PDA

View Full Version : multi-effect in fx-loop met lange kabels, signaal verlies??



dennis-m
6 juli 2010, 14:40
Ik zit er over te denken om een M9 aan te schaffen en deze in de fx-loop v mijn Powerball te zetten. De M9 past mooi in mijn pedalboard samen met mijn G-Lab GSC die de M9 dan via midi kan aansturen. Momenteel gebruik ik nog een Alesis Quadraverb in de loop.

Met de M9 zou ik dus wel langere kabels (6m) in de fx-loop moeten gaan gebruiken, mijn vraag is of je dan géén signaalverlies krijgt? Ik las dit artikel http://www.glab.com.pl/ala-1_en vandaar.

btw iemand ervaring met een M9 in de fx-loop ve Powerball?

Ronald.ZaZ
6 juli 2010, 15:49
Zolang je goede kabels gebruikt met goede pluggen maakt het geen zak uit voor zover ik weet.
Tenzij je kabels wilt gaan gebruiken van 200 meter ofzo :cheerup:

pasqual
6 juli 2010, 18:16
om de lengte van je kabels hoef je je niet zo druk te maken, eerder of het wel zo'n goed idee is om een multieffects in je loop te gooien: sommige effecten zoals delay, chorus, flanger en reverb werken uitstekend in een effectsloop maar effecten zoals compressor, overdrive, wahwah etc...zullen op die manier niet gaan werken. deze zul je vóór je pre-amp moeten zetten.

edit: ik ken de M9 niet, maar misschien kun je met dit apparaat de verschillende effecten splitsen zodat je met de 4 kabel methode kunt werken.

groeten Pasqual.

Nitefly7
6 juli 2010, 18:55
ik zou even in de handleiding van je Engl kijken welk niveau (+4 of -10db) je fx-loop is; op basis daarvan kun je beslissen of je 'iets' in de loop wilt doen..

ik ga ervan uit dat de Engl een goede loop heeft, en de M9 er gewoon in te gebruiken is

@Pasqual: de M9 is het kleinere broertje van de M13-mammoet; de m13 heeft 'n aparte send/return, de M9 heeft enkel input en output: oftewel; alles voor de amp, of alles 'in' de amp..

de M9 staat bekend om z'n no-nonsense delays, modulaties en reverb; veel mensen combineren hun eigen pre-gain pedalen (wah/overdrive etc) met een M9 in de loop: beste van 2 werelden;

de M13's overdrive en distortions zijn niet voor iedereen, dus de 4-cable method (m13 overdrives->preamp versterker -> m13 mod/delay -> return fx-loop) is een 'overbodige luxe' (tenzij je daar weer je eigen overdrive pedalen wilt plaatsen, die NA de filter-sectie van je M13 komen bijvoorbeeld)

gezien de M9 meestal als do-it-all wordt gebruikt, gebruiken veel mensen hem ook met de ingebouwde overdrives, helemaal voor hun amp..

ik zeg: testen!