PDA

View Full Version : Speakers in BOGNER OS212 cab? Celestion G12-65 of G12H(70th anniv)



rammybully
5 juli 2010, 21:12
Ik heb twee Bogner OS212 cabs met allebei verschillende speakers.
- kast met 2x Celestion G12-65
- Kast met 2x Celestion G12H 70th Anniversary SE

Ik wil één van de cabs weg doen.
Maar met welke speakers zal ik verder gaan???

Ik speel op een Fender Bandmaster....

Wie heeft er een goed idee?
:strat:

Lexvandoef
5 juli 2010, 21:42
euh.... wat dacht je van zelf spelen met beide cabs, dan luisteren en dan beslissen? :cheerup:

tweng
5 juli 2010, 21:52
Ik vind de G12H wel goed samen gaan met de bandmaster...

Lexvandoef
5 juli 2010, 22:27
Om even oprecht mee te reageren... :)

Ik vind de 65's geen goeie combi met de Bogner OS 2x12, beide hebben veel laag en mid-laag, samen wordt dat veels te veel van het goede, vind ik.

rammybully
5 juli 2010, 22:34
Om even oprecht mee te reageren... :)

Ik vind de 65's geen goeie combi met de Bogner OS 2x12, beide hebben veel laag en mid-laag, samen wordt dat veels te veel van het goede, vind ik.

Ik twijfel of het TE veel is.
Als je ze naast elkaar zet is het een wereld van verschil en lijken de G12H helemaal geen laag te hebben.

Om op je vorige reactie te antwoorden, daarom vraag ik dus jullie meningen....Ik twijfel...
Bedankt voor je input :)

the sure thing
5 juli 2010, 23:31
Ik twijfel of het TE veel is.
Als je ze naast elkaar zet is het een wereld van verschil en lijken de G12H helemaal geen laag te hebben.

Om op je vorige reactie te antwoorden, daarom vraag ik dus jullie meningen....Ik twijfel...
Bedankt voor je input :) Hoeveel watt is je Fender bandmaster?

Chris Winsemius
5 juli 2010, 23:35
(Oude) Bandmasters: 40-70 Watt

H30s ann. zijn wat harder en helderder dan de oude of nieuwe 65 Watters. Ken die speakers niet met Bogner kasten maar hier (voor klanten en ook prive) kom ik vaak uit op 65 Watters in open backed Fenders en M20s of H30s (ann. of Heritage) in gesloten kasten.

GA VOORAL AF OP JE EIGEN OREN & SMAAK!!!!!!!

rammybully
5 juli 2010, 23:35
Hoeveel watt is je Fender bandmaster?

De Bandmaster is zo'n 45watt.

Lexvandoef
6 juli 2010, 00:14
Ik twijfel of het TE veel is.
Als je ze naast elkaar zet is het een wereld van verschil en lijken de G12H helemaal geen laag te hebben.

Om op je vorige reactie te antwoorden, daarom vraag ik dus jullie meningen....Ik twijfel...
Bedankt voor je input :)

Ik ken die combi goed (gitarist Nielsje hier heeft ze gehad) en ik kan je uit ervaring zeggen dat ik die combi veels teveel laag vind voortbrengen.

Heb zelf wel een HOOK 2x12 (3/4 dicht), met 1 oude 65 en 1 oude H30 (beide met beamblockers). Dat vind ik dan wel weer een heerlijke combi :).

Zoals hier al eerder gezegd, ga zelf luisteren en beslis dan! ;)

rammybully
6 juli 2010, 09:35
Ik ga vanmiddag de combi van de twee speakers eens proberen.
Vaak hoor ik dat de huidige G12H niet zo mooi klinkt als de ouwde, maar misschien vullen ze elkaar mooi aan met het laag van de G12-65.

Dus even schroeven en solderen:)

rammybully
6 juli 2010, 13:23
Ik ga vanmiddag de combi van de twee speakers eens proberen.
Vaak hoor ik dat de huidige G12H niet zo mooi klinkt als de ouwde, maar misschien vullen ze elkaar mooi aan met het laag van de G12-65.

Dus even schroeven en solderen:)

Nou ik heb de speakers gecombineerd....
Klinkt eigenlijk best lekker!!

Toch wat lekker laag en iets sprankelender hoog/ mid hoog van de G12H...
Misschien wordt dit hem wel...

Mr. Dynamite
6 juli 2010, 13:32
Wou ik net zeggen, ik denk dat ze elkaar goed aanvullen. Maar jij beslist natuurlijk :ok: