PDA

View Full Version : Muziek Speakers of Geluidskaart ?



GlobalWarming
5 juli 2010, 21:53
Hey,

Ik wist eigenlijk niet goed waar dit topic hoorde, maar aangezien hier studio(nerds) zitten zal er wel iemand een antwoord weten.

Ik ben van plan om mij een paar nieuwe speakers aan te schaffen, dit om gewoon muziek te luisteren. Liefst zou ik toch degelijke speakers hebben. Bij een studio klinkt de muziek altijd zoveel mooier dus daarom waarschijnlijk een soort gelijke studio speakers maar goedkoop zoals Studiophile AV40 voor 149.

Toen kwam ik tot het besef dat het misschien niet komt door de speakers maar door de geluidskaart of door allebei en dat ik met betere speakers nog geen stap verder was als ik geen betere geluidskaart zou hebben, maar ik weet niet of deze redenering kloot dus hopelijk kan iemand mij verder helpen.

guhlenn
6 juli 2010, 09:58
Speakers hebben een grotere invloed dan je geluidskaart. En je betn zelf een nerd. :P

GlobalWarming
6 juli 2010, 16:19
Dus als ik andere speakers koop klinkt het dan beter?

Wat is het nut dan van een geluidskaart, bij een videokaart is het beter te zien wat het verschil is tussen een brol en een goede videokaart, maar is dat bij geluidskaarten ook zo ?

bert k
6 juli 2010, 16:48
Een betere geluidskaart kan je wel horen, minder ruis en zo, maar als je geen goeie speakers hebt merk je daar niks van. Goeie speakers hoor je meteen, ook met een goedkope kaart. Dus ik zou eerst de speakers aanpakken.

GlobalWarming
6 juli 2010, 17:50
Hebben jullie merken die jullie afraden of aanraden?
Ik weet dat Genelec een goed merk is maar duur ...

paulusdeBKB
7 juli 2010, 00:16
Kijk eens naar KRK en Yamaha.

kevaho
7 juli 2010, 03:03
Gewoon goede hifi speakers, meer heeft u niet nodig. Ik denk dan aan Philips of Sony ofzo. Geloof me, de mensen die zij in dienst hebben zijn geen onozelaars, betreft het hifi protocol.

Het enige wat ik over nieuwe speakers kan zeggen is dat je best gedurende een ganse week een sinus van om en beide de 50Hz door je speakers jaagt. Op die manier geraakt de cowting (of hoe schrijf je dat in het engels?), die op het membraan zit, een beetje los. En dan klinkt je speaker echt wel anders!

N.B.: Steek die speaker dan wel in een flightcase, want anders kan uw lief niet slapen. En dat wil je niet...

Han S
7 juli 2010, 10:11
Als je 149 euro te besteden hebt kun je beter even op de veilingsites gaan kijken naar goede 2e hands speakers.

Guhlenn heeft nog een paar IMF ALS 40's te koop, sublieme speakers voor die prijs, spelen de meeste budget studio monitoren compleet zoek.

bert k
7 juli 2010, 12:38
Gewoon goede hifi speakers, meer heeft u niet nodig. Ik denk dan aan Philips of Sony ofzo. Geloof me, de mensen die zij in dienst hebben zijn geen onozelaars, betreft het hifi protocol.

Het enige wat ik over nieuwe speakers kan zeggen is dat je best gedurende een ganse week een sinus van om en beide de 50Hz door je speakers jaagt. Op die manier geraakt de cowting (of hoe schrijf je dat in het engels?), die op het membraan zit, een beetje los. En dan klinkt je speaker echt wel anders!

N.B.: Steek die speaker dan wel in een flightcase, want anders kan uw lief niet slapen. En dat wil je niet...

Welkom op de planeet aarde. Topicstarter heeft een budget van 150 euro, en jij komt met high-end tips aan? Haha, gaat niet werken.
Overigens, een paar gebruikte hifi-speakers is een goed idee, zie de post van Han, maar je hebt dan ook nog een versterker nodig.

guhlenn
7 juli 2010, 12:52
ik heb alleen de subwoofer nog. Maar de tip blijft idd. Met jouw budget zou ik kijken naar M-audio, Tannoy reveal, Alesis monitor one... of zijn die al te duur? Het is nl. wle heel weinig. Oh ja, misschien MFB van philips, die vond ik ook alleraardigst klinken.

GlobalWarming
7 juli 2010, 13:23
Trouwens die Studiophile AV40 van 149,- euro is van M-Audio?

Het grote nadeel is de site waar ik op kijk, en ook de winkel waar ik het meest naar toe ga, verkoopt de meeste niet per paar en dat vindt ik wel vervelend.

