PDA

View Full Version : Fractured Insanity deathmetal



gorgasm
5 juli 2010, 22:11
Na paar jaar nrs knutselen en repeteren zijn we in april naar de Hertz studio in Polen geweest.
Af en toe een vleugje oldschool maar hoofdzakelijk moderner stuff.
Oja, tis geen cleane zang. like it or not...
samples=> http://www.myspace.com/fracturedinsanity
mass awakeless, infecting the blind and cataclysmic disruption zijn nieuw
facebook => http://www.facebook.com/pages/fractured-insanity/323059162201?ref=search&sid=587041241.3739586206..1

youtube promofilm = > http://www.youtube.com/watch?v=tL29qqIxbbM

Enjoy

Tho
5 juli 2010, 22:20
De Vlaamse Decapitated op anabolen.


Heel erg lekker dit

Menneskedyr
5 juli 2010, 22:54
Erg gaaf hoor!

Fenderfan
7 juli 2010, 09:14
Ik kan helaas - door een virus - niet luisteren.
Is mass awakeless bewust een grammaticaal foute titel, of is dit per ongeluk?
Awakeless is namelijk geen bestaand woord...

gorgasm
7 juli 2010, 10:42
thx tho, & menne

youtube, myspace geen van beiden lukt?

tot nu toe is nix per ongeluk van dit album. Awakeless is zo gekozen. Het is heel goed mogelijk dat het geen bestaand woord is:-)

universe777
7 juli 2010, 12:24
Coof stuff! Vind alleen de vocalen een beetje vlak. Maar doet zeker niet onder voor het gross van de stijlgenoten.

Heb jij die coole Ran Stealth?

*edit* dat van die zang klinkt misschien te negatief. Ik bedoelde dat het van mij wat hysterischer had gemogen. Ik vind zelf de zang van Hate Eternal op de demo en Conquering heel tof.

gorgasm
7 juli 2010, 17:44
ik heb idd die ran, maar speel er nooit op. Is backup gitaar. Die gaat uiteraard voor de juiste prijs(waar ik nog niet over gedacht heb)

Hate eternal vind ik dan weer te chaotisch. Het eerdere werk veel minder maar vanaf king of all kings gaat het als maar chaotischer.

universe777
7 juli 2010, 18:47
ik heb idd die ran, maar speel er nooit op. Is backup gitaar. Die gaat uiteraard voor de juiste prijs(waar ik nog niet over gedacht heb)

Hate eternal vind ik dan weer te chaotisch. Het eerdere werk veel minder maar vanaf king of all kings gaat het als maar chaotischer.


Ja daar heb je helemaal gelijk in. Door de chaotische arrangementen en de drukke productie is die laatste plaat erg moeilijk te doorgronden.
Toch samen met Morbid Angel wel mijn favo DM-band.

Wat bevalt je niet aan die Ran (daar het je backup is en niet je main gitaar). Geen GAS hoor gewoon interesse. ;)

MichaelSS
7 juli 2010, 19:18
Hier kun je toch niet naar luisteren :makeup:

Hopeloos, smaakverschil.

gorgasm
7 juli 2010, 19:26
Hier kun je toch niet naar luisteren :makeup:

Hopeloos, smaakverschil.
niemand zei dat je moet :-)


Het is met een tremolo, irritant te stemmen/actie goed te krijgen. Verder nix op aan te merken. Maar live heb je geen 20min om even de gitaar goed te zetten.

universe777
7 juli 2010, 19:39
Joh daar is toch wel wat aan te doen. Ik heb in al mijn gitaren met floyd een hipshot tremsetter zitten. Stemmen is een peuleschil, snaren verwisselen een eitje en hij blijft bij heel idioot gebruik gewoon goed terug komen. Je moet wel even iemand vinden die hem goed kan installeren. En aders zet je er toch een tremmel-no in. Dan block je hem gewoon.

Je andere gitaar (als ik het goed heb gezien) is ook niet vies. Die Marilyn is heel gaaf.

gorgasm
7 juli 2010, 19:49
die marylin ben ik heel tevreden van. Daar speel ik nog wel paar jaar mee. Licht, klein, klinkt goed..
Mss ooit nog zo ene op de kop tikken. Of een schecter.

Fenderfan
9 juli 2010, 16:59
Ik kan helaas - door een virus - niet luisteren.
Is mass awakeless bewust een grammaticaal foute titel, of is dit per ongeluk?
Awakeless is namelijk geen bestaand woord...

Is gelukt. Ja...ik ben zelf nooit zo,n fan van grunts die gedaan worden door mensen die ze niet beheersen. Dat wil zeggen die grunts niet kunnen combineren met veel volume. Maar das smaak. Ik vind die Sick of it all achtige stem die er even bij komt dan ook een welkome afwisseling en zou meer mogen.
In algemeen denk ik dat al je nummers te veel op elkaar lijken. Live zal het snel saai worden, zelfs voor een metal liefhebber. Ik denk dat dit voor een groot gedeelte zit in het gebruik van dezelfde drumstijl in elk nummer. Hoewel ik weet dat een drum in deze stijl behoort te klinken als een m60. Misschien kun je de grenzen daar wat oprekken en iets nieuws verzinnen.
Verder wel gaaf.

ewoud
12 juli 2010, 10:27
Dit is pas vet!! haha, tenminste strakke dubbel base drums en redelijk tempo in de blast beats;)

Gitaar is niet te rommelig, en dan met de metal drum erop en flink geboer.... echt vet
Als jullie drummer het tempo dus kan draaien is misschien Severe Torture ook wat voor jullie!? ter inspiratie