PDA

View Full Version : Nieuwe Amp: Blackstar HT20 head



RoelSmoel
6 juli 2010, 11:49
Vandaag de 6505+ 112 van Peavey geruild voor deze.. Ben toch wel blij dat deze nu hier staat:)

http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0055.jpg
Mijn Blackstar speakerkast heeft een waterhoofd:cheerup:
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0056.jpg
Even nog een familiefotootje gemaakt, de HT5 is binnen nu en een paar dagen weg.
En deze nog:
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0059.jpg


Voorlopig hoor je mij niet meer over versterkers:rockon::cheerup::seriousf:

Thyrif
6 juli 2010, 11:55
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ga je vast veel plezier van hebben. Maar waarom beviel de 6505+ niet?

RoelSmoel
6 juli 2010, 12:14
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ga je vast veel plezier van hebben. Maar waarom beviel de 6505+ niet?

Even gekopieërd van wat ik gisteravond op een ander forum heb gezet:
Het clean vind ik minder, en de distortion, ik vind het niet echt mijn smaak.. In de winkel was het allemaal wel fijn, maar na een paar dagen thuis had ik zoiets van: moet dit het zijn!? Ik was sowieso aan het kijken voor een versterker waarmee ik vrijwel alles kan spelen, van bijvoorbeeld John Mayer tot Metallica en alles daartussen, ik meende mij wel te redden met het crunch-kanaal, maar zelfs dat is mij toch nog te "metal", eerst natuurlijk erg blij, maar achteraf ga je je realiseren dat je een flinke metalbak thuis hebt staan van net geen 35 kilo die moeilijk de verplaatsen is, en je vol open moet zetten wil je er een lekkere sound uit krijgen.
Na die "kapotte" reverb was ik blij dat ik een nieuwe had, maar nu de versterker kuren heeft (heet worden en uitvallen, "golfgeluid" onder het spelen, zegmaar geluid valt weg en komt weer terug), en toen had ik het gezien met de 6505+, super versterkers, maar niet voor mij..

MjS
6 juli 2010, 12:16
Nou, gefeli dan maar met deze amp, voor zolang het duurt. Hoe heb je dat nou geregeld met de muziekzaak? Deden ze nog moeilijk?

Anyway, tip van de dag: wat minder gain! Je hebt al EMG's voor die extra push, en gain boven de 12 uur is echt alleen maar ruis.

RoelSmoel
6 juli 2010, 12:21
Nou, gefeli dan maar met deze amp, voor zolang het duurt. Hoe heb je dat nou geregeld met de muziekzaak? Deden ze nog moeilijk?

Anyway, tip van de dag: wat minder gain! Je hebt al EMG's voor die extra push, en gain boven de 12 uur is echt alleen maar ruis.

Absoluut niet moeilijk, had van 't weekend contact opgenomen met een kennis die daar werkt, via daar dan ken ik hem dan wel weer, maar goed.. Ik had 2 keuzes: weer een 6505+ omdat hij ook kuren had, of voor hetzelfde bedrag een andere versterker, toen heb ik maar voor optie 2 gekozen.

Gitaar4LifeDude
6 juli 2010, 13:01
nou, je roelsmoelt 'm in ieder geval weer hard kerel..
ik snap jou af en toe niet, maar wel vervelend dat je 2x een defecte amp had.
Ik denk dat je hiermee een stuk betere alrounder te pakken hebt, en probeer deze keer eens langer dan een week te spelen voordat je hem weer omruilt.

rpl
6 juli 2010, 14:56
Nou Roel wederom gefeliciteerd enne je weet het nu wel echt echt echt zeker he :seriousf: :ok:

RoelSmoel
6 juli 2010, 15:10
Nou Roel wederom gefeliciteerd enne je weet het nu wel echt echt echt zeker he :seriousf: :ok:

Deze gaat echt niet meer weg, of er moet een wonder gebeuren (opeens heel veel gigs etc......)

Mr. Dynamite
6 juli 2010, 15:18
Deze gaat echt niet meer weg, of er moet een wonder gebeuren (opeens heel veel gigs etc......)

Zeg dat nooit :sssh:
Na zoveel tijd verlang je vast wel weer naar iets anders, daar ben je gitarist voor :seriousf:

Exi
6 juli 2010, 15:21
Toch de HT-20:ok:
Naar mijn idee had je dat gewoon eerder moeten doen, maar ach.
Komt er nog een nieuwe cab onder? Orange met V30's / grotere Blackstar cab?:)

Scopperloit
6 juli 2010, 15:21
Deze gaat echt niet meer weg, of er moet een wonder gebeuren (opeens heel veel gigs etc......)

