

Baker
24 juli 2010, 15:20
Ik zit regelmatig op http://www.astroforum.nl

Dit forum had een jaar geleden ongeveer dezelfde (beperkte) functionaliteit als gitaarnet. Ze hebben de hele zaak net aangepakt, en nu is er een eigen fotoboek, upload ruimte etc etc.

Het probleem is vaak geld. Bij http://www.astroforum.nl pakken ze dat zo aan:

Help ons met een kleine gift (10 euro per jaar) om de kosten van dit forum te drukken. Wie een donatie doet is 1 jaar lid van de huiskamer (off topic) en de VIP rooms op dit forum. Alle beetjes helpen!

Misschien een idee voor hier?

TimS
24 juli 2010, 15:31
Dan gaan mensen weer zeuren dat ze moeten betalen om in OT te kunnen.

Ik ben een tijdje mod geweest op een vrij groot gameforum (100000 members nu), daar kon je voor 10 euro per maand gold member worden. Je had dan een gekleurde naam, je kon je titel veranderen en je PM inbox was groter. Er waren toen een heleboel mensen die daar maandelijks voor betaalden.

GlobalWarming
24 juli 2010, 15:45
Een nieuwe lay out kost toch geen geld denk ik ?
Ik denk gewoon dat de baas van deze forum zo dood is als een pier, of ergens op een meer in een bootje zit te vissen en zich geen bal meer aantrekt van deze forum of hem vergeten is.

Ik ben ermee akkoord dat deze forum vrij oud is .. een update zou echt wel leuk zijn en nieuw leven in dit forum blazen !

Baker
24 juli 2010, 16:32
Nou , hij leeft nog wel. Ik had een mailtje gestuurd om mijn username te laten aanpassen. (kunnen de mods niet, alleen de beheerder, usernaam gitaarnet) Ik hoorde niks, en zo opeens, twee maand later was mijn naam aangepast!

Dus ik zou zeggen, stuur een mailtje. Wie weet hebben we over een jaar een nieuwe layout :)

Chocola
25 juli 2010, 14:06
Een nieuwe lay out kost toch geen geld denk ik ?
Ik denk gewoon dat de baas van deze forum zo dood is als een pier, of ergens op een meer in een bootje zit te vissen en zich geen bal meer aantrekt van deze forum of hem vergeten is.

Ik ben ermee akkoord dat deze forum vrij oud is .. een update zou echt wel leuk zijn en nieuw leven in dit forum blazen !

Een goede lay-out is vrij prijzig. Vergeet ook niet dat ze gebruik maken van VB, en dat dat eigenlijk gewoon een inferieur pakket is.

Alle professionele fora hebben een customskin of -layout, en omdat de beheerders vaak niet vaardig genoeg zijn besteden ze dit uit en dan ben je duur uit. Dit in combinatie met een oud pakket dat al jaren out of date is, kan zo heel wat honderden euro's kosten.

Twee dingen zijn naar mijn mening zeker.
1. Dit forum/domein heeft potentie om uit te groeien tot een platform (waarschijnlijk denken de beheerders of geldschieters dat het dit al is, maar dat is natuurlijk lariekoek met die paar bezoekers die hier komen).
2. Deze potentie uitbouwen kost geld. Al ben ik ervan overtuigd dat GN met een vernieuwing winstgevend kan worden (ja: winst).

Dus zolang er geen geld is (wat hier keer op keer wordt benadrukt) i.c.m. een inactieve beheerder (ja... één keer per twee maanden is per definitie inactief, helemaal in alles wat ICT-gerelateerd is) kan er niets veranderen en zal er niets veranderen. Dit kunnen we dan beter gewoon accepteren of naar een beter forum gaan. Ik ben iemand die het accepteert vanwege de gezelligheid en leuke mensen hier. Ik gebruik het ook hooguit voor wat informatie en leuke topics. Voor de rest zit ik op grote fora waar ze wel koek gegeten hebben van het jaar 2010 (of überhaupt 2006).

Mr. Dynamite
29 juli 2010, 12:35
Ik zou bijvoorbeeld de mogelijkheid om filmpjes te kunnen insluiten wel erg handig vinden. Maar ik moet ook zeggen dat de lay out wel erg prettig is. Alles is duidelijk en goed te overzien. Bij sommige andere forums vind ik dit een stuk minder. :)

broeder6x6
22 augustus 2010, 19:30
wat ik vind is dat de forum-beheerder even wat geld moet investeren in het forum om er daarna winst mee te maken...

nieuwe server, custom layout, en extra functies zoals youtube filmpjes invoegen....

ook moet hij zich misschien wat vaker in het forum mengen:crazyhappy:
(of houd hij niet zo van gitaren:soinnocent:?)

