PDA

View Full Version : Les Paul met vreemde knoppen



LeonPaul
7 juli 2010, 02:10
Hallo forumleden,

Hoewel ik hier regelmatig wat uurtjes heb gespendeerd met topics doorlezen ben ik nooit zo van het posten op fora... maar ik heb inmiddels wel begrepen dat hier een hoop mensen zitten die van wanten weten, en ik heb goede hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen over deze gitaar.

http://i47.tinypic.com/25gxaa0.jpg

Het gaat om een Les Paul waar ik erg veel interesse in heb, ziet er verder prima uit (en heeft alle bekende punten die wijzen op een echte Gibson), maar zoals op de foto te zien is zitten er tussen de volumeknoppen wat vreemde.. ja.. ik weet het niet. Heb ook werkelijk het halve internet afgezocht op alle manieren die ik kon verzinnen maar niets lijkt hierop.

De foto komt trouwens van de huidige eigenaar, als ik de gitaar in handen heb kom ik er misschien meer over te weten. Tot die tijd, mocht iemand enig idee hebben, dan hoor ik het graag :)

Groeten en bedankt,

Léon

hezz
7 juli 2010, 02:47
Het beste kun je het natuurlijk gewoon aan de eigenaar vragen. Maar mijn gok is dat de gitaar in z'n leven verschillende configuraties heeft gehad en die gaten daarna zijn opgevuld. Misschien waren het coil-splits ofzo.

Orpheo
7 juli 2010, 08:45
voor die 2 gaten boven de pot-gaten zou dan wel nog meer ruimte gefreesd moeten zijn, want daar zit bij een 'normale' (gibson) les paul slechts hout. maar aan de binding kan ik zien dat het een les paul custom -derivaat is. meer foto's, dan pas kan ik echt zien a; wat voor les paul het is, en b: of het een echte is.

RS-Rik
7 juli 2010, 10:13
Misschien coil splits en fase veranderaars, jimmy page wiring.


Waar die grote zilveren knoepert achter de brug voor is is dan n raadsel, misschien een killswitch?

LeonPaul
7 juli 2010, 10:46
Hallo, al heel erg bedankt voor de reacties! Hier nog 2 foto's. Het lijkt mij een echte (hoewel een waar dus duidelijk mee gerotzooid is) - die truss rod cover met 2 schroefjes, serienummer (volgens Guitar Dater uit Kalamazoo/Nashville begin 70's) + made in usa op de achterkant en het feit dat de kop uit 3 delen bestaat, maar kan nooit kwaad als iemand hier me daar uitsluitsel over kan geven...

http://i50.tinypic.com/izc2z6.jpg

http://i46.tinypic.com/dewygn.jpg

Die Jimmy Page wiring was ik gister al een aantal sites over tegengekomen toen ik naar dit fenomeen zocht, maar geen foto's van kunnen vinden. In elk geval niet van hoe dat er aan de buitenkant dan uit ziet. Misschien heeft iemand hier die wel?

edit: tuners zijn dus ook vervangen.. en die zwarte kussentjes onder het tailpiece zijn ook niet origineel neem ik aan (:

Orbis
7 juli 2010, 10:58
Misschien coil splits en fase veranderaars, jimmy page wiring.


Waar die grote zilveren knoepert achter de brug voor is is dan n raadsel, misschien een killswitch?

Ik zou ook op een killswitch gokken.Valt net met je pink te bedienen, zonder dat je hoeft te stoppen met spelen. Misschien is dat toch handiger dan bij de Gibson BFG en de Buckethead sig.

Agent_Smith
7 juli 2010, 12:30
De gitaar is een '74-er. Normale Custom is CSB. Naast de 4 normale knoppen zijn er een behoorlijke serie aan extra gaatjes bijgeboord. Gebeurde ontzetten vaak in de 70s en vaak zijn ze naderhand weer dichtgemaakt.
Succes met de aankoop. Early 70s Customs zijn rockmonsters in de puurste vorm!

JeroenP
7 juli 2010, 15:08
Ik ken hem;) Stond een halfjaar geleden ook al te koop, maar ben toch voor een andere gegaan door o.a. die gaten in de body. Het is wel echt een player, en voor het geld wat hij vraagt krijg je niet veel beters;)