Ik denk eerlijk gezegd dat dat laatste niet zo slim is.. :makeup:

Ga maar eens lekker veel spelen over je Blackstar en je techniek eens bijspijkeren. Ik durf te wedden dat je genoeg respect verdient als je over 3 maanden je techniek flink verbeterd hebt.:)

Practice makes perfect! :cheerup:

RoelSmoel
6 juli 2010, 15:45
Toch de HT-20:ok:
Naar mijn idee had je dat gewoon eerder moeten doen, maar ach.
Komt er nog een nieuwe cab onder? Orange met V30's / grotere Blackstar cab?:)

Een andere ja, nu nog niet, over een tijdje misschien wel:)

Eric van Esch
6 juli 2010, 16:24
Deze gaat echt niet meer weg, of er moet een wonder gebeuren (opeens heel veel gigs etc......)

Uchuchuch..........leer nu eerst eens spelen in plaats van zo overdreven doen. Jammen/gigs, je bent daar nog lang niet aan toe. Leer nu eerst eens spelen en praat dan verder.

En hopelijk is dit een blijvertje, maar ja bij jou weet je dat nooit zeker.....

RoelSmoel
6 juli 2010, 16:33
Uchuchuch..........leer nu eerst eens spelen in plaats van zo overdreven doen. Jammen/gigs, je bent daar nog lang niet aan toe. Leer nu eerst eens spelen en praat dan verder.

En hopelijk is dit een blijvertje, maar ja bij jou weet je dat nooit zeker.....

Dat was maar onzin:D
Mijn HT5 is er inmiddels al langer dan een half jaar, een nieuw record al zeg ik het zelf:cheerup:

Exi
6 juli 2010, 16:39
Dat is misschien meer omdat niemand hem wil kopen:soinnocent:
Maar je verkoopt hem toch als half-stack? Moet je wel snel een cab erbij hebben, anders kan je weer niet spelen!:D

tommus42
6 juli 2010, 16:40
Hihi, ach ja, nieuwe spulletjes kopen is toch leuk, nog goed voor de economie ook!

RoelSmoel
6 juli 2010, 16:41
Dat is misschien meer omdat niemand hem wil kopen:soinnocent:
Maar je verkoopt hem toch als half-stack? Moet je wel snel een cab erbij hebben, anders kan je weer niet spelen!:D

Ik verkoop hem inmiddels al los, ik wacht alleen nog op het telefoontje van iemand voor een afspraak te maken voor op te komen halen:)

RoelSmoel
6 juli 2010, 18:27
Dat is misschien meer omdat niemand hem wil kopen:soinnocent:
Maar je verkoopt hem toch als half-stack? Moet je wel snel een cab erbij hebben, anders kan je weer niet spelen!:D

Nou.. Het heeft een andere wending gekregen.. Degene wat de versterker wil hebben, heeft opeens toch interesse in de cab..
Komt donderdag kijken als het goed is, en 's avonds is koopavond, dus van dat geld kan ik weer fijn een leuke speakerkast kopen, zo'n 1x10" is toch wel beperkt. Eigenlijk was ik niet van plan een nieuwe te kopen, maar ach..

1x12, 2x12, 4x12, I don't care, hoe het klinkt, dat is het belangrijkste:cheerup:

EGH
6 juli 2010, 18:45
Nou.. Het heeft een andere wending gekregen.. Degene wat de versterker wil hebben, heeft opeens toch interesse in de cab..
Komt donderdag kijken als het goed is, en 's avonds is koopavond, dus van dat geld kan ik weer fijn een leuke speakerkast kopen, zo'n 1x10" is toch wel beperkt. Eigenlijk was ik niet van plan een nieuwe te kopen, maar ach..

1x12, 2x12, 4x12, I don't care, hoe het klinkt, dat is het belangrijkste:cheerup:


Oh er komt nog meer geRoelSmoel jongens!

10 euro op: eerst een orange 1x12, dan een Marshall 2x12 kabinet, dan tóch nog maar wel 'de real deal' een 4x12, en wel een Harley Benton (te duur anders), dan toch terug bij een Harley Benton 2x12 (beter te betalen en tillen) om vervolgens te eindigen met een Marshall 1x12 (nog beter te tillen) en deze dan ook daadwerkelijk te kopen.

Maar Roel ik denk dat de blackstar je beter bevalt want deze is iniedergeval enorm veelzijdig wat bij jou extreme wispelturigheid en twijfel wel zo handig is. En als het nou straks weer niet bevalt, probeer het dan gewoon even een maandje. Waarschijnlijk ben je dan alweer van mening veranderd, want dat veranderd als gitarist (zeker als beginnende) gewoon enorm vaak, en je kan daar niet altijd aan toegeven.

