PDA

View Full Version : Nieuwe Amp, Orange Dual Terror



ackm
7 juli 2010, 17:59
Ja uiteindelijk toch maar gewoon een keer goed een amp gekocht ipv altijd low budget twijfelgevallen , een echte buizen orange :D
http://img337.imageshack.us/img337/58/pict0629w.jpg (http://img337.imageshack.us/i/pict0629w.jpg/)


http://img215.imageshack.us/img215/7923/pict0628.jpg (http://img215.imageshack.us/i/pict0628.jpg/)



Ik vind hem helemaal geweldig :) Prachtige cleans ook , had ik niet verwacht! Met een Les Paul echt super warme cleans , en een heerlijke grom op de bridge pick up. Gaat overigens ook knetter hard , of ik met de Les Paul genoeg clean headroom heb voor een band vind ik moeilijk te beoordelen maar met wat crunch/grom gaat die zeker hard genoeg


EDIT: Sorry voor die grote foto's ik ben daar niet zo'n held mee :P Maar jullie houden wel van gearpics toch?

Scopperloit
7 juli 2010, 18:02
Gefeliciteerd met je aankoop! :ok:

Leuk versterkertje lijkt me, ik heb vroeger de één-kanaals Tiny Terror geprobeerd en dat vond ik wel lekker klinken. Met twee kanalen zal het wel meer bruikbaar zijn voor kleine livegigs (uitgaande dat je clean/overdrive sounds nodig hebt).

Veel plezier er mee :)

Dirk_Hendrik
7 juli 2010, 18:05
Titel effe aangepast naar iets normaals.
D_H


maar wel gefeliciteerd!;)

Sanderltd
7 juli 2010, 18:35
Te gekke dingetjes! :)
Ik ben al lang aan het kijken voor zo'n Tiny terror of Dual terror. En nu je zegt dat er ook nog mooie cleans mee te bereiken zijn, ga ik er zeker eens naar op zoek!
Ik heb op vele forums immers horen zeggen dat de cleans meestal niet zo goed bleven op hogere volumes? (Maar wat is "hoger volume"?)

sjaak1990
7 juli 2010, 20:07
Jammer van de cab

TimS
7 juli 2010, 20:15
Te gekke dingetjes! :)
Ik ben al lang aan het kijken voor zo'n Tiny terror of Dual terror. En nu je zegt dat er ook nog mooie cleans mee te bereiken zijn, ga ik er zeker eens naar op zoek!
Ik heb op vele forums immers horen zeggen dat de cleans meestal niet zo goed bleven op hogere volumes? (Maar wat is "hoger volume"?)
Hoger volume is met een drummer meekomen, dat haalt de TT niet.

ackm
7 juli 2010, 22:43
Hoger volume is met een drummer meekomen, dat haalt de TT niet.

Dit is Dual Terror he , dus dat is 30 watt. Ik heb op mijn slaapkamer als ik clean speel volume op 4/5 ofzo en gain rond de 3/4 en alles op full power en alle buizen aan. Tone op de helft en gitaar op bridge pick volume en tone gewoon op 10 en blijft prima clean zelfs bij hard aanslaan (Is ook nog eens een les paul). Harder kan ik nog niet proberen vanwege de buurtjes en dan staat hij al behoorlijk hoorbaar :)

Ik speel alleen nog maar op het Tiny Terror kanaal , dat kanaal doet eigenlijk al alles wat ik wil (heeele mooie cleans en mooie grom). Ik heb in het verleden wel eens op zo'n Tiny Terror combo gespeeld en klonk heel behoorlijk , alleen heb ik deze gekocht zodat ik zeker weet dat ik niet volume tekort kom.

Wat is er trouwens mis met mijn cab? 2x12 celestion vintage 30 (closed back) , zijn toch goeie speakers? Zal wel ietwat goedkoop gebouwd zijn maar heeft dat echt zoveel invloed op het geluid? Als je alleen de looks bedoeld ben ik het niet met je eens , ik vind deze cab veel vetter als zon oranje blokkendoos. Zou alleen graag dat logo eraf halen maar durf hem er niet af te trekken

marc_o
7 juli 2010, 22:50
Dit is Dual Terror he , dus dat is 30 watt. Ik heb op mijn slaapkamer als ik clean speel volume op 4/5 ofzo en gain rond de 3/4 en alles op full power en alle buizen aan. Tone op de helft en gitaar op bridge pick volume en tone gewoon op 10 en blijft prima clean zelfs bij hard aanslaan (Is ook nog eens een les paul). Harder kan ik nog niet proberen vanwege de buurtjes en dan staat hij al behoorlijk hoorbaar :)

Ik speel alleen nog maar op het Tiny Terror kanaal , dat kanaal doet eigenlijk al alles wat ik wil (heeele mooie cleans en mooie grom). Ik heb in het verleden wel eens op zo'n Tiny Terror combo gespeeld en klonk heel behoorlijk , alleen heb ik deze gekocht zodat ik zeker weet dat ik niet volume tekort kom.

Wat is er trouwens mis met mijn cab? 2x12 celestion vintage 30 (closed back) , zijn toch goeie speakers? Zal wel ietwat goedkoop gebouwd zijn maar heeft dat echt zoveel invloed op het geluid? Als je alleen de looks bedoeld ben ik het niet met je eens , ik vind deze cab veel vetter als zon oranje blokkendoos. Zou alleen graag dat logo eraf halen maar durf hem er niet af te trekken


Er zit veel verschil tussen cabs, ook al zijn ze voorzien van 2 Vintage 30's en zijn ze closed back. Die verschillen zijn soms zelfs heel erg groot.
Ik heb een rivera 212 closed back met V-30's en die klinkt absoluut anders dan die van jou. Of je het mooier vindt, weet ik niet....smaak is objectief.

macwilliams
7 juli 2010, 23:10
Ik vond de TT al erg lekker klinken op de high gain shootout.
En deze doet er waarschijnlik nog een schepje bovenop.

Ook de looks is erg goed.

Feliz navi versterker dag toegewenst.
En die cab is niks mis mee zolang het je eigen keuze is.