PDA

View Full Version : Beginnen met lapsteel, maar welke



Vickman
7 juli 2010, 15:24
Ik wil gaan beginnen met een lapsteel. Nu kom je deze niet iedere dag tegen en heb ik weinig ervaring welke nu goed is. Ik heb veel gelezen over de reissue van de Eastwood Airline en de Gretsch G5715. Qua prijs liggen ze niet zoveel uit elkaar, maar qua recensie zou de Gretsch een stuk beter zijn dan de Airline.

Wie heeft ervaring en weet iets te vertellen over deze twee types lapsteel. Misschien zijn er nog meer merken waar aan te komen is hier in Nederland. Ik zelf zou dat niet weten.

fhuppel
29 juli 2010, 22:06
zelf heb ik deze (http://www.chandlerguitars.com/rh2.html).
goed afgewerkt, mooi geluid.
hier (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Chandler/RH2+Lap+Steel/10/1) vind je een review.

Ik heb hem gewoon via mail besteld.

Ohja, de prijs op de site is niet van toepassing. Ik heb zo'n 250 euro betaald, denk ik. Mail hen gewoon.

bloodgulge2
30 juli 2010, 01:31
Ik heb de LS-6 van goldtone. Zeer mooi instrument qua klank en looks (ziet er voor de verandering nog uit als een gitaar)

PT1989
30 juli 2010, 13:58
Jan v d Donck maakt erg goede lapsteels!

bloodgulge2
30 juli 2010, 17:05
Zo'n lapsteel kopen is vaak maar met de natte vinger, aangezien bijna niemand ze heeft in belgië / nederland. Langs de andere kant kan er ook weinig mee misgaan qua bouw. Het enige waar je voor moet uikijken is eigenlijk het gewenst aantal snaren, de pickup en kostprijs/beschikbaarheid. Levertijden kunnen pijnlijk lang zijn. Heb voor mijn goldtone 6 maanden gewacht. Was tevreden met het geluid en klaar. Goed instrument

fender89
8 augustus 2010, 17:06
Ik heb op de gitaarmarkt nog een advertentie staan voor een Jan van der Donck lapsteel. Dit is een 6 snarige (volledig handgebouwd) lapsteel gemaakt ongeveer Maart, April. Deze lapsteel is niet te vergelijken met de Gretsch of de Airline lapsteels. De Jan van der Donck lapsteels zijn kwalitatief zeer goed en er komt dan ook een zuivere toon uit. Mocht je interesse hebben laat maar iets weten.