RoelSmoel
6 juli 2010, 18:46
Oh er komt nog meer geRoelSmoel jongens!

10 euro op: eerst een orange 1x12, dan een Marshall 2x12 kabinet, dan tóch nog een 4x12, genaamd een Harley Benton (te duur anders), dan toch terug bij een Harley Benton 2x12 (beter te betalen en tillen) om vervolgens te eindigen met een Marshall 1x12 (nog beter te tillen) en deze dan ook daadwerkelijk te kopen.

Maar uh, Roel ik denk dat de blackstar je beter bevalt, en iniedergeval een stuk veelzijdiger wat bij jou extreme wispelturigheid en twijfel wel zo handig is. En als het nou straks weer niet bevalt, probeer het dan gewoon even een maandje. Waarschijnlijk ben je dan alweer van mening veranderd, want dat veranderd als gitarist (zeker als beginnende) gewoon enorm vaak, en je kan daar niet altijd aan toegeven.

Denk niet dat het nog eens zo gaat..
Blackstar bevalt me eigenlijk meteen stukken beter, de clean is zelfs zo goed dat ik de distortion vandaag nog maar weinig heb gebruikt:sssh:

Riky
6 juli 2010, 18:51
Nou.. Het heeft een andere wending gekregen.. Degene wat de versterker wil hebben, heeft opeens toch interesse in de cab..
Komt donderdag kijken als het goed is, en 's avonds is koopavond, dus van dat geld kan ik weer fijn een leuke speakerkast kopen, zo'n 1x10" is toch wel beperkt. Eigenlijk was ik niet van plan een nieuwe te kopen, maar ach..

1x12, 2x12, 4x12, I don't care, hoe het klinkt, dat is het belangrijkste:cheerup:

jij gaat ff op een koopavond beslissen welke speaker kast je koopt?
Asl je het nog niet weet doe het dan zoals ik heb gedaan. Gewoon voor 120 euro een 2x12 kast van harleybenton kopen via thomann.
Kun je mooi op leren luisteren hoe speakers reageren en wat je anders wil in je geluid. Ondertussen doorsparen en tegen de tijd dat je echt zeker weet hoe jij wil klinken een mooie speakerkast kopen.

Nu ga je in 1 avondje ff een speakerkast kopen. Volgende maand wil je een andere. Dan ga je in een bandje spelen, blijkt die andere op hoog volume niks te zijn, koop je weer een andere, blijkt dat als de speakers ingespeeld zijn het ook niks is enz... enz.....

Gefeliciteerd met je ht20 btw!

RoelSmoel
6 juli 2010, 18:56
jij gaat ff op een koopavond beslissen welke speaker kast je koopt?
Asl je het nog niet weet doe het dan zoals ik heb gedaan. Gewoon voor 120 euro een 2x12 kast van harleybenton kopen via thomann.
Kun je mooi op leren luisteren hoe speakers reageren en wat je anders wil in je geluid. Ondertussen doorsparen en tegen de tijd dat je echt zeker weet hoe jij wil klinken een mooie speakerkast kopen.

Nu ga je in 1 avondje ff een speakerkast kopen. Volgende maand wil je een andere. Dan ga je in een bandje spelen, blijkt die andere op hoog volume niks te zijn, koop je weer een andere, blijkt dat als de speakers ingespeeld zijn het ook niks is enz... enz.....

Gefeliciteerd met je ht20 btw!

Ik heb toevállig laatst die HT20 open mogen zetten in de kelder bij de muziekzaak, inclusief een stuk of 5 verschillende speakerkasten (1x12 t/m 4x12), dus ik weet al waar ik moet zoeken..
Dit waren de Orange PPC112 (vond ik erg fijn), de Peavey Valveking 412 (vond ik wat minder, het geluid miste iets), Marshall MC412 (miste ook iets), Bogner Alchemist 212 (supervette cab, maar duur..), Laney 212 (erg fijn vond ik deze, anderen zijn er niet zo over te spreken) en de Blackstar HTV212 (ook wel fijn, maar ten opzichte van deze vond ik de Orange beter.)

Exi
6 juli 2010, 19:13
Ik zou ze in elk geval nog eens allemaal gaan testen. Die Orange is iig wel een fijne cab en 1x12" is goed te doen thuis (en je kunt hem makkelijker naar boven sjouwen dan het 2x12 en 4x12 geweld).

RoelSmoel
6 juli 2010, 22:17
Die mastervolume is wat dat betreft super! Een vette scheur op laag volume:)

Mukkez
7 juli 2010, 15:35
Die mastervolume is wat dat betreft super! Een vette scheur op laag volume:)

Ach ja.. zo houd je je topic wat op gang he?

RoelSmoel
7 juli 2010, 16:38
Ach ja.. zo houd je je topic wat op gang he?

