PDA

View Full Version : Electrische gitaar kopen



Bram9107
5 juli 2010, 20:18
Hoi ik ben tim en bram was even zo aardig om hem zijn account te laten gebruiken.

ik wil graag een electrische gitaar kopen en het liefst van onder de 200 euro.
ik weet zeker dat ik stalen snaren wil en dat ik een massief bovenstuk wil (bedankt andere forum van bram)

hebben jullie nog goede suggesties?

kalmah
5 juli 2010, 20:27
Probeer je even wat verder te verdiepen in gitaren.

Stalen snaren, dude, c'mon..

Rembull1980
6 juli 2010, 11:03
Is wel heel kort.. stalen snaren?

Wat speel je en wat wil je met je gitaar? Wie zijn je grootste fav artiesten en bands? Probeer niet "alles" te willen kunnen spelen, alleen het belangrijkste noemen.

Een beetje leuke gitaar zit iets boven de 200 euro.. ik zou je budget opschroeven naar 300 op zn minst.. dan heb je echt een leuke.

Bram9107
6 juli 2010, 11:36
Mijn grootste favo band enwat ik wil spelen is bijvoorbeeld liedjes als "canon", Scotty doesn't know en wat spul van green day.

oke, laten we dan 250 euro zegge

wat weten jullie?

Ibanez666
6 juli 2010, 11:39
Gewoon even met iemand die verstand van gitaren heeft Marktplaats afstruinen...

almarvk
6 juli 2010, 11:40
Ga je eerst 's inlezen. Lees eens de FAQ door. Ga bekijken wat je met het geld kan en wil. Met alleen een gitaar ben je er nog niet. En met dat budget haal je niet zo snel een toffe gitaar en dito versterker waar je een tijdje mee vooruit kan.

Oftewel; ga je eerst inlezen.


En daarnaast; ik heb (als moderator zijnde) liever dat je een eigen account aanmaakt, dan dat je een account van een vriend neemt. Dat is namelijk niet toegestaan op dit forum

Steffjuh
6 juli 2010, 12:02
Probeer je even wat verder te verdiepen in gitaren.

Stalen snaren, dude, c'mon..

Doe mij maar elastische snaren XD

B0UDEWIJN
6 juli 2010, 12:06
ik wil graag een electrische gitaar kopen en het liefst van onder de 200 euro.
ik weet zeker dat ik stalen snaren wil en dat ik een massief bovenstuk wil (bedankt andere forum van bram)

Op dat andere forum van Bram ging het over een akoustische gitaar. Een elektrische gitaar die jij wilt kopen heeft waarschijnlijk een solid body. De toevoegingen 'stalen snaren en een massief bovenblad' hebben erg weinig betrekking op een elektrische gitaar.

svengibson
6 juli 2010, 12:07
een tele van squier (classic vibe) op marktplaats voor weinig te krijgen.
een aanrader voor jouw lijkt me een epiphone sg.
snelle hals en lekker licht en past perfect in je budget.

geen supermarkt merk kopen, die gitaren zijn net brandhout!!

als ik jou was zou ik dus een squier of een epiphone kopen deze gitaren zijn denk ik het beste voor jouw budget en aangezien je muziek rond de stijl van greenday leuk vind zou ik geen les paul nemen. (misschien een strat)

kijk ook even op marktplaats, misschien kan je daar zelfs voor jouw geld een fender mex te pakken zien te krijgen.

Ibanez666
6 juli 2010, 12:18
een tele van squier (classic vibe) op marktplaats voor weinig te krijgen.
een aanrader voor jouw lijkt me een epiphone sg.
snelle hals en lekker licht en past perfect in je budget.

geen supermarkt merk kopen, die gitaren zijn net brandhout!!

als ik jou was zou ik dus een squier of een epiphone kopen deze gitaren zijn denk ik het beste voor jouw budget en aangezien je muziek rond de stijl van greenday leuk vind zou ik geen les paul nemen. (misschien een strat)

kijk ook even op marktplaats, misschien kan je daar zelfs voor jouw geld een fender mex te pakken zien te krijgen.

