PDA

View Full Version : Men eerste eige song



Biest
7 juli 2010, 17:36
Hey jongens, net men eerste eigen compositie opgenomen, het is een instrumentaal nummer in Gmaj, heb er lange tijd aan gewerkt, hier is hij dan

http://www.youtube.com/watch?v=0qefFuXS71o

Daniel91
7 juli 2010, 17:41
Er passen toch wel meer akkoorden bij Gmaj...? Om de 5 seconden een Gmajeur wordt wel heul saai.

Verder wel leuk gevonden riffjes soms.

TimoSomers
7 juli 2010, 18:02
Je vibrato en bends enzo zijn vaak echt heel vals.
En verder zou ik veel meer variatie gebruiken qua akkoorden en overgangen etc, nu is het echt een grote 'jam' zegmaar.
Verder wel ok.

Merijnvdb
8 juli 2010, 22:36
Voor een eerste compositie vind ik het absoluut niet slecht hoor.
Doet me wat aan Neil young denken.

Ik vind de mensen hier soms wel erg kritisch :D

Succes er nog mee!

Nellyrocks
9 juli 2010, 13:39
Voor een eerste compositie vind ik het absoluut niet slecht hoor.
Doet me wat aan Neil young denken.

Ik vind de mensen hier soms wel erg kritisch :D

Succes er nog mee!

Dat vind ik wel meevallen. TS heeft er toch niets aan als mensen alleen maar zeggen dat het heel goed is.
Er staat 'eige song' dus verwachtte ik een song en dat was het niet. Verder is het inderdaad vals en zit er niet echt een structuur in of iets.

Dat neemt niet weg dat je dus gewoon lekker door moet gaan en bij elk nummer dat je schrijft beter wordt.

Exi
9 juli 2010, 15:06
Kijk hier (http://www.all-guitar-chords.com/scales-to-chords.php) eens welke akkoorden je allemaal kan spelen over G majeur.
Als je wat meer variatie in de akkoorden kan brengen dan wordt het wat prettiger om te luisteren.

Het "solo" gedeelte is niet slecht.

Fenderfan
9 juli 2010, 17:27
Ik vind het eigenlijk niet slecht noch goed. Denk dat er weinig te beoordelen valt daar het eigenlijk nog niets voorsteld.
Heb je hier lange tijd aan gewerkt? Misschien je muzikale geest wat meer openstellen.

Even wat concrete kritiek.
Je akkoordenschema is te eentonig en past niet bij de solo. Riffje zegt "vrolijk" en je solo zegt "droevig".
Verder denk ik dat je met je solowerk eigenlijk je zanglijn voor ogen hebt, snap je...

Bouw eerst aan substantieel akkoordenwerk. Riff 1, riff 2 overgangsriffs etc. Neem die op. Zing met tekst die gitaarmelodie als zanglijn over het refrein. Verzin dan een andere solo als solo.
Dan kom je een stuk verder denk ik.

Een compliment dat ik je wil geven is dat ik het gevoel heb dat je de capaciteit hebt je gitaar te laten spreken. I.p.v. zomaar wat gevoelloos te spelen. Das een mega plus. Die bends worden wel beter naar verloop van tijd als je goed luistert.

Biest
10 juli 2010, 11:44
Ik vind het eigenlijk niet slecht noch goed. Denk dat er weinig te beoordelen valt daar het eigenlijk nog niets voorsteld.
Heb je hier lange tijd aan gewerkt? Misschien je muzikale geest wat meer openstellen.

Even wat concrete kritiek.
Je akkoordenschema is te eentonig en past niet bij de solo. Riffje zegt "vrolijk" en je solo zegt "droevig".
Verder denk ik dat je met je solowerk eigenlijk je zanglijn voor ogen hebt, snap je...

Bouw eerst aan substantieel akkoordenwerk. Riff 1, riff 2 overgangsriffs etc. Neem die op. Zing met tekst die gitaarmelodie als zanglijn over het refrein. Verzin dan een andere solo als solo.
Dan kom je een stuk verder denk ik.

Een compliment dat ik je wil geven is dat ik het gevoel heb dat je de capaciteit hebt je gitaar te laten spreken. I.p.v. zomaar wat gevoelloos te spelen. Das een mega plus. Die bends worden wel beter naar verloop van tijd als je goed luistert.

thx voor de kritiek, mijn doel is idd om men gitaar te laten spreken zoals joe satriani en steve vai het deden, ik ben nog maar 3 jaar bezig, dus lange weg te gaan, maar kvond het toch al geen slecht begin :P