PDA

View Full Version : Gratis backing track maken



Merijnvdb
7 juli 2010, 16:41
Hallo,

Ik had een vraagje.
Ik heb een tijdje geleden een instrumentaal surfnummer gemaakt waar ik nog altijd erg tevreden over ben.
Nu had ik al een drumpatroon in m'n hoofd (hier dat tempo , daar een roffel van zoveel seconden...).
Nu zocht ik eigenlijk een gratis(!) programmatje om dit over m'n eigen gitaarspel te plakken. Het hoeft geen superkwaliteit te zijn ofzo ,als het maar gemakkelijk te gebruiken is en je een redelijke keuze hebt uit drumpatronen. (Bass zou ook leuk zijn , maar dit kan eventueel later nog).

Mijn zus heeft een mac met Garageband erop , maar ik heb geen idee hoe dat werkt , en ik weet niet of ik hiermee mijn doel kan bereiken.

Alvast bedankt!

jannest
7 juli 2010, 17:13
Hallo,

Ik had een vraagje.
Ik heb een tijdje geleden een instrumentaal surfnummer gemaakt waar ik nog altijd erg tevreden over ben.
Nu had ik al een drumpatroon in m'n hoofd (hier dat tempo , daar een roffel van zoveel seconden...).
Nu zocht ik eigenlijk een gratis(!) programmatje om dit over m'n eigen gitaarspel te plakken. Het hoeft geen superkwaliteit te zijn ofzo ,als het maar gemakkelijk te gebruiken is en je een redelijke keuze hebt uit drumpatronen. (Bass zou ook leuk zijn , maar dit kan eventueel later nog).

Mijn zus heeft een mac met Garageband erop , maar ik heb geen idee hoe dat werkt , en ik weet niet of ik hiermee mijn doel kan bereiken.

Alvast bedankt!


jup

en de helpfunctie is je vriend
of anders een tutorial op utube

kenx
7 juli 2010, 17:54
jup

en de helpfunctie is je vriend
of anders een tutorial op utube

En typ jij met leestekens en hoofdletters, dat maakt het voor ons makkelijker. Alleszins al bedankt, in de naam van de TS, voor deze ontzettend goede toevoeging aan dit topic!



OT; voor zover ik weet bestaan geen gratis programma's waar je je doel mee kan bereiken, je zal toch echt moeten betalen voor dat soort zaken vrees ik.

jannest
7 juli 2010, 18:58
En typ jij met leestekens en hoofdletters, dat maakt het voor ons makkelijker. Alleszins al bedankt, in de naam van de TS, voor deze ontzettend goede toevoeging aan dit topic!



OT; voor zover ik weet bestaan geen gratis programma's waar je je doel mee kan bereiken, je zal toch echt moeten betalen voor dat soort zaken vrees ik.

ach gosh de taal gestapo
helaas ff vergeten naar de inhoud te kijken

ot

garageband voldoet prima of beter nog, is perfect voor dit soort dingen

lijkt me een goede toevoeging om ts daar op te wijzen



Garageband kan gezien worden als een eenvoudige vorm van het professionele Apple Logic. Het programma maakt deel uit van het softwarepakket iLife.

Life is een softwarepakket van Apple Inc. voor het bewerken en bewaren van digitale media bestanden, zoals geluid, foto's en film. De kracht van het pakket ligt in de onderlinge samenwerking tussen de verschillende programma's. Het is specifiek ontworpen voor de Macintosh computer en wordt meegeleverd bij aanschaf van een nieuwe Mac.


zal geen grappen over je nationaliteit en je bandje maken
maar ik heb er zin an

nielsduursma
7 juli 2010, 19:00
De gratis demo van Addictive Drums in Garageband werkt prima, alleen is die vrij beperkt, maar een simpel ritme en hier en daar wat roffels moet werken.

jannest
7 juli 2010, 19:19
voor alles over garageband

http://www.thegaragedoor.com

fok wat ben ik toch aardig

guhlenn
8 juli 2010, 08:30
En typ jij met leestekens en hoofdletters, dat maakt het voor ons makkelijker. Alleszins al bedankt, in de naam van de TS, voor deze ontzettend goede toevoeging aan dit topic!



OT; voor zover ik weet bestaan geen gratis programma's waar je je doel mee kan bereiken, je zal toch echt moeten betalen voor dat soort zaken vrees ik.

Het antoord van Jannes is gewoon ok. Inhoudelijk heeft ie meer dan jij te melden. En nu terug in je hok! Luiheid hoeft niet beloond te worden.

Merijnvdb
8 juli 2010, 21:41
Bedankt voor de raad :)
Heb wat opgezocht over Garageband en ga vanavond wat experimenteren!

Soesje
13 juli 2010, 08:10
Ik gebruik cubase met addictive drums, zitten leuke drumpatronen een fill-ins in.
Is alleen niet gratis... maar kan altijd de 15-dagen trail proberen.