Waar heb jij het over!?

Mr. Dynamite
7 juli 2010, 17:05
Hej nou al een cab gescoort dan ?

RoelSmoel
7 juli 2010, 17:07
Hej nou al een cab gescoort dan ?

Is nog de oude 1x10" wat eronder staat, nog even afwachten of de koper morgen deze daadwerkelijk meeneemt.

Riky
7 juli 2010, 18:57
Die mastervolume is wat dat betreft super! Een vette scheur op laag volume:)

met de mastervolume een vette scheur op laag volume??

RoelSmoel
7 juli 2010, 18:59
met de mastervolume een vette scheur op laag volume??

Ik bedoel er dus mee, ik kan het met de mastervolume het volume zo laag zetten, dat ik zelfs dan een vette scheur heb, zo moeilijk is het toch niet he?:)

Riky
7 juli 2010, 19:07
scheur haal je normaal gesproken uit je preamp. De mastervolume is de eindversterker. Als je daar scheur uit wil moet je die nromaal gesproken behoorlijk open draaien, tenzij je een amp hebt met erg weinig headroom.

EDIT: ok ik snap het, maar ik snap niet wat er zo bijzonder aan is.

RoelSmoel
7 juli 2010, 19:10
scheur haal je normaal gesproken uit je preamp. De mastervolume is de eindversterker. Als je daar scheur uit wil moet je die nromaal gesproken behoorlijk open draaien, tenzij je een amp hebt met erg weinig headroom.

EDIT: ok ik snap het, maar ik snap niet wat er zo bijzonder aan is.

De buizenamps die ik meegemaakt heb, die moesten vrij ver open gezet worden, wilde daar een acceptabele scheur uit komen (6505+, Engl Gigmaster etc etc etc...), en bij de Blackstars die ik heb, merk ik dat dat probleemloos gaat:)

Mukkez
7 juli 2010, 19:27
Waar heb jij het over!?

Je hoeft hier niet te posten wat je knoppen doen.
Maar als je dat wel doet.. dan houd je je topic wat op gang he? Elke post is der 1.

guitarkid
7 juli 2010, 19:31
EDIT: ok ik snap het, maar ik snap niet wat er zo bijzonder aan is.

Dat is voor velen juist het aantrekkelijke van Blackstar: klinken "groot" op een relatief laag volume. Iets wat je niet van elke versterker met mastervolume kunt zeggen.
Hee Roel, waarom was ik nou niet verbaasd dat er uiteindelijk (nou ja, afwachten natuurlijk :seriousf:) toch nog weer een andere amp kwam?
Wel balen van die problemen met de Peavey's, maar... elk nadeel heb z'n voordeel, dat zie je dus maar weer.
Veel plezier met je Blackstar. En denk echt goed na over een cab en doe geen impuls-aankoop. En dat meen ik oprecht!

Gr. C.

RoelSmoel
7 juli 2010, 20:09
Dat is voor velen juist het aantrekkelijke van Blackstar: klinken "groot" op een relatief laag volume. Iets wat je niet van elke versterker met mastervolume kunt zeggen.
Hee Roel, waarom was ik nou niet verbaasd dat er uiteindelijk (nou ja, afwachten natuurlijk :seriousf:) toch nog weer een andere amp kwam?
Wel balen van die problemen met de Peavey's, maar... elk nadeel heb z'n voordeel, dat zie je dus maar weer.
Veel plezier met je Blackstar. En denk echt goed na over een cab en doe geen impuls-aankoop. En dat meen ik oprecht!

Gr. C.

Heb vandaag al van half 11 tot ongeveer 4 uur bijna onafgebroken cabs uit zitten proberen:dontgeti:
Voorlopig: Blackstar HTV212, Laney (nogwat)212, een of andere Ashdown 4x12, en een Orange PPC112:D


Iemand trouwens ervaring met de 2x12 V30 cabs van Thomann?

guitarkid
7 juli 2010, 20:23
Heb vandaag al van half 11 tot ongeveer 4 uur bijna onafgebroken cabs uit zitten proberen:dontgeti:
Voorlopig: Blackstar HTV212, Laney (nogwat)212, een of andere Ashdown 4x12, en een Orange PPC112:D


Iemand trouwens ervaring met de 2x12 V30 cabs van Thomann?

Niet van Thomann, wel die van Framus met 2 x V30. Bevalt me erg goed, is ook betaalbaar (toen 299, nu 289) maar ik vraag me alleen af of er nog steeds V30's in zitten.
Bij Music Store staat het er niet meer bij en Musik Produktiv (waar ik 'm heb gekocht) lijkt 'm niet meer te verkopen....


Gr. C.