LaszloVersteeg
23 augustus 2010, 15:07
filmpjes in posts kunnen zitten lijkt mij niet zo'n handig idee, ik vind het (persoonlijk) niet zo mooi en het haalt de overzichtelijkheid weg. Weet natuurlijk niet wat andere mensen erover zeggen.

Orpheo
6 september 2010, 12:54
filmpjes in posts kunnen zitten lijkt mij niet zo'n handig idee, ik vind het (persoonlijk) niet zo mooi en het haalt de overzichtelijkheid weg. Weet natuurlijk niet wat andere mensen erover zeggen.

dan skip je daar toch doorheen?

het is overigens een koud kunstje, embedden uitzetten per gebruiker in de gebruikersinstelling.

Rock Bottom
6 september 2010, 14:07
Een active topics knop zou ook relaxed zijn.

episua
30 oktober 2010, 14:41
Er zal toch wel een beetje geld zijn om de boel wat op te leuken denk ik. Volgens mij betalen de bij gitaarnet aangesloten winkels elke maand een x bedrag om erbij te staan. Geloof mij dat er op jaarbasis heel wat meer binnenkomt dan 285 dollar.

rudolf
2 november 2010, 12:58
En een fatsoenlijke zoekfunctie :D

Nu levert zoeken in google met " bla bla bla Gitaarnet" betere resultaten dan de zoekfunctie hier.

o0rollo0o
30 januari 2011, 18:06
Ik heb een goed idee, een bruikbare zoekfunctie zonder dat je een koffiepauze tussen elke zoekactie heb.

Paragon
30 januari 2011, 18:21
Een soort favorieten, waar je snel je favoriete pagina's bij elkaar kunt hebben, snel en overzichtelijk, dat moet toch niet heel moeilijk zijn? :makeup:

arcane
30 januari 2011, 18:21
Een active topics knop zou ook relaxed zijn.

Die is er toch gewoon? Die heet "Nieuwe berichten".

Martijn-w
30 januari 2011, 20:25
Die is er toch gewoon? Die heet "Nieuwe berichten".

Daar mag je maar 1 keer in de 60s op drukken.
Maar niet getreurd, men is bezig met compleet nieuwe forum software.

Muchachooo
31 januari 2011, 09:26
Een soort favorieten, waar je snel je favoriete pagina's bij elkaar kunt hebben, snel en overzichtelijk, dat moet toch niet heel moeilijk zijn? :makeup:

abonnementen?

Martijn-w
1 februari 2011, 13:52
Kan er trouwens niet iets gedaan worden met de gear die iemand heeft?
Dat je deze bij je profiel invult en dat je daarop kan zoeken? Als je dan een vraag over bepaalde gear hebt, zie je meteen wie er zo'n ding thuis heeft, zodat je diegene kan pm-en.

Don Capo
2 februari 2011, 13:29
Daar mag je maar 1 keer in de 60s op drukken.
.
Ik mag daar gewoon elke seconde op drukken hoor, ook kan ik achter elkaar zoeken, zonder 60 seconden te wachten, probeer het maar.

Martijn-w
2 februari 2011, 13:34
Bij mij werkt het echt niet, serieus. Als ik 2 keer binnen 60s op nieuwe berichten klik zeurt ie dat ik voor zoekopdrachten 60s moet wachten.

Als je in de link van nieuwe berichten kijkt, zie je ook dat ie gewoon een search doet met een extra setpoint, namelijk getnew.

Don Capo
2 februari 2011, 13:41
Hmmm. vreemd, misschien heb ik als moderator meer rechten, ik zal het eens navragen.

Exi
2 februari 2011, 15:43
Klopt, ik moet ook 60s wachten en moderators hoeven dat inderdaad niet.
Maar het is wel zo dat als er achter elkaar gezocht wordt het nogal een aanslag is op de server.

Don Capo
2 februari 2011, 16:22
Je hebt gelijk Exi, net nog even nagevraagd en het heeft inderdaad met mijn modrechten te maken (sliep uit, sliep uit!)

Maar dit wordt zeker meegenomen in de volgende forum updates, het is nog even doorbijten dus.

rocker_71
8 maart 2011, 11:04
Cool!!
Heb net een youtube video gepost in een topic. :cheerup: