PDA

View Full Version : 19" + footcontroller



Stefan
3 januari 2002, 13:52
Beste medegitaristen.
Wie kan mij uitleggen hoe een 19" effect en een footcontrol daarop werkt?
Ik heb begrepen dat in het 19" gedeelte de effecten zitten en met de footcontrol je ze kunt switchen. Maar als ik nu met midi ga werken, kan ik dan het midi-geluid van de gitaarpartij over het 19" effect sturen?

Wie kan me beter uitleggen hoe het allemaal werkt?

alvast bedankt

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stefan op 2002-01-03 12:54 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stefan op 2002-01-03 12:54 ]</font>

Chiel
3 januari 2002, 14:54
Tja, dat ligt er helemaal aan. Normaliter heb je een footboard met een midi in- en uitgang waarmee je in principe elk (multi)effect kunt aansturen. Sommige floorboards (bv. Line6) hebben een eigen kabelaansluiting waarmee je enkel Line6 producten kunt aansturen.
Zelf heb ik wel eens een GX700 (19") en een GT3 (floorboard) op elkaar aangesloten, zodat ik de effecten van de GT3 met de GX700 kon combineren, of de GT3 enkel als schakelboard gebruikte. (deed ik overigens puur voor uit nieuwsgierigheid, want je schiet er niets mee op).
In de regel stop je het gitaarsignaal in het rack en gebruik je je board alleen als remotecontrol voor je 19" effecten. Dit is overigens erg handig als je draadloos speelt, anders heb je je ontvanger bij het floorboard op de grond liggen.
De hamvraag blijft:"Heb je effecten in je floorboard zitten en wil je deze gebruiken icm één of meerdere 19" componenten?"

Stefan
3 januari 2002, 16:56
Ik gebruik mijn footboard alleen voor te switchen van effect in mijn 19"rack.
Dus ik heb geen effecten in mijn footboard.
Ik heb wel eens een footboard van een gitarist gezien die ook met 19"effecten en midi werkt. Op zijn floorboard zaten misschien wel 20 knoppen voor te switchen!!!
Wat is dit dan voor een speciaal footboard??

Chiel
4 januari 2002, 10:57
Kan van alles geweest zijn. De oudere versies van Digitech (RP series) hebben ook een heel arsenaal aan switches om te kunnen schakelen. Boss heeft de FC-serie waarbij de grootste telg ook zo ontzettend veel pedalen heeft. Veel gitaristen gebruiken de Rocktron pedaalboarden nog, welke uit een hele serie kleine zilveren drukknoppen bestaat. Deze zijn erg goed, hoewel de nieuwe switches van de BOSS FC, GT, ME serie uit een doorgewinterd concept zijn ontstaan en daardoor erg goed en onderhoudsvriendelijk zijn.
Meer kan ik je er niet over vertellen, daarvoor had ik 'm zelf moeten zien.

GRT Chiel

Slowhand41
4 januari 2002, 20:29
Misschien zoiets als dit??? Groundcontrol zie: http://www.voodoolab.com/

Greetz, Hans

Jimi Hendrix
5 januari 2002, 13:12
of deze
http://www.customaudioelectronics.com

vinni
6 januari 2002, 02:03
Gebruik zelf een Yamaha MFC10 footcontroller.
Niet allen om programma's te switchen op mijn G-major en JMP1.....

Ook om het outputvolume van de G-major te rgelen....taptempi ingeven en de output te muten....

Groet,
Vinni