Riky
7 juli 2010, 23:43
Niet van Thomann, wel die van Framus met 2 x V30. Bevalt me erg goed, is ook betaalbaar (toen 299, nu 289) maar ik vraag me alleen af of er nog steeds V30's in zitten.
Bij Music Store staat het er niet meer bij en Musik Produktiv (waar ik 'm heb gekocht) lijkt 'm niet meer te verkopen....


Gr. C.

ja nog steeds v30's. Verkopen ze bij thomann.
De harley benton cabs zijn hun geld dubbel en dwars waard.
Stevig gebouwd. Niet mega dik hout, maar wel goede handvaten aan de zijkant.
De v30 kunnen wat schel zijn mede ook door de kast, maar live is dat wel prettig. Ik speel trouwens ook op een strat.
Ik vind het prima dingen, maar natuurlijk niet vergelijkbaar met een mooie orange cab. Betaal je ook minimaal 2x zoveel voor.

RoelSmoel
7 juli 2010, 23:45
ja nog steeds v30's. Verkopen ze bij thomann.
De harley benton cabs zijn hun geld dubbel en dwars waard.
Stevig gebouwd. Niet mega dik hout, maar wel goede handvaten aan de zijkant.
De v30 kunnen wat schel zijn mede ook door de kast, maar live is dat wel prettig. Ik speel trouwens ook op een strat.
Ik vind het prima dingen, maar natuurlijk niet vergelijkbaar met een mooie orange cab. Betaal je ook minimaal 2x zoveel voor.

Hmm.. Mijn moeder wil mij in elk geval niet online laten bestellen na het 6505 avontuur, kan ook begrijpen waarom.
Dan maar morgen even afwegen tussen de Blackstar HTV212 en de Laney GS212

JTB
8 juli 2010, 09:21
Hmm.. Mijn moeder wil mij in elk geval niet online laten bestellen na het 6505 avontuur, kan ook begrijpen waarom.
Dan maar morgen even afwegen tussen de Blackstar HTV212 en de Laney GS212

Ik heb die Laney gehad en dan kun je beter een Harley Benton cab bestellen hoor. Dat is gewoon goedkoop hout en die speakers vond ik ook helemaal niets (Celestion 70/80 toch?)

Mr. Dynamite
8 juli 2010, 10:59
Een maat van me heeft die Laney. Klinkt opzich wel aardig door een donkere versterker maar dat ding is net van karton ofzo.. Weegt echt helemaal niks :stop:

Plus dat V30's gewoon lekker zijn ;)

RoelSmoel
8 juli 2010, 17:37
Zo.. Setje is net verkocht, mijn ouders willen NIET met me naar de gitaarzaak, vanavond dan, morgenvroeg was ik de eerste zeiden ze..
Lekker van half 10 tot 12 cabjes uitproberen:D

Noctiis
8 juli 2010, 18:05
Mocht je nog zo'n Harley Benton 2x12" V30 cab willen proberen (of kopen), je bent meer dan welkom in Arnhem! De mijne staat stof te happen :)

RoelSmoel
8 juli 2010, 18:21
Mocht je nog zo'n Harley Benton 2x12" V30 cab willen proberen (of kopen), je bent meer dan welkom in Arnhem! De mijne staat stof te happen :)

Arnhem.. Dat is een beetje erg ver voor vanuit Zuid-Limburg:)

Maar toch bedankt!


Iemand trouwens ervaring met de Ashdown Fallen Angel 4x12 straight cab? Ik heb nu de keuze tussen deze, de Blackstar HTV212 en de Laney GS212.

Mr. Dynamite
8 juli 2010, 18:45
ghehe, ja erg leuk zon 4x12 maar je had het er al over dat die 6505 niet te tillen was en zeker niet jullie trap op.. Dan zou ik die 4x12 niet eens overwegen. :stop:

Die blackstar maakt het plaatje natuurlijk wel af dus dat is wel een pluspunt. Verder moet jij het helemaal zelf weten, wat jij het beste vind klinken zou ik zeggen :ok:

RoelSmoel
8 juli 2010, 18:49
ghehe, ja erg leuk zon 4x12 maar je had het er al over dat die 6505 niet te tillen was en zeker niet jullie trap op.. Dan zou ik die 4x12 niet eens overwegen. :stop:

Die blackstar maakt het plaatje natuurlijk wel af dus dat is wel een pluspunt. Verder moet jij het helemaal zelf weten, wat jij het beste vind klinken zou ik zeggen :ok:

Die 4x12 weegt niets.. Heb 'm vandaag vastgehad.

Maar verder, gewoon testen inderdaad..

