PDA

View Full Version : DR. Z Amps



tweng
5 juli 2010, 18:10
Zijn hier veel mensen met een Dr Z Amp ?
Ik bespeel nu al een eindje een Maz 38 en ik ben er werkelijk ongelofelijk tevreden over. Gaat van redelijk fender clean over meer Vox-achtig geluid tot een goeie marshall crunch. De amp is bovendien heel pedaal vriendelijk.
Ik heb nog altijd mijn bandmaster reverb, maar die gebruik ik niet veel meer sinds de komst van de Dr Z !

Nog ervaringen met mogelijks andere types ?

tweng
6 juli 2010, 10:12
niemand anders ervaring met de Dr Z amps hier ?

bluegate
6 juli 2010, 10:28
Nee, zelf geen ervaring met Dr Z.

Maar een van mijn favoriete gitaristen speelt erop (Brad Paisley) en dat klinkt erg lekker.

hezz
6 juli 2010, 10:51
Lijken me fantastische amps, maar ik heb er absoluut het geld niet voor. :seriousf:

EuroCinema
6 juli 2010, 11:19
Ik heb er wel eens 1tje kunnen testen.... prachtdingen!

tweng
6 juli 2010, 11:52
Ik vind nochthans dat ze qua prijs wel meevallen.
Ik heb er een 2de hands kunnen kopen en dat viel goed mee voor de kwaliteit die ze leveren.
Zeker als je vergelijkt met andere boutique bouwers valt het zeker mee.

Eko
6 juli 2010, 17:06
Dr. Z bouwt hele moie amps. Maz jr of 38 is heel mooi als combo. Buddy Withington speelt er al jaren over. Die heeft echt een killertone.
Het nadeel is alleen dat ze pas kort in NL verkrijgbaar zijn. Daar voor moest je zo ongeveer naar Nuerenberg.

FruscianteFan
6 juli 2010, 17:52
Laatst nog een DrZ in levenden lijve gehoord, bij Tegan and Sara. Sara speelt namelijk op een Gretsch Duo Jet en een Gretsch Malcolm Young Falcon door een DrZ met bijbehorend cabinet, klinkt erg geslaagd!