PDA

View Full Version : Anouk - woman gezocht



Emvw
5 juli 2010, 23:45
Hoi,

Ik zou heel graag Woman van Anouk willen zingen met mijn band, en zoek hiervoor de gitaar tabs voor onze gitaristen.
Zou iemand mij hieraan kunnen helpen??

Ik ben je eeuwig dankbaar (ik vind het zo'n fantastisch nummer!)

Groetjes, Esther

aaronstonebeat
6 juli 2010, 03:06
Welkom!

Deze was zo gauw niet te vinden. En een leuke.
Volgens mij gaat 't, in meest eenvoudige vorm neergekrabbeld, zo:

Anouk - Woman

| A - - - | C#m - - - | G - - - | F# - - - | 2x

| E - - - | - - - - | G#m - - - | D - - - | C# - - - |

| A - F#m - | A - F#m - |

| E - - - | G#m - - - | D - - - | C# - - - | 2x

| E - - - | G#m - - - | D - - - | C - E -|

| A - - - | C#m - - - | G - - - | F# - - - |

| A - A/G - | D/F# - F - |

| E - - - | G#m - - - | Bm - - - | C# - - - |

| E - - - | G#m - - - | Bm - - - | F#m - - - |

| A - F#m - | A - F#m - |

| E - - - | G#m - - - | D - - - | C# - - - | herhaal tot eind

Ik denk dat ik eigenlijk dubbel zo snel zou moeten tellen, maar dan had ik ook dubbel zoveel maten moeten schrijven ;) Sommige akkoorden hebben nog wat toevoegingen F# is nogal eens F#7, G vaak G6, C#m7 etc maar dat is franje die jullie hopelijk zelf erbij weten te vinden.

Succes!

aaronstonebeat
8 juli 2010, 15:45
En hoe zit 't nu met die eeuwig dank?

Ik verwacht toch op z'n minst straks een clipje van hoe 't klinkt als het door jou en je band gespeeld wordt :)

geert1976
9 juli 2010, 01:09
En hoe zit 't nu met die eeuwig dank?

Ik verwacht toch op z'n minst straks een clipje van hoe 't klinkt als het door jou en je band gespeeld wordt :)

ah notenpoeper;), jij kon dus ook al geen tabs vinden?

De kruisakkoordjes barre's neem ik aan (ik lees alleen tabletuur:makeup:)
7es weet ik wel maar 6jes weer niet.

Ik er nergens een site waar je al die akkoorden op schrift kunt downloaden of zo, scheelt een hoop zoeken als ik weer zoiets tegenkom:makeup:

Zal hem morgen eens spelen voor mijn vriendin, vind ze leuk.

aaronstonebeat
9 juli 2010, 01:26
A x-0-2-2-2-0
C#m x-4-6-6-5-4 of x-4-2-1-0-0 (C#m7 die laatste)
G als barré net als F# 2-4-4-3-2-2

E en D hopelijk bekend (D zou ook als x-5-7-7-7-(5) kunnen)
G#m 4-6-6-4-4-4
C# x-4-6-6-6-(4)

F# 2-4-4-3-2-2 (die had ik al genoemd)

A/G 3-x-2-2-2-x
D/F# 2-0-0-2-3-x

De rest lijkt me zo standaard dat het niet uitgeschreven hoeft te worden? Enkele van bovenstaande ook, eigenlijk. Maar ik voeg van harte toe.

Ik twijfel nog een beetje over die E na C in de vijfde regel. Het is niet zomaar een liedje met eenvoudige akkoorden en structuur (het zijn op zich simpele akkoorden, maar de combinatie ervan niet zo).

G6 en F(m)#7 zijn te spelen door het traditionele barré-akkoord te grijpen en de open dunne e-snaar door te laten klinken (bij G6 mag ook de b-snaar meedoen). Sommige tonen blijven hangen over meerdere akkoorden, vooral b en e. Voor een deel wordt dat bij Anouk op de toetsen gedaan.

Het was echt voor het eerst dat ik het nummer hoorde dus ik kan me best hier of daar vergist hebben.

geert1976
9 juli 2010, 12:52
A x-0-2-2-2-0
C#m x-4-6-6-5-4 of x-4-2-1-0-0 (C#m7 die laatste)
G als barré net als F# 2-4-4-3-2-2

E en D hopelijk bekend (D zou ook als x-5-7-7-7-(5) kunnen)
G#m 4-6-6-4-4-4
C# x-4-6-6-6-(4)

F# 2-4-4-3-2-2 (die had ik al genoemd)

A/G 3-x-2-2-2-x
D/F# 2-0-0-2-3-x

De rest lijkt me zo standaard dat het niet uitgeschreven hoeft te worden? Enkele van bovenstaande ook, eigenlijk. Maar ik voeg van harte toe.

Ik twijfel nog een beetje over die E na C in de vijfde regel. Het is niet zomaar een liedje met eenvoudige akkoorden en structuur (het zijn op zich simpele akkoorden, maar de combinatie ervan niet zo).

G6 en F(m)#7 zijn te spelen door het traditionele barré-akkoord te grijpen en de open dunne e-snaar door te laten klinken (bij G6 mag ook de b-snaar meedoen). Sommige tonen blijven hangen over meerdere akkoorden, vooral b en e. Voor een deel wordt dat bij Anouk op de toetsen gedaan.

Het was echt voor het eerst dat ik het nummer hoorde dus ik kan me best hier of daar vergist hebben.

ah, thanx,

Tja vanmorgen het nummer in de auto nog even geluisterd en het lijkt inderdaad of er het nodige door elkaar wordt gevarieërd.
Ach vanavond maar eens voor gaan zitten.

Whiskey in the jarr van Thin Lizzy heb ik bijna klaar.
Ben nu nog bezig met de solo, is voor mij niet heel gemakkelijk.

Ik ben van huis uit een slaggitarist en met solo's ben ik eigenlijk pas de laatste 2 jaar echt mee aan de slag gegaan.

Zo zie je maar, nooit uitgeleerd:ok:

Weet jij toevallig een site waar alle akkoorden beschreven zijn, dus aanduiding--> greepposities, kan dit niet zo snel vinden.

aaronstonebeat
9 juli 2010, 12:57
Pfoe, die zijn er wel maar ik kan er zo gauw geen oplepelen; ik zal even zoeken. In 'speeltechnieken en theorie' worden ze wel vaker genoemd.

EDIT:

Deze (http://www.all-guitar-chords.com/index.php) lijkt me alleszins bruikbaar. Er zijn er vast meer.