TimS
8 juli 2010, 18:55
Met die head zou ik voor 2x 1x12 gaan, kan je thuis gewoon 1 kast gebruiken. Denk alleen dat een Mesa of Cube een beetje boven je budget ligt.

Mr. Dynamite
8 juli 2010, 18:56
Die 4x12 weegt niets..

Dan kun je ook wel na gaan wat voor kwaliteit het is :soinnocent:
Maar als jij die het vetst vind klinken zou ik er gewoon voor gaan :)

EDIT: wat TimS zegt is ook wel een goed idee. Lekker flexibel, strak, makkelijk, en stoer :P

MjS
8 juli 2010, 19:39
Ik zeg: goede 1x12" cab. Heb je misschien nog wat geld over ook, kun je dan gebruiken om een 4x12" te kopen als je ooit een band hebt.

Exi
8 juli 2010, 19:57
Ik zeg: goede 1x12" cab. Heb je misschien nog wat geld over ook, kun je dan gebruiken om een 4x12" te kopen als je ooit een band hebt.
Mee eens. Het hoeft echt niet groter voor thuis. (Dat is ten minste mn mening)

Riky
8 juli 2010, 20:04
ook mee eens, maar een 2x klinkt ook wel goed thuis en in een band beter dan een 4x12, amar dat laatste is persoonlijk. Je kunt met een 2x12 prima in een bandspelen. met een 1x12 mis je toch wat druk.

Waarom heb je in je keuze trouwens de blackstar staan en niet de orange die je beter vond dat de blackstar?

RoelSmoel
8 juli 2010, 21:06
ook mee eens, maar een 2x klinkt ook wel goed thuis en in een band beter dan een 4x12, amar dat laatste is persoonlijk. Je kunt met een 2x12 prima in een bandspelen. met een 1x12 mis je toch wat druk.

Waarom heb je in je keuze trouwens de blackstar staan en niet de orange die je beter vond dat de blackstar?

Orange.. Klopt.. Helemaal vergeten:)

Kijken wat ze me voor prijsje voor dat doorgeleefd ding willen hebben:D

Mja.. Blackstar.. Zit tussen de oren, maar hij klinkt in elk geval wel goed:) (maar morgen eerst eens met de buizentop op 9 uur in de bus.......)

Maar waar het eigenlijk om gaat.. Een 2x12 of 4x12 is ook mede doordat ik later misschien eens een grotere amp nodig zou hebben, dan hoef ik niet wéér een nieuwe speakerkast te kopen...

Exi
8 juli 2010, 21:15
Orange.. Klopt.. Helemaal vergeten:)
Vergeten!:seriousf:



Maar waar het eigenlijk om gaat.. Een 2x12 of 4x12 is ook mede doordat ik later misschien eens een grotere amp nodig zou hebben, dan hoef ik niet wéér een nieuwe speakerkast te kopen...
Wanneer is later? Veel later? Tegen die tijd heb je misschien weer geld om een 4x12 te kopen voor in het eventuele oefen-hok.
Ik neem aan dat je iig niet de 4x12 heen en weer gaat sjouwen als je een keer gaat oefenen met de band. Dan kunnen ze je opnemen met rugklachten.

1x12 voor thuis en 4x12 voor oefenhok. Dan kun je ook nog eens een nieuw topje kopen en heb je al een cab ervoor.
(Met optredens zou je eventueel ook uit de voeten kunnen met 1x12" tegenwoordig wordt toch alles via de PA gedaan. Of niet?)

RoelSmoel
8 juli 2010, 21:29
Ik ben op het moment nog aan het kijken voor een 2x12 of een 1x12, of eventueel die lichte 4x12 voor de prijs van een 2x12:)

Ik zie morgen wel, dan horen jullie het..

MjS
8 juli 2010, 23:25
Minder is meer. Vaak zat opgetreden met een 1x12" combootje, ging prima. Bij grotere optredens word je sowieso doorversterkt, 4x12" tot 1x8". Het heeft absoluut geen zin om nu een 4x12" te kopen, behalve dat het stoer is. Zelfs een 2x12" is misschien niet praktisch, de zoldertrap op en af. Wat dat betreft blijft een 1x12" de beste oplossing, eventueel (later) aangevuld met een 2x12" of zelfs een 4x12".

RoelSmoel
8 juli 2010, 23:40
Minder is meer. Vaak zat opgetreden met een 1x12" combootje, ging prima. Bij grotere optredens word je sowieso doorversterkt, 4x12" tot 1x8". Het heeft absoluut geen zin om nu een 4x12" te kopen, behalve dat het stoer is. Zelfs een 2x12" is misschien niet praktisch, de zoldertrap op en af. Wat dat betreft blijft een 1x12" de beste oplossing, eventueel (later) aangevuld met een 2x12" of zelfs een 4x12".

