PDA

View Full Version : New all time low in mastering: Brandon Boyd - The Wild Trapeze



fivelastwords
7 juli 2010, 16:02
Mijn god, wat is dit misgegaan zeg. Goeie nummers maar ik kan ze niet eens luisteren omdat alles kapot gelimit is. Dikke vieze distortion, gadverdamme. Alle mensen die Californication van de Peppers al erg vonden... maak je borst maar nat! Hier kan niemand meer overheen denk ik, tenzij het creatief de bedoeling zou zijn...

Op iTunes zijn 30 seconden previews te horen, maar Google doet ook wonderen natuurlijk.

Bah!

Roman
8 juli 2010, 13:12
is't net zo erg als die laatste van Metallica?

fivelastwords
8 juli 2010, 13:41
Erger zelfs...

fivelastwords
8 juli 2010, 13:44
Album is geproduceerd door Boyd zelf en door Dave Fridmann, die ook die platgeperste MGMT albums heeft gedaan. Daar komt ie d'r mee weg omdat dat lo-fi en dirty mag klinken, maar hier slaat het imo de plank finaal mis.

Hier trouwens een gearslutz draadje (http://www.gearslutz.com/board/mastering-forum/508263-brandon-boyd-album-may-worst-master-ever.html) over het album.

fivelastwords
8 juli 2010, 15:52
Voor de niet-iTunes-gebruikers onder u: hier staat een filmpje met de clip in "goede" geluidskwaliteit. Zo klinkt het album dus echt. Begin valt mee, maar oh mijn god wanneer de drums inkomen...

http://www.aolradioblog.com/2010/07/06/brandon-boyd-runaway-train-new-song/

Roman
9 juli 2010, 09:31
wat een verschrikking.... sjees

Rinze
9 juli 2010, 09:38
Die lui moeten wel goed stoned zijn geweest bij het afluisteren van de uiteindelijke mix :seriousf: De bassdrum klinkt als een vervormde boem-scheet en drukt alles weg.

dennis_rhcp
9 juli 2010, 11:18
Sjezus wat lelijk zeg, ik ben naar de workshop van bob katz geweest
en was heel intressant wat die man te vertellen had,

maar over slechte master gesproken:
http://www.youtube.com/watch?v=YQ1wsf7tAE0

Steven Otto
15 juli 2010, 18:42
Ik vind het wel lekker klinken. Lekker hard, dan hoef ik mijn versterker niet harder te zetten en scheelt het energie. win-win.



:roll:

Frits van Mourik
16 juli 2010, 02:08
Ach, misschien is het wel een bedoelde creatieve uiting.
En als het goed verkoopt, dan hebben ze gelijk. Toch?
We zijn ook allemaal gewend geraakt aan overstuurde gitamps,
terwijl dat in een ver, grijs verleden absoluut "not done" was...

fivelastwords
16 juli 2010, 09:38
True, ben zelf helemaal niet vies van een beetje distortion, maar in deze context vind ik het totaal niet passen. Boyd zei op zijn eigen Facebook dat het inderdaad een creatieve keuze is geweest. Dan maar een waar ik me totaal niet in kan vinden. En verkopen dat het toch wel door het mooie bekkie van Boyd. Die kan in de ogen van vele tienermeisjes niets verkeerd doen.

Dick Wolkendeck
16 juli 2010, 11:23
True, ben zelf helemaal niet vies van een beetje distortion, maar in deze context vind ik het totaal niet passen. Boyd zei op zijn eigen Facebook dat het inderdaad een creatieve keuze is geweest. Dan maar een waar ik me totaal niet in kan vinden. En verkopen dat het toch wel door het mooie bekkie van Boyd. Die kan in de ogen van vele tienermeisjes niets verkeerd doen.

Ik kan niet wachten op de CD van Doutzen Kroes...