PDA

View Full Version : Ovationstyle Semi-akoustische gitaar 7/8ste Sunburst



Diana
5 juli 2010, 20:12
He,
Ik zoek een gitaar met stalen snaren. En ik vroeg me af of de bovenste (zie titel) een goed merk is. en een gitaar met 7/8... is dat eengroot verschil met de 'normale' gitaar?


ik zou graag advies van jullie krijgen!

LaurentB
5 juli 2010, 20:38
Nou, dat is zo niet te zeggen, er staat geen merk bij, alleen een type-omschrijving. Een 7/8 gitaar zou ik alleen nemen als je nog erg jong bent en te kleine handen hebt voor een normaal formaat gitaar.

Cue Zephyr
5 juli 2010, 21:00
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/357034662-nieuwe-ovationstyle-semi-akoestische-gitaar-7-8-sunburst.html
Kan je niet echt een buil aan vallen denk ik.
Ik weet de waarde echter niet van de gitaar.
De mensuurlengte is 64,8 cm wat gewoon full-size is.
Gelamineerd fichte betekent volgens mij gelamineerd sparre.
Halsbreedte is 42mm, iets smaller dan standaard (43).
Ideale kampvuur/reisgitaar als je het mij vraagt.

paulusdeBKB
5 juli 2010, 21:16
Imo kun je je daar wel degelijk een buil aan vallen: ik heb ooit in een muziekwinkel gewerkt waar we een paar van dergelijke Ovation-lookalikes hebben verkocht (voor rond de 400-500 gulden destijds, geloof ik). Dat waren echt zeer slechte instrumenten. Het advies blijft: goed uitproberen.

Hanzemannetje
6 juli 2010, 05:38
Dit ding kost 90 euro, inclusief actief element/EQ. Dan maakt de verkoper er ook nog winst op. En de importeur. Er zitten snaren op van vijf euro. Je krijgt er een gitaarkabel bij van vijf euro. Dan hebben ze dus voor vier tientjes in China een gitaar in elkaar gelijmd. Je hoeft geen Nobelprijswinnaar te zijn om te snappen dat je hier geen torenhoge verwachtingen van moet hebben...

O, en je vraagt of het een goed merk is, dat Ovationstyle. Ovation is een merk, een goed merk, maar met Ovationstyle willen ze alleen aanduiden dat het zo'n soort gitaar is. Het is dus geen merk.

Als ik jou was zou ik er een paar tientjes bijsparen en een leuke Yamaha FG kopen. Veel beter.

LaurentB
6 juli 2010, 16:52
Oh wacht even, Ovationstyle IS het merk...

Masod
6 juli 2010, 17:35
nieuw-vennep woon ik :P

sorry ik weet het neit een heel nuttige post.

ik heb niet veel verstand van die gitaren maar ik zou ook zeggen: gewoon testen

succes!:ok:

Diana
10 juli 2010, 20:20
heeey,
even '' tussen haakjes''
een vriendin van mij wil dus graag een gitaar,
ze heeft nu een gitaar met nylon snaren zonder aansluiting op versterker of wat.
en ze wil graag een gitaar hebben die ze kan aansluiten op versterker met ijzeren snaren.

en de prijs moet liggen onder de 200 eu..
(iets er boven maakt niet uit)
een compleet pakket zou helemaal goed zijn, maar het moet niet een beginners pakketje zijn!;)

misschien hebben mensen ideeen,
merken, links, aanraders en afraders.
dat zou der wel blij maken!

alvast bedankt
:noob:

Masod
10 juli 2010, 20:40
kijk voor ibanez AEL 10 ofzo ibanez heeft wel gitaren voor die prijsklasse,

met een stemapparaatje er ook ingebouwd.

Fingerpick
10 juli 2010, 20:58
kijk voor ibanez AEL 10 ofzo ibanez heeft wel gitaren voor die prijsklasse,

met een stemapparaatje er ook ingebouwd.

Inderdaad een verrassend gave gitaar voor een lage prijs, refererend naar de talrijke YOUTUBE opnamen die voorhanden zijn!