Ik kijk morgen wat mij het voordeligste uitkomt, en wat ze nog hebben, dan horen jullie het wel!:)

kidrock
9 juli 2010, 01:28
Jammer van die Peavey, maar gelukkig heb je meer schik van de Blackstar :rockon:

Na zelf alles gehad te hebben vind ik zelf een 2x12 wel het fijnst. Een 1x vind ik vaak net te weinig (druk, dynamiek in band verband) en een 4x (hoewel heerlijk qua druk en dynamiek) is weer lastiger te hanteren qua gewicht en vervoer. Tenzij je roadies hebt, dan zou ik voor een stack gaan :zz:

Exi
9 juli 2010, 12:34
Wat dat betreft... Kun je er later ook niet een 1x12 weer bijnemen zodat je uiteindelijk een stack hebt van 2 1x12 cabs? Of kom je dan niet uit met de impedantie(? aantal Ohm).
Maar goed, koop gewoon wat je het meest bevalt. Ik hou je niet tegen hoor.;)

RoelSmoel
9 juli 2010, 12:48
Wat gekocht is..

Een Orange PPC112 met V30 speaker:)

Nu weer terug voor een reviewtje te maken van de net binnengekomen Engl Gigmaster 15 head..

Exi
9 juli 2010, 13:00
'Aight gefeliciteerd!:cheerup:
Hele mooie cab! Past de Blackstar er een beetje bovenop?

Ben benieuwd naar de Engl. Ook een veelbelovende amp. Maar niet echt metal toch?

Ijselrobo 07
9 juli 2010, 13:31
hey roelsmoel, kun je me eens meten hoe lang, breed en hoog de head is in centimeters?
Het is een mooi apparaat, maar alleen het is groter dan de box eronder :dontgeti:

Exi
9 juli 2010, 14:31
Volgens internet:
Head: 57,4 x 52,8 x 29cm
Cab: 54,5 x 45 x 28,5 cm

:roll:...:seriousf:

RoelSmoel
9 juli 2010, 15:59
Welke cab? Orange of Blackstar?

Exi
9 juli 2010, 17:09
De Orange uiteraard.
Kun je misschien even een foto maken als ze op elkaar staan?:ok:

RoelSmoel
9 juli 2010, 17:10
De Orange uiteraard.
Kun je misschien even een foto maken als ze op elkaar staan?:ok:

Zal ik zo doen!

De Orange steekt aan de zijkant zelfs een beetje uit in vergelijking met de HT20.. Maar ze klinken in elk geval super:ok:

Exi
9 juli 2010, 17:25
OK, dan is het goed
THE INTERNET IS WRONG!:stop:

Ijselrobo 07
9 juli 2010, 17:34
Welke cab? Orange of Blackstar?

het ging mij om de maten van de ht20 head ;-)

RoelSmoel
9 juli 2010, 17:42
Moeilijk hè?

http://www.thomann.de/nl/blackstar_ht_studio_20_head.htm

Riky
9 juli 2010, 20:24
Moeilijk hè?

http://www.thomann.de/nl/blackstar_ht_studio_20_head.htm

dude gaan we nou bijdehand doen?

RoelSmoel
9 juli 2010, 20:36
dude gaan we nou bijdehand doen?

Ja kom op, als je echt iets wilt weten zoek je het toch op..

RoelSmoel
9 juli 2010, 21:09
Picaaaaaaaaaaaaaaaaa's:)

http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0064.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0063.jpg

Exi
9 juli 2010, 22:00
Perfect toch?:ok:
Het stackje is wel vrij laag... Ik zeg nóg zo'n cab erbovenop!;):D
(Misschien kun je hem wat van de grond afhalen en op een kastje zetten ofzo. Dan is de spreiding wat beter naar oorhoogte toe.
Probeer eens bukkend/laag zittend voor de cab te spelen. Als het goed is heb je dan een ruimer geluid.)

RoelSmoel
9 juli 2010, 22:08
Perfect toch?:ok:
Het stackje is wel vrij laag... Ik zeg nóg zo'n cab erbovenop!;):D
(Misschien kun je hem wat van de grond afhalen en op een kastje zetten ofzo. Dan is de spreiding wat beter naar oorhoogte toe.
Probeer eens bukkend/laag zittend voor de cab te spelen. Als het goed is heb je dan een ruimer geluid.)

Normaal op de zolder (waar het nu niet uit te houden is), staat hij op een tafeltje, en dat is dus inderdaad meer spreiding, nu is het even een noodoplossing zodat ik niet steeds ontzettend bezweet die zolder af kom, ik ga daar bijna kapot (slechte isolatie, 's zomers snik heet, 's winters ijskoud..)