Trouwens als ik een paar koop moet ik ook nog een subwoofer kopen zeker?

kevaho
7 juli 2010, 13:35
Inderdaad, dat van die 150€ had ik niet gezien. Het was ook al laat...:sssh:

jannest
7 juli 2010, 13:48
Trouwens die Studiophile AV40 van 149,- euro is van M-Audio?

Het grote nadeel is de site waar ik op kijk, en ook de winkel waar ik het meest naar toe ga, verkoopt de meeste niet per paar en dat vindt ik wel vervelend.

Trouwens als ik een paar koop moet ik ook nog een subwoofer kopen zeker?

1 ja

2 nee ze worden per paar verkocht

http://www.pixmania.nl/nl/nl/771051/art/m-audio/studiophile-av40-hifi-lui.html?srcid=1382&aftrack=TVRBd09UczBNVE15OzEyNzg1MDMxNjc7

Han S
7 juli 2010, 15:00
Een Logitech Z-2300 setje kost 109 euro en klinkt behoorlijk goed. Je hebt dan twee satellieten en een subwoofer met een totaal vermogen van 200 watt en dat gaat verschrikkelijk hard. Je hebt dan een complete set met speakers en versterkers, dus draadje er aan hangen en blazen met die hap.

GlobalWarming
7 juli 2010, 16:07
Ja, die wou ik ook eerst maar had het gevoel dat het meer voor gaming was... ik wil muziek afspelen in goede kwaliteit ... had gehoord dat sommige studio speakers gekalibreerd ofzoiets zijn ?

Psychomantis
7 juli 2010, 21:32
ik heb de indruk dat die logitech setjes niet echt goed zijn. een maat van me heeft een 5.1 setje en daar was ik toch niet onder de indruk van.oke, dikke bas en ze gaan veel te luid,maar als je goeie geluidskwaliteit wilt zou ik naar iets anders kijken. Misschien zijn die fame monitors wel iets voor jou, perfect binnen je prijs maar ik heb geen idee ofze goed klinken.
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Recording/Monitors-and-amps/Fame-5050-AM-Studiomonitor-aktiv-5-Woofer-40w-/-3/4-HT-25w/art-REC0006095-000R

GlobalWarming
7 juli 2010, 23:15
ik heb de indruk dat die logitech setjes niet echt goed zijn. een maat van me heeft een 5.1 setje en daar was ik toch niet onder de indruk van.oke, dikke bas en ze gaan veel te luid,maar als je goeie geluidskwaliteit wilt zou ik naar iets anders kijken. Misschien zijn die fame monitors wel iets voor jou, perfect binnen je prijs maar ik heb geen idee ofze goed klinken.
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Recording/Monitors-and-amps/Fame-5050-AM-Studiomonitor-aktiv-5-Woofer-40w-/-3/4-HT-25w/art-REC0006095-000R

Ze moeten niet luid gaan, het is de kwaliteit die ertoe doet, ik wil mooie muziek, ik weet niet hoe ik het moet beschrijven.

guhlenn
8 juli 2010, 08:26
Ik weet wel hoe je het moet beschrijven:

money money money money moeney... geld geld geld etc...

Goede speakers zijn duur. Voor het geld is zo'n logitech setje prima. Een redelijk setje monitors kost al gauw 500, een top setje monitors kost al gauw 5000,- euro.

Han S
8 juli 2010, 10:22
Ik weet niet eens hoeveel sets speakers ik heb en ik heb geen zin om alles te tellen, zo veel zijn het er. Ik heb ook een paar sets TDL speakers staan van mijn zoon, subliem klinkende transmissielijnen die hij kocht voor een paar honderd euro en ze zien er ook heel netjes uit.

Verkijk je nou niet op die 'studiomonitoren' want zoals Guhlenn zegt kost een echt goede monitor een hoop geld en als je alleen naar muziek wilt luisteren: het internet staat vol met fantastische hi fi speakers voor weinig.

Gewoon luisteren naar wat je zelf mooi vindt, want dat is 100% subjectief en dat maak je helemaal zelf uit.

GlobalWarming
8 juli 2010, 12:51
Ik heb ook een paar sets TDL speakers staan van mijn zoon, subliem klinkende transmissielijnen die hij kocht voor een paar honderd euro en ze zien er ook heel netjes uit.


Heb wat rond gekeken en ik lees veel goede dingen van die TDL en ze zien er inderdaad netjes uit, het enigste nadeel ik vind nergens waar ik ze kan kopen dus dat is eigenlijk wel spijtig.

guhlenn
8 juli 2010, 12:57
www.advertentiezoeker.nl

Zoek op IMF en TDL. Wordne niet meer gemaakt (TDL weet ik eigenlijk niet zeker...)