Geen les paul?

http://www.rockatnine.nl/picture_library/greenday.jpg

Rembull1980
6 juli 2010, 12:59
Een goedkope goede Les Paul Junior kopie weet ik niet echt te vinden. Mogelijk dat anderen daar meer van weten.

Wel weet ik dat je kunt zoeken naar een "starters alternatief" Aangezien een Les Paul Junior rond de 700 euro is valt hiervoor voor je 2de gitaar (na paar jaar spelen) wel goed voor te sparen ;)

Kijk eens naar bijvoorbeeld EPIPHONE LP STUDIO WORN BROWN in die richting. Is cheap en leuk om in de juiste richting mee te beginnen. Lekker oefenen. Mogelijk kan je ook de pickups laten vervangen voor een P90 zoals de LPJ mits je budget het toelaat.

Dus wel een Les Paul vorm doen, aangezien als je eenmaal het "echte werk" wilt je dan ook gewend bent aan de vorm. Een dikkere nek zou ook helpen te wennen, want de LPJ heeft een vrij dikke 50-ies Gibson nek op het signature BA model na.

http://www.geeks.co.uk/wp-content/uploads/2009/08/Billie-Joe.jpg

Cageman
6 juli 2010, 13:26
Een goedkope goede Les Paul Junior kopie weet ik niet echt te vinden. Mogelijk dat anderen daar meer van weten.

Wel weet ik dat je kunt zoeken naar een "starters alternatief" Aangezien een Les Paul Junior rond de 700 euro is valt hiervoor voor je 2de gitaar (na paar jaar spelen) wel goed voor te sparen ;)

Kijk eens naar bijvoorbeeld EPIPHONE LP STUDIO WORN BROWN in die richting. Is cheap en leuk om in de juiste richting mee te beginnen. Lekker oefenen. Mogelijk kan je ook de pickups laten vervangen voor een P90 zoals de LPJ mits je budget het toelaat.

Dus wel een Les Paul vorm doen, aangezien als je eenmaal het "echte werk" wilt je dan ook gewend bent aan de vorm. Een dikkere nek zou ook helpen te wennen, want de LPJ heeft een vrij dikke 50-ies Gibson nek op het signature BA model na.

http://www.geeks.co.uk/wp-content/uploads/2009/08/Billie-Joe.jpg

OT Green Day heb ik vrijdag nog gezien op werchter :), heeftie een telecaster WEGGEGEVEN aan een fan! Misschien als je bij een volgend concert komt geeftie die ;) :P

Jasper.
6 juli 2010, 13:50
Misschien is een london city telecaster iets? Erg goede en leuke gitaartjes. Misschien kun je er dan ook nog wel een humbucker inzetten.

RS-Rik
6 juli 2010, 13:51
2e hands squier telecaster custom en gaan

jannest
6 juli 2010, 15:00
heb je al een een akoestiekje gescored ?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=136759

Bram9107
8 juli 2010, 22:25
nee ik heb nog geen akoestische gitaar gescoord, want ik wil eerst veel gaan werken in de vakantie zodat ik dat kan doen ;)

zodra ik dat heb gedaan ga ik een gitaar kopen (en met een beetje geluk een nieuwe computer :D)

LesPaul1612
9 juli 2010, 11:11
Je moet geen akoestische kopen als je graag een elektrische wil; anders is het alleen maar een bron van ergernis omdat je eigenlijk toch elektrisch wil.
Een oplossing is om tweedehands een London City Telecaster te kopen en een Roland Cube 15X. Ben je voor 250 euro klaar en heb je prima spul:ok:

Bram9107
9 juli 2010, 22:53
thnx allemaal :ok:
super dat jullie allemaal wouden helpen :D en ik heb mijn kandidaat gevonden
dat word dus een telecaster!

:punk:

tnxs!