JeanPaul du Vinnie
10 juli 2010, 18:09
(Misschien kun je hem wat van de grond afhalen en op een kastje zetten ofzo. Dan is de spreiding wat beter naar oorhoogte toe.

Maar dan verliest hij wel het beetje bas dat hij nu heeft met die ene speaker... Ik zou zeggen: laten staan, en eventueel wat treble bijdraaien als het te dof of ongedefinieerd klinkt.

Mooi setje trouwens, nu zit je wel goed voor een jaartje of twee.

jules
12 juli 2010, 15:38
ik vind die blackstarr dus erg cool. Het enigste waar ik me een beetje zorgen over maak is, gaat het ding hard genoeg. Ik speel nu op een vox vlavetronix halfstack met 60w (weet je wel die met het blauwe doek) natuurlijk heb ik die ook lang niet open staan, maar op een live optreden wel iets harder, maar die is 60 watt (transistor) zou dat ook lukken met deze top??

RoelSmoel
12 juli 2010, 16:17
ik vind die blackstarr dus erg cool. Het enigste waar ik me een beetje zorgen over maak is, gaat het ding hard genoeg. Ik speel nu op een vox vlavetronix halfstack met 60w (weet je wel die met het blauwe doek) natuurlijk heb ik die ook lang niet open staan, maar op een live optreden wel iets harder, maar die is 60 watt (transistor) zou dat ook lukken met deze top??

Kan hij aan zonder problemen.

Sanderltd
12 juli 2010, 16:21
Aha, dus je hebt hem live ook al aan de tand kunnen voelen, Roel? Hoe klinkt hij in combinatie met andere amps (misschien zelfs Peavey?), een bassist en een drummer? (Dan bedoel ik op een klein podium of in een zaaltje, niet in een oefenruimte.)

jules
12 juli 2010, 16:59
ja dat bedoel ik dus, is 20 watt dan genoeg, ik zou hem dan aansluiten op een 2x12??

guitarguru
12 juli 2010, 18:08
ja dat bedoel ik dus, is 20 watt dan genoeg, ik zou hem dan aansluiten op een 2x12??

20 watt buizen gaat loeihard, maar hij zal waarschijnlijk niet clean blijven op bandvolume..

RoelSmoel
12 juli 2010, 18:41
20 watt buizen gaat loeihard, maar hij zal waarschijnlijk niet clean blijven op bandvolume..

Wedden van wel..
Anders zou de Vox AC15 ook niet gemaakt worden;)

Scopperloit
12 juli 2010, 18:51
Wedden van wel..
Anders zou de Vox AC15 ook niet gemaakt worden;)

Beetje apart statement eerlijk gezegd.

Het ontwerp van de AC15 stamt uit 1958. Toen hadden maar weinig mensen behoefte aan hele hoge wattages.
15 watt is niet meer zo clean als je de versterker open zet lijkt me. Het is geen Fender Twin Reverb bijv.die een paar jaar later verscheen, maarja die had dan weer 100 watt vermogen.

TimS
12 juli 2010, 19:02
AC15 heeft wel genoeg headroom voor gemiddelde optredens hoor, vooral met een Alnico speaker.

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog monitors, dus het vemogen van een versterker maakt niet erg veel uit (tenzij je in kleine kroegjes speelt met een slechte installatie).

jules
12 juli 2010, 19:09
maar goed dat red ik met die 60 watt transistor ook, zou die 20 watter even hard kunnen, trouwens ik heb die vox ook nooit verder dan half open gehad hoor.

Riky
12 juli 2010, 19:10
AC15 heeft wel genoeg headroom voor gemiddelde optredens hoor, vooral met een Alnico speaker.

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog monitors, dus het vemogen van een versterker maakt niet erg veel uit (tenzij je in kleine kroegjes speelt met een slechte installatie).

in kleine kroegen heb je juist genoeg aan 15 watt buizen.
Buiten optreden daar in tegen... Dat lijkt mij toch niet relaxed met 15 of 20 watt. En alleen monitor geluid is ook niet echt ideaal.

Liefst heb ik het in balans dan krijg je stereo idee op podium. Speelt erg prettig.

guitarguru
12 juli 2010, 19:44
Wedden van wel..
Anders zou de Vox AC15 ook niet gemaakt worden;)

Een groter non-argument heb ik hier nog niet gehoord..... Proficiat! :seriousf:

Sanderltd
13 juli 2010, 13:10
Die typische eigenwijsheid he... ;) (Duurt ondertussen al van zijn eerste post hier. :p) Het is dat "Roelsmoelen" ondertussen al een andere betekenis heeft hier, anders was dat er ook wel een mooi woord voor geweest. Laten we het anders maar gewoon "puberteit" noemen? :cheerup: